Humble brag, eli nöyrä kerskailu keskuudessamme

  • 253 073
  • 953

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
No, jatketaan nöyrää kerskailua:
Kovimpia tai kuuluisimpia kavereita, joiden kanssa olen istunut samassa ruoka- tai kahvipöydässä ovat olleet Ahti Karjalainen, Kalevi Sorsa, Aarno Saarinen, Ahti Pekkala, Matti Kekkonen, Helge ja Heikki Haavisto, Kauko Rastas, Pertti Voutilainen, Lasse Lehtinen, muutamia mainitakseni. Samoilla kokkareilla ja kokouksissa olleet jääkööt mainitsematta.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Tämän kirjan kirjoittaja ei ainakaan tunne sanaa "nöyrä" tässä yhteydessä. Kovemman sarjan mies taitaa olla:

 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
No, jatketaan nöyrää kerskailua:
Kovimpia tai kuuluisimpia kavereita, joiden kanssa olen istunut samassa ruoka- tai kahvipöydässä ovat olleet Ahti Karjalainen, Kalevi Sorsa, Aarno Saarinen, Ahti Pekkala, Matti Kekkonen, Helge ja Heikki Haavisto, Kauko Rastas, Pertti Voutilainen, Lasse Lehtinen, muutamia mainitakseni. Samoilla kokkareilla ja kokouksissa olleet jääkööt mainitsematta.
Kevyttä kauraa. Niinkuin toisessa ketjussa totesin, olen törpötellyt Mikko Alatalon kanssa samassa pöydässä. Lisäksi olen ryypännyt Pekka Myllykosken ja Arto Pajukallion kanssa sekä suudellut Anneli Mattilaa.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kevyttä kauraa. Niinkuin toisessa ketjussa totesin, olen törpötellyt Mikko Alatalon kanssa samassa pöydässä. Lisäksi olen ryypännyt Pekka Myllykosken ja Arto Pajukallion kanssa sekä suudellut Anneli Mattilaa.

Tähän asiaan mitenkään liittymättä tuli mieleen: eikös Sami Hedberg seurustele toisen iskelmätähden eli Saija Tuupasen kanssa? Pieni aasinsilta tähän väliin.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kehun itseäni ja kerron, että kesällä 2004 söin kilon meetwurstia yhdeltä istumalta. Kokonainen Euroshopper -meetwurstitanko naamariin. Tuli hieman jano jonkin ajan päästä ja vatsa meni sekaisin. En suosittele muita koittamaan vastaavaa suoritusta. Vähintään viikon suola-annos kerralla.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Tuli mieleen noista yhden katsojan matseista (vaikka ne nyt on vaan järjestelmäkukkasia), että mä oon oikeesti ollut kolme kertaa ihan yksin elokuvateatterin salissa, eli kolmesti on elokuva käynnistetty ihan vaan mua varten.

Paneeko joku paremmaksi?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tuli mieleen noista yhden katsojan matseista (vaikka ne nyt on vaan järjestelmäkukkasia), että mä oon oikeesti ollut kolme kertaa ihan yksin elokuvateatterin salissa, eli kolmesti on elokuva käynnistetty ihan vaan mua varten.

Paneeko joku paremmaksi?
Oliks sääkin siinä perversseille järjestettävässä pakkoindoktrinaatiokoulutuksessa jossa kateltiin opetusohjelmia, kuten "Ei tarkoittaa ei", "Lemmikkien pitäminen ja sallitut/kielletyt leikit" ja "The difference between a good and a bad touch"?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Oliks sääkin siinä perversseille järjestettävässä pakkoindoktrinaatiokoulutuksessa jossa kateltiin opetusohjelmia, kuten "Ei tarkoittaa ei", "Lemmikkien pitäminen ja sallitut/kielletyt leikit" ja "The difference between a good and a bad touch"?
No means yes, yes means anal.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Oliks sääkin siinä perversseille järjestettävässä pakkoindoktrinaatiokoulutuksessa jossa kateltiin opetusohjelmia, kuten "Ei tarkoittaa ei", "Lemmikkien pitäminen ja sallitut/kielletyt leikit" ja "The difference between a good and a bad touch"?

Raotetaan nyt sen verran, että yks noista kerroista saatto olla se, mikä päätyi Kellopeliappelsiiniin
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Tuli mieleen noista yhden katsojan matseista (vaikka ne nyt on vaan järjestelmäkukkasia), että mä oon oikeesti ollut kolme kertaa ihan yksin elokuvateatterin salissa, eli kolmesti on elokuva käynnistetty ihan vaan mua varten.

Paneeko joku paremmaksi?

Varasitko lipun etukäteen?

Aikoinaan olin Helsingin Bio Rexissä vahtimestarina. Poikkesin siellä iltanäytöksen aikana hakemassa palkkanauhaa. Paikalla oli iltavaksi naama nurinpäin: Pekkoa oli katsomassa kaksi ihmistä, jotka olivat varanneet aition hyvissä ajoin. No, saivathan nauttia rauhassa.

Pahoittelut aiheen ohi kommentoinnista.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voiko joku kehua sellaisella saavutuksella, että on käynyt katsomassa kaikki Pekko -elokuvat? Itse en tiedä ketään, joka olisi moiseen suoritukseen kyennyt.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Varasitko lipun etukäteen?

Aikoinaan olin Helsingin Bio Rexissä vahtimestarina. Poikkesin siellä iltanäytöksen aikana hakemassa palkkanauhaa. Paikalla oli iltavaksi naama nurinpäin: Pekkoa oli katsomassa kaksi ihmistä, jotka olivat varanneet aition hyvissä ajoin. No, saivathan nauttia rauhassa.

Pahoittelut aiheen ohi kommentoinnista.
Pekkoa aitiosta, sillä kehtaisi kehuskella kylän raitilla ja kulkea takki auki.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli mieleen noista yhden katsojan matseista (vaikka ne nyt on vaan järjestelmäkukkasia), että mä oon oikeesti ollut kolme kertaa ihan yksin elokuvateatterin salissa, eli kolmesti on elokuva käynnistetty ihan vaan mua varten.

Paneeko joku paremmaksi?
Kun Suomi pelasi Canada cupin finaalia, oli samaan aikaan menossa intia-pakistan krikettipeli. Se oli ensimmäinen moneen kymmeneen vuoteen erinäisten kahakoiden johdosta. Menin eräässä arabimaassa hotellin yhteydessä olleeseen sporttibaariin, missä oli about 100 inkkaria ja 100 pakua seuraamassa peliä isolta screeniltä. Vaihdatin kanavan oikealle ja jäin yksin seuraamaan, että riittääkö se Tuomon maali voittoon. Kello oli jotain aamu 2 tms. mutta edelleen maksava asiakas päättää.
 
K

Kiekkokatsoja

Itsensä kehumisketju joo. Ja ehkä huumorillakin..?

No, tässä vuosien varrella on jo muutama tyttökaveri sanonut rakastelun jälkeen.. että en ole koskaan kokenut tällaista.
Siitä voi tulla mieleen, että tällaista hyvää, vaiko noin surkeaa esitystä. Lienee eka vaihtoehto kyseessä, sillä kyllä sitä on rakasteltu, myös sen sanomiskerran jälkeenkin. Ai.. muka annettu uusi yrityskö.. Haistakaa pitkä pas..
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kevyttä kauraa. Niinkuin toisessa ketjussa totesin, olen törpötellyt Mikko Alatalon kanssa samassa pöydässä. Lisäksi olen ryypännyt Pekka Myllykosken ja Arto Pajukallion kanssa sekä suudellut Anneli Mattilaa.
Minä olen työntänyt sormeni Marita Taavitsaisen sieraimeen.

Olen myös ollut kantamassa kirjailija Heikki Turusta taksiin.

Lasse Viren on käynyt kotonani kahvilla.

Ismo Alangon kanssa olen vanhan Kerubin lyömätön Alias-pelin voittajatiimi.

Olen oksentanut Dave Lindholmin kengälle.

Tuli myös nussittua erään kansanedustajan saunassa. Ei kansanedustajaa, ei hänen vaimoaan eikä lapsiaan kuitenkaan. Kansanedustajan tyttären kaveria.

Äitini pikkuserkku näytteli Esko Salmisen vaimoa Raidissa.

Olen kätellyt Eino Gröniä, kertonut hänelle tärkeän tiedon ja kotvan päästä myös jutellut hänen kanssaan kahvikupillisen ajan.

Eräs Neljän Ruusun jäsen on kerran yllättänyt minut samasta vuoteesta tyttöystävänsä kanssa.

Olen pelannut erän kaisaa Vesku Loirin kanssa. Hävisin.

Hemmetti, johan minä kohta näillä ansioilla olen julkkis. Paitsi että en tunne ketään tupettajaa.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aiempaan viestiini lisäyksenä. Jos lapsia omaavalla alapääsynnyttäneellä naisella on pillu jokseenkin levinnyt, niin jotta nainen (mieskin) kokee riittävää tyydytyksen tunnetta ykköseen sujautettavan seksin aikana, niin tarvitaan keskimääräistä hieman isompi muna (ei tarvitse olla megaiso). Mikäli omaat keskikokoisen tai pienen, niin varaudu vetämään kakkoseen, jos on seksuaalisesti avoin ja seksistä nauttiva nainen. Dildo toki voi myös täyttää leveänkin vaginan, mutta penis pitää työntää kakkoseen.
Olen keskustellut asiasta suoraan naisen/naisien kanssa. Toki otos on suppea tältä keskustelun puolelta ja ihmiset kokee seksin yksillöllisellä tavalla. Lisäksi eri kumppaneiden kanssa tyydyttyy eri asioista. Ei ole vain yhtä oikeaa mallia per ihminen. Riippuen aina siitäkin miten ja mitkä osat sopii yhteen, niin ennen kaikkea sen mukaan toimitaan. Muitakin asioita tottakai on jotka ratkaisee jotta nautinto on molemmin puolin suurta.

Tässä mainiossa viestissä tulkitsin nöyräksi kerskailuksi tuon kohdan "Olen keskustellut asiasta suoraan naisen/naisien kanssa. Toki otos on suppea tältä keskustelun puolelta", siinä kun hienovaraisesti vihjataan että käytännön puolelta otos ei todellakaan ole suppea.

Lisäksi kohdan "Mikäli omaat keskikokoisen tai pienen" voisi tulkita, että kirjoittajalla itsellään on keskimääräistä suurempi, mutta ehkä tulkitsen liikaa.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
@El Gordo Ei kai KUNINGASMUNA voi millään ilveellä pieni ollakaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Humble brag - tästä eteenpäin nöyrä kerskailu - tarkoittaa sitä, että kun ihminen viestii jostakin asiasta, hän asettaa ikään kuin sivumennen ja alitajuisesti viestiinsä kerskailua. Tämä alitajunnasta muka-kumpuavuus on nöyrän kerskailun tunnuspiirre, tavallinen kerskailu ei tähän kuulu, minun puolestani jokainen saa rehennellä rauhassa esimerkiksi autollaan tai rahoillaan kunhan tekee sen suoraan. Mutta nöyrä kerskailija kerskailee epäsuorasti, erilaisten mielleyhtymien kautta.

Olen jo monta kertaa kai toistanut tämän ketjun idean menneen rikki @Uleåborgir loistavasta alkuperäisidesta, kun joku kertoo siitä että on ollut Kalevi Sorsan
nuorisolaiset googlatlaa
kanssa kahvittelemassa tai että on asunut Kivenlahdessa.

Vähemmän tuota tauhkaa ja lisää tätä:

Toki myös jatkuvana kehittäjänä olen saanut kehitettyä itselleni ihan huomioitavan ulkonäön. Salilla liikkuessa, kokoajan liikkeitä ja omaa tekemistä parantamalla pikkuhiljaa saanut hyviä tuloksia. Ei nekään ole erinomaisia, mutta varmaan keskiarvoksi lihasryhmäkohtaisista arvosanoista muodostuisi jotain 8 ja 9 väliin.

Joskus kymppitonni on mennyt vartissa, kun sitä ennen on viisi tonnia tullut vartissa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös