Kuntavaalit 2021 – suuri tulosilta

  • 34 177
  • 464

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
On tämä ihan priceless. Juhana Vartiainen tunnustaa olleensa 30 vuotta demari, ja kokkarit äänestävät tätä ihan innoissaan.
Mutta Vartiainenhan on hieno esimerkki siitä, että demariudesta voi parantua.
 

Tuamas

Jäsen
Tampereella Kokoomus ottaa kiriä, tällä hetkellä eroa demarien ja kokoomuksen välillä on noin 300 ääntä.

Edit. Ei ihan tainnut riittää, 134 ääntä näyttää jäävän eroa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mutta Vartiainenhan on hieno esimerkki siitä, että demariudesta voi parantua.
Nauroin sille, miten jotkut kuvittelivat, että Vartiainen muuttuu ihan tuosta vain demarista kokkariksi. Tätä olen nauranut koko ajan.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Olipas heikko äänestysinnokkuus, vaikka nämä vaalit ovat paikallisesti kaikkein tärkeimmät. Silti ei viitsitä ottaa kantaa äänestämällä, vaan huudetaan mieluummin netissä pöljyyksiä, nimettömänä tietysti.

Olin itse toista kertaa ehdolla ja läpi pääsin tällä kertaa.
Kas, onnea! Muista puoltaa urheilua ja liikuntakulttuuria ja kaikkia jatkiksen hommia.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onnea demarit! Saitte omat taistelijat ja sitten vielä Vartiaisen hommiin. Arvostan.
 

torreira#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Arsenal
Ei ole onneksi vihreiden pilven pössyttelijöiden vihreä vallankumouskaan ihan ottanut tuulta purjeisiin. Ehkä eduskuntavaaleissa saadaan persujen alkit ja vihreiden pilviveikot uurnille? Kokkel....kokkarivekkulit nyt pääsee vaikka sillä taksilla aina äänestään.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se kumma, että jengi ei äänestä. Itse äänestäminen on ainakin jo tehty naurettavan helpoksi ja sen voi tehdä vaikka minuutissa kauppareissulla, mutta ilmeisesti sitten ei vain kiinnosta kun netissäkin voi räksyttää.

Entä jos on jo kunnassa asiat hyvin? En keksinyt yhden yhtä asiaa, joka pitäisi korjata kunnassani. Jotain pieniä juttuja löytyy, mutta ei mitään merkittävää. Mulla on täysi luotto siihen, että nämä nyt valitut hoitaa hommansa hyvin. En ihan ymmärrä tuota ''jos et äänestä et saa valittaa sitten''. Lähtökohtaisesti kansalaiset on syyntakeettomina syntynyt tähän demokratiaan. Eikä äänestäminen ole mikään velvollisuus. Oikeus se on, ja hieno oikeus onkin kun katsoo maailmaa.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Entä jos on jo kunnassa asiat hyvin? En keksinyt yhden yhtä asiaa, joka pitäisi korjata kunnassani. Jotain pieniä juttuja löytyy, mutta ei mitään merkittävää. Mulla on täysi luotto siihen, että nämä nyt valitut hoitaa hommansa hyvin. En ihan ymmärrä tuota ''jos et äänestä et saa valittaa sitten''. Lähtökohtaisesti kansalaiset on syyntakeettomina syntynyt tähän demokratiaan. Eikä äänestäminen ole mikään velvollisuus. Oikeus se on, ja hieno oikeus onkin kun katsoo maailmaa.

Ei ole velvollisuus, se on itse asiassa etuoikeus. Mutta eipä siinä, kukin tyylillään.
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nauroin sille, miten jotkut kuvittelivat, että Vartiainen muuttuu ihan tuosta vain demarista kokkariksi. Tätä olen nauranut koko ajan.
Tuolla Vartiaisen oikeistoliberaali-neljänneksellä on aika paljon potentiaalisia kokoomus-äänestäjiä. Vartiainen on aika kaukana nyky-demareista.
 

Liitteet

  • vartiainen.PNG
    vartiainen.PNG
    24,1 KB · kertaa luettu: 101

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mika Poutala läpi Espoossa. Puolue vähemmän yllättäen KD.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja Demarit voitti Tampereen 134 äänen erolla Kokoomukseen. Ei tullu Kalesta pormestaria.

Tampereellahan Kokoomus oli RKP:n kanssa vaaliliitossa ja RKP sai 160 ääntä eli vaaliliitto Kokoomus+RKP oli suurin. Onko tällä sitten pormestarivalinnassa merkitystä kun RKP jäi ilman paikkaa?
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Kyllä tämä tulos on pettymys persuille, pyörittelipä sitä miten päin tahansa. Harvoin tulee näin suuria eroja gallup-tuloksiin alaspäin, vai tuleeko jollakin vastaava sulaminen mieleen?

Oulussa positiivinen tulos, että kepu on kakkonen. Tuota puoluetta ei minkään kaupungin johtoon kannata äänestää, sen voi todeta vaikka katsomalla Oulun kaupunkirakennetta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuolla Vartiaisen oikeistoliberaali-neljänneksellä on aika paljon potentiaalisia kokoomus-äänestäjiä. Vartiainen on aika kaukana nyky-demareista.
Demari se oli silti 30 vuotta. Olisitteko äänestäneet jos se olisi ollut demari?

Veikkaan että ette.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös