Ässähuhut ja mutut

  • 6 146 744
  • 29 333

reaper78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK
Mitä tulee Ahon palkkaamiseen niin siihen olen luonnollisesti helvetin tyytyväinen etenkin noilla apuvalmentajilla. Ahon on loistava jatkaa tätä Rockyn aloittamaa projektia. Olisin periaatteessa voinut jatkaa Rockyn kanssa vielä kauden mutta kun kerran Aho oli nyt tarjolla niin siihen piti tarttua. Tuokkolaan en olisi Rockya vaihtanut.

Oikeastaan olen koko tekstistä täysin samaa mieltä, en pelkästään lainaamastani osuudesta. Itse näin myös mahdollisesti Rockylle 1 vuoden jatkon, mutta koska Aho oli saatavilla, seura teki viisaan valinnan ja päätyi valitsemaan hänet. All in all, Rocky on tehnyt hienoa työtä kehittäessään nuoria yksilöitä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Meidän "viisaiden", esim. minun, räksytyksestä huolimatta Rockyn hyljeksimistä pelaajista ei ole vielä noussut muualla yksikään esiin.

Näinpä. Esimerkkitapaus Parkkonen, jolle Rockyn koirankoppi oli erittäin tuttu, DEL2 11 matsia ja 2+2=4. Noilla näytöillä ei vielä Liigaan palata.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Palaan nyt sitten minäkin vielä kerran tähän valmentaja-aiheeseen. Rockylle oli omien sanojen mukaan kerrottu hänen olevan Ässien ykkösvaihtoehto. Kysymys kuuluu, oliko Ässät Rockyn ykkösvaihtoehto? Ehkä Rocky halusi katsoa muita vaihtoehtoja ensin (ehkä tuudittautui siihen, että Ässistä saa sopimuksen joka tapauksessa) ja Ässät alkoi myös katsomaan tarkemmin muita vaihtoehtoja, koska ei saanut selkeää vastausta Rautakalliolta. Nostan edelleen esiin KHL-pykälän miehen nykyisessä sopimuksessa. Siinä ei paljon Patasydän olisi painanut, kun idästä olisi tullut tarjous, vaan Ässät olisi joutunut lähtemään uuden päävalmentajan etsintään. Ihan samanlainen ammattilainen se Rocky on kuin muutkin ja menee oma ura edellä. Ässien tehtävänä on taas ajatella Ässien parasta. Ratkaisu valmentajakysymykseen oli saatava viimeistään tämän kuun aikana.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Moneen kertaan on sanottu, että Rocky ei suostunut allekirjoittamaan koska halusi keskittyä itse asiaan. Oli todennut, että hoidetaan niitä paperiasioita sitten joskus keväällä.. varmisteli vain kuukausittain että onhan hän yhä ykkösvaihtoehto, mutta ei suostunut hoitamaan paperiasioita

Olisipa silloin laittanut nimensä sopimukseen. Nyt pää jäi vetävän käteen.

Huominen Blues-peli on mielenkiintoinen. Näyttöhaluja varmasti uudelle valmentajalle,
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Jos kerran pelaajilla on KHL-pykälät (tai peräti HIFK-pykälä) sopimuksissa, niin miksi sellaista ei voisi olla myös valmentajalla? Suhonen esim. ei mitään pykäliä tarvinnut, vaan lähti silloin kuin ei enää nykyinen pesti napannut ja ruoho alkoi näyttämään vihreämmältä aidan toisella puolen.
Rockya on aiheesta kritisoitu tietyistä pelitavallisista kysymyksistä mutta kyllähän nämä näytöt tiettyjen yksilöiden kehittäjänä ovat aika painava sana. Joukkueena Rockyn joukkueet eivät koskaankaan ole pärjänneet mitenkään kehuttavasti, mutta kysyä sopii onko paljon parempaan ollut edes edellytyksiä - onko Rocky missäkin määrin saanut juuri haluamansa pelaajat käyttöönsä vai onko toimiston puolelta kerrottu että sori - ei oo rahaa.
Itse henk.koht. en ainakaan vielä isosti lämpiä J.Ahon palkkaukselle. Risto "Uimalakki" Dufvan oppipoika ei ole mikään meriitti. Tuokkola tosin olisi ollut vieläkin heikompi vaihtoehto. Huhutuista apuvalmentajista Kotkaniemi on ihan jees - Niittynen on itselle täysin kirjoittamaton kortti mutta eiköhän tuo asiansa osaa. Näytöt A-junnuista on kyllä ihan kohtuulliset, vaikka Toivolan aikana ei materiaaliin ole mitenkään ihmeellisesti panostettu.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
No Ojamäellä ja Kärjelläkin on helpompi ollut Rockyn antamalla vastuulla nousta Liigan eliittiin. Jossain muualla ei ehkä olisi yhtä paljon peliaikaa varsinkaan alkuaikoina tullut.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Taimi, Lindell, Viljanen, Vuorisalo

Lisäksi Aleksi Saarela mainitsi ässäsiirtonsa isoksi motiiviksi Rautakallion teot nuoren Joel Armian peliesitysten kanssa. Kyllä Rockylla on kiistaton osaamisensa nuorten kehittämisessä, sillä joukkueessa ei viime vuosina ole juuri muita ollut. No okei, viime kaudella oli ykkösketju.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Ja varsinkin pakkeja. Olen nähnyt kun hän kädestä pitäen näyttää pakille miten kannattaa pelata. Ja tietysti peliajan antaminen vie aina eteenpäin.

Lisätään listaan vielä Uusitalo joka oli hädin tuskin liigatason pelaaja ennen kuin Rocky teki hänestä pakkien pistepörssin voittajan. Mika Niemi ja Eero Elokin ottivat viime kaudella Rockyn alaisuudessa sen viimeisen askeleen kohti huippua. Virran kanssa kummallakaan ei kulkenut. Vancen kehittymisellä on myös pakko olla jotain tekemistä Rockyn kanssa.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Lisätään listaan vielä Uusitalo joka oli hädin tuskin liigatason pelaaja ennen kuin Rocky teki hänestä pakkien pistepörssin voittajan. Mika Niemi ja Eero Elokin ottivat viime kaudella Rockyn alaisuudessa sen viimeisen askeleen kohti huippua. Virran kanssa kummallakaan ei kulkenut. Vancen kehittymisellä on myös pakko olla jotain tekemistä Rockyn kanssa.


Vance ainakin kehui vuolaasti Ässien valmennusta ja aikamoinen harppaus tapahtunut kesästä.
Onhan rocky myös näyttänyt miten se kiekko lyödään ykkösellä suoraan syötöstä yläkulmaan, kun se ei tahdo puolustajilta millään onnistua.
Kertoo se varmaan nuorillekin jotain, kun valmentajan nimellä jaetaan palkintoa ja katsot äijän pelaajataustaa, kun se tulee sulle kertomaan miten siellä pelataan. Useinhan tuo ainakin peleissä antaa nuorille palautetta ja taputtelee olalle.
 

josuk88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lisätään listaan vielä Uusitalo joka oli hädin tuskin liigatason pelaaja ennen kuin Rocky teki hänestä pakkien pistepörssin voittajan. Mika Niemi ja Eero Elokin ottivat viime kaudella Rockyn alaisuudessa sen viimeisen askeleen kohti huippua. Virran kanssa kummallakaan ei kulkenut. Vancen kehittymisellä on myös pakko olla jotain tekemistä Rockyn kanssa.

Virran kanssa ei kenelläkään kulkenut... Vancen todellinen taso alkaa paljastua nyt kun Marttinen ei pelaa vierellä ja Uden tilastot ennen Rockyn kultaista kosketusta voit käydä vilkaisemassa vaikka liiga.fi. Kiistatta varmaankin Rockyllä on munaa antaa rajatonta vastuuta pelaajille jotka kulloinkin näkee potentiaalisimmiksi. Lahjakkuuksien kohdalla tämä varmaan useimmiten tuottaakin hedelmää.

Tämä kiistely on kuitenkin sinänsä turhaa koska se mitä valmentajan on ennen muuta joukkueelle tuotava on tulosta. Ja sitä Rocky ei ole tuonut ei Ässissä eikä missään muuallakaan.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Ratkaisu valmentajakysymykseen oli saatava viimeistään tämän kuun aikana.

Näinpä, kun Aho tuli tarjolle, ymmärrän hyvin Ässien johdon ajatuksenkulun. Kuten edellä on hyvin todettu, ei Rockyn allekirjoitusta kevääseen voitu odottaa. Nyt, kun syväkurkkujen toimesta Ahon nimi on vuodettu julkisuuteen, on uusien ja jatkosopimusten tekeminen myös helpompaa. Arvostan Rockya, mutta pidän Ahoa tässä kohtaa parempana vaihtoehtona Ässien ruoriin, eikä siinä ole mitään seuralegendan muroihan kusemista...
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Ahon siirtyminen tulevalla kaudella Ässien valmentajaksi on mielenkiintoinen huhu. IS-urheilun mukaan kyseessä on varma uutinen, mutta osapuolet itse eivät ole sitä varmistaneet. On vaikeaa sanoa, josko kyseessä olisi pelkkää mediapeliä, vai voisiko tuo kuvio tosiaan toteutua. Kaikki merkit viittaavat joka tapauksessa Korpisalon suuntaan, onhan myös Kotkaniemi mainittu tässä yhteydessä.

Mitäs mieltä olette, mitä Aho voisi saada aikaan Ässien tasoisella joukkueella?
Sopisiko Aho Porin kiekkokulttuuriin, vai olisiko parempi jatkaa Rautakallion sopimusta?
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Ei tarvitse varmaan asiaa enää miettiä Kärpät- ja Blues-pelin jälkeen... Vaihtoon vaan ja vaikka heti mun puolestani.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ahon siirtyminen tulevalla kaudella Ässien valmentajaksi on mielenkiintoinen huhu. IS-urheilun mukaan kyseessä on varma uutinen, mutta osapuolet itse eivät ole sitä varmistaneet

Ei kai kesken kauden toisen joukkueen valmentajaa kuitenkaan julkisteta. Aho sopii luultavammin mihin tahansa kiekkokulttuuriin ja vaikka jotkut tahot on huteja ampunutkin valmentajasiirtojen kohdalla, tuntus aika järeältä erheeltä jossei tämä pitäs paikkansa. Mielenkiintosempaa taitaakin olla, kuinka kunniakkaasti saadaan kuluva kausi lusittua.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mun mielestä tälläisen ketjun avaaminen ennenkuin asia on julkisesti ilmoitettu on täysin tarpeetonta. Palataan asiaan sitten kun homma on julkistettu.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toripulut kertoilee, että hallitus olisi mahdollisesti tekemässä suursiivoa toimiston puolella. Väkeä oltaisiin enemmänkin vaihtamassa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Toripulut kertoilee, että hallitus olisi mahdollisesti tekemässä suursiivoa toimiston puolella. Väkeä oltaisiin enemmänkin vaihtamassa.

Ketä ne nyt sieltä muka pois laittaisi? Paha mieli vaan tulee kaikille.

Sitä paitsi tiedetään jo, että Toivola lähtee, Rocky lähtee, Kaukoranta lähtee, Härkälä lähtee...
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Mun mielestä tälläisen ketjun avaaminen ennenkuin asia on julkisesti ilmoitettu on täysin tarpeetonta. Palataan asiaan sitten kun homma on julkistettu.

Miksi ei tästä aiheesta saisi avata keskustelua?

Jokaisella meistä on oikeus mielipiteeseen. Sinulta jäi ehkä huomaamatta, että varustin tuon otsikon kysymysmerkillä. En ole henkilökohtaisesti sen enempää puolesta kuin vastaan, mutta olen avoimen keskustelun vankkumaton kannattaja. Ilman keskustelua ei ole "me" ja ilman "meitä" ei ole Ässiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös