Ihmettelyketju

  • 6 360 167
  • 38 768

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miksiköhän näin? Vielä tällaisilla näin kuumilla keleillä ja kun asuntonikin on suht kuuma. Onko nyt kosteutta ilmassa niin paljon että nuo eivät kuivu siksi niin nopeasti?

Jep, tuosta se johtuu. Kuuma ilma sitoo itseensä enemmän kosteutta -> ilmankosteus korkeampi -> asiat kuivuu hitaammin. Jos sinulla on parveke tai muuten mahdollisuus ripustaa ne kuivumaan ulkoilmaan niin kuivuminen on nopeampaa etenkin auringonpaisteessa ja tuulessa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jep, tuosta se johtuu. Kuuma ilma sitoo itseensä enemmän kosteutta -> ilmankosteus korkeampi -> asiat kuivuu hitaammin. Jos sinulla on parveke tai muuten mahdollisuus ripustaa ne kuivumaan ulkoilmaan niin kuivuminen on nopeampaa etenkin auringonpaisteessa ja tuulessa.
Jos on koneellinen ilmanvaihto kannattanee sekin laittaa täysille. Kylpyhuoneen lattia (ja seinätkin) pitäisi kyllä myös kuivata käytön jälkeen.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Käyn lähes joka päivä asunnollani suihkussa. Käydessäni suihkussa kastuu siinä samalla tietenkin sekä lattia että tullessani pois suihkusta niin myös pieni wc-matto. Pyyhkeenkin aina kuivaamiseni jälkeen ripustan vain hieman kosteana takaisin vessan pieneen naulakkoon.

Kannattaa kuivata aina lastalla lattia huolellisesti sen jälkeen kun lähtee suihkusta. Omistaja kiittää ettei kylppäri homehdu. Onhan siellä ilmanvaihto jo huono jos ei itsestään kuivu. Tietysti lattialämmitys aina päällä jos siellä sellanen on.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Silmälasien käyttäminen ilman voimakkuuksia. Parikin puolituttua nähnyt lasit päässä säännöllisesti irl sekä sosiaalisen median kuvissa, ja sitten on selvinnyt jossain vaiheessa (en itse kysynyt) etteivät edes tarvitse laseja lainkaan vaan hankkivat ne vain muodin vuoksi. Myös jotkut bloggarit youtubessa ovat tilanneet silmälasikehyksiä ulkomailta asti ja käyttävät niitä sitten "ikkunalaseina" silmiensä edessä.

Näin itse laseja näkösyistä käyttävänä (ei ulkonäkö) kyllä koen melko ihmeellisenä, että jotkut vapaaehtoisesti haluavat pitää rillejä vaikkeivat tarvitsisi niitä millään tavalla. Varsinkin kun niistä vielä joutuu maksamaankin ja ei ole vaihtoehtoa nähdä halutessaan kunnolla ilman kakkuloita taikka sitten piilareiden kanssa pelailua, toisin kuin heillä. Eihän se minulta pois toki ole ja ovathan silmälasit joidenkin päässä tyylikkäitä, mutta en ymmärrä silti.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Silmälasien käyttäminen ilman voimakkuuksia. Parikin puolituttua nähnyt lasit päässä säännöllisesti irl sekä sosiaalisen median kuvissa, ja sitten on selvinnyt jossain vaiheessa (en itse kysynyt) etteivät edes tarvitse laseja lainkaan vaan hankkivat ne vain muodin vuoksi. Myös jotkut bloggarit youtubessa ovat tilanneet silmälasikehyksiä ulkomailta asti ja käyttävät niitä sitten "ikkunalaseina" silmiensä edessä.

Näin itse laseja näkösyistä käyttävänä (ei ulkonäkö) kyllä koen melko ihmeellisenä, että jotkut vapaaehtoisesti haluavat pitää rillejä vaikkeivat tarvitsisi niitä millään tavalla. Varsinkin kun niistä vielä joutuu maksamaankin ja ei ole vaihtoehtoa nähdä halutessaan kunnolla ilman kakkuloita taikka sitten piilareiden kanssa pelailua, toisin kuin heillä. Eihän se minulta pois toki ole ja ovathan silmälasit joidenkin päässä tyylikkäitä, mutta en ymmärrä silti.
Valmentaja Kapanen huutaa hep. Tai minä mitään tiedä, vaan tosi vahva mutu.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Valmentaja Kapanen huutaa hep. Tai minä mitään tiedä, vaan tosi vahva mutu.
Juu tuo on toinen samaan asiaan liittyvä ilmiö, että sitten silmälasit laitetaan päähän kun halutaan näyttää jotenkin fiksummalta, esimerkiksi juuri valmennus- tai asiantuntijahommissa. Ihan kuin se olisi joku vapaa valinta, että onko silmälasit vaiko ei. Ilmeisesti sitten ei-älyköt eivät laseja juurikaan tarvitse?
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Yhden jenkkikiekkoilijan tulo Turkuun.

Jos URHEILUjoukkue TPS haluaa palkata itselleen URHEILULLISEEN sapluunaansa sopivan pelaajan, ei mun nähdäkseni silloin pitäisikään minkään URHEILUN ulkopuolisen vaikuttaa asiaan. Kyllä mä haluan nähdä lätkässä joukkueita, mitkä on rakennettu voittamaan se oma sarjansa, eikä mitään saipoja tai kalpoja, joissa "omat pojat-projektin" hengessä läiskitään hodari kädessä fanikatsomossa toisten selkiä.

Ymmärrän jos joku mutasarjajengi haluaa pitää kiinni omista periaatteistaan ja imagostaan ulospäin, mutta kyllä mun mielestä kilpaurheilusarjassa se fokus pitää olla voittamisessa, ei siinä miltä se näyttää ulospäin. Kunnioitan tiettyjä arvoja itsekin, ja toki hienoa, jos tällaisia asioita tuodaan seuran toimesta esille. TPS:n pääasiallinen tavoite on kuitenkin menestyä urheilullisesti, ei valistaa ihmisiä siitä mikä on oikein ja mikä väärin.

Se on toki eri asia, onko Rodewald huippuhankinta vai ei, mutta se on sinänsä toisarvoista. Tällä hetkellä TPS ja sen taustahenkilöt näkee Rodewaldin olevan pelillisesti vahvistus turkulaisille. Silloin voittamiseen tähtäävän jengin tulee ehdottomasti hankkia kyseinen palanen, riippumatta siitä mitä se palanen on joskus kirjoitellut sosiaaliseen mediaan.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Yhden jenkkikiekkoilijan tulo Turkuun.

Jos URHEILUjoukkue TPS haluaa palkata itselleen URHEILULLISEEN sapluunaansa sopivan pelaajan, ei mun nähdäkseni silloin pitäisikään minkään URHEILUN ulkopuolisen vaikuttaa asiaan. Kyllä mä haluan nähdä lätkässä joukkueita, mitkä on rakennettu voittamaan se oma sarjansa, eikä mitään saipoja tai kalpoja, joissa "omat pojat-projektin" hengessä läiskitään hodari kädessä fanikatsomossa toisten selkiä.

Ymmärrän jos joku mutasarjajengi haluaa pitää kiinni omista periaatteistaan ja imagostaan ulospäin, mutta kyllä mun mielestä kilpaurheilusarjassa se fokus pitää olla voittamisessa, ei siinä miltä se näyttää ulospäin. Kunnioitan tiettyjä arvoja itsekin, ja toki hienoa, jos tällaisia asioita tuodaan seuran toimesta esille. TPS:n pääasiallinen tavoite on kuitenkin menestyä urheilullisesti, ei valistaa ihmisiä siitä mikä on oikein ja mikä väärin.

Se on toki eri asia, onko Rodewald huippuhankinta vai ei, mutta se on sinänsä toisarvoista. Tällä hetkellä TPS ja sen taustahenkilöt näkee Rodewaldin olevan pelillisesti vahvistus turkulaisille. Silloin voittamiseen tähtäävän jengin tulee ehdottomasti hankkia kyseinen palanen, riippumatta siitä mitä se palanen on joskus kirjoitellut sosiaaliseen mediaan.
Viestissäsihän on ainakin yks pala täyttä paskaa. Kesken viime kauden KalPa (HUOMAA KIRJOITUSMUOTO), hankki Jeremy Braccon ihan vaan menestyäkseen. Taistellakseen kannusta.
No Jermuhan toki toi tullessaan repullisen kokkelia ja sen voimalla kiusas kaikkia lajitovereitaan eli menestys jäi väliin.

Toivottavasti Rodilla menee lujempaa.

Edit. SaiPa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Pelaajia palkatessa taitaa tulevaisuudessa olla tärkeää tarkistaa pelitaitojen ohella somehistoria.
Jos sellaista ei ole, voi huokaista helpotuksesta, vaikka tyyppi voikin lopulta olla täysi rasisti ja mulkku. Ei vaan ole halunnut mainostaa sitä internetissä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestissäsihän on ainakin yks pala täyttä paskaa. Kesken viime kauden KalPa (HUOMAA KIRJOITUSMUOTO), hankki Jeremy Braccon ihan vaan menestyäkseen. Taistellakseen kannusta.
No Jermuhan toki toi tullessaan repullisen kokkelia ja sen voimalla kiusas kaikkia lajitovereitaan eli menestys jäi väliin.

Toivottavasti Rodilla menee lujempaa.

Edit. SaiPa.

Hiffasitko jo, että saipat ja kalpat oli tarkoituksella kirjoitettu pienellä..?

Sä voit mielenrauhasi takia vaikka korvata sen kalpan vaikka pelicansilla, jos sen jälkeen helpottaa...

Ja oikeastaan mun pointti tulikin just sun puolesta hyvin uudestaan esiin. Urheilullista menestystä mun mielestä pitääkin tavoitella, eli KalPa (sori, kalpa) teki ihan oikein hankkiessaan joukkuettaan vahvistavan palasen pärjätäkseen paremmin.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Hiffasitko jo, että saipat ja kalpat oli tarkoituksella kirjoitettu pienellä..?

Sä voit mielenrauhasi takia vaikka korvata sen kalpan vaikka pelicansilla, jos sen jälkeen helpottaa...

Ja oikeastaan mun pointti tulikin just sun puolesta hyvin uudestaan esiin. Urheilullista menestystä mun mielestä pitääkin tavoitella, eli KalPa (sori, kalpa) teki ihan oikein hankkiessaan joukkuettaan vahvistavan palasen pärjätäkseen paremmin.
Ihmettelen miksi et vouhkaa kiekkopuolella asiasi kanssa.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ihmettelen miksi et vouhkaa kiekkopuolella asiasi kanssa.

Ei ole kiekkopuolella erillistä yleisen ihmettelyn ketjua, sopii mun mielestä tänne paremmin..

Turha tällaisella tukkia kiekkopuolen ketjuja.

edit. Eikä mulla mitään erityistä "asiaa" tässä ole, kunhan kirjoitin mitä tällä hetkellä ihmettelen.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ihmetellä täytyy miten vaikea konsepti tuo sääntöjen kymppipykälä kanssakirjoittajille on kun tuntuu koko ajan joku saavan siitä kuukauden kopituksia. Toki kesällä hyvä käyttää aikaa muutenkin kuin palstalla pämisemiseen niin ehkä tuommoinen varma pidempi rankku on siihen hyvä jos ei oma luonteenlujuus riitä pitämään kesätaukoa kirjoittelusta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Luulisi että grillimakkaran valmistus olisi niin standardoitu että kaikki pötköt olisi saman kokoisia ja näköisiä (paino on varmaan kaikissa sama, en ole tutkinut). Tänään oli paketissa sellainen ohut soiro ja paksu pötkö joka ylsi tuota ohutta soiroa vain puoli väliin. Loput kaksi oli siltä väliltä. Tietenkin kyseessä oli makkarahyllyn halvin tuote, poprilli, eli ei siltä suuria voi odottaakaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luulisi että grillimakkaran valmistus olisi niin standardoitu että kaikki pötköt olisi saman kokoisia ja näköisiä (paino on varmaan kaikissa sama, en ole tutkinut). Tänään oli paketissa sellainen ohut soiro ja paksu pötkö joka ylsi tuota ohutta soiroa vain puoli väliin. Loput kaksi oli siltä väliltä. Tietenkin kyseessä oli makkarahyllyn halvin tuote, poprilli, eli ei siltä suuria voi odottaakaan.
Makkarathan voi tehdä itsekin...

Tosin näillä lappilaisten ohjeilla kaverit loppunevat ennemmin tai myöhemmin:

 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Täytyy kyllä jopa ihmetellä miten säyseästi miehen lapsi oli meillä juhannuksen. Pelkäsin jotain "itkupotkuraivareita" ja/tai mököttämistä kun pitää tulla tänne maalle tylsien kääpien luokse kun kaverit saa tehdä jotain kivaa. Jutun ydin taisi olla ettei kaveritkaan saaneet mennä kavereiden kanssa viettämään juhannusta vaan olivat oman perheensä kanssa. Rapsaa (raporttia) lähti kyllä vähän väliä kavereiden juhannus-whatsapp-ryhmässä. Kuvia ruuista, juomista, juhannuskoivuista, kokosta ja milloin mistäkin. Ai mistä tiedän... Kuvia teini otti paljon ja aika usein hän tokaisi että tämä täytyy laittaa ryhmään. Kyllä vähän oli erilaista juhannuksen vietto "perhepiirissä" kuin minun lapsuudessa (nuoruudessa).
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
England = Englanti
Italy = Italia
Belgium = Belgia
Germany = Saksa??

Vaadin, että Saksa on tästä eteenpäin suomeksi Germa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
England = Englanti
Italy = Italia
Belgium = Belgia
Germany = Saksa??

Vaadin, että Saksa on tästä eteenpäin suomeksi Germa.
Vaihdetaanko Ruotsi Swedaksi? Ja Tanska Demaksi. Venäjää tuskin uskalletaan kääntää kun se kääntyisi varmaan sopimattomaksi.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vaihdetaanko Ruotsi Swedaksi? Ja Tanska Demaksi. Venäjää tuskin uskalletaan kääntää kun se kääntyisi varmaan sopimattomaksi.

Ja Suomi sitten varmaankin jatkossa Finla.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Tuossa on Italiaa lukuunottamatta kaikki väärin.

Niin moni asia on väärin tässä maailmassa

Tänään ihmettelen CDON:ilta kerralla tilaamieni 10 Blu-Ray -leffan toimitusta neljässä eri paketissa. Saapuivat kahtena peräkkäisenä päivänä. Kahdessa paketissa toimitus nyt aika normaaliakin, mutta ei nyt ihan tällaista ole koskaan käynyt. Ehkä isot paketit olivat lopussa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Naapurilla on kolme lammaskoiraa. Joutuivat lopetuttumaan yhden mutta hankkivat pennun "tilalle". Vanhat koirat oli opetettu niin ettei ne hauku. Jos pienikin haukku kuului niin tuli huuto olla hiljaa. Nyt tätä uutta koiraa (on jo reilun vuoden ikäinen) ei ole opetettu olemaan hiljaa vaan jopa perheen lapset juoksevat vinkulelun kanssa ja koira perässä haukkuen. Ei siinä sinänsä mitään, koirat nyt vaan välillä haukkuu, enkä siitä nyt ole valittamassa. Vaan ihmettelen miksi uutta koiraa ei hiljennetä kun vanhojen kanssa on oltu niin tiukkana.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Olen oppinut skippaamaan iltapäivälehtien ym. sivustojen mainokset tuijottamalla tyhjyyteen sen ajan kun mainokset pyörivät ja varsinainen video alkaa. Mitään ei jää niistä mieleen. Lieneekö yleinen tapa ja taito?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös