Mainos

Ässät - JYP 17.9.2004

• 14 622
  • 153

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En oikein ymmärrä, miksi muutamat porilaiset nimimerkit yrittävät puolustella näitä keskuudessaan majailevia idiootteja. Onko kännissä räyhääminen hyväksytty porilainen tapa? Totta on, että känniääliöitä löytyy silloin tällöin Hippokseltakin, mutta ei niitä nyt kukaan ryhdy puolustelemaan.

Järjestysmiehenne eivät olleet ajan tasalla. Seisomakatsomossa omilla pulloilla juopottelu rehotti ja siitä seuranneet ikävät lieveilmiöt myöskin. Tämä oli fakta tuossa JYP-pelissä. Ässillä kohta taas sotkuja selvitettävänään?

Edelleen korostan, että en halua tuomita suurinta osaa fiksuja porilaisia, ainoastaan nämä idiootit.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Suomi-Salama
Järjestysmiehenne eivät olleet ajan tasalla. Seisomakatsomossa omilla pulloilla juopottelu rehotti ja siitä seuranneet ikävät lieveilmiöt myöskin. Tämä oli fakta tuossa JYP-pelissä. Ässillä kohta taas sotkuja selvitettävänään?
Porissa on niin kauan kuin muistan "saanut" naukkailla seisomassa omasta pullosta niin kauan kuin sen tekee häiritsemättä. Mietihän nyt miten hankalaa tuollaisessa seisomakatsomossa onkaan valvoa. Ja aivan varmasti myös Jyväskylän seisomakatsomossa jotkut naukkailevat salaa, sekin on niin laaja ettei 100% valvontaan pysty. Eli turha jeesustella tältä osin.

En vain ymmärrä miksi JYP -fanit tulevat Porissa seisomaan. Kaikkien muiden joukkueiden faniryhmät (siis bussilla tulevat isot porukat) menevät D-päätyyn - jonne vierasjoukkue hyökkää kahdesti - istumaan. Seisomakatsomoon tuleminen kuitenkin varmasti aiheuttaa ongelmia, ainakin viikonloppupelissä.

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti korkki
Porissa on niin kauan kuin muistan "saanut" naukkailla seisomassa omasta pullosta niin kauan kuin sen tekee häiritsemättä. Mietihän nyt miten hankalaa tuollaisessa seisomakatsomossa onkaan valvoa.

Totuus on kuitenkin se, että lain mukaan näin ei saisi olla. Resursseja pitäisi lisätä järjestyksenvalvontaan niin paljon, että yksikään katsoja ei omasta pullosta alkoholia katsomossa juo. Homma toimii mielestäni silti hyvin nytkin, eikä tuo asia minua haittaa, mutta laki on silti tämä.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Näkkäri
Totuus on kuitenkin se, että lain mukaan näin ei saisi olla. Resursseja pitäisi lisätä järjestyksenvalvontaan niin paljon, että yksikään katsoja ei omasta pullosta alkoholia katsomossa juo. Homma toimii mielestäni silti hyvin nytkin, eikä tuo asia minua haittaa, mutta laki on silti tämä.
Totta, laki on tämä mutta resursseja jouduttaisiin lisäämään liiaksi, toisaalta eihän poliisikaan kaikkia ylinopeutta ajavia saa kiinni. Itseäni ei haittaa nämä jotka naukkailevat omiaan vaikka itse en yleensä juokaan mitään.

Ja olen sitä mieltä että niinkauan kun sellaisia katsojia ei haittaa jotka siellä jatkuvasti käyvät niin resursseja ei tarvitse lisätä.

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti korkki
Totta, laki on tämä mutta resursseja jouduttaisiin lisäämään liiaksi, toisaalta eihän poliisikaan kaikkia ylinopeutta ajavia saa kiinni.

Olen samaa mieltä muilta osin, mutta resurssien lisäyksen ei tarvitsisi välttämättä olla loppujen lopuksi kovinkaan suuri. Oikealla järjestysmiesten sijoittumisella ja radiopuhelinliikenteen käytöllä monta naukkailijaa lähtisi ennen ensimmäisen erän 5 minuuttia hallista pihalle. Jostain syystä järjestysmiehet eivät ole kunnolla tehtäviensä tasalla Ässien peleissä. Hommat tehdään ilmeisesti puhtaasti talkootyöllä ja jo tämänkin takia ei niitä ikävimpiä hommia viitsitä aina suorittaa. Mutta kuten jo aiemmin sanoin, niin olen tämän hetkiseen tilanteeseen tyytyväinen, koska homma toimii käytännössä usein paremmin pienellä joustamisella.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mutta otas Näkkäri nyt huomioon että jo pitkään on ollut tapana että Ässien peleissä saa nautittua pohjia viikonloppuna. Jos järkkärit heittäisivät kaikki omien naukkailijat pihalle niin suurin haitta tulisi siitä Ässille, koska peleissä kävijöiden määrä voisi vähentyä jopa 200 katsojalla. Ja ihan oikeasti, Ässillä EI ole varaa menettää YHTÄÄN katsojaa. Siksi varmaan tuossa toiminnassa ei nähdä tehostamisen tarvetta. Tuskin myöskään Porin poliisilaitosta asia erikoisesti kiinnostaa koska sielläkin tajutaan Ässien merkitys Porille.

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Aika lailla vähenis väki seisomokatsomos, jos lautantai pelis kaikki taskumatti miehet vietäis pihalle. Mun mielestä on kyllä nyt aivan turhaa kitinää tälläinen. Porissa ei ole koskaan mitään suurempia ogelmia ollut katsomossa ja jossei tosiaan kestä pientä uhoomista, niin kandee mennä istuun. Minä en ketään puolustele, mutta seisomokatsomon tyylin lauantaisin tietäen ;) Ja tosiaan viime vuonna siitä Jyväskylän porukasta osa oli sellaista provosoittijaa, että ei paremmasta väliä. Minä ainakin meinasin kyl jo suuttua ku en saanut rauhas kattoo peliä, vaan joku rääpäle siinä vinku viereäs ja vittuili. Että jos ite tollaista meininkiä harrastetaan, nii ei pidä ihmetellä jos vähä rupee kuuluun takasi ;)

Esim jos mä nyt menisin Hämeenlinnaan, niin en mä viittis mennä sikakatsomoon kattoon peliä, ellei mulla olis tarkotus saada kahakkaa aikaan Hämeenlinnalaisten kans. Välil kandeis vähä itekki miettiä. Tää on kyllä aivan turha väittely :P Mutta niin kauan ku kyseessä on Suomalaiset ihmiset, jääkiekkopeli, kiihkeä tunnelma, alkoholi ja provosointi niin soppa on valmis ;)

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Korkin näkökanta tuli varsin selväksi. Toivottavasti hän ei edusta porilaisten enemmistöä. Mikäli niin on, häpeän syvästi kulttuurianne.

Itseänikään ei henkilökohtaisesti häiritse eikä minulle kuulu se, että katsomossa alkoholia laittomasti nautitaan. (En ole poliisi tai muukaan viranomainen) Sen sijaan ihmettelen suuresti nimimerkki korkin näkemystä siitä, että muiden kuin jatkuvasti kyseisessä katsomossa käyvien turvallisuutta ei tarvitse taata. Turvallisuus vaarantuu, kun osa ilmeisen vähäisellä järjellä varustetuista naukkailijoista saavat alkoholista aimo annoksen alkukantaista uhoamis- ja aggressiovimmaa. Ongelma korjaantuisi pitkälti sillä, jos järjestysmiehet viitsisivät hoitaa työnsä.

En ryhdy tämän enempää korkin kanssa asiasta vääntämään. Totean vain sen, että Porissa tämä asia on ilmeisen ongelmallinen, muualla ei niinkään. Tämä on kokemukseni kierrettyäni eri liigapaikkakunnilla jo aika mittavasti. Kertooko ongelma sitten jotain porilaisuudesta yleensäkin? Aineisto ei riitä antamaan vastausta siihen, mutta hypoteesina voisi esittää, että ilmiöllä on yhteytensä Porin taloudellis-sosiaaliseen asemaan yleensäkin..

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti korkki
En vain ymmärrä miksi JYP -fanit tulevat Porissa seisomaan. Kaikkien muiden joukkueiden faniryhmät (siis bussilla tulevat isot porukat) menevät D-päätyyn - jonne vierasjoukkue hyökkää kahdesti - istumaan.

Johtuisikohan siitä, että seisomakatsomossa on huomattavasti parempi tunnelma kuin istumakatsomossa?

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Zauli
Aika lailla vähenis väki seisomokatsomos, jos lautantai pelis kaikki taskumatti miehet vietäis pihalle. Mun mielestä on kyllä nyt aivan turhaa kitinää tälläinen.

Vielä kerran. Oli turhaa kitinää tai ei, niin LAIN mukaan jokainen taskumattimies pitäisi viedä pelistä pihalle. Laki ei ilmeisesti ulotu Isomäen lehtereille eikä se minua haittaa, mutta jos suursiivousta alettaisiin harrastamaan heittämällä lauantaimatsista vaikka ne 200 oman pullon käyttäjää pihalle, niin ei kai kovinkaan moni olisi niin tyhmä, että tyhjentäisi enää seuraavassa pelissä omaa pulloaan ainakaan katsomossa.

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Viestin lähetti Suomi-Salama
Totean vain sen, että Porissa tämä asia on ilmeisen ongelmallinen, muualla ei niinkään. Tämä on kokemukseni kierrettyäni eri liigapaikkakunnilla jo aika mittavasti. Kertooko ongelma sitten jotain porilaisuudesta yleensäkin? Aineisto ei riitä antamaan vastausta siihen, mutta hypoteesina voisi esittää, että ilmiöllä on yhteytensä Porin taloudellis-sosiaaliseen asemaan yleensäkin..

Ja onneksi Jyväskylässä löytyy pelkästään työssä käyviä ja raittiita helluntailaisia.

Jos oikeasti haluat vittuilla niin opiskele vaikka kansantaloutta sen verran, että tiedät ko. kaupunkien työttömyys %, sosiaalityöhön käytetyt € (juopoille).

Kummassakin kaupungissa asuneena ja jotain asioista lukeneena voin sanoa, että kaupungit ovat erilaisia väestöpohjaltaan, muttei veronmaksu kyvyiltään. Ja Jykylässä ollaan suvaitsevaisempia lukuisten oppilaitosten takia, mutta tuonkaltaiset yleistykset ovat huonoja provoja tai osoittavat vain ko. kirjoittajan tietämättömyyden.

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Aces High
Ja onneksi Jyväskylässä löytyy pelkästään työssä käyviä ja raittiita helluntailaisia.

Jos oikeasti haluat vittuilla niin opiskele vaikka kansantaloutta sen verran, että tiedät ko. kaupunkien työttömyys %, sosiaalityöhön käytetyt € (juopoille).

Kummassakin kaupungissa asuneena ja jotain asioista lukeneena voin sanoa, että kaupungit ovat erilaisia väestöpohjaltaan, muttei veronmaksu kyvyiltään. Ja Jykylässä ollaan suvaitsevaisempia lukuisten oppilaitosten takia, mutta tuonkaltaiset yleistykset ovat huonoja provoja tai osoittavat vain ko. kirjoittajan tietämättömyyden.

Jos olisit tarkkaan lukenut, olisit huomannut, että kyse oli hypoteettisesta heitosta, joka liittyi Porin taloudellis-sosiaaliseen asemaan. Kyse on siis paljon muustakin kuin puhtaasti talouden tunnusluvuista. Säästit minulta kuitenkin vaivaa, koska itse luettelit todennäköisiä syitä, jotka aiheuttavat näitä kahta kaupunkia vertailtaessa sen, että voin hypoteettisesti arvella ongelmakäyttäytymisen Porissa johtuvan seikoista, joista jo kirjoitin.

Provoksikaan en tekstiäni miellä, koska itsekin tuon havaitun suvaitsevaisuuseron esille nostit. Painotanpa vielä toiseen kertaan sitäkin, että päteviä tutkimustuloksiahan minulla ei ole, sitä en ole koskaan väittänytkään.

Nyt toivoisin, että asia tuli selväksi. Puolin ja toisin.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Näkkäri
mutta jos suursiivousta alettaisiin harrastamaan heittämällä lauantaimatsista vaikka ne 200 oman pullon käyttäjää pihalle, niin ei kai kovinkaan moni olisi niin tyhmä, että tyhjentäisi enää seuraavassa pelissä omaa pulloaan ainakaan katsomossa.
Niin mutta etkö oikein tajua... Silloin nuo 200 pullon tyhjentäjää todennäköisesti tyhjentäisivät omat pullonsa jossain muualla kuin Isomäessä. Ja se tekee 200 x 10E = 2000 Euron vajauksen per peli... Kannattaako?

Ja Suomi-Salamalle joka täällä on ennenkin provosoinut. Minulla ei ole ikinä ollut ongelmia vieraspeleissä, kun olen ollut muualla kuin seisomakatsomossa. Mutta en huomannut perjantaina mitään ongelmia Porin seisomakatsomossa. Pitkään aikaan täällä ei ole kukaan kirjoittanut että Porissa olisi ollut ongelmia vierasjoukkueen kannattajilla. Mitä se kertoo Jyväskylän faniryhmästä kun ainakin Porissa ja myös raumalla ovat meinanneet saada turpaan...

Ja semmoinen hemmetin tyhmä kysymys että miten ihmeessä tuosta viestistäni sinulle sai jonkun kannan esiin kun en mielestäni mitään kantaa ottanut, kerroin vain valvonnan vaikeudesta. Luetko nyt rivien välistäkin jotain mitä en tiedä kirjoittaneeni?

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti korkki
En vain ymmärrä miksi JYP -fanit tulevat Porissa seisomaan. Kaikkien muiden joukkueiden faniryhmät (siis bussilla tulevat isot porukat) menevät D-päätyyn - jonne vierasjoukkue hyökkää kahdesti - istumaan. Seisomakatsomoon tuleminen kuitenkin varmasti aiheuttaa ongelmia, ainakin viikonloppupelissä.
Korkkikin varmasti huomasi notta meidän kannattajista lähti ihan hyvin ääntä. Seisomakatsomossa on mielestäni parempi tunnelma, seisoen saa paremmin ääntä itsestään ja seisomakatsomo kuuluu mielestäni jyväskyläläiseen fanikulttuuriin. Täten menemme aina seisomakatsomoon jos sellainen mahdollisuus löytyy.

Edit:
Viestin lähetti korkki
Pitkään aikaan täällä ei ole kukaan kirjoittanut että Porissa olisi ollut ongelmia vierasjoukkueen kannattajilla. Mitä se kertoo Jyväskylän faniryhmästä kun ainakin Porissa ja myös raumalla ovat meinanneet saada turpaan...
Tai mitä se kertoo paikallisista? Molemmilla kerroilla on nimittäin pisteet viety Jyväskylään.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Pakkipari
Korkkikin varmasti huomasi notta meidän kannattajista lähti ihan hyvin ääntä. Seisomakatsomossa on mielestäni parempi tunnelma, seisoen saa paremmin ääntä itsestään ja seisomakatsomo kuuluu mielestäni jyväskyläläiseen fanikulttuuriin. Täten menemme aina seisomakatsomoon jos sellainen mahdollisuus löytyy.
Ihan hyvä juttu, mutta teidän kuuluisi kaikkien tajuta että seisomakatsomoon tulossa on aina lieveilmiöitä. Tuskin silti kukaan turpaansa saa ihan tuosta vaan ilman syytä vaan kyllä siinä täytyy olla molemminpuolista provosointia.

Koetin muuten 2. erätauolla selvittää minkänäköinen kaveri olet, kysyinkin yhdeltä kaverilta tuntomerkkejä ja käskin lähettää terveisiä (tuliko perille?). Ajattelin ensin että yhytän sut pelin jälkeen mutta sitten tuli vitutus ja kiire kotiin. No ensi kerralla sitten...

Itse en siinä syksyn pelissä ollut Raumalla, mutta viime kaudella siinä runkosarjan viimeisessä, tasapeliin päättyneessä pelissä olin, ja tuolloin ainakin seisomakatsomossa olleet JYP-fanit sortuivat aikamoiseen provosointiin, joten en ihmettele, jos jotkut paikalliset "olutsiepot" tästä ovat hereneet nokkaan vetäneet.

Hienoahan se on, että te JYP-fanit tykkäätte seisomakatsomossa olla, mutta onko se sitten ihan viisasta provosoida ~1000 paikallisen keskellä?

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti Lakaisija
Hienoahan se on, että te JYP-fanit tykkäätte seisomakatsomossa olla, mutta onko se sitten ihan viisasta provosoida ~1000 paikallisen keskellä?
Totuuden nimissä sitä provoa silloin viime kaudella tuli ihan molemmilta osapuolilta. Itse kyllä yritän välttää provoilua paikallisten kanssa ja yritän vaan kannustaa omaa joukkuettani. Muiden JYP kannattajien puolesta en voi oikein sanoa mitään. Jos kotijoukkue on häviöllä niin vierasjoukkueen kannattajien asialliset kannatushuudotkin riittää hermostuttamaan paikallisen väestön. Tosin, yleensä silloinkin on "ystävämme" alkoholi mukana vaikuttamassa käyttäytymiseen.

Mielestäni tässä edellisessä matsissa ei provoilua kovinkaa paljoa kuulunut tai näkynyt.

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti korkki
Niin mutta etkö oikein tajua... Silloin nuo 200 pullon tyhjentäjää todennäköisesti tyhjentäisivät omat pullonsa jossain muualla kuin Isomäessä. Ja se tekee 200 x 10E = 2000 Euron vajauksen per peli... Kannattaako?

Anteeksi Korkki, mutta kuka tässä ei nyt oikein tajua?

Sinä väität, että jääkiekkopelissä on n. 200 omien pullojen tyhjentäjää, jotka eivät tule hallille jääkiekon vaan sen takia, että voivat juoda omia juomiaan katsomossa? Jos heidät heitetään pelistä pihalle, ovat he jo pääsylippunsa maksaneet ja luultavasti seuraavalla kerralla juovat juomiaan a) vessassa b) erätauolla ulkona c) hyvin salaisesti jossain takanurkassa, eivätkä enää lennä pelistä pihalle. Kuka jättää tulematta lätkämatsiin siksi ettei voi vapaasti juoda omia viinoja, vaan se pitää tehdä salaa? Onko Porissa 200 niin tyhmää ihmistä? Tuskin

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Viestin lähetti Zauli
Porissa ei ole koskaan mitään suurempia ogelmia ollut katsomossa ja jossei tosiaan kestä pientä uhoomista, niin kandee mennä istuun. [clip] Ja tosiaan viime vuonna siitä Jyväskylän porukasta osa oli sellaista provosoittijaa, että ei paremmasta väliä. Minä ainakin meinasin kyl jo suuttua ku en saanut rauhas kattoo peliä, vaan joku rääpäle siinä vinku viereäs ja vittuili.

Ööö...siis eikös tuo nyt ole ristiriitaista: jos vieraspaikkakuntalainen seisomakatsomossa "pikkuisen uhoaa", niin se on väärin ja risoo, mutta jos sinä uhoat, niin se on vaan leikkiä ja ulkopaikkakuntalaiset tervemenoa istumaan, jos pää ei sitä kestä. Taitaa pata soimata kattilaa "en mää mut noi muut"-tyyliin...

Sitähän varten seisomakatsomossa ollaankin, että pidetään möykkää. Istuen kannustus ei suju yhtä hyvin - lisäksi kun porukka on tottunut jo Hippoksella seisomaan fanikatsomossa ja lippujen hinnatkin ovat tunnetusti kalliimmat, niin miksipä mennä istumaan? Ja seisomakatsomoissa on ainakin Porissa ollut yleensä niin hyvin tilaa, että jos korvat ei kestä huutoa (rumpuja ei ollut matkassa), niin voipi siirtyä pikkaisen sivummalle. Ei meitä ollut hallissa kuin reilu 30, joten aika huono tuuri on käynyt, jos on aina joutunut vieraspaikkakuntalaisen viereen.

Itselläni ei ongelmia ollut, jollei ottelun jälkeen tuttua tönimistä sellaiseksi lasketa. Tarjosihan siinä joku tosiaan taskumattiaan meidänkin porukalle järkkärin läheisyydessä, joka kieltämättä hämmästytti. Luultavasti ongelmaan olisi puututtu saman tien, kun ensimmäinen meikäläinen olisi erehtynyt ottamaan taskumatin vastaan...

Ongelmien määrään voi vaikuttaa pitkälti omalla käytöksellään, eli kun jättää turhan provoilun ja vittuilun pois, niin elämä on helpompaa kaikin puolin. On taito osata olla sekä voittaja että häviäjä.

Enemmän ongelmia on ollut Raumalla, jossa sikäläinen tapa on ilmeisesti heitellä paperia, purkkaa ynnä muuta roinaa vieraskannattajien niskaan. Helpoimmalla on päässyt Helsingissä, joka tosin saattaa johtua siitä, että porukka ei suhtaudu kiekkoon niin intohimoisesti kuin länsirannikolla?

Tissuttelu katsomossa aiheuttaa ongelmia etenkin silloin, kun oma tiimi jää tappiolle. Normaali maalin juhlinta saattaa naksauttaa päässä jonkin ruuvin sijoiltaan, joka jäisi selvin päin tukevasti paikoilleen. Lisäksi humalatilassa porukka alkaa hieman horjua, jolloin tukea haetaan usein vieruskaverista - jos päällä on vääränlainen paita, niin tämä saatetaan myös tulkita väärin.

Minäkin muistan ajat 90-luvun alussa, kun Hippoksella kiersi seisomakatsomossa taskumatti. Vaan eipä niitä ole enää vuosiin tullut vastaan. Eli näihin asioihin voidaan puuttua, jos vain halutaan. Perusteluksi taskumattiongelman hyväksymiseen ei käy "täällä ollaan aina tehty näin" tai "katsojat vähenee". On myös perheellisiä katsojia, jotka eivät katso tenumiesten meininkiä hyvällä silmällä.

EDIT:
Lakaisija: En tiedä oliko paikallinen huutosakki rumpuineen paikalla viimeisessä runkosarjan pelissä (siis runkosarjan viimeinen kierros?), mutta ainakaan JYPin Fan Club ei tuolla reissulla ollut (nyt samalla porukalla siis Porissa). Arvelimme pääsevämme tuolloin sääliplayoffseihin, ja jätimme Rauman matkan viisaasti väliin - pian olikin edessä reissu Helsinkiin. Eli muiden kannattajaryhmien käytöksestä on hankala sanoa mitään, mutta FC:n matkoilla pyritään käyttäytymään hyvän maun puitteissa.

Viimeksi muokattu:

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Typologia tutuksi

Viestin lähetti Lakaisija
...ainakin seisomakatsomossa olleet JYP-fanit sortuivat aikamoiseen provosointiin.
Määrittele provosointi.

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vaikka meneekin nyt edelleen hieman ohi aiheen niin kerronpa minäkin oman mielipiteeni asiasta.

Ensin noista Porin jäähallin järkkäreistä, heillä ei todellakaan ole minkäänsortin kiinnostusta puuttua asioihin jotka korjausta vaatisivat. Parhaimpana esimerkkinä viime kauden Ässät-Lukko peli jossa useat henkilöt seisoivat päätykatsomon sisääntuloväylissä peittäen näkyvyyden monelta päätykatsomossa istuneelta ihmiseltä. Järkkärit eivät tähän puuttuneet vaikka itse kävin muutaman muun henkilön tavoin heille asiasta huomauttamassa, joten asia piti sitten hoitaa itse ja pyytää kyseisiä katsojia menemään seisomakatsomoon tai ainakin pois siitä paikalta. Toinen hyvä esimerkki oli kun jossain pelissä katsoja sai kiekon lujaa päähänsä ja järkkärit vain seisoskelivat kädet taskussa seuraten verenvuotoa ja ikävältä näyttävää tilannetta. Niinpä katsojien piti itse lähteä etsimään lääkäriä. Muutenkin näiden wannabe järkkäreiden toiminta vaikuttaa siltä, että heitä ei voisi koko touhu vähempää kiinnostaa tai sitten heillä ei vain ole uskallusta puuttua asioihin.

KK-turnauksen Ässät-Lukko ottelussa viime kuussa seisomakatsomon yläpuolella olevassa istumakatsomossa ihmisillä oli kaljaa ja siideriä jopa muovikasseissa isot kasat ja siellä he niitä joivat aivan avoimesti. Ei sillä, että asia minua olisi haitannut, hauskaahan se oli humalaisten menoa seurata, mutta kyllä halliin sisääntullessa pitäisi jonkinnäköinen kontrolli olla. On ihan luonnollista, että halliin menee aina sisään taskumatteja ym. pieniä viinapulloja koska perusteelliseen turvatarkastukseen ei resurssit varmasti yhdelläkään liigaseuralla riitä eikä ole tarviskaan, mutta jos henkilö tulee halliin kaljakassin tai epäilyttävän näköisen repun kanssa niin sellaiset tulee ehdottomasti blokata pois koska se onnistuu varsin helposti. Oli todella huvittavan näköistä kun porukka liikkui hallilla kaljakassien kanssa. Jos siellä katsomossa sitten näkyvästi naukkaillaan näistä taskumateista niin pullot sitten näiltä henkilöiltä pois.

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Johto
Vaikka meneekin nyt edelleen hieman ohi aiheen niin kerronpa minäkin oman mielipiteeni asiasta.

Oli todella huvittavan näköistä kun porukka liikkui hallilla kaljakassien kanssa. Jos siellä katsomossa sitten näkyvästi naukkaillaan näistä taskumateista niin pullot sitten näiltä henkilöiltä pois.
Pakko kommentoida vaikka meneekin otsikon vierestä. Avausotteluun Lukko-Ässät saavuin noin puolituntia ennen pelin alkua. Kävelin parkkipaikalta kohti hallia, kun näin Ässä-paitaisen hepun nousevan autosta olutpullo kädessä. Järkkäri määräsi että bisse pitää juoda autossa sisällä, eikä ulkona parkkiksella. Tästähän suippokorva meinasi kimpaantua, mutta hänen kuskinsa sai hänet rauhoittumaan. Täksi kaudeksi Äijänsuolla on noitten omien eväitten tarkkailussa annettu järkkäreille kuulemma tiukentuneet ohjeet.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itselläni oli ainakin perjantain ottelussa taskut täynnä omia eväitä ja tulee olemaan jatkossakin. Jos ei jotkut osaa olla riehumatta kännissä, niin sitten ei voi mitään. Onneksi suurin osa kuitenkin osaa. Viikonlopun ottelutapahtumaan kuuluu taskumatti olennaisena osana, jos niiden kontrollia ruvetaan tiukentamaan, niin silloin yksi tärkeä osa kokonaisuudesta on pilattu ja se heijastuukin sitten joka tasolle ; )

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Näkkäri
Mulle ainakin tuli sellanen olo, että sä oot ihan hirveän iso ja vahva. Luultavasti yks isoimpia ja vahvimpia faneja mitä kiekkopiireissä pyörii.
Ei tarvitse olla iso eikä ruma, kun käyttäytyy asiallisesti ei tule ongelmia.

Viimeksi muokattu:

Ollius

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Huerzo
EDIT:
Lakaisija: En tiedä oliko paikallinen huutosakki rumpuineen paikalla viimeisessä runkosarjan pelissä (siis runkosarjan viimeinen kierros?), mutta ainakaan JYPin Fan Club ei tuolla reissulla ollut (nyt samalla porukalla siis Porissa). Arvelimme pääsevämme tuolloin sääliplayoffseihin, ja jätimme Rauman matkan viisaasti väliin - pian olikin edessä reissu Helsinkiin. Eli muiden kannattajaryhmien käytöksestä on hankala sanoa mitään, mutta FC:n matkoilla pyritään käyttäytymään hyvän maun puitteissa.

Tähän otteluun matkan järjesti Jyväskylän ammattikorkeakoulun viihdejaosto (tjsp), eli hieman eri porukka on todennäköisesti tällä reissulla ollut matkassa.

Mitä tulee tähän nyt esille tulleeseen Porin alkoholin nauttimis-sääntöön, hieman kyllä ihmettelen sitä, jos todellakin on niin, etteivät järjestysmiehet puutu omien juomien nauttimiseen. Onhan sitä toki itselläkin ollut jemmapullo joskus mukana, mutta olen aina pyrkinyt nauttimaan sen siten, ettei se ole kovin läpinäkyvää.

Ja todettakoon lopuksi, että EN ollut viime perjantain fanimatkalla, muuta viime kevään Porin-reissulla ei ainakaan itselläni ollut mitään ongelmia paikallisten "goonien" kanssa, päinvastoin. Vain mukaviin tyyppeihin törmäsin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy