Viestin lähetti Habby
Samaa mieltä olen ollut lähes kaikista mainoksista mitä olette maininneet, mutta monen inhokkimainokseksi osoittautunut Johannes-mainos ei ärsytä mua laisinkaan. Tosin onnistunut mainos se ei sinällään ole, koska itse mainostettava tuote ei ole jäänyt päähäni.
Kannattaa kokeilla. Juoma itsessään on kyllä aivan jumalaista. Kaikki kaakaojuomajauhehässäkät häviää Playlle 100-0. Enää puuttuu, että joku keksii tuohon jonkun viinan pohjalle, ja baaritiskeillä saa Johannes-nimistä drinksua, jossa on 4 cl jotain perusvinaa ja loput Playta. Se on oltava kyllä hyvää ja maailman ennätysukkeleita on sen jälkeen tanssilavallinen!
Muutenkin tuntuu, että tällaisissa itsestään selvissä tuotteissa voi mainokset olla millaista soopaa tahansa. Esimerkiksi nyt vaikka pyykinpesuaineet. Kaikkien pitää niitä ostaa, ja kaikki on kuitenkin jonkun yhden monikansallisen yhtiön tuotteitta (Mutua tuo faktoja oikeasti tietämättä). Kerrotaan, miten entiset pyykinpesuaineet eivät pesseet juuri mitään (vaikka saman brändin piti jo vuosi sitten tehdä sama), ja keksitään jotain oksettavia sloganeita tyyliin: "yllätyspuhdasta", Persil megapearls. Tommin ja Liisan tarina on saanut jännittävää jatkoa, ja olen oikeasti alkanut miettimään, että ko. lafkan (Comfort?) mainosjengi oikeasti juo sitä ainetta. Ostaisin muuta, mutta minkäs teet. Samaan kastiin menee kaikki hirveät valokuvaukseen liittyvien tuotteiden mainokset. "Say Fuji", ja joku apina lentää uima-altaaseen. "Hauskaa, tätä siis ostan!" Ei vtu.
Sitten se vtun rasvattoman jugurtin mainos on oikeasti sellainen, että pidemmälle ei vahvasti narsistiselle (ja vtun tyhmälle)ihmiselle suunnattu mainos voi mennä. "Sveltesse, ja uskallat näyttää vatsasi!" Ken tuolla sloganilla ostaa ko. tuotetta, niin tunnen suurta sääliä tätä ihmistä kohtaan. Härskiä (näennäistä) mielikuvamainontaa kuluttajaa törkeästi aliarvioiden. Tässä universumissa ei ole sellaista voimaa, joka saisi minut ostamaan moista tuotetta. Jos sinä ostit sitä, olet pässi.