Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 560 035
  • 9 534

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Älä ruoki lamaa!

Tuo iskulause leviää ainakin Facebookissa. Siis muistakaa ystävät kuluttaa ja kuluttaa ja kuluttaa. Näin pysyy lamapeikko loitolla. Just joo..
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hyi vittu! Mitä tuo edes tarkoittaa? Ärsyttävin sana mitä olen ikinä kuullut ja kuulen sen nyt vasta ensimmäistä kertaa!

Et ole vissiin koskaan lukenut Lukko/Ässät otteluketjuja? Tuossa on syy miksi itse vältän niitä...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Et ole vissiin koskaan lukenut Lukko/Ässät otteluketjuja?

Itsekin olen huomannut, että noiden joukkueiden kannattajilla jokin on usein nasulia. Haluaisinkin nyt kysyä, vaikka ainakin luulen ymmärtäväni sanan merkityksen, että mistä tuo sana on väännetty/johdettu, liittyykö siihen jokin tarina ja että meneekö varsin kyseenalainen kunnia tuon sanan "keksimisestä" Poriin vai Raumalle?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itsekin olen huomannut, että noiden joukkueiden kannattajilla jokin on usein nasulia. Haluaisinkin nyt kysyä, vaikka ainakin luulen ymmärtäväni sanan merkityksen, että mistä tuo sana on väännetty/johdettu, liittyykö siihen jokin tarina ja että meneekö varsin kyseenalainen kunnia tuon sanan "keksimisestä" Poriin vai Raumalle?

Ihan varma en ole, mutta luulisin että porilaiset sen keksivät hopeakaudellaan 2005-06 ja siitä se siirtyi sitten seuraavalla kaudella raumalaisten käyttöön paikallispeleissä.
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ihan varma en ole, mutta luulisin että porilaiset sen keksivät hopeakaudellaan 2005-06 ja siitä se siirtyi sitten seuraavalla kaudella raumalaisten käyttöön paikallispeleissä.

Kaikkea sitä tulee tehtyä... Hakutoiminnolla ensimmäinen merkintä löytyy vuodelta 2004. Ja palkinto menee The Rock:lle

....On tää niin nasulia kun TPS kaatuu, on tää niin nasulia. Kiitos Ässät!
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miliisi ="Jani "Miliisi" Honkanen, tuo lempinimi miliisi tulee muuten jne."
Kaveri =Yksi suomalaisen kiekkojargonin avainsanoista.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Ketjuista bongattua.

-kahvit näppikselle
-kahveet näppikselle
-"kahvit näppikselle" materiaalia
-"kahvit/kolat näppikselle"-sarjaa
-"kahvit näppikselle" -hetkiä
-"kahvit näppikselle"-tasoa
-kahvit näppikselle"-juttuja
-kahvit näppikselle -osastoa
-luokkaa kahvit näppikselle
-kahvit näppikselle reaktio
-kahvit näppikselle- efekti
-kahviton kahvit-näppikselle-reaktio
-kahvit näppikselle -ilmiö
-T: Kahvit näppikselle jne
-tipahdus/kahvit näppikselle ym...
-luokkaa kahvit näppikselle. Bonuksena tipahdus.
(Bonuskin vielä? Ihanaa)
-onneksi kahvit tulivat tällä kertaa syliin eivätkä näppikselle.
(No onneksi..)
-lensi äsken kirjaimellisesti kahvit näppikselle
-:D :D Ja melkein kahvit (vatsaystävälliset instant coffeet) duunin näppikselle
-kal...eikun kahvit näppikselle!
-Nyt ei kyllä tullut kahvit näppikselle vaan kossubatteryt
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Noinko kömpelöitä ihmiset ovat? Ei oikein viitsi kaataa kahveja kun on läppäri. Edelliseen kaatui keskiolutta ja paskaks män.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Kieltämättä välillä tuntuu, että näinä taloudellisesti vaikeina aikoina kannattaisi olla näppäimien kauppias.

Itseäni häiritsee hieman puhekielessä komppaaminen. Huomenna minun pitäisi pystyä oikeasti komppaamaan kitaralla yhdessä musiikin äänitystilaisuudessa, mutta siinä mielessä kuin mm. Jatkoajassa komppaillaan vähän väliä, en tiedä, mitä tapahtuu.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Toni Niemisen "taakke" on helevatan ärsyttävä ja käsittämätön ilmaus. Kuin pikkulapsen jokeltamista.
 

wundermann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LUFC
Toni Niemisen "taakke" on helevatan ärsyttävä ja käsittämätön ilmaus. Kuin pikkulapsen jokeltamista.


Itse asiassa Lahen murteella taakse on taakke. Itsekin asiasta kuullut monia kertoja, kuten monesta muustakin kyseisen alueen erikoisuudesta.

Jännä sinänsä että Lahden alueella se murre on itse asiassa aika lähellä ihan normaalia puhe-/yleiskieltä, mutta muutamia tuollaisia omia sieltä löytyy.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Enään! Ärsyttää niin perkeleesti aina kun tuon näkee! Mistä helvetistä joku on keksinyt tuon n:n enää-sanan perään? Sanooko joku puhuessaankin oikeasti noin?
 

Lecavalier4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bolts
En tiedä onko tullut jo esille tässä ketjussa, enkä jaksa koko ketjua sen takia lukea. Eli "liigapörssi kiittää" -ilmaisu ärsyttää aina kun näkee.
 
Viimeksi muokattu:

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
"Kilpailu kiristyy"

Niin kauan kuin muistan, aina on puhuttu kilpailun kiristymisestä. Tänä vuonna on taas tiukempaa kilpailua kuin viime vuonna. Ja joka vuosi sama juttu.

Tästä voisi päätellä, että kilpailu kiristyy loputtomiin, toisin sanoen äärettömiin. Jos näin on, tämänhetkisen kilpailun kireys on aika löysää verrattuna vaikka siihen, mitä on 10 vuoden kuluttua. Mikä taas ei tunnu miltään, jos mennään 20 vuotta eteenpäin, jne.

Tämän seurauksena voin todeta, että "kilpailu kiristyy' on pelkkää bullshittiä vailla merkitystä, jollei samassa yhteydessä kerrota millään mittarilla kuinka kireää kilpailu itse asiassa on, ja jollei pystytä joko ennustamaan tulevaa kiristymättömyyttä tai määrittämään historiassa hetkeä, jolloin kilpailu ei olisi kiristynyt.

Ja sitten monissa työpaikoissa tuollaista shittiä käytetään perusteena miksi työntekijöistä pitäisi saada viimevuotisen 110% tehon sijasta vielä puristettua lisää.
 

Bronco

Jäsen
Mua vituttaa, kun jengi kirjoittaa musiikkiin liittyen nykyään maistiaisista. Tarkoittaen siis sitä, että joltain tietyltä artistilta halutaan ilmaiseksi biisi/biisejä tulevalta levyltä jakoon. En tiedä loppupeleissä vituttaako sittenkin se ilmaisen musiikin perään maukuminen vai tuo joka helvetin käänteessä esiintyvä MAISTIAINEN. Argh!
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Mua vituttaa, kun jengi kirjoittaa musiikkiin liittyen nykyään maistiaisista. Tarkoittaen siis sitä, että joltain tietyltä artistilta halutaan ilmaiseksi biisi/biisejä tulevalta levyltä jakoon. En tiedä loppupeleissä vituttaako sittenkin se ilmaisen musiikin perään maukuminen vai tuo joka helvetin käänteessä esiintyvä MAISTIAINEN. Argh!

No joo! Tämä on yksi niitä ihan käsittämättömiä asioita ja ihan vitun ärsyttäviä termejä. Maistiainen... Voi helvetti, miksei sitten vaikka kuuliainen? Ei perkele...
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Usein uutisoidaan että joku oli pelastunut esimerkiksi tulipalosta viime hetkellä!
Miten näin voidaan sanoa? Mistä tietää että joku pelastettiin viime hetkellä? Eikö olisi ollut vielä aikaa ainakin puoli minuuttia tai viisi sekuntia!

No tämä nyt on sitä kuuluisaa hiusten halkomista, mutta ärsyttäähän se!
 

d2uce

Jäsen
Usein uutisoidaan että joku oli pelastunut esimerkiksi tulipalosta viime hetkellä!
Miten näin voidaan sanoa? Mistä tietää että joku pelastettiin viime hetkellä? Eikö olisi ollut vielä aikaa ainakin puoli minuuttia tai viisi sekuntia!

No tämä nyt on sitä kuuluisaa hiusten halkomista, mutta ärsyttäähän se!

Ehkä hieman samanlainen tapaus on se, kun jotkut sanovat jonkun hukassa olevan tavaran löytyvän aina sieltä viimeisestä paikasta mistä katsoo. Se on ihan luonnollista, harvemmin ainakaan minä jatkan etsimistä löytymisen jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
"kermanen".
Usein tulee kuultua kiekkopiireissä termiä "kermanen rannari" ja vastaavaa. Aika ärsyttävää. Etenkin, kun näitä viljelee nuoremmat junnut ulkojäillä kauheella kimityksellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös