Amazon Prime Video

  • 79 266
  • 329

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Primessa muuten huomattavasti laadukkaammat suomennokset kuin Netflixissä.
No hyvä että edes suomennokset. Enkkutekstit ovat välillä aika mielenkiintoisia, kun taso ja todennäköisesti toteutustapakin ovat lähellä Youtuben automaattitekstityksiä.
Ei siis koske kuin osaa ohjelmistosta, onneksi.
 

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
No hyvä että edes suomennokset. Enkkutekstit ovat välillä aika mielenkiintoisia, kun taso ja todennäköisesti toteutustapakin ovat lähellä Youtuben automaattitekstityksiä.
Ei siis koske kuin osaa ohjelmistosta, onneksi.

Itse noita hommia aikoinaan tehneenä, niin voin sanoa että Primen suomennokset, ainakin uusimmissa tuotannoissa hakkaa Netflixin 100-0.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Suomitekstit jo pitkään mielestäni vetänyt mutkia suoriksi, palvelusta riippumatta. Ei millään ehdi kaikkea kertoa mitä ruudulla. Sitten tulos on mitä on. Itse katson niitä enemmänkin että tiedän mistä puhutaan mikäli outoja termejä sanoja jne.

Vielä suuremmat puutteet tulee kun pitäisi olla esimerkiksi lajituntemusta kuten Netflix F1 -dokkari.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Myös tänne...
Amazonilla on kolme kautta (neljäs tilattu) erinomasta komediadramaa The Marvelous Mrs. Maisel

Yläluokkaisesta 1950-luvun kotirouvasta tulee stand up -klubien suorasanainen tähti

Vuoteen 1958 sijoittuva sarja kertoo Miriam ”Midge” Maiselista, New Yorkissa asuvasta kotirouvasta, joka päätyy miehensä jättämänä ja humalaisen sattuman seurauksena tekemään uraa stand up -koomikkona.

Sarjan on luonut Gilmoren tyttöjen tekijä Amy Sherman-Palladino, joka on käsikirjoittanut ja ohjannut osan jaksoista ja toimii yhdessä miehensä Daniel Palladinon kanssa myös sarjan vastaavana tuottajana.

Erinomaista dialogia ja huippunäyttelijätyötä. 1950-luvun lopun New York on rakennettu tosi hyvin, puku-, lavastus- ja rekvisiittaa myöden. Ja törmääpä Midge myös Jane Jacobsiin mielenosoituksessa (kaupunkisuunnittelun ihmislähtöisyyden aloittaja).

Loistava sarja kertakaikkiaan... viä muutama jakso jäljellä
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Tales from the loop

Scifi sarja rauhallisella temmolla ja pienillä tarinoilla. Muutaman jakson perusteella voi suositella. Erityismainita Philip Glassin musiikista. Perustuu ruotsalaisen Simon Stålenhagin maalauksiin!

Vaikuttaa kolmen jakson perusteella kyllä olevan jees. UHD pääsee oikeuksiinsa, kuvaus on sen verran nättiä. HDR:ää jää tässä kaipaamaan. Musiikit on melkein identtiset The Truman Shown kanssa, piti käydä tarkistamassa, vaikka kyllähän sen tunnisti samaksi säveltäjäksi.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Kyllä tästä myös HDR löytyy.

Minulla ei jostain syystä Android-TV:n app osaa HDR:ää käyttää. En muista ydessäkään Primen ohjelmassa HDR:n kytkeytyneen päälle. Enkä ole selaimen kauttakaan saanut toimimaan, tosin nykyään selaimessa ei saa edes UHD-laatua, niin eipä tällä väliäkään.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minulla ei jostain syystä Android-TV:n app osaa HDR:ää käyttää. En muista ydessäkään Primen ohjelmassa HDR:n kytkeytyneen päälle. Enkä ole selaimen kauttakaan saanut toimimaan, tosin nykyään selaimessa ei saa edes UHD-laatua, niin eipä tällä väliäkään.
Chromecastilla hdr näkyy myös. Tosin omassa Sonyssä toimii myös Android TV-sovelluksella.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tales from the loop

Scifi sarja rauhallisella temmolla ja pienillä tarinoilla. Muutaman jakson perusteella voi suositella. Erityismainita Philip Glassin musiikista. Perustuu ruotsalaisen Simon Stålenhagin maalauksiin!
Tämä on kyllä mainio tapaus. Kaunista katseltavaa ja kuunneltavaa, kokemus parani vielä kun otti kuulokkeet käyttöön. Hätäisimmille ei sovi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuli otettua Amazon prime kokeiluun, ensinäkin vain 7 päivän kokeilu ilmaiseksi (muut tarjoaa 14 päivää vähintään) toki oikea hinta 5,99e/kk ei kalleimpia, sitten ainakin ps4 katsottaessa ei jaksoja pysty kovin montaa putkeen ohjelmissa katsoa tai tekstit katoaa. Lisäksi tekstit ainakin joissakin ohjelmissa tuntuu menevän ihan omaa elämäänsä ja virheitä joukossa. Leffa ja dokumenttiosastolla olisi montakin mielenkiintoista ohjelmaa mutta niissä ei näyttäisi olevan suomitekstiä ollenkaan, hieman jopa harmi että ohjelmisto näyttäisi olevan melko laaja, mutta itse en pysty ilman tekstejä katsoon ohjelmia. En kokeilut tietokoneen kautta pyörittää ja puhelimen muisti täynnä että miten Chromecastilla olisi toiminut, mutta ps4 kautta ei ainakaan kovin sujuvaa ole.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuli otettua Amazon prime kokeiluun, ensinäkin vain 7 päivän kokeilu ilmaiseksi (muut tarjoaa 14 päivää vähintään) toki oikea hinta 5,99e/kk ei kalleimpia, sitten ainakin ps4 katsottaessa ei jaksoja pysty kovin montaa putkeen ohjelmissa katsoa tai tekstit katoaa. Lisäksi tekstit ainakin joissakin ohjelmissa tuntuu menevän ihan omaa elämäänsä ja virheitä joukossa. Leffa ja dokumenttiosastolla olisi montakin mielenkiintoista ohjelmaa mutta niissä ei näyttäisi olevan suomitekstiä ollenkaan, hieman jopa harmi että ohjelmisto näyttäisi olevan melko laaja, mutta itse en pysty ilman tekstejä katsoon ohjelmia. En kokeilut tietokoneen kautta pyörittää ja puhelimen muisti täynnä että miten Chromecastilla olisi toiminut, mutta ps4 kautta ei ainakaan kovin sujuvaa ole.
Kyllä tuo on itellä sujuvasti töllön tai cc:n kautta toiminut. Tekstit tosin kyllä uupuu varsinkin vanhemmista ohjelmista ja dokumenteista.
 
Hyvien ja hullujen sitcomien ystävänä Primestä löytyvä Superstore on ollut mukava yllätys, sillä en ollut koskaan lukenut siitä mitään. Muutaman sekopäisen hahmon lisäksi löytyy myös muutama normaalimpi hahmo, mikä tasapainottaa hulluutta mukavasti.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Katsooko kukaan tätä?

Nappasin itselleni kun Justified piti nähdä loppuun.

Grand Touria olen katsellut ja Van Damme hömpötyksiä.

Mitäs te? Ja mitkä on maininnan arvoisia?

Eri toten kiinnostaa realistiset rikossarjat, miksei komediakin sekä tunnettujen näyttelijöiden sekä ohjaajien työt.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tällä hetkellä menossa Goliathin eka kausi. Hyvältä vaikuttaa ja Billy Bob Thornton yleensä lupaa laatua.
 

F#21

Jäsen
Katsooko kukaan tätä?

Nappasin itselleni kun Justified piti nähdä loppuun.

Grand Touria olen katsellut ja Van Damme hömpötyksiä.

Mitäs te? Ja mitkä on maininnan arvoisia?

Eri toten kiinnostaa realistiset rikossarjat, miksei komediakin sekä tunnettujen näyttelijöiden sekä ohjaajien työt.
Odottelen uusia kausia monestakin eri sarjasta; The Boys, Jack Ryan, The Expanse, God Omens, Carnival Row...
The Man in the High Castle on myös mainittavan arvoinen sarja.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Kokeilin viikon tuossa taannoin. Valikoimaa riitti ja hemmetisti kaikkia leffoja mistä oo ikinä kuullutkaan. Hinta kohdillaan ja varmaan olisin sieltä katseltavaa löytänyt paljonkin, mutta kun en viitsi monesta paketista maksaa kerralla, ja tuon tekstitysten ja dubbausten puutteen vuoksi tämä oli aika kelvoton paketti pennuille, niin heivasin pois.
 

teppana

Jäsen
Katsooko kukaan tätä?

Nappasin itselleni kun Justified piti nähdä loppuun.

Grand Touria olen katsellut ja Van Damme hömpötyksiä.

Mitäs te? Ja mitkä on maininnan arvoisia?

Eri toten kiinnostaa realistiset rikossarjat, miksei komediakin sekä tunnettujen näyttelijöiden sekä ohjaajien työt.

The Boys on aivan loistava. Tietysti vanhempaa tuotantoa oleva House M.D. on legendaarinen.
 

Crank

Jäsen
Tällä hetkellä menossa Goliathin eka kausi. Hyvältä vaikuttaa ja Billy Bob Thornton yleensä lupaa laatua.
Eka kausi oli todella hyvä, mutta seuraavilla kävi niinku monissa muissakin sarjoissa, että taso notkahti.

Itellä ollu useamman kk nyt Prime tauolla, mutta ens kuussa täytynee ottaa uusiks, kun The Boys jatkuu. Tietääkö muuten kukaan tuleeko jakso viikossa vai kaikki kerralla?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kokeilin viikon tuossa taannoin. Valikoimaa riitti ja hemmetisti kaikkia leffoja mistä oo ikinä kuullutkaan. Hinta kohdillaan ja varmaan olisin sieltä katseltavaa löytänyt paljonkin, mutta kun en viitsi monesta paketista maksaa kerralla, ja tuon tekstitysten ja dubbausten puutteen vuoksi tämä oli aika kelvoton paketti pennuille, niin heivasin pois.
Missä ei Primessä ole tekstityksiä? Minä en muista nähneeni yhden yhtä elokuvaa, sarjaa tms. missä ei Suomi olisi ollut tekstitettynä. Dubattuna ei ole ollut, mutta se on vihoviimeistä roskaa muutenkin.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Missä ei Primessä ole tekstityksiä? Minä en muista nähneeni yhden yhtä elokuvaa, sarjaa tms. missä ei Suomi olisi ollut tekstitettynä. Dubattuna ei ole ollut, mutta se on vihoviimeistä roskaa muutenkin.
Mitä itse tuli katseltua Amazon primeä niin, monessa oli tarjolla englannin kielinen tekstitys, mutta sekin saattoi olla jonkin ohjelman kautta vedetty. Minulle riittävä ja ei haitannut, mutta huomasin aika ajoin, että nyt lukee eri sana ruudussa kuin äsken ääneen sanottiin (kyllä, katson englannin kieliset ohjelmatkin englannin kielisillä tekstiyksillä).
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mitä itse tuli katseltua Amazon primeä niin, monessa oli tarjolla englannin kielinen tekstitys, mutta sekin saattoi olla jonkin ohjelman kautta vedetty. Minulle riittävä ja ei haitannut, mutta huomasin aika ajoin, että nyt lukee eri sana ruudussa kuin äsken ääneen sanottiin (kyllä, katson englannin kieliset ohjelmatkin englannin kielisillä tekstiyksillä).
Osaisitko antaa minulle jonkun esimerkin? Kun minä tuossa oikein yritin etsiä ja en löytänyt. Joskus muistan, että törmäsin samaan mutta ei ainakaan missään suosituimmissa ollut moista ongelmaa. Ja ei en saa rahaa Primeltä/Amazonilta. Ihmettelin vain, tuota kun en muista enää kuukausiin törmänneeni moiseen. Tosin minun katsomiseni on tällä hetkellä Supernatural alusta ja lisäosalla mikä antaa konella nopeuttaa 1,5x nopeudelle ja silti toimii suomi. Ekasta jaksosta asti toiminut. Muutoin tullut katsottua oikeastaan aika tavalla kaikki ns. isoimmat sarjat ja leffat ja aina suomi ollut mahdollisuus.

Kävin jopa vähän lastenohejlmia katselemassa ja jokaisessa joko Suomi puhuttuna tai tekstinä. En vain selvästi osaa. Enkä siis epäile, että ette olisi oikeassa, olisi vain kiva varmistaa, kun itse olen ihmetellyt, että mistä ne saa noi kaikki tekstit niinkin nopeasti ja tehokkaasti kaikkiin uusiinkin julkaisuihin.
 
Viimeksi muokattu:

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Osaisitko antaa minulle jonkun esimerkin? Kun minä tuossa oikein yritin etsiä ja en löytänyt. Joskus muistan, että törmäsin samaan mutta ei ainakaan missään suosituimmissa ollut moista ongelmaa.

Itsellä ei ole nyt Amazon primeä aktiivisena niin en voi tarkistaa, mutta sanoisin niin, että monet ei niin mainstream dokumentit. Sanoisin, että tälläisia olivat mm. erilaiset kungfu- ja kauhu-genren ohjelmat. Toki asiaan on voinut myös vuoden aikana tullut muutosta.

edit: sanoisin että corner gas ja farscape oli sellaisia sarjoja, joita katselin lontoon teksteillä.

editin edit: ja tuota corner gasia voin suositella kaikille! Hyvin lähellä parasta sitcom paskaa mitä on tehty. Itse miellän tuon Seinfield/Frasier touhuksi. Ei toimi kaikille, mutta itse tykkään.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös