HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 6 968 094
  • 29 430

Juustohöylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mutta ei siellä taida edelleen olla Nordgrenin lisäksi tulossa lähivuosille ketään oikeasti todella potentiaalista 1.korin Liigapelaajaa.

Mä olen ymmärtänyt, että Lundellia pidetään yhtenä kovimmista Hifk-junnu talenteista. Anton pelasi kuitenkin vain 16-vuotiaana Suomen u-18 kisoissa ja Kolleissa 22 ottelussa 8+12=20 tehot.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen ymmärtänyt, että Lundellia pidetään yhtenä kovimmista Hifk-junnu talenteista. Anton pelasi kuitenkin vain 16-vuotiaana Suomen u-18 kisoissa ja Kolleissa 22 ottelussa 8+12=20 tehot.

Hyvä nosto, en muistanut mainita tätä tuoretta U18-maailmanmestaria. On sieltä IFK:n junnuista varmasti tulossa muitakin lahjakkaita pelaajia vuosien vieriessä, itse en ole erityisen hyvin hajulla meidän junnuista. Mielellään sitä näkisi jatkossakin edes kourallisen 1.korin omia poikia edustuksessa. Äkkiseltään kun miettii mutulla mennyttä 10 vuoden jaksoa, niin olisiko IFK-kasvattien määrässä ja laadussa viimeisen 5 vuoden aikana tullut pientä nousua. Jätän tämän toistaiseksi kellonajasta johtuen mutun tasolle.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Engberg, Jääskä, Hämäläinen, Nordgren, Kulmala, Ulander, Schnitt, Rindell, Winberg, Tikkanen (MV), Lundell, O. Kangasniemi, Myllylä.

Näin äkkiseltään veikkaisin otteiden perusteella, että nämä nimet tulevat pyörimään vähintään Liiga tasolla. Mukava nähdä jokaisen pelaajan kehityskäyrä ja moni osoittaakin jo ylöspäin jyrkästi.

Näistä em. nimistä veikkaisin koviksi pelureiksi tulevaisuudessa (pelaavat muuallakin kuin Liigassa) Jääskää, Schnittiä, Rindelliä, Tikkasta, Lundellia ja Myllylää.

Maalivahti Henrik Tikkanen on kyllä varmasti kova sana tulevaisuudessa ja toivottavasti vuonna 2000 syntynyt herra kehittyy yhtä räväkästi kuin tähän asti.
Viimekausi oli jo hyvä ja mitathan kaverilla on 17-vuotiaaksi aika kiitettävät 200cm/88kg. Kuulopuheiden perusteella perlkästään teen hänestä analyysiä, mutta turhaan ei nimet yleensä nouse keskusteluihin. Odottaisin Liiga debyyttiä kaudelle 19-20.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
E: Tulee vieläkin mieleen meidän junnuista tuo Case-Vesalainen.

- HIFK ei nähnyt minua potentiaalisena pelaajana. Sanoivat HIFK:ssa, että menee kuusi vuotta, ennen kuin voin päästä liigajoukkueeseen.

Se taulapää joka on tuon ''analyysin'' Vesalaisesta tehnyt, niin äkkiä ja helvetin kauas IFK:n organisaatiosta. Jotenkin karulla tavalla hienoa, että sama nuori talentti läpsäisi vielä semifinaaleissa IFK:ta kasvoille, tekemällä voittomaalin game sevenissä.

Taisi olla Mr. Nybondas itse, joka tämä analyysin teki, eikä ollut edes ainoa huippulupaus jolle vastaavanlaisen analyysin teki. Muistaakseni Miro Heiskanen kertoi jossain haastattelussa (en nyt pysty mitään lähdettä kaivamaan tähän hätään), että hänellekin oltiin sanottu, ennen kuin hänet oli otettu liigarinkiin, että jos aikoo liigapelejä pelata seuraavan parin kolmen kauden aikana niin kannattaa lähteä muualle. Heiskanen lopulta pelasi itselleen liigapaikan eikä Vesalaisen tapaan lähtenyt muualle, mutta ilmeisen kaukana tuo ei ollut että myös Heiskanen olisi sössitty muualle.
 

scholl

Jäsen
Äkkiseltään kun miettii mutulla mennyttä 10 vuoden jaksoa, niin olisiko IFK-kasvattien määrässä ja laadussa viimeisen 5 vuoden aikana tullut pientä nousua. Jätän tämän toistaiseksi kellonajasta johtuen mutun tasolle.

Mietin yhtenä päivänä, että se täytyy johtua siitä, kun Ville Peltonen oli lopetettuaan opettamassa siellä junnupuolella. Tämä on maksumuurin takana oleva juttu, enkä muista olenko edes juttua ikinä lukenut, mutta sellainen muistikuva mulla on, että olisivat satsanneet yksilövalmennukseen. Näin energiaa uhkuva Ville Peltonen tekee vallankumousta HIFK:ssa - SM-liiga - Ilta-Sanomat
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mistä tuollainen tieto on muuten edes peräisin?

Eihän se jengi koskaan ole valmis, mutta Salmelaisen suusta on tullut, että 30 sopimusta on ja paria palasta vielä haetaan. Jotenkin noin vapaasti suomennettuna. Salmelainen varmasti puhuu joukkueesta joka lähtee kauteen. Runkosarja sitten näyttää mihin tarvitaan vahvistusta ja kenen taso ei omaan rooliin riitä.
Siinä on kumminkin kaksi kohtaa missä on mahdollista vielä vahvistaa joukkuetta. NHL-leirien drop outit ja artistiraja.

Nyt kun tietysti joku tulee kertomaan ettei ole niin vaikeaa saada joukkuetta kasaan keväällä niin suosittelen katsomaan uudelleen Kekäläisen haastattelun 120 tarinaa IFK:sta - juttusarjasta. Varsinkin mitä kertoo vuodesta -98.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mietin yhtenä päivänä, että se täytyy johtua siitä, kun Ville Peltonen oli lopetettuaan opettamassa siellä junnupuolella. Tämä on maksumuurin takana oleva juttu, enkä muista olenko edes juttua ikinä lukenut, mutta sellainen muistikuva mulla on, että olisivat satsanneet yksilövalmennukseen. Näin energiaa uhkuva Ville Peltonen tekee vallankumousta HIFK:ssa - SM-liiga - Ilta-Sanomat
Varmaan Ville tehnyt hyvää duunia, mutta ei yksi mies tuolla ihmeisiin pysty. Koko Suomen junnuvalmennuksessa on otettu yli 10 vuotta sitten yksilötaidot keskiöön, ja sitä kautta noita sitten alkaa tulla, kun ovat tuolla polulla treenanneet koko junnu-uransa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Eikös täällä joku ehtinyt todeta että jos tämä siirto on totta niin tämä uusi joukkueen kasaaja on huumorilla vähintään tasoa ”Nybari”.

Nuoruutta ja nopeutta.
No ei tämä nyt mitään penailua ole sentään, laatupelaajahan tuo on liigaan. Hyvinkin voi edeltään sivuutetun Malisen päihittää.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Eikös täällä joku ehtinyt todeta että jos tämä siirto on totta niin tämä uusi joukkueen kasaaja on huumorilla vähintään tasoa ”Nybari”.

Nuoruutta ja nopeutta.
Tänne voi vaikka hommata Crosbyn, ja silti jollain olisi jotain valittamista. Vähintäänkin siitä, että Crosby veisi jonkun "HenriTammisen"-kaltaisen suurtalentin peliajan.

Varmaan 30 minuutin päästä ollaan viisampia, mutta kyllä mulle ainakin Santala kelpaa enemmän kuin hyvin. Laidalle vaan sitten Nordgren oppipojaksi.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Itse ainakin olen innoissani Santalasta. Petrell/Tallberg-Santala-Nordgren kuulostaa omaan korvaan helvetin kovalle 3. ketjulle.

Santala kolmoseen? Eiköhän tässä varauduta jo Suomelan lähtöön ja Santala ottaa sitten ykkössentterin tontin haltuunsa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No ei tämä nyt mitään penailua ole sentään, laatupelaajahan tuo on liigaan. Hyvinkin voi edeltään sivuutetun Malisen päihittää.
Joo, eiköhän Santala vertaudu aika hyvin Jarkko Immoseen. Vähän isokokoisempi, mutta kuitenkin sellainen rightin puolen pelintekijä. Kumpikaan ei varsinainen snaipperi ole, mutta paikan tullen varmasti kyllä helähtää.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Suutuntuma on, että Santalan lisäksi Motin ja Kangasniemi. Vahvat huhut tuovat Perriniä Stadiin (tähän kelpais kyllä myös yksi toinen sentteri ihan lähiseudulta). Junnujen soppareita isokasa. Alex Lintuniemi saattaa olla yllärikortti. Kanki jatkaa. Katotaan miten osuu scouttaus.
 

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
Santala kolmoseen? Eiköhän tässä varauduta jo Suomelan lähtöön ja Santala ottaa sitten ykkössentterin tontin haltuunsa.
Olisin kyllä ihan helvetin pettynyt jos Santalalasta kaavaillaan ensi kauden ykkössentteriä. Kyllä sen sentteristön on oltava muotoa Suomela/x-Tyrväinen-Santala-Nykopp tai muuten mennään metsään.
 

Jonde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Monennettako kertaa Santala nyt on HIFK:hon tulossa? Kolmas kerta jo?

Tällä kertaa toki mahdollisesti pelaakin teillä, ellei NHL vie jälleen ;)
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Santala kolmoseen? Eiköhän tässä varauduta jo Suomelan lähtöön ja Santala ottaa sitten ykkössentterin tontin haltuunsa.
Jos/kun Suomela lähtee Pohjois-Amerikkaan niin aivan varmasti IFK lähtee etsimään yhtä profiilisentteria lisää. Käsittääkseni IFKlla on ollut tämän "mystisen" tänään julkaistavan (Santala?) sentterin kanssa sopimus jo tovin, joten Malisen korvaaja Santala lähtökohtaisesti on.
 

444

Jäsen
huhhuh jos Santalan lisäksi tulis vielä Perrin :DD kokemusta ainakin olisi. Miten ois Jagr siihen laitaan? Jalat oliskin sitten ihan eri juttu
Gretzky kuulemma tekee comebackin ja tulee muodostamaan Larionovin kanssa pelottavan tutkaparin, siitä huolimatta että molemmat ovat senttereitä ja ikää on WG:n pelinumeron verran.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös