Täällähän on kaksi leiriä ja olet ileisesti valinnut antisuhos puolen. itse olen taas leirissä, joka uskoo ässien johdon ratkaisun olevan oikea.
Itse en mistään leireistä enkä puolista tiedä mitään. Ape oli kuitenkin omissa papereissani luokkaa "mahdottomuus" ensi kauden päävalmentajaksi ja täytyy myöntää, että aika tyrmistynyt olen edelleen tuon valinnan suhteen. Mikään, ei siis mikään puhu sen puolesta, että Ape pystyisi valmentamaan Ässät ensi kaudella kympin sakkiin.
Kuten jo edellä mainitsin, Näkkärikin voisi laittaa niitä omia konkreettisia ehdotuksia pöytään kenet olisit tänne kelpuuttanut?
Itse liputin Ika Lehkosen puolesta ja mielestäni Ikalla on hyvä käsitys nykypäivän voittavasta pelityylistä sekä hän pitää fyysisestä kiekosta. Lisäksi Lehkosella on hyvä maine nuorten pelaajien kehittäjänä ja tämänpäivän Ässissä tämähän olisi pelkkää plussaa.
Heikki Mälkiä osaa peluuttaa sellaista jääkiekkoa, jolla huonompi joukkue pystyy voittamaan ennakkoon kovemman vastustajansa pelaamalla omilla vahvuuksillaan sekä vittumaisella sumppukiekolla. Lisäksi uskoisin, että Ässät olisi voinut tarjota Saipaa suuremmalla pelaajabudjetilla laadukkaamman materiaalin toteuttamaan tuota "kusipääkiekkoa", jolla oltaisiin voitu yllättääkin ensi kaudella.
Mika Toivola on Ässäpelaajien keskuudessa käsittääkseni erittäin arvostettu valmentaja. Toivola on nyt viime aikoina hieman liannut mainettaan lukon tappioiden myötä, mutta edelleen puhutaan kuitenkin ihan eri tason valmentajasta Suhoseen verrattuna mitä moderniin jääkiekkoon tulee.
Siinä oli nyt kolme koutsia, joista varmaankin ainakin 2 olisi ollut saatavilla. Jätän nyt listaamatta nimiä, joita voidaan pitää enemmänkin haaveiluina kuin todellisina ehdokkaina.