Viestin lähetti Arnold
Ehkä sen takia, että PYH:ssä pääsee automaattisesti kahteen ensimmäiseen ketjuun?
Ja SaiPassa tai Pelicansissa ei olisi päässyt? Enkä tuosta automaattisesta kahden ensimmäisen ketjun paikasta tiedä, kun joukkue oli vielä Louhivaaran sopimuksen julkistamisen aikana jonkin verran levällään, kuten on vieläkin.
Viestin lähetti TosiFani
Ja sen verran fourforty:lle. Eiköhän syy nuorten pelaajien tuloon Jyväskylään olen enemmänkin kaupungin imago, junioreiden menestyminen ja Jypin pitkäaikainen kulttuuri antaa nuorille pelaajille mahdollisuus pelata liigaa ja nimenomaa antaa vastuuta, kuin Alatalon valmennustaidot. Jyväskylässä on aina ollut hyviä nuorisovalmentajia Aravirrasta lähtien.
Voi toki olla mahdollista. Itse kyllä olen pitänyt yleensä seurajohtajien puheita hyvästä kiekkokulttuurista, joukkueen imagosta jne. pelkkänä sanahelinänä silloin, jos puhutaan syistä miksi joku pelaaja valitsee tietyn joukkueen. Uskoisin ainakin todellisuudessa juuri taloudellisten seikkojen ja valmennuksen olevan pelaajalle paljon tärkeämpiä - tosin todelliset valinnan syythän tietävät vain pelaaja itse sekä hänen lähipiirinsä, joten varma ei voi olla. Ja yksittäistapauksissa henkilökohtaiset syytkin voivat ratkaista valinnan.
Yleisemmin vielä pikkuseurojen strategioista sen verran, että uskoisin tulevaisuudessa hyvän juniorityön nousevan vielä suurempaan rooliin pikkuseurojen selviytymiskamppailussa kuin tähän asti. Liigan köyhälistöstä kun tuntuu jokainen seura painottavan pelaajapolitiikassaan koko ajan enemmän sitä, miten hankitaan suurseurojen ylijäämäpelaajia ja divarilupauksia ja yritetään tehdä heistä runkopelaajia. Kuitenkaan tähän pelaajaryhmään kuuluvia pelaajia ei määräänsä enempää ole markkinoilla, ja heistä kilpailevia seuroja on jo liigassa paljon - kuten Louhivaaran tapauksestakin näki.