Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 546 589
  • 9 521

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Aika rasittavaa on aloittaa useampi lause samassa tekstissä sanalla "eli". Eli sitä, eli tätä...

Tuo on saatanan ärsyttävää myös puheessa. Uutisia katsellessa ja haastatteluja kuunnellessa on taas huomannut ihmisten aloittavan hyvin usein sanalla eli.
Toinen, jonka olen jo maininnut tässä ketjussa ja joku muukin sen mainitsi, on elikkä. Hirvein täytesana ikinä.
"Meillä on tänään hyvä jengi jalkeilla elikkä elikkä lähetään ihan pelaamaan sitä omaa peliä elikkä ei jäädä katselemaan mitä vastustaja/kaveri/naapuri jne. tekee". Perkele.
Uutena "kuuminta hottia"-sanana vastaan on pongahtanut välikuolema.
"Otanpa tästä tunnin välikuolemat ja soitellaan sitten". Mikä helvetin välikuolema? Ettei kävisi sellaiset ihan oikeat termit kuin unet, tirsat tai vaikkapa päikkärit.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Ärsyttää Ennustusketjun läpät Hirson puhutuista pisteistä. Joka toinen yrittää vääntää jotain hauskaa letkautusta tuosta yhdestä Jatkoajan historian typerimmästä jutusta. "Hirsolla menee leukaluu sijoiltaan eikä pääse lähellekään viime kauden pistesaalista!" Heh vitun heh.

Toinen ärsyttävä asia on juurikin Pete2004:n mainitsema linkkienkuvaukseen liittyvä sepittely. Tiedoks vaan, että sen jutun hauskuusarvo jäi pysäkiltä kuukausia sitten. Toisaalta jos jengi ei vaan ymmärrä, että linkinkuvaukseksi riittää pari sanaa sisälletettynä linkkiin, niin voivoi. Itse en ole koskaan saanut penaltia linkittelystä, vaikka olenkin jättänyt kaikki typerät selitykset ja kulahtaneet "Ja modeille sitten tiedoksi.." -vittuilut kirjoittamatta.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Uutisotsikot, jotka alkavat sanoilla "Tämäkö on ..." tai "Tässäkö on ...". Nämä otsikot sitten näkyvät esim. RSS-feedeissä tai uutistikkereissä yms. ja niillä yritetään herättää lukijan mielenkiinto jotta klikkaus tapahtuisi. Perseestä tuommoinen. Arvostan huikeasti enemmän vanhaa kunnon tapaa, jossa jo otsikko kertoo mistä jutussa oikeasti on kysymys.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ärsyttää täällä jatkoajassa joidenkin nimimerkkien tapa kirjoittaa linkin jälkeen joku pitkä, mutta hölmön yksinkertainen viesti moderaattoreille. En tiedä onko se niiden mielestä hyväkin vitsi, vai yrittävätkö vaan ärsyttää muita.

Ja ei, en siis tarkoita...

Näiden tarkoituksena on vain osoittaa kirjoittajan olevan nettinörtti pahimmasta päästä. Ajatteluun kuuluu, että kaikki moderointi on tehty hankaloittamaan normaalia nettinörtteilyä, ja koska he itse avaavat jokaisen linkin joka eteen tulee, onhan heillä aikaa siihen, niin vaatimus linkin sisällön lyhyestä selittämisestä tuntuu käsittämättömältä.

Itseänikin on juuri sama asia ärsyttänyt pitkään. Ei se linkin kuvaus ole todellakaan moderaattoreita varten, vaan muita lukijoita varten.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itseänikin on juuri sama asia ärsyttänyt pitkään. Ei se linkin kuvaus ole todellakaan moderaattoreita varten, vaan muita lukijoita varten.
No onhan se nyt sattana soikoon vammaista, että jos keskustelee jostain tietystä tapahtumasta ja linkkaa Iltalehden asiaa käsittelevään uutiseen, niin joka vatun linkille pitää erikseen vielä vääntää väkisin joku halvatun kuvaus. Alkuperäinen sääntöhän sorvattiin noita juutuubisunmuita varten, kun samaa hauskuutta linkattiin joka ketjuun, "Nyt nauran tälle" jne. En ole koskaan tajunnut, mikä siinä kuvauksettomuudessa on rangaistavaa. Toki se on huomaavaista kertoa, mitä linkin takaa löytyy, mutta että oikein kirjoituskieltoa ilmiselvissäkin tapauksissa?
 

d2uce

Jäsen
Ärsyttää täällä jatkoajassa joidenkin nimimerkkien tapa kirjoittaa linkin jälkeen joku pitkä, mutta hölmön yksinkertainen viesti moderaattoreille. En tiedä onko se niiden mielestä hyväkin vitsi, vai yrittävätkö vaan ärsyttää muita.

Minua on tämä sama, ilmeisesti Moderaattoreille suunnattu hassun hauska piikittely, ärsyttänyt jo pidemmän aikaa.

En ole koskaan tajunnut, mikä siinä kuvauksettomuudessa on rangaistavaa. Toki se on huomaavaista kertoa, mitä linkin takaa löytyy, mutta että oikein kirjoituskieltoa ilmiselvissäkin tapauksissa?

Kieltämättä välillä on jotain itsestäänselvyyksiä, mutta ei luulisi olevan kovin vaikeaa käyttää tuota hyperlinkkitoimintoakaan. Sitähän voi harjoitella vaikka täällä.

(Ja Mode-sedille tiedoksi, että linkki vie Jatkoaika.com sivuston keskustelufoorumin testialueelle, jossa Jatkoaika.com sivuston keskustelupalstalle rekisteröidyt nimimerkit voivat harjoitella Jatkoaika.com sivuston keskustelupalstan eri toimintoja, kuten esimerkiksi em. hyperlinkkausta.)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taas yhden kerran:
Ei vapaa-ajan asunto, ei kesämökki, vaan Lemmenpesä!
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Näin influenssan kulta-aikaan usein esiintyvä sana käsidesi on alkanut nostaa verenpainetta. Ihan hyödyllinen aine varmasti mutta tuo sana kuullostaa siltä kuin kuukauden lastiaan säästellyt peräkammarin poika olisi viimeinkin sortunut itsesaastutukseen ja niin, desihän sieltä tuli, käsille...
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Monien lätkäfanien/faniryhmien palstoilla käyttämä termi; otetaan halli/joku paikkakunta haltuun. Ärsyttävää itsensä mainostamista.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Laajennettu itsemurha.

Siis mitä helkuttia!? Kyllä se on niin, että ensin se vittupää tekee massamurhan ja sen jälkeen se munaton vellihousu tappaa itsensä. Laajennettuun itsemurhaan kykenevät korkeintaan itsemurhan tekevät skitsofreenikot, joissa itsessään on useampia persoonia.

**************************************

Sukupuolenkorjausleikkaus

Siis mitä helkuttia?! Kyllä se on niin, että se sukupuolenvaihtoleikkaus on se oikeampi nimitys. Jos henkilöllä viiraa niin kovasti päässä, että haluaa vaihtaa sukupuoltaan, niin se vaihdos hänelle suotakoon mutta, että se olisi sukupuolenkorjaus, niin voivat sosiaalitantat päänsilityskomiteoissaan tunkea tuon terminsä sinne samaan silppuriin jonne olisi joutanut sekin päätös, jossa alkoholismin päätettiin olevan luonteenheikkoudesta johtuvan juoppouden sijaan sairaus.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
1. Miitti
- Hesarikin puhuu mopomiitistä, tarviiko sitä teini-/nörttikieltä väkisin alkaa puskea yleiseen kielenkäyttöön? Todella ärsyttävä sana. Ei, miitti ei ole edes sana, vaan joku teinien ja nörttien käyttämä hirvitys. Näköjään nyttemmin myös Sanomien toimittajien.
Hehheh, itse ainakin aion käyttää mahdollisimman paljon mahdollisimman nörttejä ilmaisuja jos sillä saa näin hyvin hiet pintaan! Kunnon irl-fleimaus lol!
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Mimmonen.

Kuulin tätä yhdessä tilaisuudessa helvetin monta kertaa, ja kyllä otti pahasti korviin.

Ei mitään murteita vastaan, itsekin puhun enemmän tai vähemmän kymenlaaksolaisittain, mutta vähän kyllä menee samaa sarjaan tietystä osasta Suomea kotoisin olevien toistelema nuin (= noin) tai vaikkapa nuihin (= noihin). Siis erityisesti, kun se tulee esille puheessa koko ajan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Niin, tai vastustajan kutsuminen kaveriksi.
Tätä olen minäkin tainnut kirota aiemmin. Vittu, ei se mikään kaveri ole vaan vihollinen! Se on tuhottava, murskattava, sitä on nöyryytettävä!
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Tätä olen minäkin tainnut kirota aiemmin. Vittu, ei se mikään kaveri ole vaan vihollinen! Se on tuhottava, murskattava, sitä on nöyryytettävä!
Ehkä juuri tästä johtuukin Suomen heikohko menestys viimeisimmissä arvokisoissa? Muut pelaa vastustajaa vastaan, kun Suomi pelaa kaverin kanssa.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tätä olen minäkin tainnut kirota aiemmin. Vittu, ei se mikään kaveri ole vaan vihollinen! Se on tuhottava, murskattava, sitä on nöyryytettävä!

Niinhän se on tehtävä, mutta eiköhän sitä käytetä vain sillon, kun vihulainen on murskattu. Kun on ollut ylivoimainen/selvä voittaja, niin on helppo sanoa vihulaista ystävällisemmin kaveriksi. Jos on juuri hävinnyt helvetin tiukan kamppailun, niin ei siinä ole silloin kaveri mielessä.
 
Kielitoimisto hyväksyy kummatkin muodot. Allatiivia (koira +lle) käytettäessä saattaa tosin syntyä merkityseroja. Jos merkitysero on syntymässä, kannattaa pysyä ablatiivissa.[/I]

Varmaan huomasitkin, etten kirjoittanut kommenttiani Kielipoliisit-ketjuun. Itse asiassa kyseessä on hyvä esimerkki siitä, kuinka puhekielen ärsyttävät käytännöt saattavat saada jopa kielitoimiston hyväksynnän.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Varmaan huomasitkin, etten kirjoittanut kommenttiani Kielipoliisit-ketjuun. Itse asiassa kyseessä on hyvä esimerkki siitä, kuinka puhekielen ärsyttävät käytännöt saattavat saada jopa kielitoimiston hyväksynnän.

Näin se menee, kirjakielikin muuttuu koko ajan, joskus muutokset astuvat voimaan. Ei kirjakieli ole mikään lasivitriinissä säilytettävä arvoesine, joka otetaan esiin vain puheita pidettäessä tai muissa juhlallisissa menoissa. Esimerkiksi ennen sanottiin näin: "Tämä on minulta annettu". Se oli kirjakieltä. Mutta sitten iski turmelus ja alettiin sanoa "Minä olen antanut tämän."
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös