Jatkoajan rumpalit

  • 29 714
  • 203

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos meinaa soittaa kännissä, niin treenaa kännissä. Mulla on aina ollut rajana max kolme bisseä ennen keikkaa, ei mene vielä päähän mutta poistaa jännitystä. On sitä kännissäkin tullut soitettua, ja se on aivan kauheaa. Kuulostaa kyllä sillä hetkellä hyvältä, mutta jälkikäteen hävettää.
Mulla raja on aika nolo eli yks pullo kolmosta. Time menee hankalaksi ja rämpyttäminen sitä kautta epämukavaa jo toisen jälkeen.
 

Mostal0

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mun silmiin tuo Raatikaisen soittoasento on aika lähellä optimia, ehkä hitusen vielä korkeammalla olisi oma penkki.

Mutta joo, jokainen soittaa miten on tottunut. Ei kävisi mielessäkään kertoa Laculle tai Twist Twistille että teidän soittoasento on paska, sen verta tekijämiehiä molemmat. Jussi69 hakkaa virveliä sellaisella liikeradalla, että mulla paukkuu olkapää jo pelkästä ajatuksesta.

Toki jokainen soittaa miten on tottunut, mutta tuo Raatikaisen soittoasento on kyllä sellainen etten ihmettele yhtään jos on vähän ollut selkävaivoja. Kaikille toki ei tule ongelmia, mutta esimerkiksi Phil Collinsin soittoasento oli juuri tuollainen snare kovassa kulmassa ja sitä lyödään tavallaan eteenpäin. Ihan hassu ajatuskin itselle.

Jussi69 ei kuulu keskusteluun (hyvistä ;) rumpaleista.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Toki jokainen soittaa miten on tottunut, mutta tuo Raatikaisen soittoasento on kyllä sellainen etten ihmettele yhtään jos on vähän ollut selkävaivoja. Kaikille toki ei tule ongelmia, mutta esimerkiksi Phil Collinsin soittoasento oli juuri tuollainen snare kovassa kulmassa ja sitä lyödään tavallaan eteenpäin. Ihan hassu ajatuskin itselle.

Jussi69 ei kuulu keskusteluun (hyvistä ;) rumpaleista.

No joo, on tuo nyt kun tarkemmin katsoo niin suhteellisen matala asento. Eilen kun nopeasti katsoin, niin näytti että jalat ois ollut hyvässä kulmassa, mutta kyllähän tuossa perse matalalla on. Ja snarea en edes älynnyt katsoa, mutta totta puhut. Sinällään erikoista, koska Raatikainen on Hahdon opissa ollut, ja Hahto on aika tietoinen mitä huono soittoasento pahimmillaan tekee.

Jussi69 ei tosiaan ollut verrokkina, kunhan vain kirjoitin miten joillain kroppa kestää vaikka tekisi miten 'väärin'. Mulla kestäisi olkapää ehkä vuoden tuollaista snaren takomista. Show hommia tuo tietty on, mutta aivan järjetön liikerata kädelle.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tulikin mieleen, että mulla oli yhdessä vaiheessa yks crash riden oikealla puolen, lattiatomin yläpuolella. Ei edes mikään iso kiertoliike, mutta joutui kuitenkin vähän työntämään oikeaa olkapäätä, jotta siihen pystyi kunnolla komppaamaan. Joskus kuukauden jälkeen ihmettelin, kun oikea olkapää on kipeä, kunnes välähti että hetkinen. Järkeilin vähän settiä uusiksi ja yllättäen olkapään kivut lähtivät pois. Soittaessa tuo ei tuntunut edes pahalta, joten ei sitä siinä hetkessä tajunnut edes.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tulikin mieleen, että mulla oli yhdessä vaiheessa yks crash riden oikealla puolen, lattiatomin yläpuolella. Ei edes mikään iso kiertoliike, mutta joutui kuitenkin vähän työntämään oikeaa olkapäätä, jotta siihen pystyi kunnolla komppaamaan. Joskus kuukauden jälkeen ihmettelin, kun oikea olkapää on kipeä, kunnes välähti että hetkinen. Järkeilin vähän settiä uusiksi ja yllättäen olkapään kivut lähtivät pois. Soittaessa tuo ei tuntunut edes pahalta, joten ei sitä siinä hetkessä tajunnut edes.
Täällä oli kanssa kolmas crash joskus tuossa. Joskus muinoin kun piti kaikki mahdolliset pellit yhdistellä settiin, niin joutui niitä splasheja ja chinoja muutenkin kurkottelemaan. Mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä riisutumpi on setup ja ergonomisuus parantunut. Pellit on muutenkin itsellä aika alhaalla, joten eipä tuota soittoa tarvitse erityisesti repiä. Ridehän on oikestaan nykyään toisen etutomin kohdalla, silloin varsinkin lättyä pystyy käskyttämään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Täällä oli kanssa kolmas crash joskus tuossa. Joskus muinoin kun piti kaikki mahdolliset pellit yhdistellä settiin, niin joutui niitä splasheja ja chinoja muutenkin kurkottelemaan. Mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä riisutumpi on setup ja ergonomisuus parantunut. Pellit on muutenkin itsellä aika alhaalla, joten eipä tuota soittoa tarvitse erityisesti repiä. Ridehän on oikestaan nykyään toisen etutomin kohdalla, silloin varsinkin lättyä pystyy käskyttämään.

Sama homma nykyään, ergonomisuus on se minkä mukaan setin asettelen. Ja tosiaan sekin, että harvemmin niitä peltejä tarvitsee olla 10 kappaletta setissä. Näyttäähän se toki hyvältä, mutta niin kauan kun mulla ei ole tekniikkoa, joka ne asettelee mulle valmiiksi, niin mennään vähemmällä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti




Laitetaas Heikiltä toinen työnäyte, uskomattoman tarkkaa ja vaivattoman näköistä, ei yhtään turhaa liikettä. Showmiehilläkin on paikkansa kannujen takana mutta tätä katselee ja kuuntelee mielellään. Sen vähän mitä rumpujen soitosta ymmärrän niin tuossa on ergonomisesti täydellinen soittoasento, eleetöntä ja atomintarkkaa työtä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos meinaa soittaa kännissä, niin treenaa kännissä. Mulla on aina ollut rajana max kolme bisseä ennen keikkaa, ei mene vielä päähän mutta poistaa jännitystä. On sitä kännissäkin tullut soitettua, ja se on aivan kauheaa. Kuulostaa kyllä sillä hetkellä hyvältä, mutta jälkikäteen hävettää.
Viime keikalla kokeilin aivan nollalinjalla. Olin aivan jäässä ja kauhusta kankeana. Kyllä sen muutaman kestää ottaa. Joskus junnuna vetänyt aivan jurrissa eikä siitäkää hyvä heilunut. Muutama rentouttava lienee se optimaalisin. =)
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti




Kaitsu, Lacu ja Hessu keskustelevat rumpujen virittämisestä, äänessä pääasiassa Kaitsu. Minä tykkään kuunnella ihmisiä jotka tietävät mistä puhuvat. Laculta hauska juttu noin 30 minuutin kohdalla. Heikki soitti Laculle ja kysyi saisiko opetusta, Lacu vastasi että onnistuu. Heikki oli 16-vuotias kun meni tunnille ja Lacu sanoi että mene setin taakse ja soita jotain. Heikki otti kapulat kouraan ja alkoi paukuttaa ja Lacu totesi:" En mää sulle pysty mitään opettaan."

Tuosta tarinasta tuli mieleen vuosia sitten tapaus kun meidän bändiin tuli uusi rumpali joka oli toisen kitaristin tuttu, 17-vuotias heppu. Minä hurahdin Rushin musiikkiin parikymppisenä eli paljon tuota aiemmin. Sain kaverilta lainaksi Exit Stage Left-livetallenteen jota soitin satoja tunteja opetellen soittamaan kitaralla Lifesonin jutut. Opinkin ja sitten kun tämä uusi rumpali tuli messiin niin joskus treenikämpällä aloin soittaa lämpimikseni Jacobs Ladderia ja tämä heppu alkoi soittaa kuin Neil Peart. Meikäläisellä monttu aukesi ja tilkka ilopissaa lirahti housuun. Siitä lähtien aina jos ei huvittanut treenikämpällä omia biisejä soittaa niin vedettiin Rushia ja hauskaa oli.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti




Minä en ymmärrä miten näiden huippurumpaleiden aivot ovat rakennettu kun kaikki neljä raajaa elävät omaa elämäänsä toisistaan riippumatta. Minulle tekee tiukkaa kävellä ja syödä purkkaa yhtäaikaa. Kannattaa tsekata Heikin oma YT-kanava, hyvää matskua vähän edistyneemmille kannuttelijoille.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Kapulan heittelemisestä ja showmeiningistä puheenollen, Vince Neilin soolobändin rumpali Zoltan Chaney on varmaan yksi parhaista/pahimmasta päästä.



No on kyllä varsin omanlainen tyyli soittaa. Toi näyttä enemmän siltä kun ois vetäny pohjat alle lähtee joskus yöllä soittelee pienes tai vähän suuremmassa hiprakassa rumpuja. Jotenkin tossa on myös omaa silmää liikaa kaikkea joten puolet pystyin kattoo.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
@Knox joskus kun puhuttiin Cententeistä, niin nyt olisi "super-settiä" tarjolla. Mahdollisuus saada oma nimi/logo kaiverrettuna symbaaleihin. Päheetä!

Ajattelin, jos sattuisi kiinnostamaan.

 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
@Knox joskus kun puhuttiin Cententeistä, niin nyt olisi "super-settiä" tarjolla. Mahdollisuus saada oma nimi/logo kaiverrettuna symbaaleihin. Päheetä!

Ajattelin, jos sattuisi kiinnostamaan.


Mulla on itse asiassa sinun vinkistä Cententin '19 Tang Crashi! 20 toimituksessa olisi kestänyt helvetin kauan, mutta tuo '19 soi todella hyvin ja raskaasti. Kunnon mättöpelti.

Todella hyvä hinta/laatusuhde. Eli kiitokset sinne!
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Yleensä en muiden biisejä jaksa soitella, mutta QOTSAn No One Knows on poikkeus. Jumalauta että tuo biisi on mahtava soittaa, aggressiivinen ja energinen. Ja huomaa että ei ole ihan vanhassa terässä, nuo kertosäkeen hertta-fillit ei lähde ihan yhtä löysin rantein mitä joskus. Mutta kyllä ne sieltä vielä tulee.

Dave Grohl on kyllä helvetin kova rumpali.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Yleensä en muiden biisejä jaksa soitella, mutta QOTSAn No One Knows on poikkeus. Jumalauta että tuo biisi on mahtava soittaa, aggressiivinen ja energinen. Ja huomaa että ei ole ihan vanhassa terässä, nuo kertosäkeen hertta-fillit ei lähde ihan yhtä löysin rantein mitä joskus. Mutta kyllä ne sieltä vielä tulee.

Dave Grohl on kyllä helvetin kova rumpali.
Nuo hertat on kyllä kieltämättä vaikeita ja kinkkisiä (ja mageen kuuloisia.) Joskus harjoittelin ne jonkun brittirumpalin Youtube-videon kautta. Hitaasti kun aloitti lätkyttämään, niin kyllä ne sieltä lähti tulemaan. Herttoja esimerkiksi pädiin, tai snareen auttaa tietysti myös, mutta tämän kyllä varmasti tiesitkin.

Tomas Haake ja Gavin Harrison ovat mestareita käyttämään tuota patternia jaloilla.

Edit: lisätään Harrisonin mielenkiintoiset hertat.


 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tomas Haake ja Gavin Harrison ovat mestareita käyttämään tuota patternia jaloilla.
Gavinista tuli mieleen, että olipa ilon ja onnen päivä kun onnistuin viimein saamaan kiinni Porcupine Treen Sound of muzak -kappaleen kompista. Hyvin kiharainen rytmi säkeessä, mutta kun aikansa jankkasi hyvän YouTubesta löytyneen tutoriaalin kanssa, alkoi soitto sujumaan. Hieno hetki kun huomaat osaavasi jotain mitä et ajatellut koskaan oppivasi. On hieno rumpali hän. Ja hieno oli bändikin.
 

ace

Jäsen
Lacu Lahtista täällä on ylistetty ja dumattu. Itse olen kehujien puolella, ihan huikea kannuttaja js tyytyväinen että haluaa soittaa Popedassa vaikka kannuksia olisi maailmalle. Costellon jälkeen parasta mitä Popedalle on tapahtunut, vaikka ei mitään pois Hohdin Holmilta.

Saankohan tämän linkin osumaan oikeaan kohtaan, yritetään. Popedan paras biisi.





E: No melkein, edellisen biisin loppupärinät siihen tuli mukaan.

E2: En saatana osaa näitä linkkauksia edelleenkään. Aino on se biisi minkä halusin laittaa, nyt en enää tiedä mistä tämä linkki alkaa.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ei kai kukaan Lacua voi soittotaidoista dumata? Huikea soittaja, itelle ei vaan tuollainen show oikein uppoa, mutta jokainen tyylillään.

Meikäläinen rupesi viime viikolla harjoittelemaan Kingston Wallin Fire versioinnin introfilliä. Tavoite on, että ensi vuoden kevääseen mennessä menee samaan tempoon kuin Kuoppiksella. Saas nähdä.
 

ace

Jäsen
Ei kai kukaan Lacua voi soittotaidoista dumata? Huikea soittaja, itelle ei vaan tuollainen show oikein uppoa, mutta jokainen tyylillään.

Meikäläinen rupesi viime viikolla harjoittelemaan Kingston Wallin Fire versioinnin introfilliä. Tavoite on, että ensi vuoden kevääseen mennessä menee samaan tempoon kuin Kuoppiksella. Saas nähdä.
Jees, ehkä muistin väärin ja ne krittikit oli tuosta showmeiningistä. Itselle showrumpalit uppoa ja vaikka toki Kuoppamäen tiedän ja häntä arvostan, KW:n progeilu ei kiinnosta pätkääkään.

Vilpittömästi kuitenkin tsemit treenailuun, itse harmikseni olen sen vähäisenkin soittoharrastuksen joutunut lopettamaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Ei kai kukaan Lacua voi soittotaidoista dumata? Huikea soittaja, itelle ei vaan tuollainen show oikein uppoa, mutta jokainen tyylillään.

Meikäläinen rupesi viime viikolla harjoittelemaan Kingston Wallin Fire versioinnin introfilliä. Tavoite on, että ensi vuoden kevääseen mennessä menee samaan tempoon kuin Kuoppiksella. Saas nähdä.

Ei voi dumata ei ja tässä pätkässä show on taka-alalla, mitä nyt kapula vähän pyörii.





En ole varma mikä kokoonpano on kyseessä mutta veikkaan että tämä on "Back to the Rainbow" joka soitti Graham Bonnetin ja Joe Lynn Turnerin taustalla kun nämä kiersivät Suomea. Hyvin lähtee pojilta Schenker.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös