Uusi sentteri haussa

  • 286 883
  • 790

Jypjyrää:)

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP #44,#82
Ei epätoivoista ole tämä ratkaisu nähnytkään. Odotettu ja hyvä kokeilu mielestäni. Asplund voi parhaassa tapauksessa olla jopa ihan oikeasti ykköskentän tasoinen sentteri, mutta tuskin sentään. Hyökkäyssuuntaan uskaltaisin väittää Asplundin olevan JYP-organisaation parhaimpia senttereitä, ellei jopa paras.

Ai kun kakkostiimistä nostetaan kakkossentteri liigatiimin ykkössentteriksi, niin ei ole epätoivoista touhua. Joo, uskon kyllä että Asplund on ihan hyvä sentteri Mestikseen... Mistä se kertoo jos kaveri on hyökkäyssuuntaan paras sentterimme? Asplundin hyvyydestä vai meidän sentteriosaston huonoudesta? Noh, sarjataulukko kertoo kaiken...
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Turo Asplund - taitava, hyvä peliäly, vahva, hidas - aivan kuten Jarkko Immonen. Kesällä aika monet täällä asetteli Asplundia ykkösen keskelle ja nyt RD vastaa huutoon. Ongelma on ollut, että kun Jaken tyyppistä pelaajaa ei ole ollut tarjolla, niin erityisesti Pile on ollut enemmän tai vähemmän pihalla. Asplund ei tietenkään ole mikään Immonen, mutta hyvä että pääsee näyttämään. Tosiaan, eihän tässä mitään hävittävääkään ole...
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ai kun kakkostiimistä nostetaan kakkossentteri liigatiimin ykkössentteriksi, niin ei ole epätoivoista touhua. Joo, uskon kyllä että Asplund on ihan hyvä sentteri Mestikseen... Mistä se kertoo jos kaveri on hyökkäyssuuntaan paras sentterimme? Asplundin hyvyydestä vai meidän sentteriosaston huonoudesta? Noh, sarjataulukko kertoo kaiken...
Ei ole epätoivoista, vaan odotettua, kuten jo sanoin. Asplund tuli D Teamiin sillä idealla, että liigaan voisi päästä. Samalla idealla Asplund myös otettiin sinne. Nyt on ihan hyvin mennyt mestiksen puolella ja liigassa voi tulla hyvääkin jälkeä kun istutetaan laidoille huippulaiturit.

Kyllä se kertoo meidän sentterikaluston huonoudesta, että Asplund saattaa olla hyökkäyssuuntaan paras. Tämä on kuitenkin fakta ja sen pohjalta Asplundin siirto liigaan ei ole millään tavoin epätoivoista, vaan järkevää. Ainakin kokeilu on todella hyvä idea.
 
Päivän Länsi-Savo uutisoi Jypin etsivän vahvistusta sekä hyökkäys että puolustpäähän, itse olinkin tuohon hyökkäykseen odotellutkin vahvistusta siinä marraskuun alussa mutta puolustukseen vahvistuksen etsiminen yllätti.
 

Baldrick

Jäsen
Juu itse myös uutisia luettuani pisti silmään, että haettaisiin pakkiakin. Taidettiin jopa puhua Mäntymään korvaajasta mtv3 jääkiekon sivuilla.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tuo Länsi-Savon uutinen perustui mitä todennäköisemmin STT:n uutiseen. Olisi kiinnostavaa tietää mistä STT tuon uutisen on saanut. Käsittääkseni JYPiltä ei ole tullut tiedoitetta.

Muuten, Ryan O`Marran kohtalon hetket NHL/AHL-uran suhteen ovat juuri käsillä. Tosin ehkä meidän pitää kysyä itseltämme onko Immosen korvaaja sellainen kaveri joka ei mahdu edes AHL-joukkueeseen.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Juu itse myös uutisia luettuani pisti silmään, että haettaisiin pakkiakin. Taidettiin jopa puhua Mäntymään korvaajasta mtv3 jääkiekon sivuilla.
MTV3:n "JYP etsii uutta Immosta" -jutussa oli tosiaan alussa seuraava pätkä:

Keväällä jääkiekkomestaruutta juhlinut JYP on aloittanut kautensa neljällä tappiolla. Syyskuu on ollut shokki JYPille, joka nyt hakee kiivaasti vahvistuksia.

Tähtäimessä on laadukas keskushyökkääjä Jarkko Immosen paikalle ykkösvitjaan ja kelpo pakki, joka korvaisi Ville Mäntymaan. Immonen meni Venäjän Kazaniin, Mäntymaa Ruotsin Frölundaan.
Keskushyökkääjän hankkimisen ennustaminen ei hurjasti loogista päättelykykyä tarvitse. Puolustus piti olla kunnossa, mutta ilmeisesti Jaatinen ei vaan riitä ja kun Koskinenkin on pelannut miten sattuu eikä Kaijomaallakaan ole mennyt mitenkään erityisen hyvin, niin ilmeisesti JYP on nyt etsimässä vieläpä yhtä uutta pakkia joukkueeseen. Siis, ainakin tuon jutun perusteella.
 

Ebbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado
Muuten, Ryan O`Marran kohtalon hetket NHL/AHL-uran suhteen ovat juuri käsillä. Tosin ehkä meidän pitää kysyä itseltämme onko Immosen korvaaja sellainen kaveri joka ei mahdu edes AHL-joukkueeseen.

TSN reportoi:
Edmonton Assigned forward Ryan O'Marra and defensemen Alex Plante, Jake Taylor and Bryan Young to Springfield (AHL)
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juu itse myös uutisia luettuani pisti silmään, että haettaisiin pakkiakin. Taidettiin jopa puhua Mäntymään korvaajasta mtv3 jääkiekon sivuilla.

Itse olisin toivonut että joku nykyinen puolustaja ottaisi tuon ykköspakin paikan omakseen, mutta kyllä tämäkin käy. Jos saataisiin sellainen pakki joka pystyy pelaamaan isoja minuutteja, niin koko puolustuspakka loksahtaisi kohdalleen. Jokaisella olisi taas se oma paikkansa kokoonpanossa.

Sentterin metsästys taas ei tule yllätyksenä. Vähän samat jutut tähänkin eli jokainen pääsisi pelaamaan sellaista peliä minkä parhaiten taitaa. Mielenkiinnolla odotetaan miten nopeasti pelaajat hankitaan.
 

softdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämähän on JYPiläisittäin uudenlaista tiedottamista. En muista koska aiemmin joukkue on myöntänyt hakevansa täsmävahvistuksia. Olisiko kyseessä jonkinlainen peukun näyttö tukijoiden ja yhteistyökumppaneiden suuntaan tyyliin "homma hanskassa". Eikös joidenkin raporttien mukaan sponssipotti noussut ihan mukavasti ja sitä myötä varmasti merkittäviäkin uusia tahoja, joita kiinnostaa missä valossa oma nimi näkyy lätkäkartalla.

Vaikka itse olen sitä mieltä, että sentteri olisi pitänyt olla ruodussa jo ennen kauden alkua, niin onhan tämä tietyllä tavalla mehukas tilanne. Kerrankin joukkue myöntää, että vahvistuksia haetaan. Nyt vain odotellaan mitä sieltä tulee. Vähän niinkuin Jouluna.

Näillä ei mennä.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Niin, onko tuosta nyt mustaa valkoisella että JYPin suulla sanotaan että haetaan pelaajia vai onko se pelkkää median omaa spekulaatiota? Linkatkaa mulle se uutinen jossa Dufva sanoo, että "Haetaan sentteriä (ja pakkia)", en tarkoita tätä minään vittuiluna vaan multa on sellainen mennyt ohi jos näin on sanottu.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Niin, onko tuosta nyt mustaa valkoisella että JYPin suulla sanotaan että haetaan pelaajia vai onko se pelkkää median omaa spekulaatiota? Linkatkaa mulle se uutinen jossa Dufva sanoo, että "Haetaan sentteriä (ja pakkia)", en tarkoita tätä minään vittuiluna vaan multa on sellainen mennyt ohi jos näin on sanottu.

Sentteristä on Dufva sanonut sen verran, että katsellaan sopivaa, mutta pitää olla oikeasti joukkueeseen sopiva peluri. Taisi olla lauantain paperikeskisuomalaisessa tämä.

Pakista ei ole minunkaan silmiin osunut mitään, joten lienee Maikkarin omia johtopäätöksiä johtuen JYPin suuresta päästettyjen maalien määrästä.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Niin, onko tuosta nyt mustaa valkoisella että JYPin suulla sanotaan että haetaan pelaajia vai onko se pelkkää median omaa spekulaatiota? Linkatkaa mulle se uutinen jossa Dufva sanoo, että "Haetaan sentteriä (ja pakkia)", en tarkoita tätä minään vittuiluna vaan multa on sellainen mennyt ohi jos näin on sanottu.

Tämän päiväisessä Länsi-Suomessa oli pieni juttu, jossa sanottiin Jypin etsivän sentteriä ja pakkia Immosen ja Mäntymaan tilalle. Samaa juttua ei löytynyt nettiversiosta, eikä minulla tässä nyt ole paperista mukana, mutta minulle jäi jutusta sellainen kuva, että Jyp olisi näin ilmoittanut. En ole tosiaan varma siteerattiinko jutussa ketään, mutta minä sain käsityksen Jypin näin ilmoittaneen.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten mulla on semmoinen kutina, että vielä tällä viikolla uutisoidaan Perttu Lindgrenin siirto JYPiin. Perttu on siirretty Dallasin harjoitusleiriltä farmijoukkue Texasin vahvuuteen enkä jaksa uskoa, että Perttu viitsii farmiin jäädä.

Ainakin miehen pitäisi olla hyvässä kunnossa, kun on kesän Uraman opeilla Raumalla treenannut.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten mulla on semmoinen kutina, että vielä tällä viikolla uutisoidaan Perttu Lindgrenin siirto JYPiin. Perttu on siirretty Dallasin harjoitusleiriltä farmijoukkue Texasin vahvuuteen enkä jaksa uskoa, että Perttu viitsii farmiin jäädä.

Ainakin miehen pitäisi olla hyvässä kunnossa, kun on kesän Uraman opeilla Raumalla treenannut.

Lindgren kävisi minulle. Ja Lehtivuori voisi tulla vielä pakiksi samassa paketissa :) Hyökkääjäpupolella alkaa olla nimilista sen verran pitkä, että jos hankintoja aletaan tosissaan tekemään, niin luulisi liikennettä olevan poiskin päin. Kenet tuolta sitten laittaisi? Lahti, Virpiö?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Jos pelaajista pyritään myös eroon, niin jokaisen tulee täällä ymmärtää, että kyse ei varmaankaan ole miikalahdista tai ollisipiläisistä. Voi hyvinkin olla, että esim. Jani Tuppurainen suuntaa muualle.

Palatakseni Ryan O`Marraan. Tuolla on reilun viikon takainen kirjoitus hänestä.

"O'Marra, who turned 22 in June, has so much ground to cover, there are no guarantees he'll even play in Springfield because the Falcons have lots of forwards. He may have to play in Stockton in the East Coast Hockey League."
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos pelaajista pyritään myös eroon, niin jokaisen tulee täällä ymmärtää, että kyse ei varmaankaan ole miikalahdista tai ollisipiläisistä. Voi hyvinkin olla, että esim. Jani Tuppurainen suuntaa muualle.

Minä en ainakaan ymmärrä miksi se olisi esimerkiksi Tuppurainen? Jani on kuitenkin ollut joukkueen parhaimpia pelaajia ja pääsee nyt pilalle menneen viime kauden jälkeen pelaamaan kunnolla. Pesonen taas on nuori kehittyvä pelaaja jonka pitäminen seurassa on tärkeää. Sen sijaan meillä on hankinnan jälkeen senttereitä jo jokunen kappale. Ei nyt mitenkään erityisen montaa (yhtä monta kuin viime kaudellakin), mutta en ihmettelisi jos lähtevä pelaaja olisi joku nykyisitä senttereistä.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Minä en ainakaan ymmärrä miksi se olisi esimerkiksi Tuppurainen? Jani on kuitenkin ollut joukkueen parhaimpia pelaajia ja..

Niin. Eihän Tuppurainen ensimmäistä kertaa ole tuossa tilanteessa. Ennenkin on mieli tehnyt pois heittopussin riveistä. Olisikohan nyt oikea aika Janin paluulle Kuopioon? Kakkoskentässä olisi tuollaisen työmyyrän mentävä aukko. Tarvittaessahan Tuppuraista voisi peluuttaa myös alemmissa ketjuissa.

Ja mitä itse otsikkoon tulee niin Jyp tarvitsee todella pikaisesti sen uuden sentterin. Tänään voi toki vähän tekohengitystä tulla tilanteeseen toisen kriisijoukkueen avustuksella.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin. Eihän Tuppurainen ensimmäistä kertaa ole tuossa tilanteessa. Ennenkin on mieli tehnyt pois heittopussin riveistä. Olisikohan nyt oikea aika Janin paluulle Kuopioon? Kakkoskentässä olisi tuollaisen työmyyrän mentävä aukko. Tarvittaessahan Tuppuraista voisi peluuttaa myös alemmissa ketjuissa.

Niin, tosin viimeksi Jania ei tainnut pelaaminen hirveästi kiinnostaa uuden siirron kolkutellessa ovia? Olisi myös tyhmää myydä pelaaja kilpailevalle seuralle. Ruosissa Tuppurainen taisi viihtyä hyvin, eiköhän tuo sinne mielummin mene kuin Kuopioon (kukapa ei?). Ei Jani mikään korvaamaton ole, mutta tuo kyllä paljon energiaa peliin ja ollut eniten omalla tasollaan näissä muutamassa ottelussa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin. Eihän Tuppurainen ensimmäistä kertaa ole tuossa tilanteessa. Ennenkin on mieli tehnyt pois heittopussin riveistä. Olisikohan nyt oikea aika Janin paluulle Kuopioon? Kakkoskentässä olisi tuollaisen työmyyrän mentävä aukko. Tarvittaessahan Tuppuraista voisi peluuttaa myös alemmissa ketjuissa.

Ja mitä itse otsikkoon tulee niin Jyp tarvitsee todella pikaisesti sen uuden sentterin. Tänään voi toki vähän tekohengitystä tulla tilanteeseen toisen kriisijoukkueen avustuksella.
Heh, ai edellisen kauden mestari on neljän hävityn ottelun jälkeen kriisijoukkue? Jotain rajaa nyt sentään.. Tuo Tuppuraisen lähtö oli vain heitto, jolla yritettiin sanoa, että lähdössä voisi olla joku hyväkin pelaaja. Ei Allu ole lähdössä mihinkään.

Ei tässä vaiheessa kautta liigassa ole ainuttakaan kriisijoukkuetta. Eikä JYPin peli tällä hetkellä kaadu siihen puuttuvaan ykkösentteriin, vaikka tarvetta sille toki onkin.

Melkoista tuubaa taas.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Kyllä täällä menee veikkaukset juuri mitä palstaveljet ovat ounastelleet:

Tuppurainen ulos, Lehtivuori ja Lindgren sisään. Tuppurainen on sen verran kallis mies että tuo helpotusta maksuosastolle. Joten pitääpä illalla pelissä ahdistella syväkurkkuani jos saa ukon kiinni ja kokeilla tätä yhdistelmää kun oli sunnuntaina vielä niin epämääräinen kun puhui kolmesta tulijasta.

Tämä olisi mielestäni optimiratkaisu. Perttu on kumminkin jotain Uunomäkeä työteliäämpi varsinkin jos RD laitetaan miestä "ohjaamaan". Lehtivuori taas liigatasolle todella hyvä offensiivinen pakki.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Perttu Lindgren - ei riitä

Otsikointi poimittaneen vuoden päästä arkistoista ja kuittaillaan, jos kaveri a) tulikin, b) riitti. En itse silti ihan tähän korttiin usko tarpeeksi.

Uskon sen sijaan, että Asplund valittiin tässä kohtaa kokeilukohteeksi, jotta saataisiin nykysenttereistä enemmän irti ja muistutettaisiin joukkuetta, että nykyinen meno ei riitä ja ollaan hereillä. Toisaalta säästetään rahaa ja uskalletaan rohkeastikin mielummin etsiä rauhassa oikeaa puuttuvaa lenkkiä.

Jos minulta kysytään, niin olen mielummin valmis siihen, että odotellaan vaikka marraskuuhun, vaikka sillä mahdollisesti menetettäisiinkin ote runkosarjan kärkisijoihin. Ratkaisevampaa on mielestäni hankkia se todellinen huippuvahvistus vaikka hänen käytettävissä olevaan aikaan nähden suurella rahalla kuin keskitasoinen "Möttönen" pidemmäksi ajaksi. Kevättähän tässä JYP-fanina ensisijaisesti odotellaan ja tämän vuoden tuloksia mitataan vasta keväällä, ei näin alkusyksystä.

Jos siis käytössä olisi vaikkapa 200 k€ sentteriin, niin mielummin maksetaan "400 k€:n per kausi" miehestä loppukauteen se koko raha kuin haetaan "200 k€ per kausi" -mies aiemmin. Menkööt taistelu kotiedusta, jos sen kompensaationa joukkue on keväällä siinä iskussa, että pystyy tappelemaan mitaleista.

Karsintaa pelkäävät herätkööt jo tässä vaiheessa ja pisteet nimimerkki Nelforille, että kannat nyt aika isoa vastuuta tämän asian muistuttelusta.

Mielestäni viime kauden tapahtuvat velvoittavat meidät JYPin aktiivikannattajat pitämään joukkuetta hyvänä vastoinkäymistenkin keskellä. Olen erittäin pettynyt siihen tunnelmaan, mikä täällä joillakin vallitsee. Eivätkö RD ja Seppänen joukkueineen ansaitse ja tarvitse meitä kannattajia ja katsojia enemmän kuin ehkä koskaan heidän aikanaan?

Jätetään ilkkumiset ja provoilukortit viime kauden menestyksestämme ärsyyntyneille vastustajajoukkueen kannattajille ja keskitetytään me rakentavan palautteen ja kehittävien ajatusten jakeluun. Itselleni JYP on jotain sellaista, mitä ei jätetä vaikeuksienkaan keskellä "yksin". Vuodesta 85 joukkuetta seuranneena on niitä surkeampiakin kausia nähty - jos (ja kun) tämän vuoden lopputulosesta osaan jotain oikeaan osuvia arvioita tehdä näin ennakkoon...

Jupa
 
Viimeksi muokattu:

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä täällä menee veikkaukset juuri mitä palstaveljet ovat ounastelleet:

Tuppurainen ulos, Lehtivuori ja Lindgren sisään. Tuppurainen on sen verran kallis mies että tuo helpotusta maksuosastolle. Joten pitääpä illalla pelissä ahdistella syväkurkkuani jos saa ukon kiinni ja kokeilla tätä yhdistelmää kun oli sunnuntaina vielä niin epämääräinen kun puhui kolmesta tulijasta.

Kuka sitten ottaa Tuppuraisen paikan tai roolin joukkueesta? Tuppurainen ei tule olemaan mikään älytön pistemies, mutta omalla tavallaan ihan tärkeäkin pelaaja. Toki D:stä voidaan nostaa joku näitä liigaa kokeilleista pelaajista tai sitten iskeä Vänttinen laituriksi. Lehtivuorihan oli huhuissa aiemmin, joten olisi sikäli ihan looginen hankinta.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä täällä menee veikkaukset juuri mitä palstaveljet ovat ounastelleet:

Tuppurainen ulos, Lehtivuori ja Lindgren sisään. Tuppurainen on sen verran kallis mies että tuo helpotusta maksuosastolle. Joten pitääpä illalla pelissä ahdistella syväkurkkuani jos saa ukon kiinni ja kokeilla tätä yhdistelmää kun oli sunnuntaina vielä niin epämääräinen kun puhui kolmesta tulijasta.

Tämä olisi mielestäni optimiratkaisu. Perttu on kumminkin jotain Uunomäkeä työteliäämpi varsinkin jos RD laitetaan miestä "ohjaamaan". Lehtivuori taas liigatasolle todella hyvä offensiivinen pakki.

Tähän hyvin subjektiivinen, kiitos ei! Jos pitää paikkansa, mun kutina on, että menetettiin saumat keskikastia ylemmäs tänä vuonna. Toki jos toteutuu, käännän takkini heti ja tsemppaan kavereita täysillä. Eli jos veto-oikeutta olisi, sen käyttäisin tässä kohtaa...

Jupa
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
etsiä rauhassa oikeaa puuttuvaa lenkkiä.

Jos minulta kysytään, niin olen mielummin valmis siihen, että odotellaan vaikka marraskuuhun, vaikka sillä mahdollisesti menetettäisiinkin ote runkosarjan kärkisijoihin. Ratkaisevampaa on mielestäni hankkia se todellinen huippuvahvistus vaikka hänen käytettävissä olevaan aikaan nähden suurella rahalla kuin keskitasoinen "Möttönen" pidemmäksi ajaksi.

Noinhan sen pitäisi teoriassa mennä, mutta jotenkin tuntuu että ei se kuitenkaan mene niin. Todella vaikea sanoa kumpi taktiikka toimii paremmin. Marraskuussa ei välttämättä olekkaan sellaisia miehiä vapaana joita haetaan. Silloin on kuitenkin pelattu jo pitkä tovi liigaa ja joukkueen sijoituksesta ei voi tietää mitään. Pahimmassa tapauksessa on "pakko" tehdä jokin paniikkihankinta.

Toisaalta jos nyt hankitaan pelaaja, joka sopii hyvin Riston kuvioihin, niin miksi ei. Toivotaan että Seppänen tekee oikean ratkaisun. Onneksi ei tarvitse itse päättää näistä asioista, voisi tulla levoton olo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös