Ässät 2018–2019 – katsoja kerrallaan kohti yleisötavoitetta 5000

  • 59 977
  • 327

444

Jäsen
Perjantain peliin olisi aikomus tulla. Onko kotijoukkueen kannattajilla hyviä vinkkejä, mihin tällaisen harhaoppisen olisi hyvä asettaa itsensä hallilla? Onko seisomakatsomo hyvä (sitä oma faniryhmämme ”suosittelee”) vai onko muita ajatuksia?
 

444

Jäsen
Minä olen yleensä nähnyt eniten helsinkiläisiä D-katsomossa ja seisomakatsomossa. Ässät kun pelaa kaksi erää D-katsomon edessä, niin sinne on hyvä mennä katsomaan peliä. Lämpimästi tervetuloa Isomäkeen :)
Kiitoksia! Nappasin lipun tuohon seisomakatsomoon, kun siinä näyttäisi olevan aika hyvin liikkumavaraa tuon hallikartan perusteella. Pori ja perjantai-ilta; odotukset ovat korkealla!
 

444

Jäsen
Kiitokset hienosta ottelutapahtumasta. Hallissa oikein hyvä tunnelma alusta loppuun ja erittäin asialliset järkkärit. Pieni miinus siitä, että nakit ja bisse piti jonottaa erikseen, mutta vaikka hallilla porukkaa olikin melko paljon, niin homma onnistui hienosti erätauon aikana.
Lipun ostin näköjään kirjautumatta mobiililippuna, ja koska vaihdoin puhelinta tässä välissä, niin lippuahan ei tietenkään löytynyt mistään. Paniikkinappula pohjaan hallin edessä ja uusi flaba fikkaan. Onneksi oli tilaa. Pakko digata tuosta pitkän sivun seisomakatsomosta!
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Keskiviikon pelissä kerhoa vastaan reilusti alle 4000 katsojaa. Kärpät pelissä max n. 4000 katsojaa.

Ei tarvii muute odotella viittä tonnia enää kuin IFK ja Lukko matseihin. Kylmää jo, että koska mennään Porissakin ekaa kertaa miesmuistiin alle kolmen tonnin. Voi jopa olla jo tuo peli Kerhoa vastaan.
 

mmyl23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin ÄSSÄT
Kuka tuota paskaa enää viittii mennä kattoon??? Jotain olis tehtävä ja pikaisesti, että vielä ensikaudellakin Porissa pelataan liigaa. Katsojat hylkää, kun ei tule voittoja, jos kärkipelaajia myydään käy samoin.
 

Jarsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hertat
Paljonko siitä maksetaan jos peliä menee katsomaan? Jos saan kertakorvauksena 50€+matkakulut voin mennä hallille nostamaan yleisökeskiarvoa.
En muista koskaan nähneeni noin heikosti pelaavaa ÄSSÄT joukkuetta, en tuhlaa vapaa-aikaani tuollaisen pelin katsomiseen ilman korvausta.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuka tuota paskaa enää viittii mennä kattoon??? Jotain olis tehtävä ja pikaisesti, että vielä ensikaudellakin Porissa pelataan liigaa. Katsojat hylkää, kun ei tule voittoja, jos kärkipelaajia myydään käy samoin.

Paljonko siitä maksetaan jos peliä menee katsomaan? Jos saan kertakorvauksena 50€+matkakulut voin mennä hallille nostamaan yleisökeskiarvoa.
En muista koskaan nähneeni noin heikosti pelaavaa ÄSSÄT joukkuetta, en tuhlaa vapaa-aikaani tuollaisen pelin katsomiseen ilman korvausta.

Uskalsitteko tulla edes 5. finaaliin kun ne kuitenkin hävii?
 

Tuamas

Jäsen
Itse ainakin olen nyt lisännyt peleissä käymistä ja pyrkinyt ostamaan kalliit liput jne. kun seuralla on vaikeaa.

Silloin kun paikalla on 5 000 muutakin, voi aivan hyvin katsoa telkkarista.
 

Jarsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hertat
Näyttäisi finaali olevan aika lähellä. Onko se finaali taloudellinen vai joku muunlainen, jotain muutosta tarvitaan. Ennen olen mennyt halliin katsomaan jääkiekkoa joka oli hyvää viihdettä ja josta olin valmis maksamaan. Nyt ei vaan tuote ole siinä kunnossa, että hallille menisin.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
38 vuotta ja joka vuosi vähintään 15 matsia on tullu Isossamäessä katsottua. Olitko edes syntyny viä sillon???

Osui ja upposi.

Ikinä en ole jättänyt menemättä otteluun koska "ne pelaa huonosti, en vittii lähtee, meen kun ne voittaa". Tänä vuonna paikalla joka matsissa ja jokaisessa matsissa tulen myös olemaan.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse ainakin olen nyt lisännyt peleissä käymistä ja pyrkinyt ostamaan kalliit liput jne. kun seuralla on vaikeaa.

Silloin kun paikalla on 5 000 muutakin, voi aivan hyvin katsoa telkkarista.

Täällä sama periaate. Kun käyn Ässien kotipeleissä, niin pyrin maksimoimaan tuotot Ässille. Tarkoittaa kallista lippua ja muutenkin aktiivista rahankäyttöä hallin muihin palveluihin. Enkä edes asu Porissa, vaan ihan kiitettävän matkan päässä. Isomäki on pyhiinvaelluspaikka.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Täällä sama periaate. Kun käyn Ässien kotipeleissä, niin pyrin maksimoimaan tuotot Ässille. Tarkoittaa kallista lippua ja muutenkin aktiivista rahankäyttöä hallin muihin palveluihin. Enkä edes asu Porissa, vaan ihan kiitettävän matkan päässä. Isomäki on pyhiinvaelluspaikka.

Se on jännä miten tämä keskustelu saa usein sellaisen kurjan, epäsuorasti syyllistävän sävyn meitä kohtaan, jotka asumme aikuisten oikeasti kaukana (itse 240km päässä), emme vain "kiitettävän matkan" päässä. Eli kun käyminen vain on täysin mahdotonta, kun on vielä muksut ja muut hoidettavana.. mielellään sitä yrittäisi kantaa korttaan kekoon, mutta kun se vain on mahdotonta. Pyrin mahdollisuuksien mukaan ajoittamaan käyntini Porissa sellaiseen viikonloppuun, jolloin olisi kotipeli jotta pääsen sinne. Näin pelejä kertyy kaudessa noin 3-5

Lätkäpeleissä käymisen suhteen minun mielestäni sellainen noin 70km yhteen suuntaan alkaa jo olla kiitettävä matka (en siis tiedä missä @ValkMan asuu). Eli jos käy vaikkapa Huittisista tai Kankaanpäästä melkein kaikissa Ässien kotipeleissä, niin nostan itse hattua jo sille..

Mielenkiinnolla HPK-ottelun yleisömäärää odottaen. Ensimmäisenä nimittäin jäävät varmasti pois ne ihan Porissa asuvat satunnaiskatsojat..
 
Suosikkijoukkue
Ässät, SaiPa, Ketterä
Myös itse kävin ahkerasti alkukaudella peleissä, nyt en ihan ehdi satojen kilometrien päästä katsomaan. Enkä todellakaan menisi! Täytyy ymmärtää niitä jotka kotiin jäävät. Jotain vastinetta rahoilleen/ajalleen on saatava.
Mutta arvostan niitä jotka viitsivät käydä pelistä toiseen kannustamassa. Varsinkin huonotuloiselle tai työttömälle tuskin tulee mieleen lähteä ässien peliin taloudellinen kannustus mielessä.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Keskiviikko, lokakuu, HPK ja iltavuoro. Eipä tulisi mieleenkään yrittää päästä hallille, ihan sama mikä on tilanne sarjataulukossa. Lukko tai IFK olisikin sitten eri asia.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Se on jännä miten tämä keskustelu saa usein sellaisen kurjan, epäsuorasti syyllistävän sävyn meitä kohtaan, jotka asumme aikuisten oikeasti kaukana (itse 240km päässä), emme vain "kiitettävän matkan" päässä. Eli kun käyminen vain on täysin mahdotonta, kun on vielä muksut ja muut hoidettavana.. mielellään sitä yrittäisi kantaa korttaan kekoon, mutta kun se vain on mahdotonta. Pyrin mahdollisuuksien mukaan ajoittamaan käyntini Porissa sellaiseen viikonloppuun, jolloin olisi kotipeli jotta pääsen sinne. Näin pelejä kertyy kaudessa noin 3-5

Lätkäpeleissä käymisen suhteen minun mielestäni sellainen noin 70km yhteen suuntaan alkaa jo olla kiitettävä matka (en siis tiedä missä @ValkMan asuu). Eli jos käy vaikkapa Huittisista tai Kankaanpäästä melkein kaikissa Ässien kotipeleissä, niin nostan itse hattua jo sille..

Mielenkiinnolla HPK-ottelun yleisömäärää odottaen. Ensimmäisenä nimittäin jäävät varmasti pois ne ihan Porissa asuvat satunnaiskatsojat..

No ei ollut todellakaan tarkoitus syyllistää ketään, kerroin vain omasta tavasta käydä Ässien kotipeleissä. Jokainen käy niissä siten, kun pääsee käymään. Itsekin käyn kauden aikana ehkä juuri samoin eli 3-5 kotipelissä, jotka valikoituvat siten, että miten ne sopivat muun perheen olemiseen ja menoihin. Ja kun matkaa on yhteen suuntaan kaksinkertaisesti toi 70 km, niin peli Porissa vie aika paljon aikaa.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Se tässä ihmetyttää että käydään peleissä orjallisesti vaikka joukkue on täysin haluton, löysä ja luovuttanut.
Miksi?
Tuolla tavalla vain mahdollistetaan se että Korpisalo ja kaverit saa jatkossakin kikkailla ilman vastuuta. Ässät on tuote ja tuote ei ole nyt kunnossa.

Pitää kyllä sanoa että fanien tuki tempaus aamutreeneissä viime lauantaina oli todella arvostettava teko.
Se ei tainnut Näkyä joukkueessa mitenkään?
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Sitä kutsutaan kannustamiseksi.

Maksamalla lipun ja kuluttamalla rahaa tavallaan hyväksyt sen että hyväveli verkosto pyörii ja kavereita voidaan jatkossakin palkata vaikka ei välttämättä ole vaadittavaa ammattitaitoa.
Ei väliä mitä kentällä tai toimistossa tapahtuu niin silti kunnon kannattaja kantaa eurot seuralle?
Ei todellakaan näin.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
No ei ollut todellakaan tarkoitus syyllistää ketään, kerroin vain omasta tavasta käydä Ässien kotipeleissä. Jokainen käy niissä siten, kun pääsee käymään. Itsekin käyn kauden aikana ehkä juuri samoin eli 3-5 kotipelissä, jotka valikoituvat siten, että miten ne sopivat muun perheen olemiseen ja menoihin. Ja kun matkaa on yhteen suuntaan kaksinkertaisesti toi 70 km, niin peli Porissa vie aika paljon aikaa.

Ok, ihan sujut ollaan. Minäkään en tarkoittanut että juuri sinä ketään syyllistäisit, vaikka sinun viestiäsi lainasinkin

Tässä muuten hauskasti huomattiin miten suhteellinen käsite "kiitettävä matka" on. Minulle se on 70km ja sinulle tuplaten se. Mutta toisin sanoen vielä tuolta matkalta käyt siis Porissa pelkän pelissä käymisen takia, ja sitten ajat saman tien takaisin? Arvostan, ja ymmärrän mikset käykään kuin sen 3-5 kertaa kaudessa..

Jos itse suhteutan asian vaikka sen helpoimman eli kakkostien suhteen, niin Huittisista voisin käydä itse Porissa vielä pelkän tavallisessa runkosarja pelissä käymisen takia, mutta Forssasta en enää kävisi vaan sitten pitäisi olla muutakin asiaa samalla..
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Eli fanit on joukkuetta varten?

Ei väliä mitä kentällä tai toimistossa tapahtuu niin silti kunnon kannattaja kantaa eurot seuralle?
Ei todellakaan näin.

Siltä se varmaan näyttää, kun seuran kannatus on kiinni siitä miten menestystä tulee. Gloryhunterismiksikin tuota voisi kutsua.

Itseäkin tämä touhu vituttaa jo siinä määrin, että alkaa usko loppua, mutta Ässät on aina ollut, lapsesta asti, se "the seura". Jos itseään kutsuu faniksi, niin ei se yksi tai kaksi ohikautta kannatukseen vaikuta.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Siltä se varmaan näyttää, kun seuran kannatus on kiinni siitä miten menestystä tulee. Gloryhunterismiksikin tuota voisi kutsua.

Sitä voi kutsua kyllä vain Gloryhunterismiksi. Tai typeryydeksi. Ihan miten asiaa katsoo.

Olithan katsomassa viime pelin Hifkiä vastaan?
Annoitko kaikkesi joukkueelle?
Kai huomasit ettei joukkue todellakaan antanut kaikkeansa faneille.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Joissakin seuroissa tosiaan kannattajat/kannattaryhmät ovat ottaneet vahvastikin kantaa seuran tilanteeseen, tekemisiin. Sanoisin että Porissa ollaan joko uskollisia logolle, ottelutapahtumien antamille tunteille, tai sitten puuttuu kulttuuri, kenties riittävän vahva kannattajaryhmä, joka tietynlaisen etäisyyden, riippumattomuuden kulloistakin seurajohtoa kohtaan pitäisi.

Eri asia sitten kuuluuko kannattajaryhmien mielenilmaisujen painaa kuinka paljon, mutta tunne ja symboliikka on vahvasti mukana urheilubisneksessä.

Ilmapiiri myöskin. Kaikki nämä vaikuttaa siihen, kuinka aktiivisesti liikkuvat/empivät katsojat itsensä hallille löytää. En omaa tutkittua tietoa, mutta kai siinä on kerrannaisvaikutuksia miten menestys/menestymättämyys vaikuttaa imuun. Yksittäiset ihmiset, kaveriporukat jne. vetää satunnaiskatsojia virtoina mukanaan. Tai on vetämättä.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Jos kävisin otteluissa voittojen takia niin en kai mä nyt Ässiä kannattaisi.

Tällä hetkellä otteluista puuttu tunne tyystin, sekä persoonat loistaa poissaolollaan. Jyp-peli on ainoa joka on jäänyt tällä kaudella väliin tähän mennessä. Ei siellä ole tällä hetkellä kenellekkään mitään kiinnostavaa. Ei taitokiekon ystäville, eikä minulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös