Yllättävän moni muu kuitenkin raahautui viime kaudella hallille tai tv:n ääreen katsomaan Ässien robottikiekkoa.
Uskon Ahon kykenevän yhtälailla hyökkäävämpään ja aggressiivisempaan peluutukseen kuin puolustuslähtöiseenkin. Viime kaudella lähdettiin pistämään viisikkopuolustusta kuntoon, ehkä osin räiskyvän hyökkäyspelaamisen kustannuksella.
Mielestäni Pelicans ja TPS oli ainoita jengejä joiden pelissä näkyi viitteitä vanhan ajan viidakkomeiningistä. Hifk tulee ensi kaudella pelaamaan hienoa lätkää. Muut jengit seuraavatkin Tapparan jalanjälkiä. Eli kurinalaista viisikkopelaamista, jonka tuloksena pelistä vähenee yllätyksellisyys ja tunne. Peli ammattimaistuu koko ajan ja virheitä tehdään kaukalossa vähemmän. Yleisellä tasolla toivoisin itsekin kotimaisen jääkiekon näyttävän viihdyttävämmältä, koska yleisölle tätä bisnestä kuitenkin tehdään. Tämä on vallalla oleva suuntaus. Sääntömuutoksilla ja tuomaritoiminnalla olisi iso vaikutus pelin virtaavuuteen ja rohkeampaan hyökkäyspelaamiseen. Minulle ykkösasia on aina ollut se, että Ässät voittaa ja seuralla on jatkuvuutta. Pelasi tai valmensi siellä sitten kuka tahansa.
Hyvä kirjoitus ja hyvät perustelut.
Itse jätänkin toiveessani takaportin sille, että peli olisi sopivasti hyökkäävämpää ensi kaudella.
Suurin syy nykyiseen suuntaukseen ei varmaankaan edes ole Ahossa vaan juuri liigan yleisessä linjauksessa.
Itse ajattelenkin itsekkäästi ja toivoisin niissä peleissä missä jätän muut menot ja raahaudun hallille näkeväni viihdettä ja maaleja enemmän kuin viime kaudella suuressa osassa pelejä.