Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 554 083
  • 9 527

Rocco

Jäsen
Raksu
Poksu


Teinipissiksillä on kaikki kaverit Raksu-Poksuja. Parhaat kaverit vielä Ihku-Raksu-Poksuja.

Jos joku mua sanoisi tuollaiseksi niin en tiedä mitä ajattelisin siitä ihmisestä....
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Änäri.

Se on NHL, eikä mikään perhanan änäri. Kuulostaa ja näyttää niin tyhmältä, että melkein kaikki muut idioottimaisuudet kalpenevat änärin rinnalla. Änäri, voi perkele.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Grainger kirjoitti:
Änäri.

Se on NHL, eikä mikään perhanan änäri. Kuulostaa ja näyttää niin tyhmältä, että melkein kaikki muut idioottimaisuudet kalpenevat änärin rinnalla. Änäri, voi perkele.

No mitä helvettiä.

Tuossa nyt ei ole mielestäni mitään ärsyttävää. Onko täällä ketään muita joita "änäri" sana ärsyttää?

Outoa, no mutta jokaisella on mieltymyksensä.
 

ludvig

Jäsen
Ainakin Tampereella olen kuullut linja-autoa kutsuttavan autoksi. "Koskas se auto tulee?" Hyväksyn kutsumanimiksi dösän, bussin, linja-auton ja jopa nyssen ja linjurin, mutta en helvetissä autoa.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-Niks- kirjoitti:
Tuossa nyt ei ole mielestäni mitään ärsyttävää. Onko täällä ketään muita joita "änäri" sana ärsyttää?
Jos selaa tätä ketjua taaksepäin, huomaa änärin olevan yksi useimmin esiintyvistä termeistä ja en ihmettele yhtään. Itsekin kuulun tähän osastoon, vaikka ei ehkä aivan Top 5:een pääsekään ärsyttävyydessä.

Nahilakin on aika paha, mutta ei mitään verrattuna Änäriin.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Mustelma kirjoitti:
Ainakin Tampereella olen kuullut linja-autoa kutsuttavan autoksi. "Koskas se auto tulee?" Hyväksyn kutsumanimiksi dösän, bussin, linja-auton ja jopa nyssen ja linjurin, mutta en helvetissä autoa.

Onhan se ny jumangegga jos linja- autosta ruvetaan vääntämään vaikka auto.
Aurinkoa ei ota enää kukaan, mutta arskaa tai afaa hyvinkin moni.
Avauduin aikaisemminkin näistä seuraavista jossain ketjussa, mutta kertauksen vuoksi arvon palstalaiset.

47-kiloinen Erkki-petteri menee pussit täynnä testosteronia ensimmäistä kertaa salille treenaamaan painoilla ja seuraavana päivänä hän mumiseekin finninaamaisille urpåkavereilleen seuraavia sanoja:

Palkkari=palautusjuoma
Vipari=vipunosto
Vinopena=vinopenkki
Pena=penkkipunnerrus
Mave(ei ässät vieläkään) maastaveto
Kässärit=ei käsikirjoitus vaan käsipainot

Listaa voisi jatkaa, mutta nyt on mentävä oksentamaan.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
VT kirjoitti:
Jos selaa tätä ketjua taaksepäin, huomaa änärin olevan yksi useimmin esiintyvistä termeistä ja en ihmettele yhtään. Itsekin kuulun tähän osastoon, vaikka ei ehkä aivan Top 5:een pääsekään ärsyttävyydessä.

Nahilakin on aika paha, mutta ei mitään verrattuna Änäriin.

Jaa no enpä selaillut.

Oudolta vain kuullostaa, että tuollainen ärsyttää. Itseäni ei oikein ärsytä mikään sana tällä hetkellä, ehkä joku "hani" on kaikkein ärsyttävin. Varsinkin jos kuulee jonkun miehen sanovan niin.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
-Niks- kirjoitti:
No mitä helvettiä.

Tuossa nyt ei ole mielestäni mitään ärsyttävää. Onko täällä ketään muita joita "änäri" sana ärsyttää?

Outoa, no mutta jokaisella on mieltymyksensä.

Itse käytän myös aina änäriä eikä ärsytä ei sitten yhtään :D
 
Suosikkijoukkue
HIFK
-Niks- kirjoitti:
Oudolta vain kuullostaa, että tuollainen ärsyttää.
Tämäkin lienee tullut jo muutamaan kertaan esiin tässä samassa ketjussa, mutta todetaan nyt vielä, että yhdyssanavirheiden lisäksi tuplakonsonanttivirheet ovat erityisen ärsyttäviä. "Tempperamenttiselta kuullostavia puollustajia" tulee eteen aivan liian usein.
 

Drew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Milwaukee Admirals
-Niks- kirjoitti:
Onko täällä ketään muita joita "änäri" sana ärsyttää?

Minä minä!! Mutta minua ärsyttää hyvin moni muukin asia. Esim. 'vanha herra'.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
- "Ilon kautta ja hyvällä sykkeellä"

- Sydämen asia

Drew kirjoitti:
Lisätään vielä listalle 'uusi NHL' ja 'uudet säännöt'.

Tiedän, ärsyynnyn tyhjänpäiväisistä asioista.

Ei tuo varsinaisesti mikään tyhjänpäivänen asia ole. Toki NHL:ssä tehtiin työsulun jälkeen ihan oikeitakin sääntömuutoksia (mm. hyökkäysalueen suurentaminen), mutta ns. nollatoleranssi ei ole sääntömuutos, vaan sääntötulkintojen muutos. Ennen työsulkuakaan sääntökirja ei koukkuja ym. hyväksynyt, ja siksi minua ärsyttää, kun nollatoleranssista puhutaan sääntömuutoksena.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Lawless kirjoitti:
Aivan, ja agressiivisilta kuullostavia addresseja.
Tai sitten Billy Tibbets. No, näkeehän sitä monessa muussakin vastaavassa tapauksessa.

Lisäys: siinä vaiheessa kun ihmiset tajuavat, että alkaa-verbin kanssa käytetään aina perusmuotoa, voin kuolla onnellisena eli en koskaan. Esim. alkaa tehdä, ei alkaa tekemään.
 
Viimeksi muokattu:
Drew kirjoitti:
Minä minä!! Mutta minua ärsyttää hyvin moni muukin asia. Esim. 'vanha herra'.

Juu ärsyttää. Sit ärsyttää, kun monet ovat innostuneet käyttämään tunnetuista henkilöistä sanontaa "muuan". Esimerkiksi tää yks Ylen hörhö, joka noita rallipätkiä selosti, oisko ollut Koivusalo sen nimi, niin käytti jatkuvasti että "edellisen kerran vastaavaan pystyi muuan Tommi Mäkinen."

Mua ärsyttää moni muukin sanonta tai termi. Itse asiassa mua ärsyttää kaikki toisto. Niitä nyt kannata tässä ruveta kertomaan. Menis koko loppupäivä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Rattlehead kirjoitti:
Tai sitten Billy Tibbets. No, näkeehän sitä monessa muussakin vastaavassa tapauksessa.
Niin, monen pelaajan nimen kirjoittaminen oikeassa muodossa tuottaa suuria vaikeuksia yllättävän usealle kirjoittajalle. IFK:ssa pelaa kuulemma sellaisia herroja kuin Schanbel, Schabel, Schnapel, Losted, Lodsted, Lodstedt, Fagersted, Myrphy, Lundel, Petrel ja Quolla.
 

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Termi "meidänkin maassamme". Monesti tuosta termistä nimittäin haisee läpi aika tunkkainen patriotismi. Vanhoissa teksteissä tuon nyt ehkä vielä jotenkin ymmärtää, mutta kuka hitto haluaa nykyään kirjoittaa noin? Tahko Pihkala varmasti käyttäisi usein, jos eläisi.

Mustelma kirjoitti:
Ainakin Tampereella olen kuullut linja-autoa kutsuttavan autoksi. "Koskas se auto tulee?"

Mitä olen itse busseissa kuulostellut, niin tuntuvat kuskit ja bussiemännät käyttävän melko usein juuri tuota sanaa. "Seuraavaksi Takahikiä. Auto Huitsinnevadan suuntaan lähtee laiturilta kaksi"
 

d2uce

Jäsen
Pee kirjoitti:
Se ärsyttää myös suunnattomasti, kun jotain asiaa "ei tueta"; esim. "jalkapalloa ei tueta".

Ärsyttää. "Tupakkaa ei tueta, sitä poltetaan" Hah hah, voi kuinka hauskaa ja kekseliästä.

Nahila on kyllä ärsyttävyydessään ihan eri planeetalta kuin änäri.

Pelaaja, jolla on vaikea nimi kirjoitetaan useim myös tahallaan erittäin väärin, koska se on hauskaa ja nokkelaa, esim: Stschszhnabell tai Schztsneider.

Kaikki tiettyyn alaan, harrastukseen tms. liittyvä "slangisanasto" ärsyttää myös. Inttihän on tästä loistava esimerkki. En onneksi ole vielä kuullut kenenkään käyttävän noita salitermejä.
 

Pataprinsessa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kerouac kirjoitti:
Mitä olen itse busseissa kuulostellut, niin tuntuvat kuskit ja bussiemännät käyttävän melko usein juuri tuota sanaa. "Seuraavaksi Takahikiä. Auto Huitsinnevadan suuntaan lähtee laiturilta kaksi"

Onhan se linja-autokin auto. Huomattavasti enemmän ärsyttää esimerkiksi dösä, mutta sehän johtuu vain asenneongelmasta helsinkiläisiä kohtaan.
 

Rocco

Jäsen
"Enään"

Missä vaiheessa enää-sanan perään on tuo -n laitettu?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös