Ässäfanit Porin seudun ulkopuolella?

  • 8 044
  • 77

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä. Ketjun Idea on nussittu suoraan Lukko -osiosta. Itse kyllä asustelen tällä hetkellä Porin seudulla (Harjavallassa), mutta parin kuukauden sisällä olisi tarkoitus muuttaa Tampereelle ja olisi mukavaa saadaa tietää, että mistäpäin Suomea Ässäfaneja löytyy. Kiva olisi myös saada tietää, että onko Poriin tai Porin seutuun mitään siteitä vai onko ollut etäfani koko elämänsä. Oletan Ässillä olevan paljon faneja ympäri Suomea vähän saman tyyliin kun esim. Tapparalla. Antaa palaa vaan, jään mielenkiinnolla odottamaan.
 

Matcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Viestin lähetti Blackie
Kiva olisi myös saada tietää, että onko Poriin tai Porin seutuun mitään siteitä vai onko ollut etäfani koko elämänsä.


Juu täältä löytyy ainakin yksi, joka on ollut etäfani koko elämänsä. Elikkä katuhockeystä lähti se liikkeelle kun, kaikki halusi olla joku pelaaja sm-liigasta niin isoveli sanoi mulle kun olin 6-vuotias, että ole sinä Karri Kivi. Pelasin sillä nimellä tyytyväisenä jonkin aikaa, kunnes kyselin, että missäs joukkueessa herra pelaa. Sain vastauksen, että, Ässät. Siitä lähti urani liikenteeseen, ja nyt mitä vanhemmaksi on tullut, sitä tiiviimmin ässien otteita seurannut. Onhan tässä oltu fanina jo jotain 11v, eli pitkä ura takana. Eli olen oulun suunnalta. Ei kärppien otteet oikein kiinnosta minua. Ehkä se menee siinä ns."toisena", mutta paljon ässien jäljessä.

Ps. Toivotaan nyt, että ässillä lähtee loppukausi rullaamaan, ettei tarvitse taas keväällä rantapalloja heitellä. Playoff paikkaa odotellessa...
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Ässäfanit Porin seudun ulkopuolella?

Viestin lähetti Matcon
Juu täältä löytyy ainakin yksi, joka on ollut etäfani koko elämänsä. Elikkä katuhockeystä lähti se liikkeelle kun, kaikki halusi olla joku pelaaja sm-liigasta niin isoveli sanoi mulle kun olin 6-vuotias, että ole sinä Karri Kivi. Pelasin sillä nimellä tyytyväisenä jonkin aikaa, kunnes kyselin, että missäs joukkueessa herra pelaa. Sain vastauksen, että, Ässät. Siitä lähti urani liikenteeseen, ja nyt mitä vanhemmaksi on tullut, sitä tiiviimmin ässien otteita seurannut. Onhan tässä oltu fanina jo jotain 11v, eli pitkä ura takana. Eli olen oulun suunnalta. Ei kärppien otteet oikein kiinnosta minua. Ehkä se menee siinä ns."toisena", mutta paljon ässien jäljessä.

Ps. Toivotaan nyt, että ässillä lähtee loppukausi rullaamaan, ettei tarvitse taas keväällä rantapalloja heitellä. Playoff paikkaa odotellessa...

Tämä on aikamoinen tuhkimotarina! Onhan se hienoa faneutta, että Oulun lähimaastosta löytyy Ässäfaneja. Kärppien menestys ei ole aiheuttanut takinkääntöä, mikä on kunnon fanin merkki kun otetaan vielä huomioon Kärppien viime vuosien menestys sekä se, että varmasti kaveripiirissässi suurin osa on Kärppäfaneja (?).

Kaikillahan se kesäloma joskus alkaa, joten viimeisen finaalinkin jälkeen pitäisi heitellä rantapalloja :).
 

Skorppari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja tutkapari Jalkanen & Jäminki.
Keski-Suomen poikia

Juu ja täältä löytyy toinenkin etäfani ja minä asustelen täällä Jyväskylässä, enkä kyllä osaa sanoa tiettyä syytä että miksi juuri Ässät. Kai sitä on tullut katseltua/kuunneltua Ässien pelejä sen verran paljon että se on vaan "jotenkin jäänyt" .
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Olen paljasjalkainen porilainen ei siinä mitään. Asunkin vielä Porissa, mutta kaukaisimmat Ässien kannattajat jotka tiedän asuvat Australia (Brisbane), Kanadassa (Toronto) ja USA'ssa (Michigan, Minnesota & Texas). Kaikki ovat lähtöisin Porista tai ovat porilaisten jälkeläisiä. Onneksi suku on levinnyt pitkälle...
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Elokuusta 1998 aina näihin päiviin olen joutunut fanittamaan Ässiä Tampereella, jossa porilaisesta jääkiekosta ei ymmärretä niin yhtään mitään. No, onhan maineteotkin muutaman vuoden takaisia, nyt olisi jo kyllä pleijarikarsintapaikka varmistettava, ihan sama ketä on vastassa. Muuten ahdistus käy liian kovaksi.

Näin Tampereella, ei kai tässä enempää..
 

Matcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Re: Re: Re: Ässäfanit Porin seudun ulkopuolella?

Viestin lähetti Blackie
Tämä on aikamoinen tuhkimotarina! Onhan se hienoa faneutta, että Oulun lähimaastosta löytyy Ässäfaneja. Kärppien menestys ei ole aiheuttanut takinkääntöä, mikä on kunnon fanin merkki kun otetaan vielä huomioon Kärppien viime vuosien menestys sekä se, että varmasti kaveripiirissässi suurin osa on Kärppäfaneja (?).

Kaikillahan se kesäloma joskus alkaa, joten viimeisen finaalinkin jälkeen pitäisi heitellä rantapalloja :).


Joo kaikki kaverit kärppäfaneja. Välillä vähän vaikeeta kun joutuu taisteleen yksin sataa vastaan. Vieläkö ässillä on nyt vähän huonommin menny niin kuittia tulee kokoajan. :D. No, tapellaan silti.
 

Noviisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT & #21
Itselläni jääkiekon ja Ässien seuraaminen alkoi tasan tarkkaan herran vuonna -91 eli 10 vuotiaana. Muistelen kun aloin keräämään sellaseen liigakalenteriin pelaajien kuvia joita sai sellasist suklaapatukoista (jos joku muistaa). Siitähän se sitten alkoi Ässäfanius kun kaikki sattumoisin juuri Ässien pelaajat tuli ensimmäisenä kerättyä siihen kalenteriin, eli pienestä lähti taival Ässien matkaan.

Etäfani ollut kuitenkin lähes koko ikäni...2 vuotta Asuin Porissa 2000 luvun alussa ja sen jälkeen tänne kylmään Ouluun. Mutta ei puhettakaan että Kärppien kelkkaan olisin lähtenyt. Mutta sympatiat kuitenkin. Että tämmönen Ikiässä täältä Oulusta.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Itselläni suku löytyy suurimmaksi osaksi Porista ja itsekin siellä kaikki mukulavuosien kesät ja muut lomat tuli vietettyä, eli voi sanoa että äiteenmaidosta on Ässäfanius imetty.
Aikaisemmin sai Etelä-Suomessa kinata HIFK- fanien kanssa ja nykyisin ja 10 vuoden ajan täällä opiskelija paratiisissa Jyväskylässä.
Kuittailu on täälläkin välillä aika kovaa, mutta onneksi konttaa Jyppikin aika-ajoin. Syytä olis tälläkaudella kurssin kääntyä vähän aikaisemmin taas noususuuntaan, kuin edellisillä kausilla.
 

Aces

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Sharks sekä 90-luvun Bruins ja Cam Neely
Pohjosesta kuuluu

Eli olen oulun suunnalta. Ei kärppien otteet oikein kiinnosta minua

Samaisessa kaupungissa oon asustellut 5 vuotta ja edelleenkin sydän sykkii ÄSSILLE! Ei vähejääkään kiinnosta Kärppien otteet ja kaverit kuittailee yhtenään ässäpiposta...

Oikeastaan siskon mies on "käännyttänyt" mut ässäfaniksi useita vuosia sitten, mutta suurin yksittäinen juttu oli Raitanen-Levonen akseli ennen muinoin ja tietenkin Korppi! Vaikka turpaan on tullut jo monta vuotta, aina jaksaa uskoa, että seuraavalla kaudella näytetään.

Onpa jännä nähdä että oulusta löytyy muitakin patakavereita:)
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Opiskelut veivät Satakunnasta Turkuun ja nyt on jo muutama vuosi kuunneltu Tepsifanien vittuilua. On aika surkuhupaisaa kuunnella kun "menee huonosti" kun ollaan sarjassa kuudentena...
 

Tipi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Re: Pohjosesta kuuluu

Viestin lähetti Aces
Samaisessa kaupungissa oon asustellut 5 vuotta ja edelleenkin sydän sykkii ÄSSILLE! Ei vähejääkään kiinnosta Kärppien otteet ja kaverit kuittailee yhtenään ässäpiposta...

<snip>

Onpa jännä nähdä että oulusta löytyy muitakin patakavereita:)

No pahus vie, meitä pataukkojahan on oikeen pesiytynyt tänne pohjolaan! Itse asustelen myös Oulussa, nyt neljättä vuotta. Ennen tänne muuttoa tuli majailtua Porissa pari vuosikymmentä. Opiskelut toivat tänne aikoinaan 2000-luvun alussa. Eikä ole täälläkään päin puhettakaan ässätuntemusten laimenemisesta, päin vastoin. Tässähän pitää kohta lähteä oikeen "klaanin" kanssa ässämatseja katselemaan.

Niitä pleijareita odotellessa.. hyvällä tuurilla nähdään kärpät-ässät puolivälierät.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Satakunnassa on ensimmäisen kerran Ässien takki vedetty päälle vuonna 1981 ja siitä asti käyty Ässien peleissä enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Porissa on asuttu muutama vuosi ja silloin oli kausikortti kahtena kautena. Vahvoja siteitä Poriin on edelleen, vaikka en ole siellä asunut enää moneen vuoteen.

Vittuilua on sitten käyty kuuntelemassa opiskeluaikana Raumalla ja nyt Turussa.

Sen verran vahvasti olen omiin sitoutunut, etten kovin mielelläni mene katsomaan Turkuhalliin mitään muuta kuin Ässien peliä. Poikkeuksen voi tehdä ilmainen pääsylippu tai jokin Play off -ottelu. Mieluummin lähden Isomäkeen, vaikkakin nykyään kotipeleihin ei ehdi kuin muutaman kerran kaudessa.
 

Jakkara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Oululaiset pölijät

Moro moro,

Joo Ouluun asti sitä piti noin 5 vuotta sitten muuttaa opiskelemaan ja sen jälkeen töitä. Parikymmentä vuotta tuli Porissa ja sen nurkilla asuttua.

Minkäänlaista takin kääntämistä ei todellakaan ole tapahtunut, päinvastoin. Vaikka kuittia tulee vähän väliä kun Ässillä ei oikein kulje ja täällä hehkutetaan viime vuoden mestaruudella ja epävirallisesta EM 2. tilasta. Mutta onhan se vaan niin, että kun vertaa Porin ja Oulun talousalueita niin ei ole paljon epäselvää kummalla joukkueella on enemmän rahaa käytettävissä ja kun se raha on nykyään niin perkeleen tärkeetä tässäkin touhussa. Kyllä se silti on niin mukavaa Ässät hakee Raksilasta pisteitä, sen jälkeen onkin hauskaa ainakin viikon verran.

Kaikesta huolimatta, "voittoon asti taistellaan, periksi ei anneta milloinkaan, kun sykkii patasydän."
 

meciar81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, UP-V, HC Rebel Havl Brod
Kyllä meciar81:kin kuuluu näihin Oulussa asuviin ässäfaneihin. Noin 3,5v sitten Ulvilan ympyrät vaihtuivat opiskeluitten takia Ouluun, mutta Stanislav Meciar jätti jo 92-94 kausilla sellaisen vaikutuksen, että mua ei kärppä-, eikä miksikään muuksikaan faniksi, käännytetä.
 

Mato-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Keskisuomen Karhuja

Muhun ässät iski pienenä poikana jolloin pelasin Rajamäen Tommin kanssa samalla kadulla katulätkää,ja joka ilta pikkupojat lähti hakemaan tommia pelaamaan:)Takkia en tule koskaan kääntämään,vaan otan jyp fanien vittuilut vastaan ja vastaan samalla mitalla.Usko on vahva että pleijareissa ollaan.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ensimmäiset muistikuvat Sm-liigasta ovat kuta kuinkin kaudelta 90-91. Yhdeksänvuotiaana tuli juhlittua ankarasti, kun esmes Jari Hirsimäki pamautti maalin finaaleissa KalPaa vastaan. Tepsi oli teeveestä tuttu ja niitten maalilaulu oli/on niin ihqu!

Syksyyn mennessä aloin kuitenkin tulemaan järkiini. E-pohjanmaan puolella asuin/asun(tunnin matka Poriin). Yksi perhetuttu samasta pitäjästä kävi matseissa ja pitkän kinuamisen jälkeen sain isäni lähtemään messiin mukaan. Eka matsi oli lokakuussa -91 ja Ilves kaatui 4-1. Mieleen jäi tilanne, jossa Tammi seikkaili siniviivalla kiekon kanssa, purki suoraan Ässälapaan ja kiekko oli pian maalissa. Sirenin Ville luisteli veskan viereen ja huusi "Perkele, älä lähde maalista!"

Seuraava matsi, marraskuussa, jälleen Ipaa vastaan. Nyt tappio jatkoajalla 2-3. Mieleenpainuvaksi pelin teki se, että sähköt katkesivat ainakin puoleksitoistatunniksi! Oltiin jo melkein lähtemässä kotia kohti, kun valot alkoivat hitaasti syttyä pimeään halliin.

Tämän jälkeen ei ole ollut paluuta normaaliin. Kotipelejä tulee käytyä katsomassa kymmenisen kaudessa (kaksi liigamatsia + kuusi Pitsiturnausta Raumalla) ja kaikki kotipleijarit (heh, niitä on riittänyt!)
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Noviisi
Muistelen kun aloin keräämään sellaseen liigakalenteriin pelaajien kuvia joita sai sellasist suklaapatukoista (jos joku muistaa).

Samoja tarroja keraillyt poikasena minakin. Fanius taisi kylla alkaa jo ihan vaahtosammuttimen kokoisena, kun isoveli kuskasi seurakseen matsiin. Sinne seisomakatsomon fiilikseen sydameni jai.. Ah, niin romanttista.

Ikina en ole Porissa asunut, lahin paikkakunta lienee Harjavalta. Viimeiset vajaa kolme vuotta olen ollut tulevan olympiakaupungin eli Torinon epavirallinen Assa-faniuden levittaja. Sen verran pitaa sanoa, etta Assien pelipaita on saanut tyylikkyydestaan erittain paljon kehuja, moni olisi samanlaista paitaa halunnut.

Vai lienevatko vain wanna-be-faneja.. ; )
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Viestin lähetti Noviisi
Muistelen kun aloin keräämään sellaseen liigakalenteriin pelaajien kuvia joita sai sellasist suklaapatukoista (jos joku muistaa).

Kismetin ohessahan noita tuli, ja minäkin innostuin keräilemään. Kotona vain hieman kritisoitiin sitä suklaan syönnin määrää siinä ohessa. Aikansa kutankin, senkin vielä muistan, että jotain yhtä ja samaa Kiekko-Espoon pelaajaa tuli kolmessa patukassa viidestä, ja sekös ärsytti.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti peruspata
Kismetin ohessahan noita tuli, ja minäkin innostuin keräilemään. Kotona vain hieman kritisoitiin sitä suklaan syönnin määrää siinä ohessa. Aikansa kutankin, senkin vielä muistan, että jotain yhtä ja samaa Kiekko-Espoon pelaajaa tuli kolmessa patukassa viidestä, ja sekös ärsytti.
Ei ollut muuten Kismet vaan Jyväshyvän "liiga-suklaa" niminen, Kismettiä paksumpi ja pahempi suklaavohveli. Kyllähän noista näki pikkuisen käärettä venyttämällä kenen tarra missäkin oli...
 

Aces

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Sharks sekä 90-luvun Bruins ja Cam Neely
Tässähän voisi kohta jo melkein perustaa Ouluun Ässien etä-faniklubin ;)
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Meikäläinen on tässä nyt hieman vajaan vuoden asunut Turussa. Eli uudemman uuden polven etäfaneja ollaan. Harmi että en ole nähnyt Ässiltä kuin vasta kaksi ottelua tällä kaudella. Ensimmäinen TPS-Ässät (no, toinen tulee tämän viikon torstaina) ja sitten HN matsi JYP-Ässät.
 

Tipi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Aces
Tässähän voisi kohta jo melkein perustaa Ouluun Ässien etä-faniklubin ;)

Näin on, kumma kyllä että sitä ässäporukkaa näinkin etäällä vaikutta ja vielä tässä määrin. Ja ellei nyt vielä ihan mitään etä-fanclubia, niin voishan sitä ainakin lähteä ässähengessä porukalla matseja katseleen. Tämä ketju on kyllä sikälikin ihan hyvä, että nytpähän tosiaan tietää vähän kuka missäkin päin majailee. Itse en olis ihan heti uskonut, että tässä äkkiseltään laskettuna jo ketjun ekalle sivulle on minun lisäkseni ilmoittautunut viisi muutakin Oulussa vaikuttavaa "pataa".
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti korkki
Ei ollut muuten Kismet vaan Jyväshyvän "liiga-suklaa" niminen, Kismettiä paksumpi ja pahempi suklaavohveli. Kyllähän noista näki pikkuisen käärettä venyttämällä kenen tarra missäkin oli...

Yks hauska kaveri keräsi noita tarroja ihan intona. Ei lopulta välittänyt enää niistä suklaista vaan heitti ne menemään (ei edes suostunut antamaan muille) ja keräsi pelkät tarrat talteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös