Ässät kaudella 2008–2009

  • 1 619 017
  • 5 214
Tila
Viestiketju on suljettu.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ja miksi näin luulet? Kukas se sitten on?

Eikö tuolta jo löydy noita senttereitä. Jos Niemi (A-jun.) ja Pellinen(try-out) lasketaan mukaan, niin periaatteessa meillä on kuusi sentteriä. toki esim. Savinainen voi pelata laidassakin.

Enemmänkin viittasin näihin epärealistisiin odotuksiin siitä, että Ässät työntää muutama satatuhatta euroa pariin uuteen kaveriin.. Not going to happen.
Kyllä luulen, että Luomala, Uusitalo ja Pellinen ovat niitä ensi kauden "profiilihankintoja".
Kerro minulle yksikin sellainen REALISTINEN nimi, joka

a.) on todistetusti kova pelimies

b.) jolle mikään muu seura ei ole tehnyt tarjousta ( Ässät häviää nuo kisat )

c.) hinkuu halusta päästä juuri ässiin, kun täällä on asiat niin hyvin.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
åEnemmänkin viittasin näihin epärealistisiin odotuksiin siitä, että Ässät työntää muutama satatuhatta euroa pariin uuteen kaveriin.. Not going to happen.
Kyllä luulen, että Luomala, Uusitalo ja Pellinen ovat niitä ensi kauden "profiilihankintoja".
Kerro minulle yksikin sellainen REALISTINEN nimi, joka
.

Pitäisikö minun nyt scoutiksi ruveta? Miksi sinä et tähän usko? Näinhän tj Hirsimäki sekä Päävalmentaja Suhonen ovat sanoneet: Hankintalistalla on ykkössentteri, laituri ykkös- tai kakkoskenttään ja ainakin yksi puolustja. Nämä kaikki ovat todennäköisesti ulkomaalaisia. Enkä ole sanonut että Ässät hankkii jonku H##tin supertähden, kyllä noita ulkomaalaisia tuolta löytyy koska jokaisessa laadukkaassa jääkiekkoliigassa on nämä pelaajakiintiöt. Toki parhaat menevät Venäjälle ja sitten Ruotsiin ja sitten vasta Suomeen. Vai luuletko että Hirsimäki valehtelee ja pelaajabudjetti jätetäänkin todellisuudessa 1 miljoonaan euroon ja Pellinen onkin sitten meidän ykkössentteri. Kysymys oletko juttujesi kanssa tosissasi?
 

Tompse

Jäsen
Kovia aikoja..

Itkua melkein tuhertaa ja vitutuskäyrä huipussaan kun katselee, muiden joukkueiden hankintoja.

Nyt TPS julkaisia tukun loistavia sopimuksia, mm. Tommi Hannus, Ilari Filppula ja Sami Venäläinen mainitakseni. Kaikki tämän hetken Ässäporukassa ainakin kakkosketjun miehiä, joita Ässissä ei taidon ja tason puolesta taida olla kuin Salminen.

Tehkää nyt vittu jotain siellä toimistolla, muuten on taas luu kädessä ja mestis sarjatasona.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Vuoden 2006 verotiedot eivät ole asian koko totuus. Eikä se ole veronkiertoa, vain laillista verosuunnittelua.

Otsikon vierestä menee, mutta alkaa hiljalleen kypsyttää tää palstalaisten (ja miksei median) tapana pitää julkisia verotietoja absoluuttisena totuutena ihmisen (jääkiekkoilijan) tuloista. Itse tein kolmena vuonna tuota Veropörssilehteä ja kiersin toimistosta toiseen, "muutamat" verotiedot tuli siinä luettua ja omia ja tuttujen palkkoja tuli vertailua "viralliseen" verotietoon ja päin vittuahan ne olivat. Palkka on se joka on sopimukseen kirjoitettu. Verovuosi alkaa tammikuusta, kun pelaajien sopimukset loppuu/alkaa keväällä, sekin varmasti sekoittaa verottajan tietoja.

Mä en ees ymmärrä ketä nää kiinnostaa niin paljon..
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Nyt TPS julkaisia tukun loistavia sopimuksia, mm. Tommi Hannus, Ilari Filppula ja Sami Venäläinen mainitakseni. Kaikki tämän hetken Ässäporukassa ainakin kakkosketjun miehiä, joita Ässissä ei taidon ja tason puolesta taida olla kuin Salminen.

No Filppula on verrattvissa Tähtiseen ja Hannus Virkkuseen ja TPS menetti tosi hyviä pelaajia ja kaiken lisäksi heidän ykköspakkiparissa viilettää ensikaudella Konttinen. Joten en nyt niin kadehtisi heidänkään tilannetta. Meillä on kuitenkin runko ollut jo valmiina viime syksystä alkaen joten sen takia niitä hankintoja ei tule samalla tahdilla. Meiltä puuttuu vielä "profiilipelaajat", joidenka taso on vielä arvoitus, mutta varmasti kovempia pelimiehiä kuin Luomalat... Maltti on valttia, meillä on kuitenkin yli 20 pelaaja sopimusta, joten ei niitä sopimuksia kokoajan voi putkahdella tai sitten tarvitaan farmijoukkue...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Näinhän tj Hirsimäki sekä Päävalmentaja Suhonen ovat sanoneet: Hankintalistalla on ykkössentteri, laituri ykkös- tai kakkoskenttään ja ainakin yksi puolustja...

Hirsimäki sanoi Nordensköldinkadulla kevättalvella 2008 ennen Hifk-ottelun alkua,(vapaa lainaus) että: "tullaan hakemaan kovan luokan kotimainen pakki, semmoinen jolla on kunnolla nimeä, että tunnetaan muuallakin. Lisäksi Kapasesta hankkiuduttava eroon"

No, saatiin penkitetty Uusitalo (sinänsä ihan ok kaveri) ja Kapanen jatkaa maalilla.

Mikä tässä logiikassa ei uppoa sinuun?
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Hirsimäki sanoi Nordensköldinkadulla kevättalvella 2008 ennen Hifk-ottelun alkua,(vapaa lainaus) että: "tullaan hakemaan kovan luokan kotimainen pakki, semmoinen jolla on kunnolla nimeä, että tunnetaan muuallakin. Lisäksi Kapasesta hankkiuduttava eroon"

No, saatiin penkitetty Uusitalo (sinänsä ihan ok kaveri) ja Kapanen jatkaa maalilla.

Mikä tässä logiikassa ei uppoa sinuun?

Asiat muuttuu, mutta pelaajabujettia tuskimpa lähdetään pienentämään joten turha odottaa mikonkadulta tietoa että joukkue on tässä. Mikä tässä on niin vaikea uskoa?
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Hirsimäki sanoi Nordensköldinkadulla kevättalvella 2008 ennen Hifk-ottelun alkua,(vapaa lainaus) että: "tullaan hakemaan kovan luokan kotimainen pakki, semmoinen jolla on kunnolla nimeä, että tunnetaan muuallakin. Lisäksi Kapasesta hankkiuduttava eroon"

No, saatiin penkitetty Uusitalo (sinänsä ihan ok kaveri) ja Kapanen jatkaa maalilla.

Mikä tässä logiikassa ei uppoa sinuun?

Kysymys ei ollut meikäläiselle, mutta kommentoidaan silti. Onko tullut joku uusi säädös siirtoajoista vai koska jääkiekkojoukkueet ovat olleet valmiita huhtikuun toisella viikolla? Tämä on kyllä jotain ihan uusinta hottia tällainen, mutta kiva kun uudistuksia tulee. *hymiö* Mutta turha tässä nyt ilmeisen sisäpiiriläisen kanssa on alkaa vänkäämään, tähän se päättyi nyt se ensi kauden joukkueen rakennus. *hirttoköyttä rasvail* On se varmaan Jokereilla ja Kärpillä kurjaa mennä näillä, enää ei ole saumaa uusia pelaajia hankkia.

Vakavasti puhuen: onko sinulla ihan varmaa tietoa siitä, ettei Uusitalon lisäksi tule enää kotimaisia pakkeja? Onko ihan saletti, ettei Kapasen sopimusta saada ostettua ulos? Itse en usko kumpaankaan, mutta jos sinulla on parempaa tietoa niin kerro ihmeessä.

Joku harmitteli tässä TPS:n tänään julkistettuja hankintoja. No ovatpa kovia, kaikki profiililtaan näitä kolmoskentän liigajyriä. Ei silti: eihän sitä koskaan tiedä, mitä Turussa keksivät - kyllähän Porissakin muistamme, mitä kaikkea sillä joukkuehengelläkin aikaiseksi saa.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Tuli muuten hieman off-topicina mieleen, että näin tuossa Hirsimäen syömässä aiemmin tänään päivällä. Sillä oli lounasseuraa, sellainen nuorehko jätkä joka ei ihan yhtäkkiä vastannut sitä visiota, mitä itsellä on jääkiekkoilijasta: saattoi hyvinkin olla myös sponsorin edustaja. Toisaalta, eikös tämä TuTosta tullut kaveri ollut aika pienikokoinen? Pitääkin googlettaa, olisiko Jukka itse Keinäsen kanssa sapuskoinut...
noh, poikien jutustelusta en kuullut sanaakaan, joten sama kai se vaikka joulupukin kanssa olisi pitänyt yrityspalaveria, mutta kuitenkin. :D
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Asiat muuttuu, mutta pelaajabujettia tuskimpa lähdetään pienentämään joten turha odottaa mikonkadulta tietoa että joukkue on tässä. Mikä tässä on niin vaikea uskoa?


Mä kyllä luulen, että puhutaan nyt tavallaan eri asioista. (asiat riitelee, ei jatkoaikalaiset).
Pointtini on se, että ei varmasti hankita ketään sellaista kaveria, johon oikeasti kuluisi se kaksisataa kiloeuroa rahaa. Jos tämän ketjun huhuja lukee taaksepäin, niin tilastoista on kaivettu esiin miehiä, jotka pelailevat huippusarjoissa piste/peli-statuksella. Miksi Ässät olisi noille kavereille hyvä vaihtoehto? Ei ainakaan kehittymisen/menestymistoiveiden kannalta. Ja rahaa on aina jossain tarjolla vieläkin enemmän.
Sen sijaan on ihan todennäköistä, että hankitaan pari jonkinlaista potentiaalia omaavaa nuorta pelaajaa + Nickerson. Mitään sateentekijää ei saada.
Muutenkin ihmettelen sitä, miksi ylipäänsä lähes agressiivisesti vaaditaan väkipakolla jotain ihmemiehiä muuttamaan vuotavan laivan kurssi? Olisiko niin kauheaa, jos vedettäisiin omilla äijillä? Itse olen tosi pettynyt, jos joku 150000e/vuodessa rahastava ulkkari vie Salmisen paikan kahdesta ylemmästä ketjusta.
Toistan nyt itseäni, mutta A:n matseja oli kiva katsella, kun tiesi, että vedetään omilla äijillä
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Itse olen tosi pettynyt, jos joku 150000e/vuodessa rahastava ulkkari vie Salmisen paikan kahdesta ylemmästä ketjusta.
Toistan nyt itseäni, mutta A:n matseja oli kiva katsella, kun tiesi, että vedetään omilla äijillä

Ymmärrän pointtisi ja olen asiasta samaa mieltä. Itselleni riittää Ykkössentteri ja laituri (+Nicke) joten Salmisella on paikka kahdessa ylemmässä ketjussa. Tosiasia on se että Ässät pystyy kyllä hankkimaan jonkun Kellerin tasoisen pelimiehen ensikaudella koska pelaajakiintiön pienennettyä luulisi riittävän Ässillekin hyviä ulkkareita, varsinkin jos maksaa sen 150-200k ja varma paikka ykkösketjusta. Ei tämä ole mikään taikatemppu. Brendelit on kyllä turhan kovia haaveita. Pitää myös muistaa että loukkaantumisia tulee väkisinkin ja silloin nuoret saavat näyttöpaikan.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Toisaalta, eikös tämä TuTosta tullut kaveri ollut aika pienikokoinen? Pitääkin googlettaa, olisiko Jukka itse Keinäsen kanssa sapuskoinut...

*newsflash* Kerrankos sitä lainaa itseäänkin: nopean googlauksen perusteella Hirsimäen ruokailuseurana oli juurikin Keinänen, jos nyt kasvot oikein mieleen painuivat. Tiedä sitten, mitä miehet ovat jutelleet.
 

Velli_Ketola

Jäsen
Suosikkijoukkue
---
ensio kirjoitti:
Sillä oli lounasseuraa, sellainen nuorehko jätkä joka ei ihan yhtäkkiä vastannut sitä visiota, mitä itsellä on jääkiekkoilijasta: saattoi hyvinkin olla myös sponsorin edustaja.

*newsflash* Kerrankos sitä lainaa itseäänkin: nopean googlauksen perusteella Hirsimäen ruokailuseurana oli juurikin Keinänen

Heh, jääkiekkoilijat eivät monestikaan juuri urheilijoita muistuta, joten tämä katkos taisi johtua siitä :=)
 

Redhot

Jäsen
Tuli muuten hieman off-topicina mieleen, että näin tuossa Hirsimäen syömässä aiemmin tänään päivällä. Sillä oli lounasseuraa, sellainen nuorehko jätkä joka ei ihan yhtäkkiä vastannut sitä visiota, mitä itsellä on jääkiekkoilijasta: saattoi hyvinkin olla myös sponsorin edustaja. Toisaalta, eikös tämä TuTosta tullut kaveri ollut aika pienikokoinen? Pitääkin googlettaa, olisiko Jukka itse Keinäsen kanssa sapuskoinut...
noh, poikien jutustelusta en kuullut sanaakaan, joten sama kai se vaikka joulupukin kanssa olisi pitänyt yrityspalaveria, mutta kuitenkin. :D

Itse näin Hirsimäen vuosi sitten Prismassa. Osti muuten Tapolan mustaamakkaraa josta voimme päätellä että kaipuu manseen on melkoinen. Jutteli samalla lihatiskin myyjän kanssa tai oliskohan sittenkin ollut joku jääkiekkoilija...
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Itse näin Hirsimäen vuosi sitten Prismassa. Osti muuten Tapolan mustaamakkaraa josta voimme päätellä että kaipuu manseen on melkoinen. Jutteli samalla lihatiskin myyjän kanssa tai oliskohan sittenkin ollut joku jääkiekkoilija...

Niin. Eikö vaan harmitakin ihan h//vetisti, kun kaikki tänne kirjoittavat eivät vedä ranteitaan auki jo tässä vaiheessa vuotta? Missä kohtaa pidetään joku ässäfanien joukkoitsemurha? Ilmoitelkaa, niin tulen seuraamaan. Kyllä on perin ikävää, että tällaista konsensusta nyt joku yksittäinen nimimerkki horjuttaa. Kun tarpeeksi itkee tyhjään ojaan, voi kohta laittaa vaikka kanootin vesille ja lähteä soutelemaan. Ja kun kausikorttiinkin hakkaa monta sataa euroa, on perin ikävää jos ei saa valittaa koko rahan edestä. Kyllä kannattaa v//tuilla, se on hauska harrastus!

Vakavasti puhuen, noin kolmen vuosikymmenen kokemuksella näkemisestä meikäläisellä on aika vankka luottamus siihen, että jos näen kuvassa samannäköisen kaverin (tai vaikka eläimen, esim. kaunis lintu) kuin livenä, osaan tehdä niinsanotun 1+1 -laskutoimituksen. Tämän pohjalta kolmisen tuntia sitten näkemäni henkilö oli Aki Keinänen. Pidätkö sinä sitä asiaa jotenkin kovin absurdina vai? Vai Turustako se käy omalla autolla Porissa vähän tryoutilla? Onko ihan mahdoton ajatus, että herra ihan asuisi tryoutinsa aikana sillä paikkakunnalla, jossa pelaa jääkiekkoa kokeella? Tai käy kyseisen seuran toimitusjohtajan kanssa syömässä, sen vastuullahan nyt yleensä ovat käytännön järjestelyt esimerkiksi asumisen suhteen?

Ei millään pahalla, mutta tämä jatkuva suunpieksentä alkaa pikku hiljaa jo tympäistä. Ei muuta kun sitten syksyllä kahistelemaan tuulitakkeja, jos käy niin ikävästi että joukkue ei häviäkään joka ottelua.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Sen sijaan on ihan todennäköistä, että hankitaan pari jonkinlaista potentiaalia omaavaa nuorta pelaajaa + Nickerson. Mitään sateentekijää ei saada.

Itse taas veikkaan että loput tulevat pelaajat ovat juurikin näitä ulkomaalaisia kokeneita pelureita, joita kyllä tuolta ison järven toiselta puolelta löytyy. Näihin tullaan kuluttamaan sitten se 100k-150Ke per mies rahaa. Huhuiltu Pikkarainen sieltä silti voi olla tulossa, ulkkareiden lisäksi.


Jos vaikka Alpo suomalaisissa pelaajissa jotain inhoa herättääkin, niin tuskin se maine on vielä tuonne P.Amerikkaan kiirinyt. Eikä siellä Alpon NHL kokemusta ja muuta tietoa paikallisesta kiekosta pidetä ainakaan huonona asiana. Alpon status voi olla suomessa miinuksen puolella, mutta veikkaan että tuolla ulkomailla heti Hanlonin jälkeen sm-liiga koutseista kakkosena. Lisäksi epäilen, että Apelta löytyy vielä joitakin kontaktejakin sinne päin (Muutenkin kuin viinin parissa). Näitä kontakteja käyttämällä haaviin voisi osua joku potentiaalinen kaveri joka saataisiin haaviin ilman muiden seurojen tietoa. Kilpalaulantaan muiden kanssa Ässien on turha lähteä.


Nooh, helpompi olisi ensi kauteen lähteä jos ulkolaisetkin olisivat jo tiedossa, mutta epäilen että sinne Heinä-Elokuulle saadaan odotella.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei millään pahalla, mutta tämä jatkuva suunpieksentä alkaa pikku hiljaa jo tympäistä. Ei muuta kun sitten syksyllä kahistelemaan tuulitakkeja, jos käy niin ikävästi että joukkue ei häviäkään joka ottelua.

Jos tympäisee, niin miksi sitten itse sorrut siihen lähes jokaisessa viestissäsi? Ensimmäinen kappale on lähinnä päänaukomista, toisessa päästään "vakavasti puhuen" tms. johdannon avulla vähän asiaankin ja lopussa vielä lainatun kaltainen pieni piikitysyritys.

Keinänen ollut siis syömässä Hirsimäen kanssa? Sinäänsä ihan mielenkiintoinen juttu, mutta mikäli tuosta joku hieman piikittelee, niin eihän sitä nyt niin vakavasti kannata ottaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Itse taas veikkaan että loput tulevat pelaajat ovat juurikin näitä ulkomaalaisia kokeneita pelureita, joita kyllä tuolta ison järven toiselta puolelta löytyy. Näihin tullaan kuluttamaan sitten se 100k-150Ke per mies rahaa. Huhuiltu Pikkarainen sieltä silti voi olla tulossa, ulkkareiden lisäksi...

Siis toki itsekin toivon, että näin tapahtuu. Mielestäni asian ydin on se, että JOS lähdetään tuhlaamaan rahaa kovempiin kaverihin, niin sitten pitää olla kyllä VARMA siitä, että homma tulee toimimaan. Tai no, koskaan ei tietty voi olla satavarma näissä jutuissa. Aina voi kovakin kaveri flopata. Lähinnä se pitää varmistaa, että kaveri on PELIKUNNOSSA (vrt. Hisey 07-08) ja omaa MOTIVAATIOTA auttaa joukkuetta.

Esim. Classenin tapaisille kavereille puolestani suora EI, pitää olla kovempia kavereita joiden annetaan tulla vuodeksi rahastamaan.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Esim. Classenin tapaisille kavereille puolestani suora EI, pitää olla kovempia kavereita joiden annetaan tulla vuodeksi rahastamaan.

Itse asiassa juuri Classenin kaltainen hankinta olisi oikeasti ihan kannattava, Maven rinnalle sopisi kuin nenä päähän. Itse ihmettelen kyllä suuresti tätä Clasun dissaamista. Täällä ollessaan pelasi puolen kautta nilkka? paskana ja jäi muuten täysin Williamsin varjoon. Tuskin olen ainoa joka ottaisi Classenin koittamaan uudestaan täksi kaudeksi Ässiin.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Rahaahan sieltä tietysti tulee säkkikaupalla, mutta nyt just ei ihan tunnu siltä ettäkö Masi kauheasti olisi kykenevä sitoutumaan mihinkään.
Puhutko nyt siitä samasta Masista, jota täälläkin palstalla jokusen kauden ajan odotettiin kuin messiasta joidenkin toimesta pelastamaan Ässät. Sitten kun tuli niin ei pitkään viihtynyt ja nyt näyttää järkkäävän vielä uudelle seuralleen muhkeat siirtokorvaukset(olisikohan tämäkin sitä hirsin kavalaa juonta pönkittää ipaa). Ei ihme jos kannattajaa rupeaa moinen risoamaan.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
ja nyt näyttää järkkäävän vielä uudelle seuralleen muhkeat siirtokorvaukset

Kun tuossa jo Ension jokapäiväinen annos itsemurhia, ranteidenaukaisuja, takinkääntöjä, itkua, raivareita ja suunpieksentää tulikin niin juuri tästä ylläolevasta olin tulossa kirjoittamaan.

Ei ehkä saanut Ilves Masia, mutta jos rekallinen rehellistä venäläistä öljyrahaa tulee niin pakkohan se on sanoa, että olisi se saattanut meillekin kelvata.

Voihan tietysti olla, että Masi vasta tänään löysi Venäjän kartalta ja sai selville, että sielläkin kiekkoa pelataan, mutta jotenkin vaan jää sellainen fiilis, että tämä kuvio on saattanut olla suunnitteilla pidempääkin.

No, who Cares, ei mua ennenkään oo kiinnostanut Peltolat, Viitakosket, Marjamäet ja muut HMV-Ilves kiekkoilijat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös