Eiköhän Late taas nuole haavansa jonkinnäköiseen happeen syksyn/talven aikana ja vetää taas tovin sata lasissa. Katsotaan mihin se riittää.
Mulla ei ole tietoa Tukosen sopimuksen pituudesta, mutta ilmeisesti se siis kattaa tämän kohta alkavan ja vielä seuraavankin (2018-2019) kauden. Kohta alkavaa kautta Late ei viimeisimmän loukkaantumisen myötä kokonaan pelaa ja toivonkin koko sydämestäni, että seuraavalla kaudella kaikki menisi nappiin, Tukonen pääsisi aloittamaan kauden terveenä ja myös pysyisi terveenä.
Tukoselle maksettavasta palkasta mulla ei luonnollisesti ole mitään hajua, mutta arvatenkin tienaa ihan hyvät rahat joten ymmärrän kyllä tuon pointtisi siitä, että kesken sopimuskauden ei olisi mitään järkeä päättää uraansa. Ja kaveri on kuitenkin
vasta kolmekymppinen, jos vain saisi tuon käsittämättömän huonon tuurin mukanaan tuoman loukkaantumiskierteen katkaistua, niin pelivuosiahan olisi jäljellä vaikka kuinka monta.
Mulla ei tosiaan ole mitään hajua Laten sopimuksen pikkupräntistä enkä tiedä edes mitä koko lapusta on kerrottu julkisuuteen, vai onko kerrottu mitään. Lukon kannalta tietysti helvetin sääli, jos joutuu maksamaan vaikkapa joku 300 kiloeuroa kaudessa siitä, että kaveri kuntouttaa itseään ja istuu poppareilla. Onhan se tietenkin mahdollista, että sopimusta sorvatessa on otettu huomioon Laten loukkaantumisherkkyys, mutta tähän en jaksa uskoa eikä tällaisten spekulointi oikeastaan tähän ketjuun kuulukaan.
Kaikkea hyvää ja nopeaa toipumista Tukoselle kuitenkin, toivottavasti pääsee vielä joskus pelaamaan kokonaisen kauden tai ainakin ison osan sellaisesta. Olisi todella surullista, mikäli tuollaiset kyvyt omaava pelaaja joutuisi lopettamaan uransa ennenaikaisesti loukkaantumisten vuoksi. Toki tuon skenaarion todennäköisyys on varmaankin aika suuri, mutta toivottavasti tämän loukkaantumisen ja lopettamisen välille mahtuu vielä useampi pelivuosi.