Grainger kirjoitti:Änäri.
Se on NHL, eikä mikään perhanan änäri. Kuulostaa ja näyttää niin tyhmältä, että melkein kaikki muut idioottimaisuudet kalpenevat änärin rinnalla. Änäri, voi perkele.
Jos selaa tätä ketjua taaksepäin, huomaa änärin olevan yksi useimmin esiintyvistä termeistä ja en ihmettele yhtään. Itsekin kuulun tähän osastoon, vaikka ei ehkä aivan Top 5:een pääsekään ärsyttävyydessä.-Niks- kirjoitti:Tuossa nyt ei ole mielestäni mitään ärsyttävää. Onko täällä ketään muita joita "änäri" sana ärsyttää?
Mustelma kirjoitti:Ainakin Tampereella olen kuullut linja-autoa kutsuttavan autoksi. "Koskas se auto tulee?" Hyväksyn kutsumanimiksi dösän, bussin, linja-auton ja jopa nyssen ja linjurin, mutta en helvetissä autoa.
VT kirjoitti:Jos selaa tätä ketjua taaksepäin, huomaa änärin olevan yksi useimmin esiintyvistä termeistä ja en ihmettele yhtään. Itsekin kuulun tähän osastoon, vaikka ei ehkä aivan Top 5:een pääsekään ärsyttävyydessä.
Nahilakin on aika paha, mutta ei mitään verrattuna Änäriin.
-Niks- kirjoitti:No mitä helvettiä.
Tuossa nyt ei ole mielestäni mitään ärsyttävää. Onko täällä ketään muita joita "änäri" sana ärsyttää?
Outoa, no mutta jokaisella on mieltymyksensä.
Tämäkin lienee tullut jo muutamaan kertaan esiin tässä samassa ketjussa, mutta todetaan nyt vielä, että yhdyssanavirheiden lisäksi tuplakonsonanttivirheet ovat erityisen ärsyttäviä. "Tempperamenttiselta kuullostavia puollustajia" tulee eteen aivan liian usein.-Niks- kirjoitti:Oudolta vain kuullostaa, että tuollainen ärsyttää.
Aivan, ja agressiivisilta kuullostavia addresseja.Simon kirjoitti:"Tempperamenttiselta kuullostavia puollustajia" tulee eteen aivan liian usein.
-Niks- kirjoitti:Onko täällä ketään muita joita "änäri" sana ärsyttää?
Drew kirjoitti:Lisätään vielä listalle 'uusi NHL' ja 'uudet säännöt'.
Tiedän, ärsyynnyn tyhjänpäiväisistä asioista.
Tai sitten Billy Tibbets. No, näkeehän sitä monessa muussakin vastaavassa tapauksessa.Lawless kirjoitti:Aivan, ja agressiivisilta kuullostavia addresseja.
Drew kirjoitti:Minä minä!! Mutta minua ärsyttää hyvin moni muukin asia. Esim. 'vanha herra'.
Niin, monen pelaajan nimen kirjoittaminen oikeassa muodossa tuottaa suuria vaikeuksia yllättävän usealle kirjoittajalle. IFK:ssa pelaa kuulemma sellaisia herroja kuin Schanbel, Schabel, Schnapel, Losted, Lodsted, Lodstedt, Fagersted, Myrphy, Lundel, Petrel ja Quolla.Rattlehead kirjoitti:Tai sitten Billy Tibbets. No, näkeehän sitä monessa muussakin vastaavassa tapauksessa.
Mustelma kirjoitti:Ainakin Tampereella olen kuullut linja-autoa kutsuttavan autoksi. "Koskas se auto tulee?"
Pee kirjoitti:Se ärsyttää myös suunnattomasti, kun jotain asiaa "ei tueta"; esim. "jalkapalloa ei tueta".
Kerouac kirjoitti:Mitä olen itse busseissa kuulostellut, niin tuntuvat kuskit ja bussiemännät käyttävän melko usein juuri tuota sanaa. "Seuraavaksi Takahikiä. Auto Huitsinnevadan suuntaan lähtee laiturilta kaksi"
Rocco kirjoitti:"Enään"
Missä vaiheessa enää-sanan perään on tuo -n laitettu?
Rocco kirjoitti:"Enään"
Missä vaiheessa enää-sanan perään on tuo -n laitettu?
Vielä kun selität, mitä tämä verbi tarkoittaa, niin olen tyytyväinen. Valitettavasti en ole ko. sanaan aiemmin törmännyt, joten suomen kielen taitoni on siltä osin puutteellinen.wilco kirjoitti:enätä