Kauko Viisas
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP
Kirjakin voidaan kuunnella nykyään lukemisen sijaan. Kätevää kyllä, mutta kuinka se sopii kirjan henkeen?
Ajattelin "joululahjaksi" ostaa äänikirjapalvelun itselleni ja rouvalleni (kaksi yhtäaikaista käyttäjää). Rouva innostui kovin, minä olen skeptinen.
Olen lukenut paljon erilaisia "oikeita" kirjoja sekä kokeillut äänikirjoja ja omakohtainen kokemukseni on seuraavanlainen ("kirja"= konkreettinen kirja, "äänikirja"= äänikirja):
Kuten arvasittekin, olemme päättäneet hankkia äänikirjasovelluksen. Mutta minkä? Tällä hetkellä testattavana Storytel, seuraavaksi BookBeat.
Valikoima, käytettävyys jne.
Hintahan on sama kaikilla (16,99/kk) mikä tarkoittaa 200+€/a. Kuka käyttää kirjaostoksiin noin paljon rahaa vuodessa kun on kirjastot?
Ajattelin "joululahjaksi" ostaa äänikirjapalvelun itselleni ja rouvalleni (kaksi yhtäaikaista käyttäjää). Rouva innostui kovin, minä olen skeptinen.
Olen lukenut paljon erilaisia "oikeita" kirjoja sekä kokeillut äänikirjoja ja omakohtainen kokemukseni on seuraavanlainen ("kirja"= konkreettinen kirja, "äänikirja"= äänikirja):
- Kirja edustaa minulle konkretiaa, tunnen sen käsissäni ja se useimmiten tuottaa minulle suurta mielihyvää
- Kirjaa lukiessa voit pysähtyä, jopa palata lukemaasi ja pohtia mitä ikinä teksti pistikään pohtimaan (tärkein pointtini)
- Lukiessasi kirjaa keskityn vain ja ainoastaan siihen
- äänikirja on helppo, kulkee mukana vaivattomasti ja on helposti saatavilla
- äänikirjojen valinnanvara on "ääretön"
- äänikirja suoltaa tekstiä ilman, että ehtisin oikeasti miettiä kuulemaani (toki voin pysäyttää ja kelailla, mutta hankalampaa kuin kirjan kanssa)
- en pysty kuuntelemaan äänikirjaa (ajatus) ja tekemään samalla jotain muuta (oma puutteellisuuteni?)
- keskittyessä kuuntelemaan äänikirjaa nukahdan helposti (oma puutteellisuuteni vai paska kirja?)
Kuten arvasittekin, olemme päättäneet hankkia äänikirjasovelluksen. Mutta minkä? Tällä hetkellä testattavana Storytel, seuraavaksi BookBeat.
Valikoima, käytettävyys jne.
Hintahan on sama kaikilla (16,99/kk) mikä tarkoittaa 200+€/a. Kuka käyttää kirjaostoksiin noin paljon rahaa vuodessa kun on kirjastot?