Ässäfanit Porin seudun ulkopuolella?

  • 8 042
  • 77

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
Etäfani

Olen olut Ässien etäfani koko ikäni. Aluksi hurrasin Ässien puolesta pohjanmaalla, Kauhavalla. Sittemmin muutin opiskelujen perässä tänne Tampereelle ja Ässien miehiä ollaan edelleen. Ei näistä Tamperelaisista kiekkojoukkueista ole mihinkään, vaikka kaupunki muuten onkin Suomen paras kaupunki, tutkitusti.

Fanius lähti liikkeelle Porilaisten sukulaisten myötä. Enoni oli ainakaan Ässien organisaatiossa johtavassa asemassa, mikä entisestään antoi potkua Ässä-fanin kivikkoiselle polulle. Samainen sukulaismies järjesti minut eräänä kesänä viikoksi Kalajoelle Ässien kesäharjoittelua seuraamaan. Tuon reissun jälkeen olin lopullisesti myyty.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Ässä fani vuodesta 1978

Silmäni aukesivat ensi kerran Porissa -78 ja siitä asti olen ollut henkeen ja vereen porilaisen urheilun kannattaja, vaikka jo 3-vuotiaana Porista olen pois muuttanut.

Nykyään asustelen Vantaalla ja pyrin käymään täällä seuraamassa Ässien pelejä.

"Parhaimmat" kouluvuodet olen käynyt Raumalla, joten Ässät - Lukko -vääntöjä on tullut kirjaimellisesti itsekin harrastettua ja jatkuvat ne vielä tänäkin päivänä, koska suurin osa kavereistani ovat raumalaisia (aina ei voi voittaa)!
 

pata13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Lajinsa Viimeiset, Polk High
Viestin lähetti Bruins
Porvoo, tämä missien ja AW Yrjänän luvattu city. Rok !

Kuin myös. Pariin otteeseen pois muuttaneena voin todeta olevani tyytyväinen kotikaupunkiini. Pori voisi tosin olla lähempänä.
 

rene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti pata13
Kuin myös. Pariin otteeseen pois muuttaneena voin todeta olevani tyytyväinen kotikaupunkiini. Pori voisi tosin olla lähempänä.

Täältäkin kuittaa yksi Porvoolainen Ässä-Fani.
Porissa käyn pelejä katsomassa muutamia kertoja kaudessa ja Helsingissä + lähiseudulla niin usein kuin ilta/viikonloppu töiden puolesta kerkiää.
Lisätään vielä sen verran että Ässiä on Tullut kannatettua pienestä pitäen.
Eli Isän mukana on tullut pienenä poikana käytyä katsomassa pelejä Isomäessä, olisko ensimmäisen kerta ollu 83 tai 84.
Tämä johtuu siitä että isän suku on Porista kotoisin ja näin ollen pienenä siellä on aikaa tullut paljon vietettyä.
Joten kai minä olen tälläinen ns. "aivopesty" Ässä-Fani.
Niin pitkään kuin muistan aikaa taaksepäin, on vain ollut Ässät ja niin myös tulee tulevaisuudessakin olemaan.
 
Viimeksi muokattu:

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No onpas Porvoosta paljon Ässä-faneja. Itsekin elämäni ensimmäiset 20 vuotta Porvoossa asuin, ja niistä ehkä n. 11 viimeisintä meni Ässä-fanina. Tarkkaan en muista milloin ja miksi ryhdyin Ässä-faniksi, mutta joskus kaudella 1991-92 se oli.
Syksyllä paikkakunnaksi vaihtui opiskelujen myötä Helsinki.

Kaudessa tulee katsottua muutama Ässien pk-seudun peli ja kaikki tv-pelit luonnollisesti. Tällä kaudella saldo taitaa olla 4. Radio Porin nettiradio on myös kovassa käytössä. Vielä joskus Tammisen kausilla 90-luvulla oli tapana käydä katsomassa joka kausi Porissakin yksi peli, mutta viime vuosien rämpimisten ansiosta satojen kilometrien reissu ei ole juurikaan houkutellut. Ehkä joskus taas.
 

jh34

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, KaMa
Luen itseni myös tällä hetkellä niin sanottuihin etäfaneihin, sillä asustelen nyt opiskelujen vuoksi Vaasassa. Kotoisin kyllä olen Pohjois-Satakunnasta eli Ässät ns. kotiseudun joukkueena on ollut itsestään selvyys jo pikkupojasta lähtien. Täällä Aurikuninkaan valtakunnassa yritän urheasti pitää patalippua korkealla ja siinä sivussa täytyy toki seurata kuinka Sportin taistelu liigapaikasta etenee. Ässien matseissa pyrin aina vierailemaan kunhan olen kotona käymässä ja muutenkin tulee joukkueen edesottamuskia seurattua hyvin tarkasti. Mukavaahan se olisi jos Sport nousisi niin näkisi Ässät täälläkin muutaman kerran kaudessa.

Olisi myös kiva tietää löytyy Vaasasta ja tästä lähialueelta muita Ässä-kannattajia ? Eli onko täällä päin paljonkin Porin seudulta muuttaneita ja kuinka paljon alkuperäisen paikallisen väestön keskuudesta löytyy Padan nimeen vannovia ?. Entäs kuinka moni pohjalaisista Ässä-faneista on valmis kääntämään takkinsa mikäli Sport nousisi? Itselleni moinen ei tulisi ikinä mieleenkään, vaikka Sportille nousua ja kaikkea hyvää toivonkin. Ässät on ja pysyy ykkössijalla!
 
Viimeksi muokattu:

Aces76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Liverpool, KaMa
Täältä kuittaa yksi K:päästä lähtöisin oleva nykyisin Helsingissä vaikuttava Ässä kannattaja.... Pata ollut valttia siitä asti, kun vain jotain lätkästä muistan..

Pidetään lippu korkealla, vaikka välillä takkiin tulisikin.. kiva hersytellä aina paikallisia kun se on mahdollista!!
 

STG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Chicken Wings
Itäinen Suursuomi kuittaa!

Pakkohan se oli kantaa kortensa tähän ketjuun myös minun, eli Tarton ensimmäisen ja ainoan Ässäfanin. Vaikka en ole Porissa vuoden 1992 jälkeen asunutkaan on lätkä ja Ässät silti osa jokapäiväistä elämääni. Ottelut tulee seurattua radiosta ja jatkoaikaan olen addiktoitunut. Peleissä ei juuri tule käytyä, kun matka kotimatsiin kestää yli 10 tuntia. Yksin täällä saa vannoa Ässien nimeen, kun tuntuu että muut tämän kaupungin suomalaiset ovat TPS/HIFK faneja.

Niin ja se paikallinen lätkä... Ei kiinnosta. Kerran yritin käydä matsissa, mutta ei siitä oikeen mitään jäänyt käteen. Vierasjoukkue ei ollut saanut tarpeeksi äijiä riviin, joten olivat jättäneet tulematta. Muutenkin vähän epäilytti koko spektaakkeli, kun pääsarjatason matsi pelataan ulkokaukalossa, jossa on kissan mentäviä aukkoja laidoissa ja jäähypenkki tallattu lumeen... Että näin.

Ilmotelkaahan jos sattuu olemaan joku Porilainen / Ässäfani joka on eksynyt tälle puolelle lahtea asustelemaan niin pidetään vaikka saunailta tms.

Ei muuta.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Re: Itäinen Suursuomi kuittaa!

Viestin lähetti STG
Ilmotelkaahan jos sattuu olemaan joku Porilainen / Ässäfani joka on eksynyt tälle puolelle lahtea asustelemaan niin pidetään vaikka saunailta tms.

Ei muuta.

Kohtalotoveri sulle löytyy. Tallinnasta löytyy toinen satakuntalainen, Lukko kannattaja "veinikretski".
 

STG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Chicken Wings
Re: Re: Itäinen Suursuomi kuittaa!

Viestin lähetti Olkku
Kohtalotoveri sulle löytyy. Tallinnasta löytyy toinen satakuntalainen, Lukko kannattaja "veinikretski".

No hemmetti! Se on sitte saunaillan paikka (mikäli itseäsi tarkoitit)!

Tsori OT
 

super

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvissä kyttäysasemissa
Jaahas, lisää Padan miehiä ilmoittautuu Oulun suunnalta. Täällähän tuntuu olevan varsinainen yhdyskunta meitä kerettiläisiä. Junnon puolen Suomen joukkueen kupla on puhkeamassa?

Olen paljasjalkainen Porin miäs tai ainakin melkein. -99 muutin Kajaaniin ja jatkoin sieltä tänne rannikolle. Aikanaan tuli katsottua lähes kaikki Ässien kotipelit, nykyään tietyistä syistä vähemmän. Eikä oikein napostele tuo Raksilakaan vaikka siellä olisi Ässät vieraisilla, on muute harvinaisen ankea halli ja tunnelma, varsinkin jos on kokenut Ässien kotipelejä divarikaudesta aina tuonne -98 vuoteen saakka.

Muuten saa ihan kohtuudella ja välillä väkivalloin pidettyä puoliaan näiden porojen kanssa, mutta eihän näitä tolloja voi sivistynyt Porin Miäs ymmärtää!
 

AceOfSpades

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja The Pasi + porin muut palloilujoukkueet
Viestin lähetti peruspata
Aikansa kutankin, senkin vielä muistan, että jotain yhtä ja samaa Kiekko-Espoon pelaajaa tuli kolmessa patukassa viidestä, ja sekös ärsytti.

Jep jep, tais olla Jan Långbacka. Pisti kyllä ärsyttämään...
En muuten itsekään syönyt sitä suklaata, järkyttävää p.........!
Sori, tää ei kuulu tähän ketjuun.
 
Viimeksi muokattu:

pata13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Lajinsa Viimeiset, Polk High
Viestin lähetti Vteich
Vielä joskus Tammisen kausilla 90-luvulla oli tapana käydä katsomassa joka kausi Porissakin yksi peli, mutta viime vuosien rämpimisten ansiosta satojen kilometrien reissu ei ole juurikaan houkutellut.

Itse olen käynyt tavasta kiinni pitäen katsomassa ainakin kauden ensimmäisen kotiottelun ja yhden playoff-ottelun, mutta jälkimmäisiin ei ole jostain syystä tarvinnut vähään aikaan mennä. Helsingissä ja Tampereella sitten noita vieraspelejä.
 

Kako-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NasKi, Aston Villa
Viestin lähetti super
Jaahas, lisää Padan miehiä ilmoittautuu Oulun suunnalta. Täällähän tuntuu olevan varsinainen yhdyskunta meitä kerettiläisiä. Junnon puolen Suomen joukkueen kupla on puhkeamassa?

Olen paljasjalkainen Porin miäs tai ainakin melkein. -99 muutin Kajaaniin ja jatkoin sieltä tänne rannikolle. Aikanaan tuli katsottua lähes kaikki Ässien kotipelit, nykyään tietyistä syistä vähemmän. Eikä oikein napostele tuo Raksilakaan vaikka siellä olisi Ässät vieraisilla, on muute harvinaisen ankea halli ja tunnelma, varsinkin jos on kokenut Ässien kotipelejä divarikaudesta aina tuonne -98 vuoteen saakka.

Muuten saa ihan kohtuudella ja välillä väkivalloin pidettyä puoliaan näiden porojen kanssa, mutta eihän näitä tolloja voi sivistynyt Porin Miäs ymmärtää!

No eipä mollata liikaa näitä "poroja". Itse olen viihtynyt täällä Oulussa jo 3,5 vuotta hyvällä menestyksellä. Työt ja muu elämä tänne aikoinaan etelän miehen toivat. Ihmettelen tyhmyyttäsi jättää väliin syksyinen Kärpät-Ässät peli jossa hienoa jatkoaikavoittoa oli todistamassa Ässien mahtava faniporukka. Oma Ässien seuraaminen on keskittynyt pääasissa nyt näihin Oulun otteluihin joita en ole missannut yhtäkään. Ensi kaudelle odotan jo kauhulla/innolla faniporukan rantautumista taas tänne, jos ei satu niin ihanasti että pleijareissa jo kohdattaisiin. Kumma etten näitten vuosien aikana ole Raksilassa kohdannut kuin yhden kerran faniporukkaa lukuunottamatta Ässäpaitaisia katsojia. Piilossako te olette?
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tunnustus

Olen syntyjäni vaasalainen. Ensimmäisen lätkämatsini näin joskus 80-luvun puolivälissä, ollessani vaahtosammuttimen kokoinen. Muistan kun Ässät oli divarissa. Olin katsomassa divaripeliä 80-luvun lopulla faijani kanssa ja peli oli Sport-Ässät. Pata veti heti ekasta hyökkäyksestä tolppaan ja muistan vieläkin kun isäni sanoi, että "se oli vasta varoitus, seuraavasta tulee maali.". Ässät voitti pelin noin 4-11. Sport oli divarin keskikamaa, mutta Ässäfanitukseni alkoi siitä kun Pata voitti kotonaan Sportin 19-3. Ekan erän jälkeen tilanne oli 7-0! Olen siis gloryhunter :). Olin katsomassa Ässiltä myös Porissa pari divaripeliä, mikä johtui siitä, että äitini mies asui Harjavallassa. Vaasassa asuttiin vuoteen 1992 asti ja samana vuonna Sport tippui kakkosdivariin. Kävin vuosien 1990-92 välillä melkein kaikissa Sportin kotipeleissä. Håkan Hjerpe oli suurin idolini. Muutettiin Harjavaltaan, koska äitini mies asui Harjavallassa. Silloin viimeksi musta tuli kunnon Ässäfani, mutta tavallaanhan oli gloryhuntannut, kun Ässät oli ollut niin ylivoimainen divarissa. Nyt kuitenkin varmaan ymmärrätte, miksi Sport lukee tuolla suosikkijoukkueen kohdalla :).
 

super

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvissä kyttäysasemissa
Viestin lähetti Kako-86
No eipä mollata liikaa näitä "poroja". Itse olen viihtynyt täällä Oulussa jo 3,5 vuotta hyvällä menestyksellä. Työt ja muu elämä tänne aikoinaan etelän miehen toivat. Ihmettelen tyhmyyttäsi jättää väliin syksyinen Kärpät-Ässät peli jossa hienoa jatkoaikavoittoa oli todistamassa Ässien mahtava faniporukka. Oma Ässien seuraaminen on keskittynyt pääasissa nyt näihin Oulun otteluihin joita en ole missannut yhtäkään. Ensi kaudelle odotan jo kauhulla/innolla faniporukan rantautumista taas tänne, jos ei satu niin ihanasti että pleijareissa jo kohdattaisiin. Kumma etten näitten vuosien aikana ole Raksilassa kohdannut kuin yhden kerran faniporukkaa lukuunottamatta Ässäpaitaisia katsojia. Piilossako te olette?

No mistäpä sen etukäteen voi tietää millainen peli on tulossa? Jälkikäteen kyllä harmitti etten lähtenyt ja on harmittanut useamminkin. Olen tainnut käydä sen yhden kerran Raksilassa katsomassa Ässien peliä ja turpaan tuli. Sillä kerralla ei juuri näkynyt Ässien kannattajia linja-auto lasteittain, yksin piti huutaa ja hyvä etten selkääni saanut, no mitäs menin huutelemaan niille poroille katsomossa, tällä ainoalla kerralla näin yhden Ässäpaitaisen miehen, minua et sitten näekään fanipaidassa, koska en sellaista omista.

Mikäli Ässät vielä Ouluun tulee niin lupaan olla paikalla., jos siellä nyt niin paljon meitä kerettiläisiä on.
 

Kako-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NasKi, Aston Villa
Viestin lähetti super
No mistäpä sen etukäteen voi tietää millainen peli on tulossa?

Tottahan tuo on. Mutta eikö olisi tyhmää lähteä katsomaan Kärpät-Ässät peliä jos tietäisi tuloksen etukäteen? Jälkeenpäin on mielestäni turha valitella että jäi sekin voittopeli näkemättä, mutta yleensä käprät on nämä pelit hoitaneet aika kovilla lukemilla. Käy katsomassa kaikki pelit niin se voitto osuu joskus kohdalle, edellisesta voitosta Oulussa ei mennyt kuin 20 vuotta. Tuskaa on monesti koettu hallissa yksin ja seuraavaan otteluun, oli se sitten vaikka ensi marraskuussa, voisimme kerääntyä kaikki oululaiset patamiehet samaan porukkaan jotta saisimme kunnon kannustusta aikaiseksi.
 

super

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvissä kyttäysasemissa
Etkös nyt epäillyt järjenlahjojani nimenomaan syksyisestä Ässien pelistä missä se voitto irtosi? Voisithan epäillä järjenlahjojani kaikista muistakin peleistä mitä en ole käynyt Oulussa katsomassa. Vituttihan se kun en ollut ko. peliä katsomassa, taisin olla muuten juuri silloin käymässä Porissa, mutta vituttaahan sekin että menen katsomaan peliä Ouluun ja Ässät ottaa huolella kuokkaan.

Viimeisin peli jonka olen käynyt Porissa katsomassa oli Ässät-Pelicans ja senkin Ässät hävisi. Epäiletkö nyt järjenlahjojani, että miksi meni juurin sen pelin katsomaan. Oli muuten varmasti viimeinen Ässien peli tänä vuonna jonka menen Porissa katsomaan. Ihan paska peli.
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässäfani olen ollut koko ikäni. Porista muutin pois työn perään Tampareelle vuonna 1996. Sittemmin tieni on vienyt Siuntioon. Täältä on aika pitkä matka pelejä katsomaan mutta muutama vieraspeli ja kotipeli kaudessa tulee aina katsottua. Tänä vuonna kerran on työkaverin (lahdesta kotoisin) kanssa käyty Pelicans ottelussa ja yksin Blues ottelussa.

Tosi ikävää oli kun tulin pitkästä aikaa Poriin viime viikonloppuna ja innolla menin katsomaan Saipa peliä ja tapaamaan vanhoja kavereita. Täytyy sanoa että enpä muista kovin helposti hengettömänpää ässälaumaa kuin viime lauantaina. Ainoa joka yritti edes hiukan oli Williams. Hänkin tosin lopussa ei enää viitsinyt puolustaa vana kyttäsi ainostaa läpisyöttöjä. On se kyllä kumma että tuon esityksen katsomisesta piti vielä maksaakin.

Onneksi nämä kaksi viimeistä peliä ovat hieman tuoneet lohtua murheeseen. Vähän sekavin tunnelmin tässä odotetaan Play-Off pelejä.
 

Aces

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Sharks sekä 90-luvun Bruins ja Cam Neely
Kumma etten näitten vuosien aikana ole Raksilassa kohdannut kuin yhden kerran faniporukkaa lukuunottamatta Ässäpaitaisia katsojia. Piilossako te olette?

Mä olen kyllä käynyt katsomassa kaikki pohjoisen vierailut... Ehkä olen istunut toisella puolen hallia tai juurikin takanasi:)
 

12thTime

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ja Boston Bruins
Ensimmäinen seinäjokelainen ilmoittautuu!!

Se oli kausi 96-97 kun lätkä vei sydämeni ja varsinkin Porin Ässät.
Eräs herra nimeltä Tammisen Juhani tuli ahdinkoon ajautuneen joukkueen peräsimeen ja niin vaan suunta muuttui.
Vladimir Vujtek teki vaikutuksen maaleillaan ja poikkeuksellisella taidollaan ja tietenkin takatukallaan:)
Nimet Pekka Virta, Janne Virtanen, Niko Mikkola, Korppari ja kumppanit tuskin jättivät yhtäkään ässäfania kylmäksi.Sen kauden joukkue onkin yltänyt Ässien parhaimpaan saavutukseen niistä ajoista kun olen lätkää ruvennut seuraamaan.
Olisi ilmeisesti pitänyt vain pysyä ravimaailmassa niin olisi Ässätkin menestynyt:)

Itsestäni sen verran että puolentoista vuoden korpivaelluksen jälkeen kotiuduin takaisin seinäjoelle pohjoisen kylmistä tuulista, rovaniemeltä. Olen syntynyt ja asunutkin muutaman lapsuusvuoden Porissa joten Ässät on luonnollinen ja ainut vaihtoehto. Asuinpaikka vaihtuu mutta Ässät on ja pysyy.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Salon suunnalla ollaan jo kuudetta vuotta, muutamaan peliin pääsee kauden aikana.
 

Squirrel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki pikkuseurat
En ole juurikaan kriittinen fani; mutta aika usein olen otteluissa Ässien puolella. Ja muutenkin kiinnostaa miten pikkuseurat pärjää. ja niiden tekemiset on paljon kiinnostavampaa, kuin isoiden seurojen hankinnat.
 

Nätti Masa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ässäfani Espoosta kuittaa

tervehdys,

Tyrwäältä Espooseen ajautunut ässä-fani ilmoittautuu. Kohokohta faniurallani on ollut Ässien nouseminen takaisin sm-liigaan, Ässien mestaruusjuhlasta ei mitään muistikuvaa ole vaikka maallinen vaellukseni olikin silloin jo ehtinyt jo esikouluasteelle. Ässät ovat olleet minulle pienestä pitäen se ainoa vaihtoehto, valitettavasti juhlimisen aihetta ei sm-liigaan nousun jälkeen ole juuri ollut. Olen äärimmäisen kiinnostunut tapaamaan muita Ässä-henkisiä täällä pääkaupunkiseudulla. Kertokaa mulle, notta minne mun täytyy maksaa kymmenykseni, jotta pääsen mukaan :).

Vilpittömästi teidän,
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös