Ärsyttävin mainos?

  • 707 694
  • 3 354

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En muutenkaan ymmärrä mikä siinä on niin ihmeellistä, 30% vähemmän sokeria ja makeutettu stevialla? Unohtuikohan joltain nyt Pepsi Maxin olemassaolo?

Ehkä joku haluaa vähemmän sokeria, ja varmasti haluaakin. Pepsi Max taas on kokonaan sokeriton ja niillä paska-aineilla makeutettu. Ja sitä Maxia mainostettiin hieman eri kohderyhmälle niillä nörtteihin vetoavilla mainoksilla.
 

Kynäniska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
"Tahdon vain löytää sen oikean hotellin...MINULLE" ja se saatanan ääni ku se sen uikuttaa... vituttaa niin perkeleesti, että kanava vaihtuu välittömästi. Alan ryyppäämään saatana.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vanha kunnon "Seepra" on taas kevään myötä tehnyt paluun radioaalloille. Ja tuon vinkumisen tarkoituksena ilmeisesti olisi estää ihmisiä ajamasta lasten yli, mutta minusta tuntuu että vaikutus on ihan päinvastainen.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Eva Longorian kissanruokamainos. Ei häirinnyt alkuun mutta kun se on pyörinyt jo NIIIN kauan...
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Taas joudun kirjoittamaan tänne.

Pepsi Nextin KAIKKI mainokset, erityisesti se jota näytetään jokaisella mainostauolla joskus pariinkin kertaan. Vie elämäsi nekstille levelille, puhukaa edes suomea saatana!

Spotify pyörittää tätä Pepsin mainosta myös jatkuvalla syötöllä. "Enemmän keikkoja se veis ehdottomasti mun elämän nekstille levelille". Kuulostaa aivan järjettömän typerältä!

"Kuningatar T3:een..."

Ei taida shakkilaudassa T kirjainta olla mutta pilkunnussinta sikseen. Itse vetäisin turpaan kyseistä hyppelijää, kun tulee pilaamaan toisten kiihkeät shakkimatsit.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Nää kaikki edellä mainitut mainokset on oikeasti hyviä jos vertailuun otetaan tää helvetin miljoona ruutua renkutus jota ainakin Maikkarilla tunkee korviin joka helvetin sekunti. Ja se tanssi niissä mainosvideoissa. Oikeasti, kanki Kaikkonenkin on tanssija niiden jäykkien robottien rinnalla. Jos joku tietää mainostoimiston mikä on noi tekeleet suunnitellut niin laittakaa vaikka yv:tä. Soitan välittömästi sinne ja esitän kysymykseni lyhyesti ja ytimekkäästi: mitä vittua?
 
Viimeksi muokattu:

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Soitan välittömästi sinne ja esitän kysymykseni lyhyesti ja ytimekkäästi: mitä vittua?

En ole mainonnan ammattilainen, tai tiedä siitä kummoisesti.

Veikkaan kuitenkin, että tavoite saavutettu.

Mainos on tavoittanut sinut, se on jäänyt mieleesi ja siitä kirjoittaminen keskustelupalstalla vain lisää ihmisten tietoisuutta siitä ja mainostettavasta tuotteesta ja yrityksestä.

Ei liene sattumaa, että niin monet mainokset ovat ärsyttäviä.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Radiossa pyörivät mainokset, missä lapsi laulaa sitä Irwinin- Ei tippa tapa biisiä. En oo vieläkään varma mitä siinä "mainostetaan" ku aina vaihtuu kanava samantien. Kerran kuulu loppua siitä, ni vissiin jotain esimerkin voimaa liikenteessä ne siinä painottaa. Välillähän tolla samalla "mainoksella" painotetaan jotain selvänä olemista jne.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
En ole mainonnan ammattilainen, tai tiedä siitä kummoisesti.

Veikkaan kuitenkin, että tavoite saavutettu.

Mainos on tavoittanut sinut, se on jäänyt mieleesi ja siitä kirjoittaminen keskustelupalstalla vain lisää ihmisten tietoisuutta siitä ja mainostettavasta tuotteesta ja yrityksestä.

Ei liene sattumaa, että niin monet mainokset ovat ärsyttäviä.

Ärsyttävät renkutukset jäävät mieleen mutta itse en ainakaan osta mitään tuotetta, jossa on verenpainetta nostattava mainostus. Näinollen mainonta on mielestäni epäonnistunutta, kun potentiaalisen asiakkaalle on jäänyt ainoastaan negatiivinen fiilis.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
En ole mainonnan ammattilainen, tai tiedä siitä kummoisesti.

Veikkaan kuitenkin, että tavoite saavutettu.

Mainos on tavoittanut sinut, se on jäänyt mieleesi ja siitä kirjoittaminen keskustelupalstalla vain lisää ihmisten tietoisuutta siitä ja mainostettavasta tuotteesta ja yrityksestä.

Ei liene sattumaa, että niin monet mainokset ovat ärsyttäviä.

Et selvästi olekaan. En ole minäkään vaikka markkinointimerkonomin paperit onkin jossain himassa kansiossa. Ei todellakaan liene sattumaa, että niin monet mainokset ovat ärsyttäviä. Kyse on siitä, että suomalainen ad yrittää pienellä rahalla tehdä jotain suurta, mahtavaa ja hauskaa. 9/10 kerroista hän epäonnistuu siinä. Suomessa ei osata tehdä mainoksia, piste.

Ja mitä tulee tavoitteen saavuttamiseen, niin en edelleenkään tiedä mitä näillä miljoonalla ruudulla ja typerillä tansseilla oikein mainostetaan. Firma taitaa olla DNA Welho ja täytyy sanoa, että jos nyt puhelin soisi ja siellä joku pirkko tai pertti soittaisi kyseisestä lafkasta, vastaisin aika tylysti ja puhelin kiinni. Että se siitä firman mainoksen toimivuudesta, ainakin allekirjoittaneen kohdalla.

Rapakon takana tämäkin osataan niin paljon paremmin. Kun katselee öisin NHL-otteluita, mainostauoilla nähtävät mainokset ovat huikeita ja saavat oikeasti hyvälle mielelle. Eikä pelkästään ne missä yritetään saada katsoja nauramaan. Eikä ne kaikki ole mitään jenkkityylistä isolla rahalla tuotettua. Voisi moni suomalainen mainostoimisto vähän hakea vaikutteita rajojen ulkopuolelta. Suomalainen "hauskuus" tai "nerokkuus" vaan on lähes aina niin junttia ja väkisin tehtyä.

Sen verran pakko sanoa vielä, että en tiedä missä kohtaa näissä mainoksissa tapahtui joku isompi tason muutos. Esimerkiksi 90-luvulla mainostaukoja katseli mielellään kun suurin osa mainoksista oli oikeasti loistavia. Näitähän voi katsella mm. YouTubesta.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Näinollen mainonta on mielestäni epäonnistunutta, kun potentiaalisen asiakkaalle on jäänyt ainoastaan negatiivinen fiilis.

Tulee muistaa myös sellainen seikka, että vaikka sinä ehkä luuletkin olevasi, tai ehkä jopa oletkin potentiaalinen asiakas, yritys joka tuotetta myy ei välttämättä ajattele samalla tavalla. Segmentointihan on tänä päivänä melko pitkälle vietyä taidetta ja markkinoinnin kohdentaminen sille tärkeimmälle segmentille on entistä yleisempää. Senkin vuoksi joku voi kokea tämän päivän mainokset paskempina ja ärsyttävimpinä, jos ei itse kuulu siihen kohderyhmään jolle mainos on ensi kädessä suunnattu. Ennen mainoksissa oli ehkä enemmän tyylinä "jokaiselle jotakin".
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Orlistat Sandos tms. mainos jossa Risto Kaskilahti ja joku muu puhuvat murteella. Se on ihan perseestä kun mainoksessa käytetään murretta, ja sitten sitä käytetään vielä väärin. Ilmeisesti tuossa olisi tarkoitus puhua joko Savon tai Pohjois-Karjalan murteella mutta ei tuo mene oikein sinne päinkään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
"Äiti tuu ikkunaan, täällä huutaa ärsyttävä pentu!"
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En muista miten meni sanasta sanaan mutta: "En haluaisi valittaa mutta... Minä haluaisin nähdä sellaisen keksinnön joka hyödyttää minua"

Näin sanoo kaveri, joka ajaa autoa. Herää mielikuva perus-valittajaäijästä, joka ei ole mihinkään tyytyväinen. Hän haluaa hyödyllisiä keksintöjä ja ajaa samalla autoa. Eikö se auto sitten ole keksintö eikä mikään? Perkele!
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Tuo radiokanavilla pyörivä mainos "äiti kattoo nyt lätkää Mertarannalla".

Ja televisiossa pyörivä Islantilaisten hehkutus Mertarannasta.

"Tuo mies meidän pitää saada" samalla kun taustalla Mertaranta huutaa "AIJAIJAIOIJOJOIUIJUIJUI" .. väsynyt äijä kuluneilla vitseillä näin yleensäkin. Selostaja, joka omaa niin sinivalkoiset lasit, ettei osaa millään tasolla selostaa peliä objektiivisesti. Raskasta kuunneltavaa.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Ja televisiossa pyörivä Islantilaisten hehkutus Mertarannasta.

"Tuo mies meidän pitää saada" samalla kun taustalla Mertaranta huutaa "AIJAIJAIOIJOJOIUIJUIJUI" .. väsynyt äijä kuluneilla vitseillä näin yleensäkin. Selostaja, joka omaa niin sinivalkoiset lasit, ettei osaa millään tasolla selostaa peliä objektiivisesti. Raskasta kuunneltavaa.

Paras kohta yhdessä tuon teeman mainoksessa menee suunnilleen näin:

"Mertarannan selostaessa Suomi on voittanut kultaa kahdesti. Sotshissa hän ei selostanut.."

"Ja tuloksena oli vain pronssi."

Kai pronssi sitten oli sen verran huono suoritus, että se kuvaa hyvin Mertsin merkitystä Suomen menestymisen kannalta....
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Jotenkin aiheuttaa ärsytystä nuo television Koff-mainokset. Ihan oikeasti, onko muka oikeasti mielenkiintoista mainostaa olutta niin että mainoksessa pääosassa on Jone Nikulan kaljamaha? Jos joku on sitä mieltä että se on aivan ihanan äijämäistä ja mahtavaa, niin ilmoittautukaa vaikka omalla nimellänne Junttimaisinta mitä tiedät -ketjuun.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Laitoin tästä jo toiseenkin ketjuun, mutta ärsytys vaatii osallistumisen tähänkin ketjuun.

Estrellan Real Cheese -juustonaksujen mainos on hirveää skeidaa. Olen nyt neljästi nähnyt kahden päivän aikana elokuvateatterissa räppäävien juustonaksujen kauhean juustoräp-biisin, jossa hoetaan näiden uusien naksujen olevan "aitoo tavaraa". Saatana, ikinä en osta enkä maista!

Lisäksi mainos implikoi, että jos uusissa tuotteissa on aitoa juustoa naksuissa, niin mitä niissä Estrellan vanhoissa juustonaksuissa sitten muka on? Vähemmän aitoa juustoa, jotain sodanaikaista korviketta?

Myös Cheek mainostaa Finnairia samaisissa elokuvateattereiden mainoksissa. Sammaltavan maiskutteleva stadilaisnasaali hokemassa latteuksia saa tilaamaan lentoliput airBalticilta, WizzAirilta tai miltä tahansa muulta kuin Cheek-Finnairilta.

Muualla en enää juuri mainoksiin törmää koska en katso normaalisti televisiota ja jos joskun mainoskanavan ohjelman nauhoitan ja katson jälkeenpäin, niin kelaan mainokset. Elokuvateattereissa niitä ei voi oikein kelata, ja siellä ne alkavat vituttamaan kun niitä katsoo monta kertaa parin päivän sisällä.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Myös Cheek mainostaa Finnairia samaisissa elokuvateattereiden mainoksissa. Sammaltavan maiskutteleva stadilaisnasaali hokemassa latteuksia saa tilaamaan lentoliput airBalticilta, WizzAirilta tai miltä tahansa muulta kuin Cheek-Finnairilta.
Tämä Cheek alkaa olemaan kohta yleinen haukkumisen kohde, kun asiasta mitään tietämättömät levyhitsaajat tallovat miehen hikisillä kengillään. Toki jokaisella on omat mielipiteensä, enkä väittänyt, että mainos ei saisi sinua ärsyttää.
Itse vihaan tällä hetkellä eniten tuota mainosta jossa, joku mies kehuu kakkulapion olevan paras lahja 18 vuotiaalle henkilölle.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Itse vihaan tällä hetkellä eniten tuota mainosta jossa, joku mies kehuu kakkulapion olevan paras lahja 18 vuotiaalle henkilölle.
Itse asiassa mies ei kehu kakkulapion olevan paras lahja 18-vuotiaalle henkilölle, vaan käyttää sellaista harvoin käytettyä tehokeinoa kuin sarkasmi.
 
Ihan oikeasti, onko muka mielenkiintoista mainostaa olutta niin että mainoksessa pääosassa on Jone Nikulan kaljamaha? Jos joku on sitä mieltä että se on aivan ihanan äijämäistä ja mahtavaa, niin ilmoittautukaa vaikka omalla nimellänne Junttimaisinta mitä tiedät -ketjuun.

Estrellan Real Cheese -juustonaksujen mainos on hirveää skeidaa. Olen nyt neljästi nähnyt kahden päivän aikana elokuvateatterissa räppäävien juustonaksujen kauhean juustoräp-biisin, jossa hoetaan näiden uusien naksujen olevan "aitoo tavaraa". Saatana, ikinä en osta enkä maista!
Lisäksi mainos implikoi, että jos uusissa tuotteissa on aitoa juustoa naksuissa, niin mitä niissä Estrellan vanhoissa juustonaksuissa sitten muka on? Vähemmän aitoa juustoa, jotain sodanaikaista korviketta?

Myös Cheek mainostaa Finnairia samaisissa elokuvateattereiden mainoksissa. Sammaltavan maiskutteleva stadilaisnasaali hokemassa latteuksia saa tilaamaan lentoliput airBalticilta, WizzAirilta tai miltä tahansa muulta kuin Cheek-Finnairilta.

Muualla en enää juuri mainoksiin törmää koska en katso normaalisti televisiota ja jos joskun mainoskanavan ohjelman nauhoitan ja katson jälkeenpäin, niin kelaan mainokset.

Kiitos päivän nauruista:) Jos kaipaisi yhtään lisäsyytä skipata käytännössä kaikki mainoskanavien (pl. maksulliset urheilupaketit) tarjonta, se löytyisi vajaamielisistä mainoksista.
No eipä kaipaa, koska ohjelmatkin ovat mitä ovat, mutta radionperkele on oma lukunsa. Autossa kuitenkin haluaa kuunnella radiota ja joka ikinen mainos, jossa on lässyttävä/kimittävä pikkulapsen ääni, aiheuttaa nanosekunnissa ärsytysraivon ja kanavan vaihdon. Tästä syystä en onneksi osaa nimetä yhtäkään.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Radiossa soiva SP-Kodin mainos saa kyllä vaihtamaan kanavaa suhteellisen nopeasti. On onnistuttu aikaansaamaan todella ärsyttävä mainos. En tuon firman kautta asuntoa ottaisi vastaan, vaikka maksettaisiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös