Olen kyllä hieman pöyristynyt muutamista kommenteista täällä jotka liittyvät siihen millainen henkilö natsien pieksemä tyyppi oli. Vähän kuin raiskausten yhteydessä korostaa sitä että nainen pukeutui viettelevästi.
Jooh ja jos oli vielä vähän humalassa, niin se on ihan ok raiskata, eikun siis piestä, vaikka hengiltä.
Ei sillä, että kauheasti tuollaista uhria tarvitsisi puolustella, mutta ihmetyttää miksi toisaalta tarvitsee korostaa tuota että "uhrin oma vika". Vähän sama juuri kuin jos raiskattu nainen on lähtenyt humalassa ventovieraan kämpille, niin ei se mielestäni oikeuta raiskaukseen, vaikka ei fiksuin teko olisi naiseltakaan. Siinä vaiheessa en kuitenkaan korostaisi naisen taustaa tai tekemistä, vaan itse tekoon keskittyisin.
Nythän tuntuu, että Suomessa on siirrytty piilorasismista avoimeen rasismiin muutenkin. Aiemmin ei uskallettu sitä ääneen sanoa, mutta kun se on nyt ihan ok kansanedustajienkin taholta, niin nyt kansanurhot ovat nousseet huutamaan sitä kuinka koko Suomen alamäki ja kaikki ongelmat onkin oikeastaan ulkomaalaisten vikaa ja kaikki pitäisi hakata, koska ovat sen ansainneet. Tai jos ei julkisesti sanota noin, niin siinä vaiheessa kun joku on hakattu niin se on ihan ok, koska kuitenkin aukoi päätään tai muuten katsoi rumasti. Niin ja vielä joku toinen saman värinen on raiskannutkin jossain.
Itse kannatan vahvasti sitä, että Suomessa olisi "Kanadan-malli" ulkomaalaisten suhteen. Eli pisteytys. Samalla kuitenkin tiedostan, että maahanmuutto ei todellakaan ole Suomen suurin ongelma. Vaan paljon pahempia ongelmia on esim. valtaisa nuorisotyöttömyys sekä esim. passivoiva sosiaaliturva/työttömyysturva ja muitakin riittää vaikka kuinka paljon.
Yleisesti olen huolissaan siinä vaiheessa kun aletaan hyväksyä ihmisten piekseminen, tai koetaan tarpeelliseksi jotenkin puolustella toisten ihmisten hakkaamista. Ja jokainen voi miettiä miltä tuollainen puolustelu tai uhrin syytteleminen/syyllistäminen asiasta näyttää.