Korpedo puhuttaessa Lauri Korpikoskesta.
Piffata. Äiti käyttää tätä paljon, helvetin ärsyttävää.
'Jos mä piffaan sut leffaan saanksmä puffaa sua peffaan'
Se on niinku englanniksi. Kohta ne varmaan ryhtyy kutsumaan vastustajaa nimellä "friend".Sama minkä maan pelaaja, niin joka ukko hokee haastattelussa jy nouta.
Ensimmäisen kerran kuulen että pillua kutsutaan hässäkäksi. "Saitko hässäkkää?". Ei perkele.
Hässäkän kyseessäoleva merkitys on uusi tuttavuus myös meikäläiselle. Kenties toistaiseksi keskittynyt vain pääkaupunkiseudulle?
Puheen ollen, pillulle on todella paljon aivan karseita sanoja, ja erittäin vähän käyttökelpoisia. Jotkut toosa ja römpsä ovat ihan sieltä surkeimmasta päästä koko kielemme sanastoa. Sama pätee tietysti vittuun, jota nykyään tuskin kukaan tässä asiayhteydessä käyttääkään. Sitten taas toisesta päästä joku pimpsa on vastaavasti liian lapsellinen, tuo mieleen jonkun flintstonen jolle koko asia on aivan uusi tuttavuus. Flintstone kikatta, kun Britneyn pimppi vilahtaa. Tommytabermanmainen lähestymistapa rakkauden temppeleineen ei sekään juuri kunnioitusta herätä..
En tiedä, kai se sitten pillu on. Vai?
Tänään se taas kuultiin. Nimittäin sana hässäkkä puhuttaessa pillusta.
"Oliks hässäkkää liikkeellä?"
"Saitko hässäkkää?"
"Oli aika karvanen hässäkkä."
Mulla on eri käsitys sanasta hässäkkä.
Siis mitä vittua? Hässäkkä=pillu? Millä vitun murrealueella? Päälle kolmekymppiseksi olen elänyt enkä ole kuuna kullanvalkeana kuullut moisesta. Sanaa hässäkkä tiedän kuitenkin käytettävän tarkoituksessa kaaos, epäjärjestys. Kaikkea paskaa ne äidinkielen opettajatkin kehtaavat suustaan päästää.
Ensimmäisen kerran kuulen, että pillua kutsutaan myös hässäkäksi.
Hässäkkä kun on nimenomaan tarkoittanut itselleni sekasortoa, kaaosta jne.
Paras mitä on olemassa. Ja vielä kirjoitettuna isolla alkukirjaimella kuten Veikko Ennala aikanaan opetti. Muuta ei kuulemma seuraajan tarvinnut osata ryhtyäkseen jatkamaan hänen työtään Hymyn pakinoitsijana.Ja pillu muuten on ihan hyvä nimitys pillulle.
Paras mitä on olemassa. Ja vielä kirjoitettuna isolla alkukirjaimella kuten Veikko Ennala aikanaan opetti. Muuta ei kuulemma seuraajan tarvinnut osata ryhtyäkseen jatkamaan hänen työtään Hymyn pakinoitsijana.