Ässät jätti tutkintapyynnön 20.9.2007 Mikkosen taklauksesta Heikkiseen

  • 24 403
  • 156

mah

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät , hifk ,
Minä toimin jääkiekkoerotuomarina (Olen tosin eettisesti erittäin epäilyttävä kun kannatan jääkiekkojoukkuetta) enkä silti näe rikettä tapauksessa. Sääntökirjan mukaan OR:ää ei voi antaa, ellei ole rikettä, en sitten tiedä liigan kultaisista säännöistä, jotka tuntuvat muutenkin usein olevan epäloogisia.

Oletko lukenut miten sääntökirjaa.
Eikö tuo jalka tuolla vastustajan jalkojen välissä aja saman asian kuin mailan joka katsotaan kiekottoman pelaajan estämiseksi ja estämisestä voidaan antaa iso rangaistus.
 

Puernu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Oletko lukenut miten sääntökirjaa.
Eikö tuo jalka tuolla vastustajan jalkojen välissä aja saman asian kuin mailan joka katsotaan kiekottoman pelaajan estämiseksi ja estämisestä voidaan antaa iso rangaistus.

No minä ainakin olen lukenut sääntökirjaa useimmiten oikein. Miten voi estää pelaajaa laittamalla jalan takaapäin jalkoväliin ? . Jos tuota katsoo puoluettomin lasein, mihin kyllä pystyn niin ainut syy millä tuosta voi OR:n tuomita on kohtuuttoman kova peli syyllä, mihinkä myös Muukkonen on ilmeisesti vedonnut. Tosin tässä taisi vain heikompi/huonomman tasapainon omaava kaatua.
 

PJx

Jäsen
No minä ainakin olen lukenut sääntökirjaa useimmiten oikein. Miten voi estää pelaajaa laittamalla jalan takaapäin jalkoväliin ? . Jos tuota katsoo puoluettomin lasein, mihin kyllä pystyn niin ainut syy millä tuosta voi OR:n tuomita on kohtuuttoman kova peli syyllä, mihinkä myös Muukkonen on ilmeisesti vedonnut.
Estäminen kohdistuu kiekottomaan pelaajaan, siis jalkakamppi voidaan tuomita estämiseksi (kiekolliseen kohdistuessaan "jalkakamppi").

Ottamatta kantaa videopuoleen: Jos jalkaa käytettiin apuna, vaikka vahingossa, niin rike tapahtui. Jos rike tapahtui ja kaveri loukkaantui -> iso rangaistus. Taisi käydä niin, että 5+prk korvattiin yhden ottelun penaltilla. Itse en klipstä näe asiaa tarpeeksi tarkkaan, mutta Muukkosella on varmaan parempaa materiaalia.
 

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä ehkä jonkinlainen päätöspuheenvuoro: http://www.assafanit.net/blogger/blogid/2

Mitä muuta tuossa tilanteessa Hirsimäki olisi voinut sanoa kuin ettei oteta tavaksi?

Hiukan ihmettelen Sihvonen juttujen hehkuttamista. Mies on vasrin viihdyttävä kommentaattori aika ajoin, mutta miehen valmennustausta(varsinkin saavutukset) ovat kuitenkin todella ohuita ja en ainakaan niiden varaan mitään "virallista totuutta" laskisi.
 

Bud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän syksyllä saavutetut mestaruudet
Mitä muuta tuossa tilanteessa Hirsimäki olisi voinut sanoa kuin ettei oteta tavaksi?

Hiukan ihmettelen Sihvonen juttujen hehkuttamista. Mies on vasrin viihdyttävä kommentaattori aika ajoin, mutta miehen valmennustausta(varsinkin saavutukset) ovat kuitenkin todella ohuita ja en ainakaan niiden varaan mitään "virallista totuutta" laskisi.

Kaverin ainoa positiivinen juttu on todellakin viihdyttävä. Ei niinkään asiantunteva. Tuossa paistoi Hifkin jutussa se että PS sanoi Hifkin tuolla Baxterin tyylillä pääsevän 3-4 joukkoon. Eikö se sitten ole juurikin ole se mihin HIFK ole rankattu ennen kauttakin jokaisessa paikassa? Ei tarvitse olla suuri ennustaja tuossa asiassa. Jotenkin silti kaapissa toivoisin Hifkin yltävän mestariksi ja kuulisin PS:n kommentit.
Noh, eiköhän tämä tästä pian aukee:D
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Kaverin ainoa positiivinen juttu on todellakin viihdyttävä. Ei niinkään asiantunteva. Tuossa paistoi Hifkin jutussa se että PS sanoi Hifkin tuolla Baxterin tyylillä pääsevän 3-4 joukkoon. Eikö se sitten ole juurikin ole se mihin HIFK ole rankattu ennen kauttakin jokaisessa paikassa? Ei tarvitse olla suuri ennustaja tuossa asiassa. Jotenkin silti kaapissa toivoisin Hifkin yltävän mestariksi ja kuulisin PS:n kommentit.
Noh, eiköhän tämä tästä pian aukee:D

Baxterin tyyli peluuttaa HIFK:ta on samantapainen kuin Hodsonilla SUomen fudis-maajoukkuetta. Eli 0-0 on parempi tulos kuin esim. 5-5. Tärkeintä on varjella ennenmuuta omaa maalia jopa hyökkäyspelin kustannuksella. Pienimpiäkään riskejä ei pelissä oteta ja kaikkein vähiten turhia jäähyjä. Voisin kuvitella että Pasinaattori sai hieman kovaäänisempää palautetta valmentajalta torstain pelin jälkeen. Mutta en oikein siltikään jaksa uskoa HIFK:n olevan keväällä pronssiottelussa. Ennemmin uskoisin että siellä pelaavat JYP ja Blues tai ehkä jopa Lukko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös