Aatu Räty – kirkas tulevaisuus kansainvälisissä ympyröissä

  • 247 586
  • 1 164

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Minä pidän Kärppien epäonnistumisena sitä, että Rädyn kanssa ei onnistuttu. Osittain pidän onnistumisena sitä, että Räty kaupattiin pois - parempi saada jotain takaisin kuin lyödä päätä samaan kiveen koko loppukausi. Sitähän se Mikkolan ja Aatun välillä olisi ollut. Rindellistä vähän riippuu se, että kuinka suuri onnistuminen tuo oli. Kauppa luultavasti kannatti sekä Kärppien että Jukureiden kannalta.

Mutta pitkä miinus siitä, että Aatusta ei saatu Kärpissä irti sitä mitä piti. En tiedä mistä ongelma oli peräisin, mutta luottamusta ja sitä myöten sen päälle rakentamista ei päästy tekemään.
 
Parasta Aatua oli tänään mitä olen nähnyt. Voihan se olla, että viime kauden pettymykset laittoi pojan puristamaan mailaa liikaa peleissä, kun takaraivossa oli tunne Kärpissä, että jos ei pelaa hyvin niin joutuu vilttiin. Eiköhän OJ ole sanonut pojalle, että paineet pois ja peliä vaan, kyllä se siitä lähtee.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Minä olen varsin tyytyväinen, kun tällainen kaveri ei enää Kärpissä pelaa, kiitos kysymästä. Mielestäni väärän lajin parissa, jos hän haluaa joka tilanteessa kehuja, vaikka se ei valmennukseen silmää miellyttäisi. Kärpille iso plussa siitä, että eivät junnun kitinää kuunnellut, vaan teki vaihtokaupan Jukureiden kanssa.

Ihan en ymmärrä tuota kitisijäksi leimaamista. Aika tervepäisesti ja nöyrästi Aatu on suhtautunut kaikkiin vastoinkäymisiin viime kaudesta lähtien. Tuo yksi peluuttamiseen liittyvä kommentti oli aika kevyt, enkä edes tuossa tilanteessa pientä turhautumista ihmettele. Jos sitten taas päävalmentajan ego ei tuollaista kestä, niin voidaan ihan rauhassa miettiä, kenen todellisuudessa tarvisi vähän kasvaa.

Eikä tuo Aatun uusinkaan kommentti viittaa millään tavalla siihen, että hän olisi vaatimassa "joka tilanteessa" kehuja. Kyllä varmasti osaa ottaa palautettakin vastaan ja on takuulla sitä uran aikana saanutkin. Se vaan voisi tuntua välillä hyvältä saada posia, tsemppiä, kehuja tai mitä vaan, etenkin jos itseluottamus on vähän hakusessa. Kyllä minäkin sellaista kaipaan välillä omassa duunissa ja tuskin silti olen väärässä paikassa.

Vähän tässä kaikesta paistaa läpi se, että juurikin pääkoppa saatiin tavalla tai toisella kohtalaisen jumiin Oulussa.
 

Aivan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vois tilata vittuuttaankin ja kannatuksen vuoksi Jukurien pelipaidan ja tietty Rädyllä. Meinasin tilata uuden Kärppien paidan kannatuksen vuoksi, mutta lompakolla voi onneksi äänestää.

Toiseen Jukurit peliin vois iskeä paikalle.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Vois tilata vittuuttaankin ja kannatuksen vuoksi Jukurien pelipaidan ja tietty Rädyllä. Meinasin tilata uuden Kärppien paidan kannatuksen vuoksi, mutta lompakolla voi onneksi äänestää.

Toiseen Jukurit peliin vois iskeä paikalle.
Samaa mietin. Ja eikös pyöritä halvemmissa hintaluokissa kuin Kärpillä?
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
79 euroa näytti olevan. Eikä tuo ole edes ruma paita. Saa ilman mainoksiakin otettua.
On kyllä edullinen verrattuna Kärppien paitoihin, mutta ehkä nyt kuitenkin jätän väliin :D. Tuli Lammikon ja Puljun dominointikaudella tilattua Lammikon keltainen ja hieman harmittaa, kun tuskin miestä enää täällä näkyy. Joku Spede tai Kukkonen olisi ehkä ollut järkevämpi, mutta toisaalta mitä väliä. Ja nyt menee kyllä melkoisen OT:n puolelle.
 

juurihoito

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO
Minä olen varsin tyytyväinen, kun tällainen kaveri ei enää Kärpissä pelaa, kiitos kysymästä. Mielestäni väärän lajin parissa, jos hän haluaa joka tilanteessa kehuja, vaikka se ei valmennukseen silmää miellyttäisi. Kärpille iso plussa siitä, että eivät junnun kitinää kuunnellut, vaan teki vaihtokaupan Jukureiden kanssa.
Täytyy nyt huudella hiukan vieraisiin pöytiin. Jos valmennuksessa ei tajuta miten nykypäivänä valmennetaan eri ikäisiä pelaajia/ urheilijoita, niin onnea vaan valitsemalleen valmennuspolulle. Sisäisen motivaation (jos termi ei ole tuttu niin kvg) vahvistaminen on yksi tärkeimmistä tehtävistä etenkin nuorten kanssa.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Täytyy nyt huudella hiukan vieraisiin pöytiin. Jos valmennuksessa ei tajuta miten nykypäivänä valmennetaan eri ikäisiä pelaajia/ urheilijoita, niin onnea vaan valitsemalleen valmennuspolulle. Sisäisen motivaation (jos termi ei ole tuttu niin kvg) vahvistaminen on yksi tärkeimmistä tehtävistä etenkin nuorten kanssa.
Täysin samaa mieltä. Ja onnittelut sinne päin Suomea lottovoitosta! Pelikin näyttää hyvältä, vaikka nyt tulikin viime Jukurit-Kärpät pelissä vitutuksissani vähän huudeltua paskaa Jukureista.
 
H

Hidas_ja_kankea

Täytyy nyt huudella hiukan vieraisiin pöytiin. Jos valmennuksessa ei tajuta miten nykypäivänä valmennetaan eri ikäisiä pelaajia/ urheilijoita, niin onnea vaan valitsemalleen valmennuspolulle. Sisäisen motivaation (jos termi ei ole tuttu niin kvg) vahvistaminen on yksi tärkeimmistä tehtävistä etenkin nuorten kanssa.

Juuripa näin.

Kaksi vuotta sitten oli rankattu ikäluokkansa parhaksi. Nyt ollaan sitten katsottu systemaattista ja lähes tarkoituksellista uran sabotointia. Täysin päämäärätöntä peluutusta. Sitten osa kannattajista koittaa keksiä perusteita, joilla seura ja valmentajat eivät näyttäisi ammattitaidottomilta.

Muutamaa väittämää toistetaan kuin uskonnollista mantraa.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Täytyy nyt huudella hiukan vieraisiin pöytiin. Jos valmennuksessa ei tajuta miten nykypäivänä valmennetaan eri ikäisiä pelaajia/ urheilijoita, niin onnea vaan valitsemalleen valmennuspolulle. Sisäisen motivaation (jos termi ei ole tuttu niin kvg) vahvistaminen on yksi tärkeimmistä tehtävistä etenkin nuorten kanssa.

Suosittelen laittamaan asiasta Kärppien valmennukselle viestiä! Vituttaa itseäkin katsella Kärppien meininkiä, jossa nuorilla pelaajilla ei ole mitään asiaa kokonpaanoon, vaan heitä kiusataan ja kohdellaan kaltoin.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Juuripa näin.

Kaksi vuotta sitten oli rankattu ikäluokkansa parhaksi. Nyt ollaan sitten katsottu systemaattista ja lähes tarkoituksellista uran sabotointia. Täysin päämäärätöntä peluutusta. Sitten osa kannattajista koittaa keksiä perusteita, joilla seura ja valmentajat eivät näyttäisiä ammattitaidottomilta.

Muutamaa väittämää toistetaan kuin uskonnollista mantraa.

Minä olen kritisoinut Kärppiä mm. kaikesta mutta tässä asiassa en voi hirveästi syyttää seuraa tai valmennusta. Ainoa asia, joka puolsi Rädyn peluutusta, oli varausvuoro.

Toivon Rädylle kaikkea hyvää Jukureihin ja toivottavasti saa kaivettua sen potentiaalin esiin! On täältä muuan JM Aaltonenkin lähtenyt muihin seuroihin ja näin jälkikäteen ajateltuna sehän oli täysin oikea ratkaisu.
 

Micol

Jäsen
Minulle näistä viesteistä välittyy sellainen kuva, ettei Aatun onnistumisella ole niin suurta väliä kuin oman suosikkiseuran mollaamisella. Eikä siinä, ymmärrän turhautumisen. Hankala asiahan tuo Rädyn tahmea pelaaminen ja lopulta välirikko päävalmentajan kanssa oli. Opittavaa varmasti molemmilla osapuolilla. Kuitenkin, yksi peli Mikkelissä ja aika voimakkaat johtopäätökset. Seurataan mielenkiinnolla, kuinka tarina jatkuu. Minä toivon menestystä Aatulle.
Totta vitussa on väliä - älä sinä vääntele siinä taas tapasi mukaan. Aivan mahtava hommahan se nyt tietysti on, että Jukurit luottaa häneen 19 minuutin peliajan edestä heti ekassa pelissä. Kärpät ei häneen puolestaan uskonut. Hieno homma Rädyn kannalta siirto Jukureihin dominoimaan.

Minä olen ollut koko tämän ajan ns. pelaajan puolella tässä koko keississä (koska ei annettu näyttää kunnolla) - se ei varmaan tule enää kellekään yllätyksenä. Jos näen, että myös Mikkola ansaitsee tässä tapauksessa kritiikkinsä, niin sen myös annan aivan varmasti. Imagotappion puolelle tämä nyt kyllä kääntyi Kärppien kohdalla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kaksi vuotta sitten oli rankattu ikäluokkansa parhaksi. Nyt ollaan sitten katsottu systemaattista ja lähes tarkoituksellista uran sabotointia. Täysin päämäärätöntä peluutusta. Sitten osa kannattajista koittaa keksiä perusteita, joilla seura ja valmentajat eivät näyttäisi ammattitaidottomilta.
Jännä että tätä sabotointia on harrastettu myös jääkiekkoliiton ja U20-päävalmentaja Antti Pennasen toimesta kun ei otettu junnukisoihin.
 
H

Hidas_ja_kankea

Jännä että tätä sabotointia on harrastettu myös jääkiekkoliiton ja U20-päävalmentaja Antti Pennasen toimesta kun ei otettu junnukisoihin.

Viime kauden sairastelu. Heikot näytöt liigasta sillä kaudella. Lisäksi luultavasti silloisen seuravalmentajan mielipiteet, kun väleissä ovat.

Idea minulla väitteissäni on, että uraa ei olla rakennettu. Vertailukohtana nyt vaikka Pulju.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä tuo Aatun käyttämä "flow" taitaa olla se avainsana. Kärppien peli on ajoittaisia väläyksiä lukuunottamatta aika paljon kuitenkin yksilöiden käsissä. Joukkueena peli ei tule niin selkärangasta mitä vaikkapa Jukureilla tällä hetkellä. Meillähän on todella laadukas laituriosasto, joten kyllä Aatu on siellä päässyt ihan hyvienkin jätkien keskellä pelaamaan. Ja tuossa viimeisessä Kärppäpaidassa pelatussa pelissäkin teki kyllä töitä ihan tosissaan, mutta myös virheitä yliyrittämisen takia.

Ja syy miksi virheet vielä näyttävät kostautuvan kaukalossa on, ettei tämänhetkinen pelitapa oikein tue tuota kaverin auttamista ja virheiden sallimista kuten vielä pari vuotta sitten teki.

Ja vielä asianvierestä, Kobli on muuten kohta tehnyt samat pisteet Kookoossa mitä Wellman täällä koko kaudella. Mietin tuossa miten kova sana myös Kristof olisi nyt tässä sentteriahdingossa. On taas Brnossa piste per peli-tahdissa.

Kovia jätkiä me dumpataan kyllä maailmalle ja omiin käsiin jää senttereiksi parit junnut. Bourke, joka ei pärjännyt edes AHL:ssä. Ja Mustonen. Ja tämä siis yhdellä Liigan suurimmista pelaajabudjeteista. Tuntuu, että valmennus ei saanut näistä lähteneistä pelaajista heidän potentiaaliaan ulos ja lisäksi UTJ vielä tekee parhaansa päästäkseen eroon lahjakkaimmista ja pitääkseen heikoimmat.
 
Viimeksi muokattu:

Snopek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arttu Hyry
Täytyy nyt huudella hiukan vieraisiin pöytiin. Jos valmennuksessa ei tajuta miten nykypäivänä valmennetaan eri ikäisiä pelaajia/ urheilijoita, niin onnea vaan valitsemalleen valmennuspolulle. Sisäisen motivaation (jos termi ei ole tuttu niin kvg) vahvistaminen on yksi tärkeimmistä tehtävistä etenkin nuorten kanssa.
Jos joskus eksyt Raksilaan vieraspelireissulle, niin suosittelen nostamaan katseesi melkein katon rajassa oleviin "viireihin". Niitä on siinä muutama rivissä, jotka kertovat siitä, että Oulussa kyllä osataan valmentaa jääkiekkojoukkuetta. Mikkelissä se voi tulla myös yllätyksenä, että kaikki halukkaat eivät välttämättä mahdu kokoonpanoon, jolloin kaikki eivät ole tyytyväisiä omaan rooliinsa. Tällöin pelaaja joko tekee kovemmin töitä peliaikansa eteen tai vaihtaa joukkuetta. Mahdollisuus on myös siihen, että joukkueet tekevät pelaajakaupan, joka hyödyttää molempia osapuolia. Näin kävi tässä tapauksessa ja näyttää ainakin siltä, että Jukurit on hyötynyt tästä ratkaisusta.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Viime kauden sairastelu. Heikot näytöt liigasta sillä kaudella. Lisäksi luultavasti silloisen seuravalmentajan mielipiteet, kun väleissä ovat.

Idea minulla väitteissäni on, että uraa ei olla rakennettu. Vertailukohtana nyt vaikka Pulju.

Oliko Pulju mukavampi tyyppi vai miksi luulet, että Jesse löysi itsensä kokoonpanosta lähes aina?
 
Oliko Pulju mukavampi tyyppi vai miksi luulet, että Jesse löysi itsensä kokoonpanosta lähes aina?

Ei oo mulle mutta tarkoitatko majua vai tätä liigastinttiä? Noh tehot on kumpaanki vastaus.

Itse Rätyyn, niin mahtava että sai onnistumisia ja vastuuta heti päällikön alaisuudessa. Nyt sitten Rindelille vähän enemmän painetta onnistua heti tai fanin silmään tämä näyttää huonolta siirrolta.
 

Pardus

Jäsen
Nyt sitten Rindelille vähän enemmän painetta onnistua heti tai fanin silmään tämä näyttää huonolta siirrolta.

En lähtisi asettamaan Rindellille tuollaisia paineita, kun ei ole millään tapaa syyllinen Aatun menettämiseen Kärpistä. Lahjakas pelaaja, joka ei vain onnistunut Päällikön alaisuudessa. Toivottavasti löytää Oulussa viime kauden vireensä.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Valmennus ottaa varmasti ehdotuksia vastaan, että miten rakennat joukkueen nykyisillä palasilla ilman, että esimerkiksi Mustonen olisi siinä ykkösen keskelle.
Millon Spede tulee takas? Jos Mä en Ala stunttaa siihen asti, ehkä jopa Kossu vois mennä pari peliä. Ulkkarin vois kans laittaa, joko Bourke tai uus äijä sisään, vaikka Davis.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mahtavaa nähdä Rädyn vapautunutta peliä. Oulussa homman ajauduttua umpikujaan, näyttää maisemanvaihdos auttaneen ainakin ensimmäisen pelin perusteella. Juuri sitä mitä tällä treidillä haettiinkin, hienoa! Kyllähän siellä sitä potentiaalia tuntuu olevan, mistä ei valitettavasti Oulussa nähty kuin väläyksiä, jos niitäkään.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Minä olen varsin tyytyväinen, kun tällainen kaveri ei enää Kärpissä pelaa, kiitos kysymästä. Mielestäni väärän lajin parissa, jos hän haluaa joka tilanteessa kehuja, vaikka se ei valmennukseen silmää miellyttäisi. Kärpille iso plussa siitä, että eivät junnun kitinää kuunnellut, vaan teki vaihtokaupan Jukureiden kanssa.
Väärän lajin parissa? Annan sinulle tästä kommentista vastuuvapautuksen :)
Nuorella miehellä on ikää hiukan vajaa 19 vuotta, koko elämänsä pelannut lätkää.
E
Hän edustaa tätä uutta sukupolvea, joka ei enää pelaa vapaa-ehtoisesti niitä kolmen minuutin peli-aikoja matsissa, vaan siksi koska on junnu, vaan uskaltaa kysyä mistä puristaa.
Siihen ei liene ole riittävän kattavasti vastattu, ja sitten on kenties Islandersin kanssa sovittu, että lähtee Liigan NHL-tyylisimpään ympäristöön, jossa tehdään niitä asioita, mitä Räty siellä pärjätäkseen tarvitsee.
Mikkolan ykkösprioriteetti on valmentaa Kärpistä Suomen mestari.
Ei Rädystä NHL-pelaajaa.
Jokinen saattaa ajatella toisin.
Kenties siksi Aatu Mikkeliin siirtyi.
Edit. Virheitä
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Hieno onnistuminen, ja varmasti henkisesti tärkeä peli Aatulle. Toivotaan, että löytää nyt pelinsä.

Ihmettelen silti tätä jatkuvaa negailua tällä palstalla. Aatu sai Kärpissä yrittää sen 50 peliä, eikä vain lähtenyt. Treidi oli paikallaan ja Kärpät sai puolustukseensa kaivattua vahvistusta.

Enkä ymmärrä Mustonen/Räty vertailuakaan, Mustonen pelaa tällä hetkellä ykkösen keskellä olosuhteiden pakosta... eli loukkaantumisten myötä. Muuten on aivan eri roolissa vs. Aatu. (alivoima, pyyteetön luisteleva asenne molempiin päihin).
Enkä suolaisi valmennustakaan, heillä on varmasti perusteensa ollut peluutukselle, aivan turha maalailla kuvia että tahallaan nyt pilataan jonkun uraa.

Aatulle pelkkää hyvää, U20 kisojakin varten on tärkeää, että löytää nyt peli-ilonsa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös