Tätähän minä sanoin jo aiemmin Saken suhteen. Nykyliiga on sellainen, että Toni Kallela tekee tasan saman suorituksen kuin Sakke, mitä nyt hän vain pelaa kolmasosalla Saken palkasta. Saken ylihintaisuus nyt vain on kerta kaikkiaan täysin kiistämätön fakta. Olen koko ajan sanonut, että näkisin ensi kauden kenties jopa parempana ilman Sakkea, enkä näe mitään syytä hävetä sitä mielipidettä. Etenkin kun huomioidaan mistä tilanteesta taloudellisesti siihen joudutaan lähtemään
Mutta kuten myös todettua, koska mitään muuta ei ole ilmoitettu tai oikeastaan kunnolla edes huhuttu, niin totta kai Sakke tässä tapauksessa on mukana ensi kauden rosterin spekuloinneissa..
Ei hyvää päivää!!! Ensinnäkin, mihin oikein perustat väitteesi? Toiseksi, otetaanko pieni petsi, kumpi tekee ensi kaudella enemmän pisteitä...Sakke vai Kallela? Kolmanneksi, Kallelan palkka olisi ensi kaudelle isompi kuin mitä se on tälle kaudelle. Nyt pitäisi tuolta britti / italian Liigasta, satojen pelaajien joukosta löytää se Sakken tasoinen pelaaja. Se ei ole enää yhtä helppoa, kuin pistepörssin selaaminen ylhäältä alaspäin ja alkaa ensimmäisen halvan pelaajan kohdalla ihmettelemään, miksi meille ei hankittu tuollaista kun on saakelin halpa ja tekee hitosti pisteitä.
Muutenkin aika järjetöntä verrata jonkun pelaajan uran parasta kautta toisen pelaajan uran heikoimpaan kauteen ja päätellä, että jätkien pisteolettama tulevalle kaudelle on sama... mutta kuten sanoin, tästä voidaan ottaa joku pikku petsi ihan koska vaan...
Eikä nämä kommentit ole mitään Kallelan mollaamista...kyseessä on ihan hyvä pelaaja ja sitä mieltä olin jo kaverin pelatessa Ässissä... Ässissä vain ei ole vuosikausiin onnistuttu hyödyntämään tuollaisia joukkuepelaamisesta eläviä yksilöitä kuten Ruotsalainen, Kallela, Bertrand. Salminen... Toivottavasti tulevalla kaudella Sakkesta saadaan enemmän irti.
Sakke ei ole ylihintainen, vaan Ässät sai hänet selkeästi alle markkina-arvon.