Mainos

Ässät 2018–2019 – katsoja kerrallaan kohti yleisötavoitetta 5000

  • 61 367
  • 327

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Saas nähdä mikä on strategia ensi kauden yleisömäärien vaikuttamiseen. "99 kamppania" jälleen luvassa? Vak luotetaanko vetovoimaan ja markkioidaan sen verran hyvin, että uskalletaan lyödä lähemmäs 150€ hinta.

Paha sanoa, miten se Porissa vaikuttaisi, mutta ehkä Ässien kannattaisi pistää hinta sinne 150€ ja panostaa kausikortin oheishyötyihin.

HPKlla on kausikortti halvimmillaan 139€ ja sillä saa mm seuraavia:

-alennusta HPKn ravintolan ruuista se perus euro pari
-pari kertaa kaudessa kausikorttilaisten tapahtuma, jossa saa ruokaa ja kaljaa (nykyään kait vain kolme drinkkilippua, kun ennen sai vetää lomolla)
-10 mehua/kahvia hallilla (arvo noin 20€)
-kaksi lippua tiettyihin peleihin kauden aikana, vaikka olisi kausikortti, niin saa istumapaikatkin
-plus muita...

Tuossa jää reilusti voitollekkin näin kausikortin omistajana.

Että silleen...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
HPKlla on kausikortti halvimmillaan 139€ ja sillä saa mm seuraavia:

-alennusta HPKn ravintolan ruuista se perus euro pari
-pari kertaa kaudessa kausikorttilaisten tapahtuma, jossa saa ruokaa ja kaljaa (nykyään kait vain kolme drinkkilippua, kun ennen sai vetää lomolla)
-10 mehua/kahvia hallilla (arvo noin 20€)
-kaksi lippua tiettyihin peleihin kauden aikana, vaikka olisi kausikortti, niin saa istumapaikatkin
-plus muita...

Tuossa jää reilusti voitollekkin näin kausikortin omistajana.

Hyviä juttuja, noista voisi Ässätoimisto ottaa vähän vinkkiä. Joka paikassa, missä lounasta tarjotaan, taitaa olla tuo kausikorttialennus käytössä mutta esim tuo 10 kahvia tai ilmaislippuja peleihin kausikorttilaisten tutuille kuulostavat hyviltä eduilta. En tiedä onko tälläisiä jo Porissa käytössä?

Lisäksi kausikorttilaisille voisi olla noita yhteistapaamisia, joissa olisi pientä purtavaa ja tapaisivat samalla joukkuetta/valmennusta
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Ainakin 67-klubin jäsenet saa pari ilmaislippua. Ei tietty sama asia, mutta voishan sen tohon kausarin kylkeen myös iskeä.
 

alcoholic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nykyään monet urheiluseurat järjestävät kausarihaasteita houkutellakseen lisää katsojia tapahtumiinsa. Paras esimerkki lienee tästä Sappeen laskettelukeskuksen 2017 tekemä kampanja, jossa yli 500 euron kausarin sai 100 eurolla, jos ostajia on yli 16500. Siitä lähtien Sappee on käyttänyt tuota markkinointikikkaa kausikorttimyynnissä. Tässä linkki juttuun:
"Hyppy tuntemattomaan" – Yrityksen rohkea veto kannatti: Yksi kampanja myi yli 17 000 kausikorttia

Mietin, että kannattaisiko Ässien pyrkiä kausareissa johonkin samantyyliseen. Hinnan ei välttämättä tarvitsisi olla varsinkaan seisomakausareissa kovin paljon edullisempi, mutta sillä saisi sen sijaan monenlaisia etuja. Esimerkki kampanjasta voisi olla seisomakausari 129 ja istumakausari 249, jos 5000 kausarin määrä toteutuu. Etuja voisivat olla mm 10% alennus ruoasta, juomista ja kannatustuotteista, kaveri ilmaiseksi peliin 2-3 krt kaudessa, reilu alennus (50%?) hallissa järjestettävissä tapahtumissa ja sillä saisi myös hyviä etuja Ässien yhteistyökumppaneilta. Myös perhekausari voisi olla kova juttu esim 4 hengen perheelle istumaan 500 euroa tai seisomaan 300 euroa.

Itse kun olen tälläinen etäkannattaja, niin olen monesti miettinyt miksei Ässät myy 3, 5 tai 7 pelin sarjalippua. Tämä voisi olla tiettyyn katsomonosaan. Esim 5 pelin sarjalippu C-katsomoon 75 euroa. Sarjalipun mukana tulisi koodi, joka syötetään lipun "oston" yhteydessä, kun valitsee paikan katsomosta.
 
Viimeksi muokattu:

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nykyään monet urheiluseurat järjestävät kausarihaasteita houkutellakseen lisää katsojia tapahtumiinsa. Paras esimerkki lienee tästä Sappeen laskettelukeskuksen 2017 tekemä kampanja, jossa yli 500 euron kausarin sai 100 eurolla, jos ostajia on yli 16500. Siitä lähtien Sappee on käyttänyt tuota markkinointikikkaa kausikorttimyynnissä. Tässä linkki juttuun:
"Hyppy tuntemattomaan" – Yrityksen rohkea veto kannatti: Yksi kampanja myi yli 17 000 kausikorttia

Mietin, että kannattaisiko Ässien pyrkiä kausareissa johonkin samantyyliseen. Hinnan ei välttämättä tarvitsisi olla varsinkaan seisomakausareissa kovin paljon edullisempi, mutta sillä saisi sen sijaan monenlaisia etuja. Esimerkki kampanjasta voisi olla seisomakausari 129 ja istumakausari 249, jos 5000 kausarin määrä toteutuu. Etuja voisivat olla mm 10% alennus ruoasta, juomista ja kannatustuotteista, kaveri ilmaiseksi peliin 2-3 krt kaudessa, reilu alennus (50%?) hallissa järjestettävissä tapahtumissa ja sillä saisi myös hyviä etuja Ässien yhteistyökumppaneilta.

No onhan Ässät myynyt noita seisomakausareita ihan pilkkahintaan kampanjana? Varmasti toki laskevat tulevaa kautta ajatellen, että onko tuolla hinnalla järkevää.

Hintaan pieni korotus ja mukaan etuja voisi toimia. Tosin porilaisen luonteen tietäen hintaa ei saa montaa senttiä nostaa.
 

alcoholic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No onhan Ässät myynyt noita seisomakausareita ihan pilkkahintaan kampanjana? Varmasti toki laskevat tulevaa kautta ajatellen, että onko tuolla hinnalla järkevää.

Hintaan pieni korotus ja mukaan etuja voisi toimia. Tosin porilaisen luonteen tietäen hintaa ei saa montaa senttiä nostaa.

Mietin juuri, maksaisiko kannattajat 200 euroa seisomakausarista, jos sillä saisi todella hyviä etuja niin hallilla kuin yhteistyökumppaneilta. Edut täytyisi olla varmasti tosi hyviä, että ne menisivät tuolla hinnalla kaupaksi.
 

D.A.D

Jäsen
No onhan Ässät myynyt noita seisomakausareita ihan pilkkahintaan kampanjana? Varmasti toki laskevat tulevaa kautta ajatellen, että onko tuolla hinnalla järkevää.

Hintaan pieni korotus ja mukaan etuja voisi toimia. Tosin porilaisen luonteen tietäen hintaa ei saa montaa senttiä nostaa.

Jos tuote on ollut jo toista vuotta silkkaa paskaa, niin kovin suuriin korotuksiin ei ole varaa. Saattaa jäädä monet kausarit ostamatta jos samaa settiä tarjotaan
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos haluan mennä syömään kokkaan itse, jos haluan nähdä lätkää menen jäähalliin. En todellakaan halua maksaa kahta ja käyttää yhtä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mietin juuri, maksaisiko kannattajat 200 euroa seisomakausarista, jos sillä saisi todella hyviä etuja niin hallilla kuin yhteistyökumppaneilta. Edut täytyisi olla varmasti tosi hyviä, että ne menisivät tuolla hinnalla kaupaksi.
Ei noin kovaa hintaa kyllä maksettaisi. Tai jotkut maksaisivat, mutta tuossa jo turhan iso osa tulisi kertalipuilla halliin.

Ja tälläisen kauden jälkeen ei kannata liiaksi nostaa hintaa, siinä kärsii myynti todella rajusti. Joku maltillinen korotus (max 20€) on ainoa järkevä vaihtoehto.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Maaginen lukema 3579 tänään. Tuskin sen alle enää tällä kaudella viimeisissä kotimatseissa mennään. Tulossa ovat vielä IFK, Lukko, Sport ja Ilves pelit
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Maaginen lukema 3579 tänään.
YLE Puheen selostaja kertoi matsin alussa, että paikalla oli noin 1000 silmäparia. Tiedä sitten paljonko arvioi väärin selostuskopistaan.

Mutta onhan se huvittavaa, että kausikorttilaiset lasketaan mukaan, vaikka heistä ei olisi yhtään paikalla. Liigan sivuillakin lukee, että Yleisöä. Tuo luku tarkoittaa ymmärtääkseni sitä, että paikalle saapuneet lasketaan.
 

TwistedKites

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei tuolla sen vähempää ollut kuin muissa vastaavissa lukemissa. Jonkin verran uusia naamoja eli hiihtolomalaisia ehkä SK:n kamppiksen innoittamana. Selostaja varmaan hämääntyi kun seisomakatsomossa oli väljää.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mutta onhan se huvittavaa, että kausikorttilaiset lasketaan mukaan, vaikka heistä ei olisi yhtään paikalla. Liigan sivuillakin lukee, että Yleisöä. Tuo luku tarkoittaa ymmärtääkseni sitä, että paikalle saapuneet lasketaan.
Mutta niinhän se tehdään myös raumalla ja vaikka Manchesterissä.

Sinällään voisi olla hienoa ilmoittaa "Maksaneita katsojia 3500, joista paikalla 1500" mutta nyt tehdään näin. Huonoa mainostahan nuo alhaiset lukemat olisivatkin.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Mutta onhan se huvittavaa, että kausikorttilaiset lasketaan mukaan, vaikka heistä ei olisi yhtään paikalla.
En ymmärrä tätä jatkuvaa kitinää yleisömäärien ilmoittamisesta. Seuroja kiinnostaa maksaneiden katsojien määrä ja tuntuisi aika sekavalta, jos olisi erilaisia käytäntöjä ilmoittaa yleisömäärä. Myös seurojen budjetointi lähtee maksaneista katsojista ja sen toteutumista on kannattajienkin helppoa seurata.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Jep, yleisömäärä on se jotka liput on ostanut. Jossain ketjussa joku taisi viitata Torontoon, niin itsekin siellä muinoin käyneenä(kun niillä meni surkeesti) että halli oli loppuunmyyty vaikka ei neljäsosaa ollut paikalla ja aboriginaalit menivät sitten vip paikoille .

Yleisömäärä hyvä yksikkö. Katsojamäärä olisi huono. Oikeastaan ainut ketä tämä paikalla olleiden ja myytyjen erotus pitäisi oikeasti kiinnostaa on pelastuslaitos. Jotenkin olen niin positiivinen, että tuonne jopa tälläiset nykytekniikalle ilmoitetaan tai ainakin viimeistään jos sattuu jotain. Joukkuehan näkee kassanauhasta pelin jälkeen miten meni.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Jos aletaan oikein saivartelemaan niin voisi ilmoittaa oikeasti myytyjen lippujen ja kaikenlaisten ilmaislipuilla tulleiden määrät.....
 

hege

Jäsen
Luulisi, että sponsoreita kiinnostaa kuinka paljon väkeä oikeasti oli paikalla (ja tietenkin miten pelit menee) ja siinä voi olla kanssa Ässillä omat haasteensa ensikautta silmällä pitäen. Yleensä jollekin mikä on suosittua ja menestyvää on helpompi saada tukea.
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
En ymmärrä tätä jatkuvaa kitinää yleisömäärien ilmoittamisesta. Seuroja kiinnostaa maksaneiden katsojien määrä ja tuntuisi aika sekavalta, jos olisi erilaisia käytäntöjä ilmoittaa yleisömäärä. Myös seurojen budjetointi lähtee maksaneista katsojista ja sen toteutumista on kannattajienkin helppoa seurata.

Myytyjen lippujen määrä kertoo kuitenkin vain osatotuuden myynnistä ja budjetin toteutumisesta. Budjetissa on varmasti laskettu jokaista myytyä lippua kohden tulevan tietty määrä myyntiä hallin ravintoloissa ja kioskeilla. Kun ihmiset ostavat lippuja, mutta eivät tule peleihin, tuo budjetoitu myynti jää saamatta vaikka lippuja olisi myyty budjetin mukainen määrä. Tilannetta korostaa vielä se, että halpojen kausikorttien kohdalla oheismyynti tuo varmasti isomman osan tuotosta kuin itse lippu. Ihan budjetin seuraamisenkin vuoksi olisi mielenkiintoista tietää onko hallilla 1500 vai 3500 henkeä käyttämässä palveluita, kun lippuja on myyty 3800.

Olisihan se ihan mielenkiintoista arvioda hallin palveluiden toimintaa kuten ruuhkia ja jonojen etenemistä sen suhteen, kuinka paljon hallissa on väkeä. Itseäni ainakin se kiinnostaisi paljon enemmän kuin myytyjen lippujen määrä. Ennen älypuhelimia yleisömäärän silmämääräinen arviointi kävi myös erätaukoviihteestä ja miksei vedonlyöntikohteestakin. Mukavampaa sekin tietysti olisi, jos jossain vaiheessa kuulisi oikean vastauksen.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Jääkiekko on Suomen ja Porin ykköslaji. Se varmaan riittää vastaukseksi.

Joskus maailman aikaan painonnosto, jalkapallo, keihäänheitto ja nyrkkeily yrittivät kovasti haastaa, mutta aika pian ne siitä kuihtuivat. Ja jääpallokaan ei houkuttele enää edes sen vertaa kuin joskus Milleniumin nurkilla jolloin Narukerä pelas mestaruudesta.
 

hege

Jäsen
@korkki: tuossa lienee hyvä asenne minkä varaan tämänkin kauden menestys on rakennettu ja sen takia tupa on joka ilta täysi ja koskaan ei ole ollut taloudellisia haasteita vaan rahaa on kuin roskaa menestyksestä riippumatta kun "on jääkiekko on Suomessa ja Porissa ykköslaji". Oikeastaan tuosta kannattaisi tehdä Ässät Oy:n arvo ja todeta sponsoreille että saavat olla onnellisia kun voivat tukea jääkiekkoa ja vielä Suomessa ja Porissa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Myös seurojen budjetointi lähtee maksaneista katsojista ja sen toteutumista on kannattajienkin helppoa seurata.
Kuten @Pata-Ässä ansiokkaasti jo sanoikin, niin hallilla ostaminen on yksi osa budjetointia. Tunnetusti niissä makkaroissa, pizzoissa ja oluissa on kate kohdillaan, joten vaikutus peli-iltana 30-kertaisena on jo jonkin verran riihikuivaa runkosarjan tuottoihin.

Kun Ässät on lanseeranut esim. 99 euron kausikortteja, niin pääasia niillä on saada ihmisiä halliin ja heti toisena se että he käyttävät rahaa hallilla, jolloin se kausikortin hinta sitä kautta ajautuu Ässille paremmaksi bisnekseksi.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Kuten @Pata-Ässä ansiokkaasti jo sanoikin, niin hallilla ostaminen on yksi osa budjetointia. Tunnetusti niissä makkaroissa, pizzoissa ja oluissa on kate kohdillaan, joten vaikutus peli-iltana 30-kertaisena on jo jonkin verran riihikuivaa runkosarjan tuottoihin.

Kun Ässät on lanseeranut esim. 99 euron kausikortteja, niin pääasia niillä on saada ihmisiä halliin ja heti toisena se että he käyttävät rahaa hallilla, jolloin se kausikortin hinta sitä kautta ajautuu Ässille paremmaksi bisnekseksi.
Eiköhän seuralla ole ihan tarkkaan selvillä paikalla olevien katsojien määrä jokaisen pelin osalta, mutta minkä ihmeen takia se pitäisi ilmoittaa. Hyvä vaan, että liigalla on yhtenäinen käytäntö ja ilmoitetaan maksaneet. Näin voidaan vertailla katsojalukujakin eri paikkakuntien välillä. Valittu linja on nyt hyvä ja selkeä.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Ihme että mä oon ikinä päässyt sisätöihin kun mulle ei kyllä aukea, että miten voi olla loogista laskea paikalla oleviksi ihmiset jotka eivät ole paikalla. Samalla logiikalla voisi nimetä pelaajiakin otteluun vaikka eivät pelaisikaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös