Tämä. Piste.Tappara.
Et ole mielipiteinesi yksin, tuo sana on yksi inhotuimpia suomalaisten joukossa (kenenpä muun)...Harva asia on ihanampaa kuin jonkun raskaus. Mutta...masuasukki.
Niin - tuo pleittaushan tarkoittaa, kuten tiedämme, ruuan lautaselle asettelua, koristelua, jne. joten sen käyttöä kyllä ymmärränkin - kertoo paljon yhdellä sanalla....
Jotenkin vaan ärsyttää ettei käytetä suomenkielisiä termejä. Tiedän että pleittaus on yleisesti käytetty ns. ammattitermi mutta nyppii silti.
Tää on ollut ainakin Porissa käytössä jo viimeiset 30 vuotta. Isävainaakin tätä jo käytti. Ei tämä voi olla uusi sana sulle?Voi hitto, kuka näitä vääntää...
Bränikkä
Voi hitto, kuka näitä vääntää...
Bränikkä
Mitähän tuo tarkoittaa... brand new eli tuliterä, upouusi ehkä, vai paloviina, brenkku, kuten sitä ainakin stadissa kutsutaan... vai joku pyörän tavarateline, renikka, tarakka...Tää on ollut ainakin Porissa käytössä jo viimeiset 30 vuotta. Isävainaakin tätä jo käytti. Ei tämä voi olla uusi sana sulle?
Joo, ei killat.Tää on ollut ainakin Porissa käytössä jo viimeiset 30 vuotta. Isävainaakin tätä jo käytti. Ei tämä voi olla uusi sana sulle?
Ei meillä kyllä ollut Hämeessä mitään bränikkää kun olin yläasteella. Ollaan niin hitaita Hämeessä ettei tuo sana ole ehtinyt tänne. Kuulin sanan K-auton mainoksessa ja hetken luulin että bränikkä tarkoittaa jossain päin vähän samaa kuin päheä eli hienoa, komeaa autoa. Kesti hetken kun yhdistin sen englannin sanoihin "brand new". Eli melkein uutta se oli minulle. Mahdolliset aikaisemmat kohtaamiset olen unohtanut. Ja vaikka Porissa olisi tuota käytetty jo vuosikymmeniä niin kai se saa silti minua ärsyttää...Tää on ollut ainakin Porissa käytössä jo viimeiset 30 vuotta. Ei tämä voi olla uusi sana sulle?
Sitä juuri. Etkö tiennyt vaikka Porissa tuota on käytetty jo vuosikymmeniä. Ei se tarkoita että koko Suomi ymmärtää tai käyttää bränikkää yleisesti.Mitähän tuo tarkoittaa... brand new eli tuliterä, upouusi ehkä,
Masuasukki nahkayksiössään.Harva asia on ihanampaa kuin jonkun raskaus. Mutta...masuasukki.
Ei meillä ainaskaan tuolla Pohjoisessa... vähemmästäkin olis tullut sakinhivutusta......
Sitä juuri. Etkö tiennyt vaikka Porissa tuota on käytetty jo vuosikymmeniä.
Muistan kuulleeni sanan jossain Nordman-show´ssa kun teinitähti oli vieraana ja setämäisesti häntä haastateltiin. En kyllä muista mitä sana tarkoitti - sanoisin joonasmaisesti joustaa, mutta se oli jotain mitä aikuiset ei bonjaa. Tahalleen tehty tämmönen ja siksi se meitä ärsyttäákin.Fleksaajat. Lisäksi termi fleksata.
Olin kuullut termin ruokavalioihin liittyen ja nyt kun Fleksaajat- ohjelmaa mainostettiin niin ensimmäinen ajatukseni oli, että millainen ohjelma tuosta aiheesta on saatu.Fleksaajat. Lisäksi termi fleksata.
Ihan outo termi... Toki, näin jonkun mainoksen taas jostain vitun uudesta ohjelmasta nimeltä Fleksaajat. Sanoin vaimolle heti, että: "Katsomatta paskaa!!!"Fleksaajat. Lisäksi termi fleksata.
Pidän enemmän Urbaanin sanakirjan määritelmästä.Fleksaajat. Lisäksi termi fleksata.