Ässäorganisaatio ja muutostarve

  • 108 031
  • 517

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Turhanpäiväinen kitinä on sitä, että on nähnyt maailmaa muutakin kuin Porissa. Kannattajaa ostaa joskus vaikka bussilippu Porista pois ja mennä katsomaan, onko muualla elämää. Se, että Ässät oli vielä 1990-puolessa välissä kaupungin ykköspuheen aihe, mutta ei enää, kertoo siitä, että olet sen verran mukula jolle on turhaa alkaa vääntämään sellaista mitä et ole nähnyt tai kokenut.

Turhanpäiväinen kitinä on mielestäni sitä että jauhetaan viikosta toiseen samaa asiaa ja painellaan paniikkinappulaa aina kun joku toinen joukkue hankkii pelaajan.

Noin muuten viestisi sävy kertookin hyvin kuinka laajasti sivistynyt ja elämää nähnyt henkilö todella olet.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mä en ole luovuttamassa heinäkuussa. Mä olen vaan realisti.

Tuossa onkin tekstiä fanipaitaan ;)

Ongelma tässä keskustelussa ei mielestäni ole kenenkään punamustat lasit vaan joidenkin mustavalkoiset. Kaikki negatiivisuus on aina perusteltua kriittisyyttä ja realismia ja kaikki positiivisuuteen edes viittaava puolestaan tyhmyyttä ja sokeutta. Näinhän se menee.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Viimeksihän tätä kokeiltiin ihan pari vuotta sitten. Hankittiin Pasi Saarelaa jne kausikorttimyyntiä edistämään ja vähän helvetin hyvin meni.

Fanien vikahan tuo tottakai on, että Ässät on kusessa. Fanit vaihtoon ja alkaa toimimaan.

Tottakai, fanien kuuluu hyväksyä seuran johdon ja omistajien ratkaisut ja olla fani joka tapauksessa.

Kyllähän fanien kuuluu vaatia ja olla kriittisiä, muutenhan me oltaisiin espanjalaisia. Ongelma vaan on se, että useimmiten vaaditaan vääriä asioita:

- vaaditaan menneitä tehoja, kun tarvittaisiin tulevia
- vaaditaan nimeä, kun tarvittaisiin laatua
- vaaditaan pelaajia huomioimatta minkätyyppisiä miehiä joukkue tarvitsisi
 
Tämä teksti on täyttä asiaa. Ei joukkuetta voi kasata ihmisten puheiden ja mahdollisen kausikorttimyynnin mukaan, varsinkaan Porissa jossa on kyllä tavallisen hyvin tiedossa mitä eräs osa "kiekkofaneista" haluaa kaukalossa nähdä.

Eikä minua kyllä haittaisi sekään jos osa "faneista" pistettäisiin vaihtoon.

Oikein kannattamisen ylipäällikkö sivaltaa ja tuomitsee sieltä norsunluutornistaan vääränlaiset fanit. Ehdottomasti oikeaa kiekkofaniutta on ahtautua hallille ja katsoa kun omat "lahjakkaat" junnut ovat taas vuoden kokeneempia.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
On se vain siunaus että on syntynyt porilaiseksi kiekkofaniksi.. minkä muun joukkueen puolella on heinäkuussa tällainen kuhina =D

Edelleen Ässiltä puuttuu urheilu-toimenjohtaja ja Takko tekee pelaajahankinnat oto-pohjalta. Päävalmentajalla ei ole hajuakaan uudesta ulkomaalaispelaajasta ja toteaa Satakunnan Kansassa tyyliin, että toivottavasti on hyvä..? Luulisi ihan oikeasti osalla jo kellot soivan? Onko Ässien johdon toiminta sellaisella tasolla, että suurin osa faneista ja teistä on tyytyväisiä nykyiseen toimintaan? On ihan ymmärrettävää, että osa faneista antaa perseilyn anteeksi ikuisen seura-uskollisuuden takia, mutta ei kannata katsoa toimintaa liian vahvojen punamusta-lasien takaa.

Tässä ihan asiaa, ja yksi taikasana: seura-uskollisuus. Sydämellähän me kaikki täällä elämme, ja voimakas kiintyminen omaan seuraan saattaa sumentaa silmät tietyllä tasolla muulta toiminnalta. Aina pitäisi tulla jokin ulkopuolinen konsultti osoittamaan, että mikä täällä nyt on pielessä kun joukkue on pohjasakkaa vuodesta toiseen. Hulluksi tilanne menee tosin silloin, kun tätä asiaa ei pitäisikään selittää organisaatiolle, vaan faneille..

"Ongelmahan" on, että seura-uskollisuudesta on hankala päästä eroon. Täällä muualla asuessa se asia konkretisoituu oikein tosissaan: nyt päättyneenä keväänä kyllä minäkin kannatin ihan tosissani Kerhoa, kävin katsomassa finaalipelejä ja tuuletin kun HPK maalin sai aikaan.. iloitsin siis, että nykyisessä kotikaupungissani on menestyvä liigajoukkue. Mutta eihän se sydämestä tullut. Se tunne että sydämestään kannattaa jotakin joukkuetta, että kykenee oikeasti riemuitsemaan yhdestä ainoasta ko. joukkueen tekemästä maalista runkosarjaottelussa, on täysin eria asia kuin se että kannattaa jotain toista joukkuetta vain kannattamisen tai sympatiahalun vuoksi.. kyllä siis itsekin katson olevani näitä ikuisesti seura-uskollisia ihmisiä..

Mielestäni siis kenenkään on turha suuttua siitä, jos joku toinen ilmaisee tyytymättömyytensä Ässä-organisaation toimintaan, tai tapaan jolla joukkuetta kasataan. Olisikohan kyse vain siitä, että tämä henkilö vain toivoo rakastamalleen joukkueelle parasta mahdollista hyvää, ja on ikävä katsoa miten asioita hoidetaan omasta mielestä leväperäisesti tai omituisesti..

Esimerkkinä josta itse (siis ikuisesti seura-uskollisena ihmisenä) huolestuin, oli tämä vähän aikaa sitten ollut artikkeli siitä että ensi kauden jälkeen liiga taas suljettaisiin. Ja eikös siinä jutussa ollut TJ Hirsimäki antamassa kommenttia sellaisella turhan läpinäkyvällä "huh huh, sentään.." -mentaliteetilla. Että kunhan vielä yksi kausi kestetään, niin sitten ei taas tarvitse huolehtia. Ei minkään ammattimaisin perustein toimivan urheiluseuran toimitusjohtaja voi antaa tuollaisia lausuntoja julkisuudessa, pahimman luokan imagosäröjä syntyy.. siinä sitten yrität houkutella laadukkaita pelaajia Poriin, ei muuta kuin mainos-standi hallin pihaan: "tule meille, säilytetään yhdessä Ässät liigassa"
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mielestäni siis kenenkään on turha suuttua siitä, jos joku toinen ilmaisee tyytymättömyytensä Ässä-organisaation toimintaan, tai tapaan jolla joukkuetta kasataan. Olisikohan kyse vain siitä, että tämä henkilö vain toivoo rakastamalleen joukkueelle parasta mahdollista hyvää, ja on ikävä katsoa miten asioita hoidetaan omasta mielestä leväperäisesti tai omituisesti

Tarkennettakoon nyt etten minä ainakaan ole kenellekään ollut suuttunut siitä että joku näkee joukkueen tilanteen eri lailla kuin minä; ärsyyntynyt olen toki ollut joistain yksittäisistä kommenteista. Mitenkään en epäile etteivätkö kaikki tänne kirjoittavat pohjimmiltaan tahtoisi Ässille hyvää, mutta vähän kieroutuneelta tuollainen "välittäminen" tuntuu jos käytännössä kaikki on koko ajan paskaa päivästä viikosta toiseen ja ennen kaikki paremmin, niin kuin vaikka 90 - luvun puolessa välissä. Jos tästä sitten on eri mieltä, saa kuulla olevansa kakara jonka pitäisi matkustaa muualle katselemaan elämää. Porilainen kun on aina oikeassa, varsinkin kun on toisten asioista kyse.

Sinänsä ihan sama, mutta olen jotenkin kyllästynyt täällä usein "ajatukseen", että seura ja joukkue olisivat kaiken aikaa faneilleen jotakin velkaa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Oikein kannattamisen ylipäällikkö sivaltaa ja tuomitsee sieltä norsunluutornistaan vääränlaiset fanit. Ehdottomasti oikeaa kiekkofaniutta on ahtautua hallille ja katsoa kun omat "lahjakkaat" junnut ovat taas vuoden kokeneempia.

Pitää paikkansa. Tuomitsen ilolla kaikki mielestäni "väärät" fanit, niin netissä kuin katsomossakin.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Sinänsä ihan sama, mutta olen jotenkin kyllästynyt täällä usein "ajatukseen", että seura ja joukkue olisivat kaiken aikaa faneilleen jotakin velkaa.
Ei kannata olla kyllästynyt, koska asia on juuri näin.

Seura ja joukkue ovat kaiken aikaa faneilleen jotain velkaa.

a) fanit tulevat omilla rahoillaan katsomaan joukkueen edesottamuksia rahoittaen näin joukkueen toimintaa.

b) "Porin hitsauspalvelu Oy" maksaa 100 000 euroa kaudessa Ässille (keksitty sponsorisopimus). Ne rahat taas otetaan pois ko. firman käyttäjiltä, joista varsin moni kannattaa Ässiä.

Jo pelkästään näillä kahdella esimerkillä on havaittavissa, että se paikallinen fani maksaa moneen suuntaan Ässien kustannuksia kauden mittaan. Kyllä siinä saa oikeasti pyytää rahoilleen vastinetta, ja olla ikäänkuin saamapuolella paikalliselta kiekkojoukkueelta ammattitaitoisen johtamisen ja hyvien peliesitysten muodossa.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Tarkennettakoon nyt etten minä ainakaan ole kenellekään ollut suuttunut siitä että joku näkee joukkueen tilanteen eri lailla kuin minä; ärsyyntynyt olen toki ollut joistain yksittäisistä kommenteista. Mitenkään en epäile etteivätkö kaikki tänne kirjoittavat pohjimmiltaan tahtoisi Ässille hyvää, mutta vähän kieroutuneelta tuollainen "välittäminen" tuntuu jos käytännössä kaikki on koko ajan paskaa päivästä viikosta toiseen ja ennen kaikki paremmin, niin kuin vaikka 90 - luvun puolessa välissä. Jos tästä sitten on eri mieltä, saa kuulla olevansa kakara jonka pitäisi matkustaa muualle katselemaan elämää. Porilainen kun on aina oikeassa, varsinkin kun on toisten asioista kyse.

Sinänsä ihan sama, mutta olen jotenkin kyllästynyt täällä usein "ajatukseen", että seura ja joukkue olisivat kaiken aikaa faneilleen jotakin velkaa.
Mietis nyt ihan pieni hetki. 1990-luvun puolessa välissä porissa kävi vielä kivasti yleisöä ja Ässät oli parempi kuin HPK ja JYP. Jos nämä joukkueet pelasivat Porissa, niin 99% varmuudella Ässät voitti ottelun. Ässät menestyi paremmin kuin nämä seurat ja yleisöä kävi enemmän.

On vuosi 2010. Jyp on voittanut Suomen mestaruuden, samoin HPK. Kummankin joukkeen kotihallit ovat saneerattu ja joukkueet menestyy HUOMATTAVASTI paremmin, kuin Ässät. Jypillä on urheilutoimenjohtaja ja oma mestis-joukkue, HPK tekee kaudesta toiseen huippu pelaajahankintoja.

Jos sinua vituttaa minun heinäkuun realismi, niin minä en voi totuudelle mitään. Muut menee ohi, ja Ässät jää valitettavasti jälkeen. Se on kylmä fakta. Minua vituttaa suunnattomasti se, että Ässät ei ole enää liigan kovin kotijoukkue tai joukkue ei sytytä koko kaupunkia niinkuin ennen.

Mä olen kiertänyt ympäri Suomea kiekon mukana ja se teki paljasjalkaiselle porilaiselle todella hyvää. Se sai avaamaan mun silmäni ja olen oppinut katsomaan asioita eri perspektiivistä. Ässien isoimmat ongelmat ovat selvät vision puutteet. Roikutaan mukana vuosi kerrallaan. Yritetään selvitä tästä kaudesta tms. Säälipleijarit ovat meidän tavoitteet jne. Mutta entäs ne HPK ja Jyp..? Ne lähtee pelaamaan play-off paikan kotiedusta. Joko meni jakeluun?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KOO-VEE, PiTa, Detroit Red Wings
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty

Näissä asioissa valitettavasti ei vaan ymmärretä, että se mikä on suomalaisen kiekkoilun etu, on pitkällä tähtäimellä myös HC Ässät Oy:n etu. Mennään vain aina niin hemmetin lyhyellä tähtäimellä ja mitään ei pystytä suunnittelemaan tai näkemään edes 5 vuoden päähän.

En tunne Ässien hallitusta ja johtoa, mutta aika monien keskustelupalstalle kirjoittaneiden tavoin kaipaan jotenkin tietoa siitä mitkä ovat Ässien visiot ja strategiat pidemmällä aikavälillä. Voi olla, että nämä on jossakin ilmaistu, mutta ovat menneet minulta ohitse. Kiinnostaisi tietää esim. onko visiona pysyä SM-liigajoukkueena vai esim. olla tulevaisuudessa länsirannikon ykkösjoukkue SM-liigassa vai esim. olla joka vuosi mukana play-offeissa...

Pidemmän aikavälin suunnittelu ja tavoitteiden asettaminen sekä tulosten arviointi auttavat yleensä toiminnan johtamisessa ja suuntaamisessa sekä korjaamisessa huomattaessa tavoitteiden jäävän nykymenolla saavuttamatta.

Nämä visiot ja strategiat olisi hyvä laatia myös junnuille, erityisesti B- ja A-ikäisille, huolehtien samalla, että ne niveltyvät edustusjoukkueen vastaaviin. Esim. A-junnujen visioksi voisi määritellä olla joka vuosi Suomen kolmen parhaan joukkueen joukossa omassa ikäluokassa ja strategisena tavoitteena viidelle seuraavalle vuodelle tuottaa joka vuosi vähintään kolme liigakypsää pelaajaa edustusjoukkueelle.

Suunnittelu ja kunnianhimoiset tavoitteet johtavat parhaimmillaan kunnianhimoiseen tekemiseen, jos toiminnan johtaminen muuten on kunnossa.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Itse olen kuullut sekä Hirsimäen, että Ry:n visioita ja kyllä niitäkin on. Suunnitelmia on tehty ja muistelisin ainakin seuraavia olleen mainittu:

- Edustusjoukkue halutaan saada pysyvästi pudotuspeleihin (luonnollisesti).
- Joukkueeseen etsitään luistelevia ja paljon töitä tekeviä pelaajia.
- Joukkueen ydinporukka pyritään pitämään mahdollisimman porilaisena.
- Kaksi omaa kasvattia pyritään saamaan liigatasolle joka vuosi.
- Tuottaa pelaajia jokaiseen juniorimaajoukkueeseen.
- Pitää joukkue vakavaraisena.
- Olla junioripuolella joka vuosi kahdeksan parhaan seurajoukkueen joukossa.

Ihan loogisia tavoitteita mielestäni.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mietis nyt ihan pieni hetki...

En lainaa koko viestiäsi tähän koska se koostui asioista jotka tiedän muutenkin eikä minulla yleisesti ottaen ole vaikeuksia ymmärtää tuota kritiikin kärkeä. Koko tämä keskustelun haara versoi alunperin siitä viestistä jossa valitit ettei nykyisellä joukkueella voi myydä kausikortteja koska se ei kiinnosta ihmisiä ja että nyt pitäisi hälytyskellojen soida. TÄMÄ on nyt se asia josta olen selkeimmin eri mieltä koska a) minua ainakin kiinnostaa tulevan kauden joukkue, b) mihinkään hälytykseen ei ole mielestäni mitään tarvetta ja tärkeimpänä c) ne pelaajat ja se jääkiekko mistä porilaiskatsojien enemmistö on kiinnostunut ei välttämättä ole yhtä kuin joukkueen etu vuonna 2010.

Heinäkuun realismisi ei minua vituta eikä edes liikuta, koska silmissäni se on enimmäkseen menneisyyden kuolaamista ja toisten kadehtimista joka ei kyllä Ässiä auta hiukkaakaan eteenpäin. Siitä olen kyllä samaa mieltä että Poriin tarvittaisiin joku yhtenäinen visio siitä miten eteenpäin voitaisiin mennä, mutta porilaiset tuntuu olevan turhan eripuraista sakkia moisen luomiseksi. Asiat käyvät täällä (jos käyvät) hitaasti riidellen kuten Patajunnuareenankin prosessi on osoittanut. Valittamisella ja hälytyskellojen soitolla ei tosin tämäkään ongelma muutu toiseksi.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei kannata olla kyllästynyt, koska asia on juuri näin.

Seura ja joukkue ovat kaiken aikaa faneilleen jotain velkaa.

a) fanit tulevat omilla rahoillaan katsomaan joukkueen edesottamuksia rahoittaen näin joukkueen toimintaa.

b) "Porin hitsauspalvelu Oy" maksaa 100 000 euroa kaudessa Ässille (keksitty sponsorisopimus). Ne rahat taas otetaan pois ko. firman käyttäjiltä, joista varsin moni kannattaa Ässiä.

Jo pelkästään näillä kahdella esimerkillä on havaittavissa, että se paikallinen fani maksaa moneen suuntaan Ässien kustannuksia kauden mittaan. Kyllä siinä saa oikeasti pyytää rahoilleen vastinetta, ja olla ikäänkuin saamapuolella paikalliselta kiekkojoukkueelta ammattitaitoisen johtamisen ja hyvien peliesitysten muodossa.

Näinhän se on. Tämä asetelma se juuri pullistaakin monen typeryksen päätä, maksetun rahan määrä kun ei mitenkään korreloi ajattelun määrän kanssa. Suurin ongelma Porissa on juuri ajattelun puute, en sano tyhmyys, vaan ajattelun puute, niin faneilla kuin usein seurajohdollakin. Kyllä monet kerrat on toimistokin ollut rähmällään fanien mielipiteiden edessä ja siksi olenkin tyytyväinen siitä miten vastakarvaan osaa faneista on kevään ja kesän mittaan silitetty. Mielestäni tämä on juuri kiinnostavaa tulevan kauden joukkueessa: mukaan ei ole hankittu yhtäkään pelaaja jotka edustavat kliseisiä käsityksiä "Ässien näköisistä" pelaajista.

Ja olen kyllä sitäkin mieltä että fanit voisivat joskus miettiä mitä vaativat itseltään, sen sijaan että jankuttavat vain siitä kuinka maksavat koko lystin.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mielestäni tämä on juuri kiinnostavaa tulevan kauden joukkueessa: mukaan ei ole hankittu yhtäkään pelaaja jotka edustavat kliseisiä käsityksiä "Ässien näköisistä" pelaajista

Siinä oot kyllä oikeassa, että päälleliimattu brändeily ja populistiset ratkasut pelaajahankinnoissa harvemmin johtaa mihinkään hyvään. Varmasti joku tutumpi nimi tai kovanaama nostaa tietyn kansanosan mielenkiintoa, mutta loppu viimeksi ratkasevinta on se, miltä peli näyttää ja tuleeko enempi voittoja kuin tappioita. Alkuhypeä ja näkyvyyttä maltillisemmat hankinnat vähän kyllä syö.

Tulevan kauden joukkue on meikäläiselle hyökkäyksen suhteen pieni mysteeri, pientä säätöä sen suhteen lienee vielä luvassa eli katsellaan syksymmällä. Kai sitä meilläkin on mahkut puolivälieriin siinä missä kaikilla muillakin, mielestäni minimitavoite kaikille itseään kunnioittaville seuroille.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mietis nyt ihan pieni hetki. 1990-luvun puolessa välissä porissa kävi vielä kivasti yleisöä ja Ässät oli parempi kuin HPK ja JYP. Jos nämä joukkueet pelasivat Porissa, niin 99% varmuudella Ässät voitti ottelun. Ässät menestyi paremmin kuin nämä seurat ja yleisöä kävi enemmän...

No, Jyp oli finaalissa noina aikoina, mutta se siitä.

Jyp ja HPK ovat hyviä esimerkkejä seuroista, joissa on tehty pitkäjänteistä työtä eikä tempoiltu edes takaisin. HPK on Lintumäen johdolla edennyt kuin juna ja kehittänyt maan laajuisen scouttaussysteemi, hankkinut hyviä valmentajia ja lupaavia pelaajia. Jyp:n Seppänen hankki Dufvan ja Holtarin ja laati pitkän tähtäimen suunnitelma, joka johti mestaruuteen.

Näiden molempia joukkueita yhdistävä tekijä on suunnitelmallisuus ja sitoutuminen siihen. Hämeenlinnassa Lintumäki on pitänyt ohjat käsissä pitkään, Jyp:ssä Seppänen taas osti seuran ja tekee päätöksiä itsenäisesti.

Ässissä ei ole muutaman pelaajan hankkimisesta vaan suunnitelmallisuudesta, eikä fanimaisesta tempoilusta. Ahola loi Ässiin talouspuolelle suunnitelman, jolla Ässät pääsee irti veloista ja tervehdyttää taloutensa. Hallituksessa oli osaajia tälle osa-alueelle mm. Kuparinen ja tämä suunnitelma olisi johtanut velattomuuteen ilman hopeavuottakin. Valitettavasti tätä samaa osaamista ei Aholalta löytynyt jääkiekkopuolelta, rekrytoinnit puhuvat puolestaan, Tamminen, Suhonen, Matikainen. Nyt Ässien hallituksen pitäisi ottaa lusikka kauniiseen käteen ja hankkia nykypäivän jääkiekkoihminen luomaan suunnitelma ja ihmiset sitä toteuttamaan. Tämän ihmisen palkkaaminen on seuran menestyksen tärkein juttu, häneen tarvittaessa sijoittaa kunnon raha, se snaipperi voidaan jättää hankkimatta.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt Ässien hallituksen pitäisi ottaa lusikka kauniiseen käteen ja hankkia nykypäivän jääkiekkoihminen luomaan suunnitelma ja ihmiset sitä toteuttamaan. Tämän ihmisen palkkaaminen on seuran menestyksen tärkein juttu, häneen tarvittaessa sijoittaa kunnon raha, se snaipperi voidaan jättää hankkimatta.

Niin totta. Mistä tämänlainen kiekkoihminen vain löytyisi. Kannuksensa hankkineet kun tuskin uskaltavat Poriin tulla ja niissä katsomattomissa korteissa, no... sieltä joku pitäisi löytää vaikka usea kortti kannattaisikin jättää kääntämättä.
 

kessukka

Jäsen
Mietis nyt ihan pieni hetki. 1990-luvun puolessa välissä porissa kävi vielä kivasti yleisöä ja Ässät oli parempi kuin HPK ja JYP. Jos nämä joukkueet pelasivat Porissa, niin 99% varmuudella Ässät voitti ottelun. Ässät menestyi paremmin kuin nämä seurat ja yleisöä kävi enemmän.

On vuosi 2010. Jyp on voittanut Suomen mestaruuden, samoin HPK. Kummankin joukkeen kotihallit ovat saneerattu ja joukkueet menestyy HUOMATTAVASTI paremmin, kuin Ässät. Jypillä on urheilutoimenjohtaja ja oma mestis-joukkue, HPK tekee kaudesta toiseen huippu pelaajahankintoja.

Ässien toiminnan pyörittäjillä taisi mennä jossakin välissä omat rahat ja Ässien rahat aikalailla sekaisin. Ässät oli verottajan hampaissa ja taloussotkujen suosta nouseminen kesti vuosia. Kunnon pelaajien palkkaus ei varmasti ollut helppoa, ei ollut rahaa, ei yleisöä, eikä varmaan agentitkaan kovin suositelleet joukkueeseen siirtymistä. Ilman taloussotkuja Ässillä olisi mennyt vuosituhannen alkupuoli varmasti paremmin.

HPK:n hyviin pelaajahankintoihin auttaa paljon mm. Hämeenlinnan maantieteellinen sijainti. Kehä kolmosen sisäpuolen pelaajat kun lähtevät maailmalle, eivät valitettavasti lähde monesti Hämeenlinnaa pidemmälle. Porin hallin saneerausasiat eivät taida olla Ässien asia, kuka hallin omistaa?
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
HPK:n hyviin pelaajahankintoihin auttaa paljon mm. Hämeenlinnan maantieteellinen sijainti. Kehä kolmosen sisäpuolen pelaajat kun lähtevät maailmalle, eivät valitettavasti lähde monesti Hämeenlinnaa pidemmälle.

Minä olen tästä vähän eri mieltä. Pelaajat pääkupunkiseudulta lähtevät sinne, missä oman uran kehitys on oman ja toisaalta agentin mielestä paras mahdollinen. Jos kaveri, joka tuntee olevansa parempi kuin muut, tai ainakin yhtä hyvä, ja joka tähtää urallaan eteenpäin valitsee "Pelicansin" Ässien sijasta koska matka äidin luo on lyhempi, ollaan metsässä. Se, että HPK:n on moni potentiaalinen jannu valinnut Ässien sijasta ei johdu siitä, että Hämeenlinna on lähempänä pääkaupunkia, vaan siitä, että Hämeenlinnasta nousee pelaajia huippupalkoille enemmän kuin Porista.Turha itkeä, että Poriin olisi pitempi matka tai että Porissa olisi vähemmän tekemistä, kun kaikki nuo kaverit ovat kuitenkin jazzeilla, rantafutisskaboissa tai muuten vaan Yyterissä hengaamassa.
 
Minä olen tästä vähän eri mieltä. Pelaajat pääkupunkiseudulta lähtevät sinne, missä oman uran kehitys on oman ja toisaalta agentin mielestä paras mahdollinen.

Edellyttää sitä, että kyseinen jannu on riittävän halukas ja kiinnostunut kehittymään. Jostain syystä olen taipuvaisempi ajattelemaan, että vain pieni osa tällaisista nuorista jannuista on riittävän halukkaita minkäänlaiseen epämukavuusalueelle astumiseen. Tai muussa tapauksessa nuoret jääkiekkoilijat poikkeavat ikäryhmänsä edustajista melkoisesti.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KOO-VEE, PiTa, Detroit Red Wings
Penkillä ei kehity kukaan

Minä olen tästä vähän eri mieltä. Pelaajat pääkupunkiseudulta lähtevät sinne, missä oman uran kehitys on oman ja toisaalta agentin mielestä paras mahdollinen. Jos kaveri, joka tuntee olevansa parempi kuin muut, tai ainakin yhtä hyvä, ja joka tähtää urallaan eteenpäin valitsee "Pelicansin" Ässien sijasta koska matka äidin luo on lyhempi, ollaan metsässä. Se, että HPK:n on moni potentiaalinen jannu valinnut Ässien sijasta ei johdu siitä, että Hämeenlinna on lähempänä pääkaupunkia, vaan siitä, että Hämeenlinnasta nousee pelaajia huippupalkoille enemmän kuin Porista.Turha itkeä, että Poriin olisi pitempi matka tai että Porissa olisi vähemmän tekemistä, kun kaikki nuo kaverit ovat kuitenkin jazzeilla, rantafutisskaboissa tai muuten vaan Yyterissä hengaamassa.

Olen samaa mieltä. Esim. pääkaupunkiseudun junnuista merkittävä osa HALUAA KEHITTYÄ JA SAADA PELIAIKAA eikä joukkueen osoite ole ratkaiseva tekijä. Esim. Jokerien liigajoukkueeseen on nuoren pelaajan todella vaikea nousta, vaikka olisi kuulunut vuosikausia eri ikäluokkien maajoukkueisiin. Tällaisiin junioreihin kannattaisi Ässistä ensiksi ottaa yhteyttä, koska kaikkien näiden lahjakkaiden poikien omana unelmana ja tavoitteena ei ole pelata parin kolmen kauden ajan (tavanomainen näyttöjen antamisaika) Jokerien liigajoukkueessa 3-5 peliä kaudessa ja sen jälkeen pelata loppu-ura Mestiksessä. Toki pääkaupunkiseudulta löytyy potentiaalia Jokereiden ulkopuoleltakin, mutta halusin tässä ilmaista selkeästi ainakin yhden osoitteen.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Vaikkei aivan organisaatiosta olekaan niin silti positiivista on että Porista ja siten Ässistä löytyy paras selostaja, vaikka Mertarannat ja sun muut hiiteen kun kuunnellaan kasiysipilkkunelosta patalasien kautta. Jussi Aho, Radio Pori, Isomäen jäähallista kuulemiin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikkei aivan organisaatiosta olekaan niin silti positiivista on että Porista ja siten Ässistä löytyy paras selostaja, vaikka Mertarannat ja sun muut hiiteen kun kuunnellaan kasiysipilkkunelosta patalasien kautta. Jussi Aho, Radio Pori, Isomäen jäähallista kuulemiin.

Ahon selostus meni viime kaudella mielestäni melko paljon huonompaan suuntaan. Alkoivat nuo patalasit meinaa olemaan jo turhan paksut pullon pohjat. Muuten on toki todella kova selostaja.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Ahon selostus meni viime kaudella mielestäni melko paljon huonompaan suuntaan. Alkoivat nuo patalasit meinaa olemaan jo turhan paksut pullon pohjat. Muuten on toki todella kova selostaja.

Aika vahvasti topicissa mennään mitä tulee Jussi Ahoon ja Ässien organisaatioon mutta niin olen antanut itseni ymmärtää, että Jussilla on ainakin osittain ns. mitta tullut täyteen reissaamista ja paskan joukkueen esityksien seuraamista. Mielestäni asian kuuli jo viime kauden selostuksista.

Ja kävihän siellä kesken lähetyksenkin joku newbie kokeilemassakin miltäs se oma ääni eetterissä kuulostaa, mutta ilmeisesti Aho ei sitten ollutkaan valmis lopettamaan.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ja kävihän siellä kesken lähetyksenkin joku newbie kokeilemassakin miltäs se oma ääni eetterissä kuulostaa, mutta ilmeisesti Aho ei sitten ollutkaan valmis lopettamaan.
Mikäs tämmöinen homma on, kun on mennyt multa ihan kokonaan ohi...
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Aika vahvasti topicissa mennään mitä tulee Jussi Ahoon ja Ässien organisaatioon mutta niin olen antanut itseni ymmärtää, että Jussilla on ainakin osittain ns. mitta tullut täyteen reissaamista ja paskan joukkueen esityksien seuraamista. Mielestäni asian kuuli jo viime kauden selostuksista.

Ja kävihän siellä kesken lähetyksenkin joku newbie kokeilemassakin miltäs se oma ääni eetterissä kuulostaa, mutta ilmeisesti Aho ei sitten ollutkaan valmis lopettamaan.

Myönnän, saman äänenvireen kyllä kuulin tällä kaudella, mutta toivon että Jussi jatkaa. Ei ole Radio Porin lätkäselostukset muuten yhtään mitään ellei siellä se tuttu ääni laula, toisaalta sillon kun pata ratsastaa voimalla niin Jussin selostus on hunajaa korville. Hyvin myös tuntee pelaajat ja selostus on kaikin puolin ammattimaista (kun ne patalasien takaa kaveria arvostelee), pesee muuten maikkarin ja ylenkin jampat jopa huonona päivänäkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös