Haluatko hypätä hetkeksi moderaattorien saappaisiin?

  • 12 412
  • 94
Etsimme palstalaisia, jotka haluaisivat osallistua uuteen kokeiluumme.

Tässä kokeilussa joukko palstalaisia toimii viikon tai parin ajan ”varjomoderaattoreina", eli vertaisarvioijina tai lautamiehinä. Pyydämme tältä joukolta mielipiteet raportoiduista viesteistä ja muista esille nousevista mahdollisista sääntörikkeistä.

Otamme varjomoderaattorien mielipiteet huomioon rangaistuksia päätettäessä ja vertaamme samalla kuinka hyvin meidän ja palstan käyttäjien näkemykset osuvat yksiin. Toivomme tämän kokeilun myös parantavan toimintamme läpinäkyvyyttä ja vuorovaikutusta.

Osallistuminen ei edellytä 24/7-päivystystä palstalla, mutta toivomme jonkinlaista aktiivisuutta: esimerkiksi niin, että saamme kaikilta osallistujilta kommentit kerran päivässä.

Halukkaat voivat ilmoittautua joko tässä ketjussa tai yksityisviestin välityksellä.


Moderaattorit
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen yhtenä palstan parhaista ja oikeamielisimmistä kirjoittajista toki käytettävissä. Julkisestikin käy.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ehkä saisit systeemin sisältä vaikutettua omaan ketjunavauskieltoosikin?

Älä puhu veli hyvä tuollaisia! Mistä sitten uhriutuisin? Hyshys nyt.

Joskushan, kun modeja etsittiin, niin muistaakseni oli kriteerinä nuhteeton palstailu, mutta ehkä nyt mennään jotenkin toisin.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Tämähän on mainio idea. Mukana ollaan. Pääsee vihdoin kostamaan Kärpille kaikki vuosien aikana kokemat vääryydet... Eiku siis puolueelli...siis puolueeton olen tietenkin.

Tosissaan ajateltuna, niin ehdottomasti olen mukana jos minut kyseiseen toimeen mukaan valitaan. Voisi olla mielenkiintoinen kokemus. Itseäni myös kiinnostaa ovatko nämä varjomoderaattorien nimet julkisia/saako sen täällä palstalla julkistaa, jos itse kyseiseen toimeen päätyy?
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mielenkiintoinen kokeilu. Voin olla käytettävissä, jos roolipelaajan rottakokemuksesta ja isoista jäähyistä vain on hyötyä.
 
Ajateltiin niin, että osallistujat saavat itse päättää, haluavatko nimimerkkinsä julki vai eivät. (EDIT: tarkennus - osallistujien on tarkoitus tehdä yhteistyötä, joten osallistujat tulevat joka tapauksessa tietämään muut varjomoderaattorikunnan jäsenet)

Mukavasti on jo ilmoittautumisia tullut, mutta lisääkin saa tulla. Saatamme myös kutsua mukaan joitain sellaisia käyttäjiä, joiden näkemyksiä haluaisimme erityisesti kuulla. Arvomme osallistujat viikonlopun jälkeen ja olemme yhteydessä valittuihin.

Kaikki ei varmaankaan mahdu tällä kertaa mukaan, mutta jos kokeilu osoittautuu hyödylliseksi ja toimivaksi, niin varmaankin toteutetaan myös joskus uudestaan.


Moderaattorit
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ideahan on loistava. Kohtuu pitkällä elämänkokemuksella voin sanoa, että yksi elämän suurinpia nautintoja on oman työn ulkoistaminen toisille ILMAISEKSI!! Ohi menee ehkä vain onnistunut provoilu palstalla.
Voisin vaikka olla mukana.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pääseekö vaikuttamaan pelikieltolinjauksiin? Välillä touhu on aika sekavaa ja tohon haluaisin vaikuttaa jollain tavalla, joten jos kutsu käy, olen valmis.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Toivottavasti mukaan otetaan mahdollisimman laajasti eri joukkueiden kannattajia eikä pelkkiä raumalaisia tai porilaisia. Muuten menee nopeasti aikamoiseksi vääntämiseksi eikä hommasta tule lasta eikä paskaa
 

redpecka

Jäsen
Otamme varjomoderaattorien mielipiteet huomioon rangaistuksia päätettäessä ja vertaamme samalla kuinka hyvin meidän ja palstan käyttäjien näkemykset osuvat yksiin. Toivomme tämän kokeilun myös parantavan toimintamme läpinäkyvyyttä ja vuorovaikutusta.
Kaksi kysymystä:

1) Pääsevätkö nämä varjolaattorit käsiksi ohjaamon lokikirjoihin?

Ois ehkä siistii olla päivä modena ja jakaa oikeudenmukaisuutta isolla kädellä, muttei oma aika taitaisi riittää kun olen kiinni seiskakannen pubivisassa.
 

Barney

Jäsen
Saavatko varjomoderaattorit tehdä myös parannusehdotuksia palstalle, joista sitten voitaisiin yhdessä moderaattorien kanssa äänestää? Jos saavat, niin olen ehdottomasti mukana ja tulen ehdottamaan Schollin kirjoitusoikeuksien palauttamista. Tässä on kuitenkin jo kesä yllättävän lähellä, joten haluaisin lukea palstalta että millä tavalla sitä ranta/beachelämää vietetään oikein. Ilman oikeanlaista ohjeistusta voin pahimmassa tapauksessa mennä ensi kesänä rannalle polvihousuissa tai sitten muuten vain ihan fägärin näköisenä.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tähän voisin sanoa kyllä. Aiheesta tosin ei ole aiempaa kokemusta joten tiedä häntä miten homma etenis.

Omat vahvuudet siinä olis että kokenut kaikkea ja karaistunut.

Huonot puolet ehkä että olisin puolueellinen muutaman henkilön suhteen sattuneista syistä.

Tosin 10v ay-aktiivina niin kykenen olemaan reilu ja tasapuolinen ja tiedän homman juonen..

Hyvä idea
 
Viimeksi muokattu:

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pääseekö vaikuttamaan pelikieltolinjauksiin? Välillä touhu on aika sekavaa ja tohon haluaisin vaikuttaa jollain tavalla, joten jos kutsu käy, olen valmis.
Vedetääs tää pois. Vaikka välillä touhu täällä ihmetyttääkin ja olis kiva tietää, mitä moderaattoreiden päässä oikein liikkuu, niin en silti ole niin kiinnostunut tästä touhusta. Pari valkkarilasia liikaa, sorryt siitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös