Humble brag, eli nöyrä kerskailu keskuudessamme

  • 253 065
  • 953

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Löytyipä sankeaa ainesta ihan omalta sivustoltamme:

Varteenotettava ensimmäisen maailman ongelma ja nöyrä kerskaus eli nökerrys yhdessä viestissä.

Eräs tinderin ominaisuus on, että se jaottelee ihmiset ulkonäön perusteella eri ryhmiin. Jos olet kuin perseestä vedetyn näköinen, niin tinder tarjoaa sinulle ensimmäiseksi myös perseestä vedetyn näköisiä ja vasta viimeisimmäksi pitkän selailun jälkeen näet ne missit. Jos taas olet ulkonäöllisesti keskivertoa ns. edustavampi, niin ensin näet "omaa tasoa" olevat ja vasta lopuksi ne mörököllit.

Jos siis joku valittaa että tinderissä naisten taso on alhainen, niin se kommentti kertoo enemmän kirjoittajan omasta ulkonäöllisestä asemasta.

Minua hieman jurppii kun minulle tinder tarjoaa ensimmäisen 50 profiilin aikana pelkkiä missejä ja kuitenkin tiedän ettei oikeassa elämässä niihin ole saumaa. Saa sitten vartin selata ennen kuin tulee vastaan oikeasti mahdollisia kumppaneita.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
On tässä vähän yritystä.

Minä voin myöntää, etten tykännyt ollenkaan. En edes vaikka minusta joku Vuoden Abiturientti leivottiinkin. Turha pellepäivä, olisi vaan kannattanut jäädä nukkumaan. Abimatkalle Tallinnaan lähdin, sieltä sentään tarttui alkoholia ja muutama aski tupakkaa mukaan, vaikkei nyt mikään ikimuistoinen reissu ollutkaan.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Onnittelut muuten tänään 50v täyttävälle Marko ”Jarna” Jantuselle.
Pitäisköhän kaivaa Jarnan kirja tuolta takkahuoneen kaapista ja lukaista uudestaan läpi.

Taitaa lainaus nyt mennä pieleen, mutta en sitä muutenkaan osaa. Tuossa kuitenkin pientä humble bragia.

Itse en nyt kesken ystävänpäivän juhlallisuuksien viitsi vaivata palvelijaamme menemään kellarikomeroomme tarkastamaan, vieläkö kirja Marko Jantusesta lojuu pois hävitettävien joukossa. Vai onko meidän jätteiden lajittelupäällikkömme käskenyt alaisiaan tyhjentämään sen osaston.
 
Viimeksi muokattu:

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kin-liitepartikkelin oikeaoppista käyttöä ketjun hengessä:

Esa ja faijansa olivat kuitenkin varmjoa, että Esa menee änäriin, eikä kouluja tarvii käydä. Kävi hyvin, mutta veikkaan, että baareissa istuu monta epäonnistunutta Tikiä. Minulla on myös toinen kaveri joka lapsi oli vähän samaa sarjaa. Lopetti koulun peruskoulun jälkeen ja kun kehuin oman lapseni koulumenestystä hänen äidilleen, niin hän sanoi, että xxx menee änäriin, ei tarvii käydä kouluja. No, hänkin on nyt änärissä, että ihan hyvin kävi sillekin. Asui muuten 200m tikkasen kotitalosta tämä poika syntyessään.

Noootttt a biiiggg deeeeaaalllll.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
En väitä olevani (paljon) keskimääräistä parempi kuski, mutta jos ajattelen itseni rampilta tulijaksi, niin en tarvitse oikeastaan ikinä tuota väistöä. Usein se päätietä tuleva aliarvioi minun autoni kiihtyvyyden, eli tekee sen kaistanvaihdon turhaan, eikä koskaan edes saavuta minua. Jos siitä kaistavaihdosta joskus olisi etua, niin usein liikennettä on silloin muutenkin niin paljon, että vasen kaistakin on täynnä eikä väistämään pysty.

Lempeästi lipsautettu kanssakeskustelijoille että on varaa valita autoonsa se tehokkaampi moottorimalli konepellin alle.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lempeästi lipsautettu kanssakeskustelijoille että on varaa valita autoonsa se tehokkaampi moottorimalli konepellin alle.
Ehkä paremminkin kyse siitä että ei nykyautoilijat oikein enää tiedosta Saabien kykyjä. Joskus ammoisina aikoina turbo-saabit oli maineeltaan niitä teiden häirikköjä, sittemmin saksalaiset vieneet tämän mainehaitan.
Humble bragia en sinänsä kiistä, sehän on oikeastaan osa koko saabismin DNA:ta.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Tuolla koronakeskustelussa @DAF vaivihkaa tuo esiin tärkeytensä. Boldaus mun. Mitäs lakeja tässä vuosien saatossa on saatu palstaveljen avulla maaliin?


Esityslista, käsiteltävät asiat (esityksineen) ja esimerkiksi kuultavat tahot ovat toki kaikki julkisia. Myös valmistelun ja käsittelyn eri päätösvaiheet. Myös asiantuntijalausunnot tulevat julkisiksi - on tullut jokunen kirjoitettua vuosien varrella niihinkin
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Harmittaa turhan konservatiivinen exit kolikolle jonka roi vajaassa puolessa vuodessa oli vaan 2230%, vaikka timanttikäsiölä se olisi ollut samassa ajassa 3250%.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ehkä tässä astuu nyt kuvaan ammattini tuoma suoraviivaisuus. Ihminen täysin vailla empatiaa, on sen verran vahva ilmaus, että halusin siihen suoraviivaisesti puuttua, ja kyllä psykopaatit eivät tunne empatiaa. Tästä lohkesi tuo yksinkertaistaminen osaltani. Toki diagnoosin oirekuvaus on paljon moninaisempi. Tiedän työni vuoksi erittäin paljon psyykkisistä, neurologisista sekä neuropsykiatrisista haasteista, joiden kanssa osa ihmisistä kamppailee. Tiedän myös erittäin paljon niiden kokonaisvaltaisista sukupolvia ylittävistä vaikutuksista ihmisten elämään. Kuitenkin kaksi korkeakoulututkintoa ja yi kahdenkymmenen vuoden työkokemus. Ei minua tarvitse tässä asiassa opastaa.
Joko on läpi?
 

teppana

Jäsen
En tiennytkään, että pedagogiassa käsitellään laajamittaisesti neurologiaa. Saako pätevyyden toimia myös päivystyksessä neurologina kun lukee itsensä erityisopettajaksi?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Halusin jos teini-ikäisenä kokeilla miten pitkän matkan jaksan uida. Mutsi souteli veneellä vieressä koko ajan. Kunto ei loppunut, mutta kyllästyin kolmen tunnin jälkeen, siinä vaiheessa matkaa oli taittunut noin neljä kilometriä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi pitää topata uimapuvut niin ettei minun tissit mahdu. Kun puku on muuten ok niin rinnat pursuaa ulos kupeista... Täytyy varmaan löytää joku toppaamaton versio koska uimapukukangas itsessään on melko venyvää.

Nosto.
Tämä lienee humble brag -ketjun kamaa.

----

Itsehän en käytä speedoja, koska.....no juuri siksi.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Nyt soittivat Kymistä 05-alkuisesta numerosta. Kerkesi hälyttää 18 sekuntia, olin kusella niin en ehtinyt vastata. Googlettamalla ei löytynyt numeroa eikä myöskään Fonecta Callerista. En ajatellut soittaa takaisin.

Pieni asia joo, mutta kokolailla ärsyttäviä juttuja kuitenkin.
Vai niin.

Tummennus minun. Kaikilla ei virtsaa noin pitkään tule.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ootas vaan kun vuosia tulee sullekin lisää. Noin ylipäänsä tämä sinun viestisi oli suoraan oikeassa ketjussa.
Kyllä tässä iässä se tippa on niin heikko, että viisi sekuntia ja pois. Turha siihen on jäädä vartomaan josko vielä. Ellei sitten ole tuollainen, joka yli 18 sekuntia tykittää menemään.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tämäkin on ollut osa käyttäytymistä jo nuoresta asti. Koulussa luokan tytöt jakoivat pojat niihin, joiden kanssa a) voi olla, b) joiden kanssa on mielellään ja c) joiden kanssa ei ole koskaan. Me jotka kuuluimme suosikkeihin, oltiin aivan eri asemassa kuin poikien alin kerros. Ja myös tämä oli törkeää kun nyt miettii. Hiljainen, tavallisen näköinen nuori poika oli tyttöjen pilkan kohde joko puolisalaa tai avoimesti, ja kärsi positiostaan.
Boldaus oma.

Naismarkkinat, tuo humble brag -ketjun klassikko.
 

444

Jäsen
Boldaus oma.

Naismarkkinat, tuo humble brag -ketjun klassikko.
Meinasin myös linkata tuon tänne. Tuossa vielä oikein ovelasti ujutettu tuollainen ”satuin olemaan hyvännäköinen ja suosittu, mutta onhan se nyt ihan tosi väärin, että meitä miehiä näin arvostellaan” -sympatiamagneetti sekaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maksan tällä hetkellä 47% veroa, tuohon eläke- ja muut maksut päälle niin about 55% palkasta katoaa ennen kuin saan palkan tilille ja pääsen maksamaan alvia ja muita mahtavia veroja kulutuksen muodossa.
Kokeilin veroprosenttilaskurilla arvioida millaiset vuositulot pitäää olla että pääsee 47% verotukseen. Vielä kolmella miljoonalla ( 3 000 000 euroa) saa veroprosentiksi 46 kun ei ole mitään vähennyksiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös