Ei siinä mitään, itse olen varsin tyytyväinen, että lahjakkainta ikäpolvea pitkiin aikoihin aletaan tosissaan ajamaan sisään ja toivon mukaan heistä saadaan iloa vuosiksi ja vuosiksi eteenpäin. Lähtökohtaisesti kuitenkaan Suhonen ei mun mielestäni tähän hommaan paras vaihtoehto ollut. Suunta kuitenkin on oikea!
Mielenkiinnolla odotan kautta 08-09. Kovalla treenillä meinataan mennä pitkälle kevääseen ja aina mitalisijoista taistelemaan. Toivottavasti muut joukkueet eivät keksi salaista asettamme ; kovaa harjoitusta. Paperilla onneks pelejä ei pelata, mutta vähän huolestuttaa kokoonpanojen vertailu päävastustajia kohtaan (kuten Sportia).
Toivottavasti junnut ovat valmiita astumaan heti suuriin saappaisiin, sillä muuten tuleva kausi ei välttämättä paljoa ilon aiheita tuu tarjoamaan.
Juniorit on asia mikä itsellä henkilökohtaisesti pelottaa eniten. Kuitenkin Junioritoiminta on oleellinen osa toimivaa jääkiekkojoukkuetta ja menestyvää sellaista ja meillä on mielestäni tällä hetkellä yhdet liigan parhaista junioreista tulossa a-junnu tasolla sekä osa myös jo edustustasolla. Jos nyt katson omien junioreidemme sopimuksia, sieltä monella sopimus päättyy ensi kauteen ja muutamalla vuoteen 2010. Entä sellainen vaihtoehto, joka on hyvin todennäköinen, että jyrkkiö, salminen lyövät itsensä läpi liigassa tällä kaudella? Kuinka paljon kostumme tästä? Niinpä. Toisin sanoen emme mitään, koska sen jälkeen isommat joukkueet ja rahamaat vievät meidän hedelmämme mukanaan. Näin pelkään.
Mielestäni meidän lupaaville junioreille, joihin kuuluu mm. Jyrkkiö, Salminen, Huhtanen, Niemi, Huhtala(ilves).. pitäisi laittaa suoraan 4-vuoden sopimus, koska nämä ovat sen tason kavereita, että kun heille vastuuta annetaan lyövät pomminvarmuudella itsensä läpi liigassa, ja olisi todella loistava tilanne, jos me, ässät, hyötyisimme tästä. Näihin kavereihimme perustuu kuitenkin tulevaisuutemme.
Nykytoiminnalla, vuoden ja kahden vuoden papereilla tuntuu, kuin kehittäisimme pelaajia vain muille joukkueille, ainakin siihen asti, ennen kuin itse voimme sanoa olevamme vähintään keskikastin joukkue tässä liigassa. Pitkiä sopimuksia on varmasti vaikea tehdä tämän tason menestyksellä, mutta haluaisin tietää, että onko tällaisia asioita edes mietitty/yritetty meidän johtoportaassa.
Sen verran vielä ensi kauden joukkueen vahvistuksista, että odotan kovia hankintoja, koska tämän hetkinen tilanne näyttää aika vaikealta. Muutamalla kovalla vahvistuksella taistelemme kuitenkin hyvin häntäpään joukkueita vastaan. Mitä pikemmin vielä, sen parempi, että he pääsisivät nopeammin mukaan harjoitusohjelmaan, mikä joukkueellamme on tiedettävästi alkanut tässä viikko sitten.
Uskon paljon sen varaan ensi kaudella, että miehet ketkä meillä pelaavat, ovat kauden alkaessa hyvässä kunnossa, koska harjoitusohjelmat viittavat siihen, enkä usko että sitä virhettä tehdään enää toista kertaa.
Tällaisia ajatuksia. En tiedä, mitä te muut olette mieltä, mutta mielestäni nämä ovat sellaisia tärkeitä peruslähtökohtia, menestyvän joukkueen sellaisia.
-IkuinenPata-