Vaikka pidätkin autoritäärisistä hallinnoista, niin kyllä minä näkisin Yhdysvallat vähän merkittävämpänä kuin Kiinan. Sinä voit itse alkaa puhumaan Kiinan huonoista puolista ja laatia vetoomuksia, järjestää boikotteja jne. jos haluat. Muistaakseni ainakin Amnesty kerää allekirjoituksia uiguurien puolesta ja rahaakin voi lähettää.Mua jaksaa ihmetyttää, et Trumpin toimia arvostellaan maailman mahtavimman maan pressana, vaikkei tätä ollut. Samaa arvostelua palstalla näkyy kuitenkin pirun vähän sen todellisen suurvallan, eli Kiinan valtiojohdon ja näiden toimien osalta. Tuo maa kun faktisesti on vienyt johtopaikan USAlta jo joitakin vuosia sitten, eikä noudata oikeastaan mitään yleismaailmallisia sääntöjä. Omia kansalaisia tapettu Trumpin valtakauden aikana vaikka kuinka paljon, ei ole paljoa näkynyt keskusteluissa. Tätä samaa on osin nähtävissä noissa urheilukisojen siirtoja vaativissa keskusteluissa, Kiina saa kummasti mennä tutkan alla, vaikka nykyisistä suurvalloista tekee ihmisoikeusrikoksia eniten.
Uyghurs | Human Rights Watch
Vetoomus suljettu | Amnesty

Esimerkiksi noille kahdelle voit lahjoittaa rahaa ja pyytää vaikka Sauli Niinistöä ottamaan kantaa ihmisoikeuksien puolesta Kiinassa.