Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 557 067
  • 9 530

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vittu sentään. 2005 olin armeijassa ja säästyin silloin ainakin yhdeltä, nimittäin Juhana Helmenkalastajalta.

"Nimikin" ärsyttää jo niin että Galaksit räjähtää? (Ja ne muutkin, voi hlevetin helvetti..)

Pitikö tämäkin sitten kuitenkin kokea? Näin monen vuoden jälkeen? Stana...
Helmenkalastaja/Närhi kertoi äskettäin HS:n kuukausiliitteessä jääneensä eläkkeelle 35-vuotiaana.
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Kyllähän se niin on, että ärsyttävin sana on edari kun puhutaan edustusjoukkueesta. Varsinkin kun tuon kuulee täällä susirajalla.. Mitä vittuu hei.. Pari "kaveria" tuota käyttää. Lopettakaa, kiitos.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Pitkään on kyrpinyt sanan "ylpeä" käyttö tietyissä yhteyksissä.

Aivan enstexhän homot olivat "ylpeitä". Ylpeitä siitä, että ovat homoja, eikä mitään häpeilemistä olla ei-hetero. No ok sitten...

Sittemmin on näkynyt paljon otsikoita: "Titta-Liisa kantaa kilonsa ylpeänä". "Lottastiinasusanna on ylpeä yksinhuoltajaäiti".

Viime viikonlopun Ilta-Paskan viikonloppuliitteessä oli juttu autismista kärsivästä pojasta. Äidin mukaan Miro on ylpeä autismistaan. Voihan elämä!

Mitä vitun ylpeilemistä on homoudessa, läskiydessä, yh:ydessä tai autistisuudessa? Enkä nyt hyökkää kenenkään piirteitä vastaan. Kaikki kunnia vaikkapa autistisille läskilesboyh-äideille tai läskihinttiyh-isille.

Kunhan ihmettelen ja olen perkeleen ärsyyntynyt.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä vitun ylpeilemistä on homoudessa, läskiydessä, yh:ydessä tai autistisuudessa?

Se että uskaltaa olla rohkeasti oma itsensä, vaikkei yhteiskunta ja ihmiset yleisesti moisia ominaisuuksia arvostaisikaan. Olisin minäkin tuollaisesta henkisestä voimasta ylpeä, ja on monia lähes vastaavia asioita joista myös olen.
 

Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
MIKKELIN JUKURIT
Ärsyttävin sana mitä tiedän on fudis.
Sana futis on ihan ok, mutta ärsyttää suunnattomasti jos joku puhuu fudiksesta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Se että uskaltaa olla rohkeasti oma itsensä, vaikkei yhteiskunta ja ihmiset yleisesti moisia ominaisuuksia arvostaisikaan. Olisin minäkin tuollaisesta henkisestä voimasta ylpeä, ja on monia lähes vastaavia asioita joista myös olen.

Et vissiin tajunnut sitä homo-kohtaa viestissäni. Kerropa minulle, mitä tarkoitat henkisellä voimalla ylpeyden näkökulmasta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tajusin, ja vastasinkin siihen. Lue uudestaan.

Eli saatat olla joko läski, saatat olla homo, saatat olla yh, saatat olla autisti.

Ja jostakin tai joistakin noista ominaisuuksista olet lähes ylpeä. Autismin voi varmaan lukea pois. Samoin yh-hommat. Jäljelle jää...

On todella ärsyttävää lukea laajennusnimimerkkien "uusia näkökulmia keskusteluun" - sellaisten, jotka eivät viitsi selata ketjuja löytääkseen sen oman timanttisen pointin, joka on jo kerran pari kirjoitettu.
 

Oakley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punanutut
Samat vanhat vituttaa ensistäkin enemmän..
BB-sitä, BB-tätä jne. ja myöskin tuon naamakirja-sanan yleistyminen ja jatkuva käyttäminen ottaa päähän.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä hetkellä top5:

5. Immeinen
- Miksi ei voi sanoa ihminen?
4. Loppupeleissä
- Koki inflaation jo noin 7 vuotta sitten, joten voisiko ko. sanan käytön (tai käyttäjät) lopettaa, kiitos.
3. Vaakamambo
- Voi saatana, taas BB:n takia tämä sana tullut esiin. "Peitonheiluttelu" menee samaan sarjaan.
2. Parhautta, mahtavuutta, loistavuutta
- Miksi ei voi sanoa parasta, mahtavaa tai loistavaa, nämä kun ovat ihan oikeita sanoja?
1. Miitti
- Hesarikin puhuu mopomiitistä, tarviiko sitä teini-/nörttikieltä väkisin alkaa puskea yleiseen kielenkäyttöön? Todella ärsyttävä sana. Ei, miitti ei ole edes sana, vaan joku teinien ja nörttien käyttämä hirvitys. Näköjään nyttemmin myös Sanomien toimittajien.
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Facebookissa tuntuu olevan suosittu tilapäivitys:

"on töissä duunissa"
"kohta taas töihinduuniin"

ja noista kaikki mahdolliset johdannaiset. Ei tarvinne sanoa enempää.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eli saatat olla joko läski, saatat olla homo, saatat olla yh, saatat olla autisti.

Ja jostakin tai joistakin noista ominaisuuksista olet lähes ylpeä. Autismin voi varmaan lukea pois. Samoin yh-hommat. Jäljelle jää...

Niin mikä?
Sanoin että on vastaavia ominaisuuksia joista olen tavallaan ylpeäkin. Mikäli et tosiaan tajua pointtia, niin itse ainakin kunnioitan ihmistä joka kantaa ristinsä leuka pystyssä (vaikka autismi, liikalihavuus) tai on muuten sinut itsensä kanssa (vaikkapa yh, homo) huolimatta siitä miten yhteiskunta ja ihmisten kollektiivinen mielipide asian suhteen moralisoi ja painostaa. Ylpeys sanan tuossa merkityksessä tarkoittaa vahvaa itsentuntoa, mikä ei ole järin negatiivinen asia.

On todella ärsyttävää lukea laajennusnimimerkkien "uusia näkökulmia keskusteluun" - sellaisten, jotka eivät viitsi selata ketjuja löytääkseen sen oman timanttisen pointin, joka on jo kerran pari kirjoitettu.

Mikä on "laajennusnimimerkki" ? Eiköhän jokainen palstanick ole "laajennusnimimerkki"
Ja puhut jälleen kyllä itseäsi pussiin.. sinähän toit tuon asian esille ja minä vastasin siihen. Miksi toit asian uudelleen esille, jos vastaus ja aikaisempi keskustelu jo löytyy?

Sanotaan ketjun aiheeseen vaikka "laajennusnimimerkki" kaikessa omituisuudessaan.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaikella kunnioituksella ko. sivustoa kohtaan ja sen sisällöllistä arvoa mitenkään väheksymättä, jostakin kumman syystä minua ärsyttää todella paljon sanapari Urheilun Podium. Syytä en tiedä, jotenkin tuo tuntuu vain niin luonnottomalta että aivolohkojeni kielellinen osa suorittaa ulostusreagtion kun tuo sanapari sen käsiteltäväksi kulkeutuu.

Korostan, että sivujen sisällössä ei ole mitään vikaa. Päinvastoin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eilen ja tänään olen palstalla törmännyt uuteen sanaan: joukkoe.

Helvetin ärsyttävä sana, en tiedä onko tahallaan kirjoitettu väärin vai ei mutta eikö Suomen nouseva nuoriso osaa enää äidinkieltä tuon vertaa että osaisi sanan joukkue kirjoittaa oikein?
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Jotkut lyhentävät sanan "Topic" (puhekielellä Topicci) muotoon Toikki

Ekan kerran kun luin, ajattelin, että sieltä on unohtunut p-kirjain välistä pois, mutta toi tulee niin usein vastaan, että sen on pakko olla tahallista.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Podiumhan on ollut käytössä jo iät ja ajat. Synonyymi sille voisi olla palkintokoroke tai palkintopalli, pelkkä palli tai koroke. Urheilukilpailuissa podium oli ensi kertaa käytössä Kansanyhteisön - silloisen Brittiläisen Imperiumin kisoissa - kisoissa vuonna 1930. Ensimmäiset olympiakisat, joissa koroketta käytettiin olivat Lake Placidin ja Los Angelesin kisoissa vuonna 1932.
Tämä selittää myös sen, miksi Paavo Nurmi ei koskaan seissyt korkeimmalla korokkeella.

Minua tuo ei ärsytä juuri sen takia, että se on niin kitetynyt ilmaisu etenkin urheilussa. Taustathan ovat tietenkin aivan muualla, mutta korokkeen tehtävää se on kuitenkin toimittanut. Nykykielessä podium on saanut tiettyä abstraktiakin merkitystä, aina ei tarvitse olla fyysistä pallia, vaan esimerkiksi laajaa urheilukeskustelua voidaan nimittää podiumille nostamiseksi. Toinen vaihtoehto voisi olla vaikkapa frami tai stage. Ei hyviä ollenkaan. Tai sitten ihan kotimainen palli. Nostetaanpa nyt asia sille kuuluvalle pallille.

Edit: niin olihan minulla omakin sanaseni tänne näpytellä: wowittaja. Eli sellainen, joka pelaa World of Warcraftia.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Aika rasittavaa on aloittaa useampi lause samassa tekstissä sanalla "eli". Eli sitä, eli tätä...

Tämä huomio on tullut hyvin suurelta osalta omista teksteistä, vaikka nyt yläpuolella sattuu esimerkkitapaus olemaan. Samoin olen huomannut käyttäväni liikaa päätteitä -kin, -kaan, -kään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ärsyttää täällä jatkoajassa joidenkin nimimerkkien tapa kirjoittaa linkin jälkeen joku pitkä, mutta hölmön yksinkertainen viesti moderaattoreille. En tiedä onko se niiden mielestä hyväkin vitsi, vai yrittävätkö vaan ärsyttää muita.

Ja ei, en siis tarkoita...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös