Viestin lähetti mmuurine
Jos joku on kussut cornflakes annokseesi, niin se en ole minä. Voit lukea koko ketjun ja katsoa mitä olen eri asioista mieltä.
No sen verran pissit, että pidit jotenkin hyvittavana ja voi, voi, vollottakaa vaan -tarinana sitä, että yhteiskunnan varoja uhrataan oikein isolla kädellä siihen, ettei tietty joukko ihmisiä saa poistus bussista jossain Lohjalla yms. Samalla on toki loukattu aika rankasti ihmisoikeuksia, mutta eihän sillä ole väliä, koska hjalliksen huorat ovat oletusarvoisesti ainakin lain harmaalla alueella, olivatpa sitten osallisia ikäviin tapahtumiin tai eivät.
Sitten muutama kysymys, kun tunnut kaikkitietävä olevan. Miten se kommentoimani tarina edelleenkään voi olla joku osoitus siitä, mitä Porissa aina tapahtuu. Jos suurin osa puolustautuu kertomalla että yleistäminen on väärin ja joku tulee kertomaan jonkun isoisän isovihan aikaisen väritetyn nyyhkytarinan, niin kuinka tuolla yksittäistapauksella voidaan edelleenkään tulla julistamaan suurta totuutta porilaiskatsojien yleisestä käyttäytymisestä?.
En ole kaikkitietävä. Kirjoitan vain sen perusteella mitä olen itse kokenut, kuullut ja lukenut. Porissa vain tuntuu tapahtuvan ja yleensä vielä niin, että se syyttömämpi ja jopa syytönkin osapuoli tulee ulosheitetyksi. Etkä sinäkään ole yhtään minua parempi tietolähde kritisoidessasi yleistämistä. Mitähän tilastokeskus sanoo näistä Isomäella tapahtuneista vierasjoukkueen kannattajiin kohdistuneista lievistä pahoinpitelyistä ja siitä eteenpäin? Heh, ei kai mitään kun Porin "poliisi" saattaa unohtaa kirjata jutut. Ja älkää jaksako mitään no hei lauantai-ilta ja viunaa ja huutelua puolin ja toisin -lievikettä. Tai sitten ulotetaan se erivapaus koskemaan Isomäen lisäksi koko maata: lauantaisin saa ajaa klo 17-20:00 kännissä, vetää muijaa daijuun ja unohtaa lapset ulos pakkaseen. Poliisilla sattuu olemaan tietty velvoite puuttua tietynlaisiin havaitsemiinsa tapahtumiin, ja jos ollaan härskisti oman kylän poikia ja katsellaan läpi sormien tai joskus ei ollenkaan, niin aika kauas ollaan tultu länsimaisesta oikeusvaltiosta. Edelleen siinä on aivan turhaa hihitellä, että ne nyt oli jotain hjalliksen huoria ja itähelsinkiläisiä narkkareita. Tätä lopetusta en suunnannut sinua kohti, vaan ylipäänsä.
Eikä voi lähteä siitä, että aina hoetaan hattu kourassa -mantraa onnettomasta yleistämisestä, ja aina sovitaan että molemmat ovat tietenkin syyllisiä.
Lisäksi se 1100%-gays juttu on tietenkin ainoa ja oikea brutaali totuus, eikö? Millä perusteella se stadilainen sepitys on se ainoa oikea totuus, jota sinä kovasti koitat väittää.
En ole väittänyt, että se on totuus tai vieläpä mikään ainoa ja oikea totuus. Kerro itse mitä ja millä tavalla poliisit toimivat näiden futismatkalaisten kanssa ja millä lailla porilainen lauantaiyleisö ottaa vastaan pääkaupunkiseudun kannattajat.
Vaikka olisit kuinka pääkaupunkilainen ja maailmaa nähnyt, niin se ei riitä siihen että sinä olet aina oikeassa.
Kts. edellinen.
Miksi muuten menet henkilökohtaisuuksiin kirjoituksessasi, taidat kuulua siihen xxx169%-gays porukkaan kun se asia noin sydäntäsi riipaisee.
Myönnetään että menin liikaa henkilökohtaisuuksiin, anteeksi siitä. Mutta sinun on varmaan tässä vaiheessa lopetettava arvailusi kuulunko johonkin porukkaan tai en. Ehkä kuulun, todennäköisesti en, so not, ei kuulu tälle tai muullekaan palstalle pohtia sitä.