Mihin perustat olettamuksen? Tällä hetkellä Ässien johtoon saataisiin kovan luokan kavereita suhteellisen helposti. Kukapa ei haluaisi olla varakkaan, parhaan luottoluokituksen omaavan seuran Tj, muutenkin suhteellisen suppeilla markkinoilla satakuntalaisista yritysjohtajista? Medianäkyvyys olisi taattu joka toimisi käyntikorttina, uuden johdon onnistuessaan tehtävässään moneen yritykseen.
Miksi ne, (Hirsi&Pena), pitäis yleensä vaihtaa tai miksi heidän pitäisi erota? Osaatko heittää yhtään järkisyytä? Miksi toisaalta yrityselämässä kannuksensa hankkinut ja hyvässä asemassa oleva yritys TJ tai vastaava edes haluaisi Ässien TJ:ksi, koska ennustettavuus ko. liiketoiminnassa on sama, jos heitää joka päätöksestä kruunaa ja klaavaa. En minä ainakaan lähtisi esim menestyvän teollisuusyrityksen puikoista Ässien puikkoihin, paljon helpommin ja paljon paremman rahan saa liike-elämästä.
Voisit herätä tähän päivään, ne ajat jolloin jotain kauppakorkeasta valmistunutta Palmrothia rukoiltaan pelastamaan uppoavan laivan ovat ohitse. Tosin jos sama meno jatkuu 5 vuoden päästä saamme taas ihmeissämme voivotella miten joku voi ryssiä näin loistavan tilaisuuden.
Sama meno? Se, että Ässät noteerataan jo jossain talouskonsulttien tutkimuksissa toiseksi suomalaiseksi jääkiekkoseuraksi, jonka liiketoiminta on kannattavaa, on mielestäsi huono asia?
Niin, voitko eritellä muuten Aholan saavutukset. "Ässien talouden pelastaminen" ei riitä vastauksesksi koska ei sitä Pj tehnyt vaan yhden miljoonan joukkue ja valmentaja Toivola.
Voitko sinä luetella ensin HC Ässät Oy:n hallituksen puheenjohtajan tehtävät, viis ekaa tärkeysjärjestyksessä esim? Heitä sitten vielä noin niinkuin knoppitietona, millaisia "saavutuksia" Aholalla pitäisi olla, että olis hoitanut oman hommansa hyvin.
Summa summarum, en Hirsinkään kohdalla hattua ilmaan heittelisi, toinen vuosi putkeen kun ollaan 100 % menty metsään
a) valmennuksen valinnassa
ja
b) pelaajien hankinnassa
Propsit täytyy toki antaa finaalikorttiasiassa, tosin senkin kohdalla olen antanut ymmärtää itselleni että sekin olisi ollut myyntipäällikkön idea, voin kyllä olla väärässäkin sen asian suhteen, yhtä kaikki loistava keksintö.
Kohdasta a) varmaan ollaan samaa mieltä. Kohdasta b) voisin heittää ainakin siinä mielessä eriävän mielipiteen, että lähestulkoon kaikki pelaajat, joita patafanit ovat pyytäneet/vaatineet joukkueeseen on tänä vuonna hommattu.
Finaalikortti on ollut Tapparalla käytössä jo pitkän aikaa ennen Ässiä, eli ei mikään uusi keksintö. On saattanut olla myös muilla seuroilla, mutta faktatietoa mulla ei ole, koska noita finaaleita ei ole ollut tarvetta seurata vuosiin. (-06 en ollut suomessa).
Summa summarum, minä kyllä annan täyden tukeni niin Penalle kuin Hirsillekin ja vielä tämän kauden jälkeenkin.