Kyllähän tuo Trumpin uudelleenvalinta alkaa näyttää päivä päivältä realistisemmalta. Ero varsinkin swing-stateissa on kaventunut minimiin. Veikkaan, että 99% niistä, jotka äänestivät Trumpia v 2016, äänestävät häntä myös tulevissa vaaleissa. Hän on päässyt asemaan, jossa mikään hänen tekeminen tai sanominen ei vie liiemmälti äänestäjiä häneltä. On tuo kyllä aikamoinen suoritus, ei tule politiikan saralta mieleen oman elämän ajalta vastaavaa kulttihenkilöä.
Itse koen että suurin syyllinen Trumnpin mahdolliseen uudelleenvalintaan on demokraattinen puolue, jolla ei ole tarjota varteenotettavaa vastustajaa, joka saisi erityisesti ne äänestäjät liikkeelle, jotka nukkuivat vuoden 2016 vaaleissa. Joe Bidenin äänestäminen - jos ei ota huomioon hänen vastaehdokastaan- on kuin ottaisi pimeään metsään mukaan fikkarin, jonka patterit saattavat simahtaa hetkellä millä hyvänsä. Veikkaan, että suurin osa niistä, jotka äänestävät Bidenia, äänestävät itse asiassa ei-Trumpia, eivätkä itse Bidenia. Biden on ollut suurimman osan ajasta hiljaa, ja tuntuu, että aina kun hän avaa suunsa, hän menettää kannatustaan.
No, kuten täälläkin on todettu, Trump ei ole itse sairaus, vaan oire siitä, että tuo ennen niin mahtava valtio kyntää tällä hetkellä ihan helvetin syvällä. Varsinkin politiikan saralla tuo dmeokraatit-republikaanit-vastakkainasettelu on mennyt melko sairaaksi.
Jos nyt jotain positiivista hakee, niin Suomi tuntuu USAan verrattuna erittäin hyvältä paikalta elää.