Oletko ollut töissä nousuhumalassa?

  • 10 283
  • 63

Oletko ryypännyt töissä?

  • Kyllä

    Ääniä: 71 40,8%
  • Ihme kysymys, minulla on suomalainen työmoraali

    Ääniä: 77 44,3%
  • Olen semmoista tarkkuutta vaativassa työssä, että en mitenkään voi

    Ääniä: 26 14,9%

  • Äänestäjiä
    174

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eli aamukrapuloita ei lasketa, vaikka mittari ei ihan nollaa näyttäisikään. Uskaltaisin väittää, että yli 99% alkoholia käyttävästä väestöstä on kokenut joskus tuollaisen tilanteen, mutta se ei liity tähän.

Sain idean tähän äänestykseen, kun kävin äsken lounaalla ja nautin tuopillisen siinä. Asiahan nyt on niin, että Suomessa ei kesken työpäivän voi olutta tai mitään muutakaan ottaa. Esimerkiksi Belgiassa voi nähdä virkapukuisen poliisin tuoppi kädessä. Englannissa olen itse käynyt pomon kanssa pubissa.

Yhdestä tuopista ei vielä nousuhumalaa varsinaisesti tule, eli siitäkään ei puhuta, vaan kysymys kuuluukin oletko ryypännyt töissä? Semmoistakin on joskus hanttihommissa tullut tehtyä. Mitä väliä niin kauan kuin et aseta ketään vaaraan. Faktahan on se, että ne työt hoituu kuitenkin ja työntekijällä saattaa olla jopa kivaa.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
oletko ryypännyt töissä?
Olen kyllä. Hyvästä syystä kylläkin. Piti aikoinaan eräässä graafisen suunnittelun talossa malliksi ryhtyä erääseen projektiin... vastoin tahtoani, kunnes lupasivat, että saan vetää koko aamupäivän olutta, iltapäivällä sitten kuvauksiin.

Kuvaukset menivät hyvin, joiden jälkeen sainkin jo lähteä töistä jatkamaan hyvää nousuani tasamaaksi.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ranskassa aikoinani kuljin paljon työmatkoilla eikä ollut mitenkään tavatonta, että lounaalla vedettiin isäntien kanssa melko tukevatkin nousuhumalat aperitiiveistä lähtien. Iltapäivällä sitten jatkettiin palaveeraamista hilpeällä tuulella.

Kotimainen neuvottelukulttuuri ei valitettavasti vielä tue tällaista yhteisymmärryksen hakua. Nykyinen tehtäväni on sellainen, josta kenkää tulisi välittömästi jos kännissä hommia hoitelisin.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Ranskassa aikoinani kuljin paljon työmatkoilla eikä ollut mitenkään tavatonta, että lounaalla vedettiin isäntien kanssa melko tukevatkin nousuhumalat aperitiiveistä lähtien. Iltapäivällä sitten jatkettiin palaveeraamista hilpeällä tuulella.

Kotimainen neuvottelukulttuuri ei valitettavasti vielä tue tällaista yhteisymmärryksen hakua. Nykyinen tehtäväni on sellainen, josta kenkää tulisi välittömästi jos kännissä hommia hoitelisin.

90-luvun maailmanmatkailuvuosinani tämä oli Euroopassa hyvinkin yleistä.
Aamupäivällä ei monesti tahtonut yhteistä kieltä ja saatikka ymmärrystä löytyä.
Lounaalla tunnelma vapautui, jokus liikaakin ,niin ettei Suomeen tullessa ollut aina tarkkaa raportoitavaa. Muutenkin tosin etelämaalainen kulttuuri osoittautui semmoiseksi,että asioita sovittiin ja hommat sitten käytännössä saattoivat mennä monellakin tavalla.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Edellä mainittujen asioiden lisäksi useampi b-2-b työtätekevä lienee edustanut työpaikaansa samalla kun on vetänyt asiakkaan/toimittajan kanssa keittoa erinäisissä tilaisuuksissa. Noissa merkeissä olen itse ollut monta kertaa nousuhumalassa töissä, toimistolla en taas en ole ollut kertaakaan nousuhumalassa. Krapulassa kylläkin...
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Edellä mainittujen asioiden lisäksi useampi b-2-b työtätekevä lienee edustanut työpaikaansa samalla kun on vetänyt asiakkaan/toimittajan kanssa keittoa erinäisissä tilaisuuksissa. Noissa merkeissä olen itse ollut monta kertaa nousuhumalassa töissä, toimistolla en taas en ole ollut kertaakaan nousuhumalassa. Krapulassa kylläkin...

Onneksi vielä luin etten sitten postannut samaa kommenttia het perään. Moni päivä on tosiaan kalenteriin merkattu varatuksi ihan sen takia että on joutunut edustamaan oikein olan takaa. Mutta konttoripäiviä ei ole kyllä päässyt nousuhumalaisena tulemaan.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Muutaman kerran nuorena kollina oli töissä semmoinen darra, että välillä piti käydä oksentamassa. Kaupan varastossa kieltämättä kävi mielessä siemaista muutama kylmä trukkia veivatessa..ehkä kuitenkin pare, et jäi ottamatta.

Eli, kohta B.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Olen ollut töissä ainakin kolme kertaa nousuhumalassa. Tälle löytyy kuitenkin järkevä selitys - nimittäin harjakaiset.

Olin rakennusapumiehenä duunissa parisen vuotta. Harjakaiset alkoivat aina noin kahden maissa, ja raksalla työpäivä loppuu yleensä aina kello 15.30. Täten olen ollut de jure "töissä" nousuhumalassa työaikana.

Tulihan siellä ennen itse tilaisuuden alkuakin otettu hieman kirkasta jo puolenpäivän aikoihin, ja harjakaispäivinä meno rakennuksella oli muutenkin vähän häröhommaa. Työsuojelulakienvastaistahan moinen on, mutta minkäs teit?

Harjakaisia seuraavina päivinä minulla oli tapanani viettää rokulipäivää.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Onhan sitä tullut oltua kun työnantaja on "juottanut" tai vastaavasti tullut juotettua vieraita ja siemaistua itsekin siinä samassa.

Mutta "luvatta" on tullut joskus lukioaikoina satamassa töissä olessa perjantai iltana vähän napattuakin. Ensin ostettu halpa puollo laivasta ja sit menoksi.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Monta kertaa tehnyt pienempiä ja vaarattomia hommia melkeinpä ihan päissään. Maalaillut työmailla ja kun maanrakennuksilla on vakituisesti nykyisin duunissa niin joskus perjantait vierähtää pienessä humalassa. Yleensä perjantaisin päivä on pulkassa kello 10.00 kun on palkka tilillä ja ihan käytäntö onkin että työt loppuu suunnilleen silloin aina, eli maanantaista torstaihin on tiukkaa duunia tehtävä jotta perjantaina pääsee aikaisemmin pois. Toki perjantaina saa jäädä "ylitöihin" ja usein joutuukin jäämään pikku hommiin vielä. Lapio ei ole vaarallinen ja sen kanssa juuri on tullut häärättyä pikku hömpsyissä. Mitään virallisia putken virityksiä ei silloin voi tehdä kun ei ihan täysissä tolkuissa ole.

Terassit yleensä aina liian lähellä työmaata.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Töissä ei jumalauta ryypätä. Eikö teillä oo minkäänlaista työmoraalia?
Töissä en ole juonut, enkä koskaan tule juomaankaan. Ihminen on pahasti alkoholisoitunu jos ei edes töissä juomatta kykene käymään.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tähän kysymykseen on sanottava jyrkkä kyllä. Eikä kyse ole mistään edustustilaisuuksista tahi harjakaisista vaan kaljan juomisesta työpaikalla työaikana. Viimeksi juhannuksena pikkupierussa tultiin kavereiden kanssa yövuorosta. Onneksi hotelli oli työmaan lähellä niin ei tarvinut arpoa kuka ajaa...
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen nauttinut palkkaa ja alkoholia samanaikaisesti.

Nämä kerrat ovat olleet enemmän tai vähemmän luvan kanssa tapahtuneita juttuja kun on juotettu asiakkaita/yhteistyökumppaneita reissun päällä. Myös erittäin kosteita tiimipalavereja on vietetty joissa on viina virrannut ja palkka juossut. Ikinä en kyllä ole ensimmäisenä ruvennut viinaa kittaamaan, vaan olen yleensä peesaillut toisia tässä hommassa.

Näissä touhuissa on kyllä sudenkuoppansa varsinkin jos joukossa on ei niin tilanteen tasalla olevia juomahemmoja. Viralliset osuudet pitäisi pystyä hoitamaan ilman vinettoa. Normaalityöpäivänä en ole ollut koskaan edes krapulassa työpaikalla. Enkä ollut pois työstä krapulan/viinan takia.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Melkoisen paljon olen soittokeikkoja tehnyt, ja lähes aina vähintään pienessä sievässä. Muusikolle se ei ole pelkästään sallittua, vaan usein jopa suotavaa.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Vastasin sarakkeeseen B.

Tosin yksi poikkeus tästä on, kun kaverin kanssa juotiin janojuomaksi yksi lonkero puoliksi työmaalla. Totta kai yrityksen toimitusjohtaja tuli heti paikalle; potkuja ei tosin tullut, koska sattuu olemaan sukua.

Krapulassa on monestikin tullut oltua ko. yrityksessä; nimim. "neljältä kotiin ja seitsemältä töihin, se on sellainen työmiehen..." Nykyisin ei enää kunto kestä moista, niinpä promilleja ei ole ollut moneen vuoteen töissä edes aamulla.

Nykyisessä firmassa olen kerran ollut nousuhumalassa yrityksen kiinteistössä, mutta en työaikana.
 
En ole. Koska tällöin syyllistyisi myös rattijuopumukseen. Onhan sitä ollut muunkin alan hommissa mutta ei silloinkaan ole tullut nautittua vahvempia.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Olen. Kerran menin väärälle työmaalle ja ihmettelin missä kaikki muut ovat. Oikealle työmaalle päästyäni laitoin peltorit päähän ja puhelimen äänettömälle. Tuntilistaan merkkasin 12 tuntia ihan vittuillessaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ei minun työsopimuksessa lue että siellä pitäisi selvinpäin olla. Jos se niin iso asia olisi, niin olisihan siitä varmasti maininta. Kyllä se pitää aikuisen ihmisen ja ammattilaisen itse tietää milloin sitä voi humalassa olla ja milloin ei.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen. Joskus nuorna miesnä tuli tuotakin kokeiltua. Jäi yhteen kertaan, viimeiseen iltavuoroon ennen seuraavana päivänä alkavaa kesälomaa. Ja siitä vielä auton rattiin ja humalassa kotiin.

Sittemmin en ole hyvää humalaa viitsinyt tärvätä työnteolla, enkä toisinpäinkään eli työlystiä pilata ryypiskelyllä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Olen ja ihan luvan kanssa.
Huonekaluliike, jossa olin töissä, meni 90-luvun laman aikaan konkurssiin. Viimeisenä työpäivänä tuli pohjanmaalta rekka hakemaan myymättä jääneet huonekalut. Pomo toi meille riittävästi juomaa, jotta jaksettiin liikkeen tyhjennys rekkaan tehdä. Hyvin se omalta osaltani humalassa sujui, mutta kyllä siellä joku muistaakseni pudotteli jotain. Saatiin vielä tuon homman jälkeen pomolta neljään pekkaan toimintatonni(mk), jolla sitten mentiin vielä johonkin syömään ja juomaan eli jatkamaan viimeistä työpäivää. Oli leppoisa viimeinen työpäivä siina tiimissä.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Viimeksi kuluneen viikon keskiviikkona, tavarantoimittajan piikkiin. Saatanan turkulaiset olivat virittäneet poikittaisia teräspalkkeja jalankulkusillalle, ei ollut perttuhäkkiset kauhean kaukana, parin kylkiluun murtumalla selvisin tällä kertaa...
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jokusia kertoja tullu oltua nousuhumalassa ihan luvan kanssa töissä.

Yhden kerran tuli oltua ravintolan juopunein henkilö ja ainoa joka oli töissä. Tuolloin oli kyllä kyseessä yksityisluonteinen tilaisuus henkilökunnalle ja mahdoton ukonilma, joka katkoi sähköt koko illaksi. Taisin jotenkin unohtua sinne tiskin taakse hommiin sen ukkosen takia ja saihan tuossa ihan hyvin aikansa kulumaan juomalla viinaa.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei minun työsopimuksessa lue että siellä pitäisi selvinpäin olla. Jos se niin iso asia olisi, niin olisihan siitä varmasti maininta.
Ei välttämättä lue työsoppareissa, mutta pian lukee oikein laissa että selvinpäin ja nätisti muutenkin pitää olla kaikin tavoin. Uusi laki henkilöperusteisista irtisanomisista on loppusuoralla Arkadianmäellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös