Outoa. kirjoituksesi alussa oli niin loistavaa, mutta lopussa ei enää tule yhtään hyvää mieleen?
Niin, se että mainos on loistava naurattamaan ei välttämättä tarkoita sen olevan
oikeasti hyvä mainos. Mainoksellahan yritetään myydä mainostettavaa tuotetta, ja en minä McDonaldsissa tuon takia yhtään sen useammin poikkea. Sen takia käytin lopussa
oikeasti hyvä mainos-käsitettä.
Tämä hyvähyvä-mummohan oli hyvä mainoskikka, mutta loppupeleissä - kuka todella muistaa (tai on koskaan edes tiennyt), että mainoksella pyrittiin myymään nakkeja? Harva.
Millainen siis on hyvä mainos? Sellainen, että se on hauska tai mieleenpainuva positiivisesti, mutta jättää ideallaan mainostettavan tuotteen alleen, vai että se tuo myytävää asiaa esille ja todennäköisesti näkyvyyden myötä myös myynti kasvaa? Täällä kun luultavimmin keskustellaan vain mielipideasioista, eli mainoksista ärsyttävyys- ja miellyttävyysasteikoilla.
No joo, tarkemmin kun ajattelee - dna:n ihanan kallista-mainokset voi laskea hyviksi mainoksiksi. Loistava idea ja toteutus, ja varmasti nosti myös liittymien myyntiä.