Oletko ollut töissä nousuhumalassa?

  • 10 297
  • 63

Oletko ryypännyt töissä?

  • Kyllä

    Ääniä: 71 40,8%
  • Ihme kysymys, minulla on suomalainen työmoraali

    Ääniä: 77 44,3%
  • Olen semmoista tarkkuutta vaativassa työssä, että en mitenkään voi

    Ääniä: 26 14,9%

  • Äänestäjiä
    174

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lähetän viestin koirankopista, hänen oikea etunimensä on Leobardi?
Kirjoitetaanko muistihäiriö dementiana vai rementiana?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jep, 31.12.1999. Oli puolipäivä, olimme minimimiehityksellä Dublinissa palvelemassa Suomen markkinoita, eikä niitä sinä päivänä käytännössä ollut - työvälineenä oli päätteen sijasta lyijykynät koska millennium ja pelättiin apokalypsiä seuraavana arkipäivänä, sitten siinä absurdiudessa aloitimme (toki melko maltillisen) juhlinnan pari tuntia etukäteen, tätä ei varmaan kannata kokeilla kotona, mutta mitään materiaalista haittaa ei tullut...
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tarina ei vieläkään kerro jalkapalloilijan etunimeä.
*hymy*

Marjatta?
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Eikö täällä ole kulkumulkkuja tai muita kauppahuijareita ollenkaan, pelkkiä kokista imeviä nörttejä tai nohevia ingenjöörejä? Mun hommissa on joutunut perheellistymisen myötä karsimaan työperäisen juopottelun 8-10 kertaan vuodessa. Siviilissä ei yhtä festarointia lukuunottamatta kännejä tule vedettyä...
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meillä on ihan talon puolesta kaljaa aina silloin tällöin ja perjantaisin aika monet alkavat samassa yhteydessä kaataa omiaan. Itsekin olen tähän iloon joskus liittynyt.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tylsää puurtamista mutta en ole ollut nousuhumalassa duunissa.

Keväällä 2011 varmaan viimeksi edes laskun puolella, IFK:n mestaruus ratkesi maanantaina ja kaverin kanssa ilta jatkui Stadissa kolmeen-puoli neljään asti ja parin tunnin unien jälkeen tuli oltua kahdeksalta duunissa. Aamu meni laskutunnelmissa ihan leppoisasti ja snadi kankkusenomainen olo ja saatananmoinen väsymys iski puolenpäivän jälkeen.

Ei niissä merkeissä kovin usein huvittaisi töissä olla, eikä sen takia arkisin viitsi sitä paria tai muutamaa enempää ottaa ja nekin todella harvoin, jos nyt joku tilanne kerran vuoteen nykyään sattuu työpäivää vasten.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
En ole, enkä koskaan tule olemaankaan. Ellei jotain työpaikan "virkistyspäivää"/laivamatkaa lasketa töiksi.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olin nuorena miehenä kesätöissä sähköasentajana. Siihen aikaan oli tapana, että ylijääneet kaapelinpätkät myytiin kuparinkerääjälle, ja siitä saaduilla rahoilla ostettiin Koskenkorvaa. Juomat nautittiin porukalla työmaakopissa työnjohdon osallistuessa puuhaan. Veikkaan ettei ollut täysin sallittua sähköhommissa tuo.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Meillä on tapana käydä muutaman kerran töiden puolesta vuodessa Tku - Maarianhamina - Tku - piknik-risteilyillä, jotka lasketaan työajaksi klo 15:45 saakka (erittäin hyvä tapa viettää kehittämispäivää tms.). Menomatka on aina oikeeta asiaa ja työskentelyä, mutta perinteisesti vähän ennen Maarianhaminaa loppukevennyksenä visaillaan ja voidaan siirtyä ns. vapaalle. Jos työaika lasketaan klo 15:45 saakka, niin olen ollut useastikin työaikana nousujohteisissa promilleissa. TYÖPAIKALLA en ole koskaan ollu nousuissa, nuorempana varmaan olis saattanu toki viisari vähän laskuhumalassa värähtääkin.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Pari kertaa (sanattomasti luvallisesti) on tullut kiskottua työpaikalla skumppaa, viiniä ja bisseä työajalla. Esimiehet toki mukana ja kerran tullut tarjottua brittiläiselle maajohtajalle kossua työajan puitteissa. Otti kyllä ja ei negatiivista sanomista tullut. Viimeiset 3-4 vuotta on omassa baarikapissa ollut pullo tai pari tuollaisia tapahtumia ajatellen. Toki pullo(t) muiden hankkimina "lahjoina" tai vastaavina, samoin olen duunikavereille roudannut pulloja "vastaavat tapahtumat" mielessä.

Aikanaan skumppatarjoilut olivat melko yleisiä silloisessa työpaikassa. Ajoittain ennen työpäivää oli se pari pulloa tarjolla, ja aivan varmasti muutama naishenkilö oli vielä asiakkaita tavatessa nousuhumalassa. Kenenkään en nähnyt vetävän overeita, mutta on noista jälkikäteen ollut juttua. Rehellisyyden nimissä toki todettava, että "uhrit" ovat itse kertoneet näin käyneen, selän takana en sentään ole kuullut puheita. Toisin kuin darrojen kanssa.

Edustustilaisuudet sitten erikseen. Noissa on tapana ollut ottaa "riittävä määrä" ilman "kunnon kännejä" ja sen mukaan merkitä tunnit. Pakko se on ollut ottaa lasi huulille, kun herra/rouva/neiti suurlähettiläs omin käsin tarjoaa tai asioiden hoitaja tuo drinkkiä käsille. Noista yhteyksistä mulla on vieläkin baarikaapissa jokunen "parempi" pullo avaamatta. Ja itse en tule niitä avaamaan, menkööt vaikka veljenpojille, mutta mä en noita itse pysty avaamaan.

Darrat sitten erikseen. Noita on tullut koettua työpaikalla työnantajan takia, oman "heikkouden" vuoksi ja ties miksi. Näitä ei kysytty, mutta kerran muistan laatanneeni kolmasti samana päivänä. Ensimmäinen oli junassa, toki silloinen työkaveri mukana. Piti sitten käydä "kusella" vessassa, kun ykää pukkasi. Sen jälkeen pari kertaa työpäivän aikana, ei vain pysynyt kahvi tai ruoka sisällä. Silti massiivinen darra oli sinänsä ihan OK, ei sentään tullut tippuria, kuppaa tai hiviä siltä Vantaan puolella pokatulta mimmiltä.

Aikanaan opintojen ohessa varastolla töitä tehdessä oli sen sijaan melkein sääntö poikkeuksen sijaan, että muutama kokeneempi kaveri olivat päissään perjantaisin. Menon näin useana viikkona livenä, Kossupullon avautumisen sitäkin useammin ja aivan jokaisena perjantaina näyttivät noin muuten jurrisilta. Oli kuin sääntönä, että "Esa" ja "jari" (nimet muutettu) olivat viimeistään 12:00 perjantaisin siinä kondiksessa, että tekivät vain hommia, missä tarkkuus oli toissijaista ja mitään ei tarvinnut ajaa.
 
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, ManU, BM, RM, PuhtiPois
Nousu, keski, lasku, "työnkuvaan kuuluva", kaikkia olen kokeillut mutta en suosittele - pidemmän päälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös