Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 589 418
  • 9 755

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Kutsuvat Lauttasaarta nimellä ”onnellisten saari.” Hyi olkoon. Oksettavaa lässytystä.
Ja Espoon eteläisiä ranta-alueita kutsutaan "kultahammasrannikoksi", samaa sarjaa.

Laruhan on tietysti vähän omalaatuinen tapaus, siellähän vallitsee vahva
nurkkapatriotismi, siellä on kai joskus ollut jotain itsenäistä Laruakin ajavaa toimintaa

Pähkäilin kerran mahdollista muuttoa sinne, ja eräs kaverini joka on todellinen Larun
nurkkpatriootti sanoi ettei tänne noin vaan tulla, mutta lupaan suositella sinua
saarineuvoston kokouksessa. Hylkäsin kuitenkin ajatuksen muun muassa korkean
hintatason, ja silloiseen duuniin nähden hankalan sijainnin vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja Espoon eteläisiä ranta-alueita kutsutaan "kultahammasrannikoksi", samaa sarjaa.

Laruhan on tietysti vähän omalaatuinen tapaus, siellähän vallitsee vahva
nurkkapatriotismi, siellä on kai joskus ollut jotain itsenäistä Laruakin ajavaa toimintaa

Pähkäilin kerran mahdollista muuttoa sinne, ja eräs kaverini joka on todellinen Larun
nurkkpatriootti sanoi ettei tänne noin vaan tulla, mutta lupaan suositella sinua
saarineuvoston kokouksessa. Hylkäsin kuitenkin ajatuksen muun muassa korkean
hintatason, ja silloiseen duuniin nähden hankalan sijainnin vuoksi.
Kirjallisuusvinkkinä Lauttasaareen liittyen mainitsen Eeva Loukon dekkarit (Ronja Vaara-sarja), joissa liikutaan Lauttasaaressa.

Kaksi ensimmäistä olen lukenut eli Onnellisten saari ja Käärmeiden maa.

Ei mitään huippua, mutta ihan mukavaa nuo oli lukea.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Kirjallisuusvinkkinä Lauttasaareen liittyen mainitsen Eeva Loukon dekkarit (Ronja Vaara-sarja), joissa liikutaan Lauttasaaressa.

Kaksi ensimmäistä olen lukenut eli Onnellisten saari ja Käärmeiden maa.

Ei mitään huippua, mutta ihan mukavaa nuo oli lukea.
Kiitos vaan, voisi vaikka lukeakin kun se on kuitenkin erittäin tuttu saari jo nuoruudesta,
vaikka siellä ei koskaan olekaan asunut.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Kirjallisuusvinkkinä Lauttasaareen liittyen mainitsen Eeva Loukon dekkarit (Ronja Vaara-sarja), joissa liikutaan Lauttasaaressa.

Kaksi ensimmäistä olen lukenut eli Onnellisten saari ja Käärmeiden maa.

Ei mitään huippua, mutta ihan mukavaa nuo oli lukea.
Oon nuo kaksi ekaa myös kuunnellut, ihan sellaisia perusdekkareita tosiaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo! Olin tulossa raportoimaan tämän epäkohdan justiinsa. Ärsytti niin paljon, että piti aivan hakutoimintoa käyttää, ja pöyristyä tämän termin sisältämien hakutulosten äärellä. HMPF!
Mun piti hakutoiminnolla katsoa, että missä ihmeessä tuota on käytetty. Ja ymmärsin heti miksi tuo löytyy nyt tästä ketjusta.

Ei helvetti.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Laruhan on tietysti vähän omalaatuinen tapaus, siellähän vallitsee vahva
nurkkapatriotismi, siellä on kai joskus ollut jotain itsenäistä Laruakin ajavaa toimintaa.
Laru

Kuulostaa jo itsessään ärsyttävältä. Sitten vielä mielleyhtymä ärsyttävään lastenlauluun "liru, laru, loru, moni turha poru..."
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Laru

Kuulostaa jo itsessään ärsyttävältä. Sitten vielä mielleyhtymä ärsyttävään lastenlauluun "liru, laru, loru, moni turha poru..."
Saattaa se kuulostaakin, mutta se on vaan niin vakiintunut nimi Lauttasaarelle, sitä on sanottu
Laruksi niin kauan kun muistaa. Kerran sain palautetta että Stadin kaupunginosien lempinimet
on kaikki ärsyttäviä kun puhuin Herttoniemestä Hertsikkana, että miksei voi käyttää oikeita nimiä ,
ja pitää vääntää kaikkia kuten Hertsikka, Kantsu, Myllikkä, Pitsku jne ?

Tämä henkilö ei ollut syntyperäinen Stadilainen, itse en tajua mikä niissä ärsyttää, mutta
ne on vaan aina olleet niin arkipäiväistä puhekieltä itselle.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Saattaa se kuulostaakin, mutta se on vaan niin vakiintunut nimi Lauttasaarelle, sitä on sanottu
Laruksi niin kauan kun muistaa. Kerran sain palautetta että Stadin kaupunginosien lempinimet
on kaikki ärsyttäviä kun puhuin Herttoniemestä Hertsikkana, että miksei voi käyttää oikeita nimiä ,
ja pitää vääntää kaikkia kuten Hertsikka, Kantsu, Myllikkä, Pitsku jne .

Tämä henkilö ei ollut syntyperäinen Stadilainen.
Toki näinkin. Jostain syystä Stadin paikannimien lempinimistä kuitenkin vain Laru ärsyttää mua. Vastaavasti Espoon vastaavista Lepuski suorastaan särkee sielua, vaikka syntyperäinen espoolainen olenkin.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Saattaa se kuulostaakin, mutta se on vaan niin vakiintunut nimi Lauttasaarelle, sitä on sanottu
Laruksi niin kauan kun muistaa. Kerran sain palautetta että Stadin kaupunginosien lempinimet
on kaikki ärsyttäviä kun puhuin Herttoniemestä Hertsikkana, että miksei voi käyttää oikeita nimiä ,
ja pitää vääntää kaikkia kuten Hertsikka, Kantsu, Myllikkä, Pitsku jne .

Tämä henkilö ei ollut syntyperäinen Stadilainen.
Voi pentele, mitä se ulkopuolisille kuuluu, millä nimellä kaupunkilaiset kaupunginosiaan kutsuvat terveisin Porkka, Viikkari ja Kuukkari.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Vastaavasti Espoon vastaavista Lepuski suorastaan särkee sielua, vaikka syntyperäinen espoolainen olenkin.
Lepuski , Jeda ja Bömski ovat ainoat Espoon kaupunginosien lempinimet mitä mulle tulee
äkkiseltään mieleeen. Ai niin, ja Viherlaaksoa olen joskus kuullut sanottavan Viheriksi.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Voi pentele, mitä se ulkopuolisille kuuluu, millä nimellä kaupunkilaiset kaupunginosaan kutsuvat terveisin Porkka, Viikkari ja Kuukkari.
EI kuulukaan, nuo nimet on osa paikallista identiteettiä. En minä edes kehtaisi sanoa tuollaista
jos vierailisin Porissa, ne on kunkin paikkakunnan niin sanotusti omia juttuja, oletan että nuo
kaupunginosat jotka mainitsit ovat siellä.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Lepuski , Jeda ja Bömski ovat ainoat Espoon kaupunginosien lempinimet mitä mulle tulee
äkkiseltään mieleeen. Ai niin, ja Viherlaaksoa olen joskus kuullut sanottavan Viheriksi.
Kartsi, Viheri, Lasari, Domi, Kalis, Kira, Kökkeli... Onhan noita – tai ainakin oli vielä minun nuoruudessani.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Karsti, Viheri, Lasari, Domi, Kalis, Kira, Kökkeli... Onhan noita – tai ainakin oli vielä minun nuoruudessani.
Ai niin, Kökkelin mä unohdinkin, en ole ihan suurimpia Espoon tuntijoita vaikka siellä toki
on jonkun verran käynyt elämänsä aikana, siksi en oikein tunne noita nimiä. Domi on varmaan
Tuomarila, nimestä Domsby ?

Ja kohta Kökkelin jälkeen alkaakin jo Kyrsälä.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Tämä henkilö ei ollut syntyperäinen Stadilainen, itse en tajua mikä niissä ärsyttää, mutta
ne on vaan aina olleet niin arkipäiväistä puhekieltä itselle.
Itselleni Skatta on ainakin mitä luontevin puhekielen sana. Aivan kuten Krunikkakin. Toisaalta Punavuori on Punavuori eikä Rööperi.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Itselleni Skatta on ainakin mitä luontevin puhekielen sana. Aivan kuten Krunikkakin. Toisaalta Punavuori on Punavuori eikä Rööperi.
Joo, en koskaan puhu Katajanokasta, vaan aina Skattasta, ja jos puhun ruotsia niin se on Skatan.
Mä taas puhun aina Rööperistä tai Röbasta, ehkä se johtuu siitä että olen alun perin kotoisin
Viiskulmasta, ja olen muutaman vuoden budjannutkin Rööperin puolella, siitä on tosin jo
yli 10 vuotta.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Ai niin, Kökkelin mä unohdinkin, en ole ihan suurimpia Espoon tuntijoita vaikka siellä toki
on jonkun verran käynyt elämänsä aikana, siksi en oikein tunne noita nimiä. Domi on varmaan
Tuomarila, nimestä Domsby ?

Ja kohta Kökkelin jälkeen alkaakin jo Kyrsälä.
Jep, Domi on toki Tuomarila. Kovin paikallisia juttuja nuo ovatkin. Mulle taas ei Vantaalta oikein tule mieleen muita kuin Tiksi, Pähkis, Myrtsi ja Martsari.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Jep, Domi on toki Tuomarila. Kovin paikallisia juttuja nuo ovatkin. Mulle taas ei Vantaalta oikein tule mieleen muita kuin Tiksi, Pähkis, Myrtsi ja Martsari.
Joo, mäkään en tiedä muita vastaavia nimiä sieltä, paitsi että yksi Myyrmäessä asuva kaveri on
välillä puhunut Myyrjoork Citystä. Ai joo, Hakunilaa olen kuullut kutsuttavan Hååkkaniksi, tietysti
ruotsinkielisen nimen mukaan joka on Håkansböle
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Temuttaja, temuttaa.

Mielleyhtymän takia ehkä eniten nuo ärsyttää. Kuulostaa kanssa todella typerältä. "Lauri on temuttaja. Hän on temuttanut jo kohta vuoden". Ei helvetti.
Tosi ”temuttajasta” tulee varmaan ennen pitkää ”temukeppi”.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Mä taas puhun aina Rööperistä tai Röbasta, ehkä se johtuu siitä että olen alun perin kotoisin
Viiskulmasta, ja olen muutaman vuoden budjannutkin Rööperin puolella, siitä on tosin jo
yli 10 vuotta.
Pyörin skidinä Eira, Punavuori, Iso-Roba, Koffin puisto huudeilla mutta koskaan ei puhuttu Rööperistä. Kai se on myös siitä kiinni missä porukassa kukin pyörii.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös