Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 550 464
  • 9 521

Puster

Jäsen
Pee kirjoitti:
Miksi viinapullo ja biisi ovat nykyään "lekoja"?
Itseäni vituttaa myös suunnattomasti alkoholista ja sen juomisesta käytettävä keitto-termi.
"Mennään keitolle." "Napataan parit keitot."

Mitä vikaa on sanoissa kännätä, kalja ja viina?
Pee kirjoitti:
Älytöntä pelleilyä!
Todellista pelleilyä!
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pee kirjoitti:
"Suomenniemi" käytettynä tästä maasta, jossa elämme. Erityisen hirveältä se kuulostaa SM-liigan Viikkomakasiinissa, jossa toimittaja Juhani Henrikson aina lopuksi kertoo, kuinka "tuleva kiekkoviikko tarjoaa taas huippuhetkiä ympäri suloisen suomenniemen" tjsp.

Mikä ihmeen "suloinen suomenniemi"? Enemmän kuin ärsyttävää.
Suomenniemi on oikeasti pikkuruinen kunta Etelä-Karjalassa. Mutta kun koko valtakunnasta käytetään tuota nimeä niin onhan se vähän typerän kuuloista.
 

Rocco

Jäsen
Pee kirjoitti:
"Minä en osta mielipiteitäsi". Miksei voi sanoa, että "en ole kannasasi samaa mieltä"?

"Minä en osta" on suora käännös englannista, aivan kuten on "pitkässä juoksussa".
 

FlyingFinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + muut turkulaiset
Ärsyttävin ja idioottimaisin otteluketjuissa esiintyvä termi on "nasuli". Kyseistä sanaa viljelevät jostain syystä vain raumalaiset (tai vain raumalaisten kirjoittamana olen sanaan lukuisia kertoja törmännyt). Siis mikä vitun nasuli? Viitataanko tässä nyt nalle puhin possukaveriin vai mikä on? Todellinen ääliötermi.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
-OO- kirjoitti:
Ikäihmisistä nykyisin usein käytettävä sana seniori ärsyttää aivan tavattomasti ainakin minua.

Mutta myös "ikäihminen" on aika kammottava sana. Mitä vikaa on "ikääntyneessä"?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Puscutractori kirjoitti:
Mutta myös "ikäihminen" on aika kammottava sana. Mitä vikaa on "ikääntyneessä"?
Eikös sitten vastavuoroisesti pitäisi puhua myös 'ikääntymättömistä'? Niin että mitä vikaa on sanoissa 'nuori' ja 'vanha'?
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Simon kirjoitti:
Eikös sitten vastavuoroisesti pitäisi puhua myös 'ikääntymättömistä'? Niin että mitä vikaa on sanoissa 'nuori' ja 'vanha'?

Noissa sanoissa ei ole mitään vikaa, vaan ne ovat itse asiassa kaikkein parhaimpia ilmauksia. Kehitys vain on jostain syystä johtanut siihen, etteivät vanhat ihmiset halua, että heitä kutsuttaisiin vanhoiksi. Näin on syntynyt kummallisia ilmauksia, kuten "ikäihmiset", "seniorit", "harmaat pantterit" ja "ikivihreät".

Jos "ikä"-alkuista ilmausta on välttämättä käytettävä, "ikääntynyt" on mielestäni paras vaihtoehto.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
FlyingFinn kirjoitti:
Ärsyttävin ja idioottimaisin otteluketjuissa esiintyvä termi on "nasuli". Kyseistä sanaa viljelevät jostain syystä vain raumalaiset (tai vain raumalaisten kirjoittamana olen sanaan lukuisia kertoja törmännyt). Siis mikä vitun nasuli? Viitataanko tässä nyt nalle puhin possukaveriin vai mikä on? Todellinen ääliötermi.


Ääliötermipä hyvinkin. Erään Ässä-fanin viljelemä sanonta, jota me sittemmin olemme hieman lainailleet, koska porilaisten peli ei nyt niin hyvää tällä hetkellä ole, että voisi tuota ilmaisua käyttää. Sanahan ilmaisee hyvänolon tunnetta ja muuta mukavaa. Eli lähinnä tuonne poriin päin tämä lausahdus. Nasulia.
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sipuli. Ei siis se kasvis, joka saa itkemään. Vaan se, kun sanaa käytetään pään korvikkeena. "Möttösellä ei sitten sipuli siinä tilanteessa kestänyt, vaan veti poikittaisella". Voi helvetti.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
R Hood kirjoitti:

Totta. Vielä pahempi tosin on "Maikkarin netissä".
 

d2uce

Jäsen
Salama44 kirjoitti:
Juoksemisesta tuli mieleen, että "kiekon perässä juokseminen" on jotenkin ärsyttävää.

Ja vastapainoksi juoksemiselle voi "kävellä kiekon kanssa" sisään ja vetää vaikka ylämummoon.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
d2uce kirjoitti:
Ja vastapainoksi juoksemiselle voi "kävellä kiekon kanssa" sisään ja vetää vaikka ylämummoon.
Kaikenlisäksi todellinen pelimies vetää mielummin todellisuudessa alamummoon.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Gags kirjoitti:
Kaikenlisäksi todellinen pelimies vetää mielummin todellisuudessa alamummoon.
Todellinen pelimies vetää ensin ylämummoon ja heti seuraavasta hyökkäyksestä alamummoon.
 
Viimeksi muokattu:

Sera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ne pelaa taas...
Kuulin tänään pitkästä aikaa last season -sanonnan "samoilla silmillä", ja sappeni kiehahti. Siis jumalauta, ne on ne samat silmät immeisillä koko elämän, vaikka pari vuorokautta putkeen valvoisikin! Argh! Tähän tietysti saattaa vaikuttaa asiayhteys, jossa alunperin ko. sanonnan kuulin ja näin ollen se henkilöityy muutenkin ärsyttävään tahoon. Yhtä kaikki, typerin sanonta ever.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jos joku tahtoo antaa minulle "Ison käden" tai "propsit", niin saa varautua silmittömiin väkivallan tekoihin ja psykoottiseen raivariin minun taholtani...
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jääkiekkoselostuksissa kuulee liian usein kun joku vetää "vastapalloon". Eli jos vaikka hyökkääjä kiertää maalin takaa ja syöttää pakille, joka laukoo suoraan vastakiekkoon, ei suinkaan vastapalloon.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Jotkut pökiäiset käyttävät rangaistuslaukaus sanan sijasta pilkku. Jatkoajan jälkeen mennään pilkuille. Ei helvetti. Kun lajina on jääkiekko, on kyseessä rangaistuslaukaus.

Pelikirja ärsyttää vaan entistä enemmän.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Eino_Mies kirjoitti:
Jääkiekkoselostuksissa kuulee liian usein kun joku vetää "vastapalloon". Eli jos vaikka hyökkääjä kiertää maalin takaa ja syöttää pakille, joka laukoo suoraan vastakiekkoon, ei suinkaan vastapalloon.

Eikö tuota kiekkoselostuksissa käytetä enemmän taklauksista?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös