Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 558 484
  • 9 532

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Kohta Remonttireiskakin puhuu noin; "Nyt mountataan tähän doorin frameen tällanen hinge, vielä tarvii diipimpää skruuvii."

Minä kun luulin, että Helsingissä puhutaan jo noin. Mutta ilmeisesti tuonne pitäisi johonkin väliin laittaa ruotsinsukuisia termejä? Aika kreisii shittii.
 

Johan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei morjens tai voi morjens. Molemmat termit vituttavat yhtä paljon kuin 1990-luvun lopun "Ei hyvää päivää, mikä..." tai lähempää historiasta tuleva "ei oo todellista". Myös jo mainittu "voimaannuttava" ahdistaa.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Näiden väärinkäyttö ärsyttää.

Hetimiten kirjoitetaan oikeasti hetimmiten (vrt. pikimmiten)
hetimmiten - Sivistyssanakirja, synonyymit - Suomi Sanakirja

Lienee tarkoittaa sama kuin “saattaa olla” ja “on ehkä”. Eikä mitään muuta!
Jos on epävarma sanan käytöstä voi kokeilla vaihtaa lienemisen tilalle “saattaa olla”. Jos lause ei vaikuta järkevältä, älä käytä lienee-ilmaisua. Nykyään näkee kammottavia tuplapotentiaaleja.
http://fi.wiktionary.org/wiki/lienee

Ei näin: “Nyt on syytä katsoa itseään peiliin”.
Vaan näin: “Nyt on syytä katsoa peiliin“. Jos siihen pitää se itse-sana tunkea, niin silloin katsotaan “itseä peilistä”.
peili - Sivistyssanakirja, synonyymit - Suomi Sanakirja

Se on originaali elikä mikään orginaali.
http://fi.wiktionary.org/wiki/originaali
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Lisäisin listaan agressiivisuuden yhdellä geellä sekä tuplaällät, kuten kuullostaa ja puollustaja. Näitä tämän ketjun vakioaiheitähän nämä.
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Jos tämä sana (en laske edes sanaksi) ei ole ollut jo tässä ketjussa, niin johan on kumma.

Jii.

En keksi mitään sanottavaa tuosta. Niin ärsyttävä se on, ettei se ansaitse edes haukkuja. Odotin että tuo jiijittely olisi mennyt pidemmälle ja oltaisiin väännelty mitä hienoimpia venytyksiä " jätkä vähä jiijittelee", "oon iha jiieis", "ihan vitun jii!" and so on...

Onneksi tämä sanasyöpä on kuitenkin vähentynyt reilusti tätä nykyä.
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Mitä tämmöisellä termillä tarkoitetaan? Siis muuta kuin tuota kirjainta. En ole koskaan tällaiseen termiin törmännyt, niin rupesi kiinnostamaan.

Kai se on sama asia kuin "joo" tai "ok". Esimerkki:

- Jii, mä soitan sulle sit. Mo. -Jii mo.

- Onko sulla kynää? -Jii.

- Tää on paska biisi - Jii.

- Ootko nähny mun kadonnutta koiraa? - Jii.

- Panin sun muijaa eilen. - Jii.

Tai sitten jos vain halutaan sanoa välinpitämättömästi johonkin, tavallaan reagoidaan vain toisen sanomaan, mutta ei haluta sanoa mitään järkevää. Esim:

- Susta ei oo mihinkään. Lopeta toi naurettava pelleily. Mä nyt vaan halusin sanoo suoraan ja mä jätän sut. - Jii.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
No onpas termi tosiaan. Ja kyllähän tuo ärsyttäisikin jos tuollaista joutuisi sietämään. Ainoa yhden kirjaimen termi, jota olen joskus livenä kuullut, on "koo", joka on lyhenne (miksi?!) OK:sta. Onhan se tietty hiton aikaavievää sanoa "ookoo", paljon nopeampaa ja tehokkaampaa sanoa "koo".

Onneksi tuotakaan en ole kuullut kuin hyvin pari kertaa.
 
Suosikkijoukkue
KK
No onpas termi tosiaan. Ja kyllähän tuo ärsyttäisikin jos tuollaista joutuisi sietämään. Ainoa yhden kirjaimen termi, jota olen joskus livenä kuullut, on "koo", joka on lyhenne (miksi?!) OK:sta. Onhan se tietty hiton aikaavievää sanoa "ookoo", paljon nopeampaa ja tehokkaampaa sanoa "koo".

Onneksi tuotakaan en ole kuullut kuin hyvin pari kertaa.
Jos kaverin kanssa on chatissa, niin välillä itse laitan pelkän k-kirjaimen ok:n (ookoon) merkiksi. Ja vain tietyille ihmisille, keille tämä on tuttu. En tiedä miksi, mutta kaikkille foorumeille sun muualle missä on muitakin lukijoita, kirjoitan kyllä tai jotain virallisempaa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Jos kaverin kanssa on chatissa, niin välillä itse laitan pelkän k-kirjaimen ok:n (ookoon) merkiksi. Ja vain tietyille ihmisille, keille tämä on tuttu. En tiedä miksi, mutta kaikkille foorumeille sun muualle missä on muitakin lukijoita, kirjoitan kyllä tai jotain virallisempaa.

Totta muuten, tulee itsekkin käytettyä satunnaisesti (harvoin) nimenomaan chatissa joskus pelkkää k-kirjainta ymmärtämisen merkkinä. Ja sekin, että henkilöitä kenen kanssa tuota käytän, taitaa olla yhteensä 2.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Myräkkä. Miksi tämä sana on yleistynyt lähes kaikissa tiedotusvälineissä tarkoittamaan kovaa tuulta, myrskyä ja (lumi)sadetta? Ja sitten on ihan saatanan junttia antaa näille myräköille nimi aina sen nimipäivän mukaan, jolloin kysein sääilmiö esiintyy. Äsken radiossa uutistenlukija kertoi, että tänään eteläisessä Suomessa on ollut Antti-myrsky. Ja sen perään joku vitsiniekka juontaja kysyi, että jos tämä onkin Antti-tuisku.
 
Viimeksi muokattu:

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tahtotila! Mitä vittua tuo siten tarkoittaakin? Varmaan jotain tosi hienoa, kun järjestään kuulee nousukkaiden suusta.
Tuon sanan on tuonut markkinoille joku lipevä yritys/elämäntapakonsultti. Kun palaverissa joku saatana päästää tuon suustaan, niin minun silmissä meni uskottavuus.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Tahtotila! Mitä vittua tuo siten tarkoittaakin? Varmaan jotain tosi hienoa, kun järjestään kuulee nousukkaiden suusta.
Tuon sanan on tuonut markkinoille joku lipevä yritys/elämäntapakonsultti. Kun palaverissa joku saatana päästää tuon suustaan, niin minun silmissä meni uskottavuus.

Tämähän on ihan samaa sarjaa juuri näiden "sisäisten sankarien" yms. paskan kanssa. Samaan kategoriaan muuten menevät kaikki työ- ja yritysmaailmaan väkisin ympätyt termit, joilla lätkävalmentajat psyykkaavat joukkueitaan. Surullisinta koko ilmiössä on se, että näitä tyhjiä fraaseja meuhkaavat ja käsillään villisti huitovat konsultit yms. profeetat & klownit saavat kusetuksestaan tunnetusti huikeita palkkioita. Ei tietenkään sillä, etteikö tyhmä tai ainakin tyhmempi olisi tässäkin se, joka maksaa. Pistää vain miettimään, että ovatko ihmiset oikeasti tyhmiä vai onko se jotenkin jopa "muodikasta" palkata omaan firmaan joku konsulttimessias vetämään show'ta, josta voi sitten kertoilla eteenpäin. "Sarasvuo was here"
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Samaa mietin minäkin. Jyväskylän suunnalla ilmeisesti tuo on tunnettu ilmaisu, eräs nimimerkki sitä täällä on viljellyt mm. kurinpitoketjussa.

En ole ikinä kuullutkaan "protipistä". Mitä se tarkoittaa?

Piti tulla mainitsemaan: jotkut puhuvat limsasta nimellä "limppu". Limppu on leipä, ei hiilihapollinen virvoitusjuoma.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Olisiko protip=ammattilaisen vihje tjsp.

tjsp.
 
Suosikkijoukkue
IFK Peltosen jälkeen
"Kinosti".

Lyhennetty versio sanasta "kiinnosti". Sanaa käytetään silloin kun jokin asia ei oikeasti kiinnosta pätkääkään.

En kestä tota sanaa yhtään. Rupee heti ärsyttämään kun kuulee ihmisten sanovan tota kaduilla. Kuulostaa hirveältä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
"Talvi yllätti autoilijat". Miksi helvetissä? Varautuminen on kaiken a ja o! Seurataan niitä sääennusteita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös