Pari viikkoa sitten alkoi sellainen ohjelma, että tuli asiaa tähänkin ketjuun. Kyse on tosi-tv-ohjelmasta "Fuengirola".
Kyseinen ohjelma on täyteenpakattu urpoimpia ja ärsyttävimpiä ihmisiä, joita maa päällään kantaa. Heti aluksi ruutuun puskee Jorma Pulkkisen harmaantunut pää heittämään perusteellisen puutunutta läppää, joka huipentuu huudahdukseen, joka ei edes ole huudahdus: "Minä olen Jorma Pulkkinen ja tämä on Fuengiroooolaaa...", jonka aikana kädet nousevat ilmaan. Parin sekunnin päästä kädet laskeutuvat ja Jorma kävelee vaivaantuneena pois.
Ensimmäisessä jaksossa "tutustuttiin" ensimmäisenä (homo)pariskuntaan, joka pitää jotain pikkuravintolaa jossain. Juha "missi-Heidin isä" Willman ja joku random-Esa (yksi ei niin ärsyttävistä ihmisistä tässä ärsyttävien ihmisten kavalkadissa) ovat nuo ravintoloitsijat. Juhasta tulee aina mieleen
Jope Ruonansuu puhumassa homoäänellä, joka ei ole hyvä juttu. Kaikki, mitä tuo mies suustaan päästää, on äärimmäisen ärsyttävää. Ja mä yleensä pidän homoista, vaikka olisivat muiden mielestä miten ärsyttäviä. Ravintolan keittiömestari Katja on Esan ohella ei-niin-ärsyttävä, tosin hän ei Esan tavoin ole päässyt niin paljon ääneen kuin Juha.
Seuraavaksi tuossa ykkösjaksossa esiteltiin toisen ravintolan omistaja Marko, jonka esiintyminen on suoraan oppikirjasta. Oppikirjan nimi on "Näin esiinnyt mahdollisimman typerästi ja puhut todella tyhmiä ja epäolennaisia juttuja". Markon ääni on (tupakan takia?) puolikarhea, joka tekee hänen juttujensa kuuntelemisesta ekstra-vaikeaa. Lisäksi mies vaikuttaa tosi kusipäältä työpaikallaan. "Mä en vaadi keltään enempää ku mitä ite pystyn tekee", "mä vaadin jokaselta 110%, ku mä iteki annan sen verran" jne. Vittu, että pistää vihaksi. Ei siinä mitään, että vaatii ja on tiukka, mutta joku raja sentään.
Sitten päästiin "mediamogulien" esittelyyn. Oli ilo huomata, että takavuosina Jyrkistä minulle tunnetuksi tullut Antti "Pizza" Pekkarinen on yksi "Fuengirola"-ohjelman vakiokasvoista. Hän kuuluu myös harvalukuiseen ei-ärsyttävien kastiin. Jotenkin hänen äänensä on hauska ja lempeä, eikä muutenkaan tule mitään pahaa sanottavaa mieleen hänestä. Yhtiökumppaninsa Vesa Uusi-Kilponen ("Vesu") sitten taas tuottaa kylmiä väreitä. Helvetti, kun äijä revittää rauman murretta, niin selkäpiissä kiitää hyy, vaikka itsekin olen raumalainen. Lisäksi äijän pärstä on niin jonkin kauhuelokuvan maskeeraamosta revitty, että huh huh (en tosin ole enkelinkasvoinen itsekään).
Sitten oli vielä kaksi tosi ärsyttävää seinäkiipeilijää, jotka jäivät minulle suhteellisen etäisiksi, ei kiinnostanut tippaakaan heidän puuhailunsa, kun niin ärsyttäviä olivat. Kiva koira niillä tosin oli.
Kaiken huipennuksena oli suomalaisravintolan illanvietossa kuvattu Irja, joka oli löytänyt lähiöräkälävuosiensa jälkeen rakkauden Ranskasta ja asuu nyt Cristobalinsa kanssa Aurinkorannikolla. Sääliksi käy Cristobalia, kun joutuu moisen akan kanssa olemaan. Koko ajan näyttää siltä, että mies haluaisi juosta takaisin Ranskaan tai jopa jonnekin kauemmaskin.
Johtuneekohan näistä ärsyttävistä ihmisistä vai mistä, että tätä sarjaa edes seuraan?