Hallimusiikit

  • 117 756
  • 460

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Näistä vierasmaalibiiseistä erityisen rakas on Toton Africa.
Lämpimät muistot, kun se paukahti soimaan useasti Jyväskylässä kun noustiin sieltä maalien päästä voittoon pari kevättä sitten.
Carlsson 4 + 1 nevöfoget!
 

Binisteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Minnesota Wild, Real Madrid C.F., LA Lakers
Miks siinä pitäisi soittaa mitään tiettyä vastustajajoukkueen maalilaulua? Näissä 0-7-otteluissa on suorastaan koomista.

Ensimmäisen kerran havahduin ilmiöön, kun joskus voitettiin Pelicansit vieraissa suurinumeroisesti ja joku ihan kiva CCR:n biisi törähti soimaan aina kun duunattiin byyri. Ajattelin, että onpa idioottimaisesti tehty omia kohtaan Pelicansilta, ja sitten meillä on sama tapa käytössä!
Pointtihan tossakin on, mutta en tiedä kuuluuko sitten palettiin, kun käytännössä edareilla on joka tilanteelle biisi. Sisääntulo, avauskokoonpano, maalilaulu, erätaukokappaleet, aikalisän jälkeen, koti- ja vierasjoukkueen jäähyille ja lista jatkuu.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Näistä vierasmaalibiiseistä erityisen rakas on Toton Africa.
Lämpimät muistot, kun se paukahti soimaan useasti Jyväskylässä kun noustiin sieltä maalien päästä voittoon pari kevättä sitten.

Joo, tää oli oikeastaan se hetki jolloin ylipäänsä tajusin näiden vierasmaalibiisien olemassaolon.
 

Kane88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Hawks
Olisiko kellään tietoa mikä biisi soi IFK-jokerit game 7 ottelussa noin 1:11:05 kohdalla. Kuulostaa vähän southern rockilta. Se ei kyllä ole Lynyrd skynyrd, olen yrittänyt seilata heidän albumeja läpi. Nyt kun pystyy telia tvstä katsoa näitä legendaarisia otteluita niin voi myös kuunnella areenabiisit huolella, kun paikan päällä ei vaan kerennyt.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Hallibiiseistä ja Coronasta muistui mieleen kun noin 100 eiku 50 vuotta sitten tauoilla soi mm. I'll never fall in love again ja Dusty Springfield.
"what do get when you kiss a guy? You get enough germs to catch pneumonia".
Hyvä biisi ja voisi soida taas, kunhan Corona-kriisi olisi ensin ohi.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Maalibiisissämme vaikuttajista 2017 lähti J. Geils ja nyt on kuollut Little Richard, jonka kahta eri livevetoa on kappaleeseen miksattu.

 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Little Richard - the King and Queen of rock’n’roll!!! Yksi ikisuosikeistani jo skidistä asti. RIP
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Hallimusiikeissa olis kyllä tehtävää. Aika paljon tulee semmosta "löysää poprockia". Ei pahemmin nostata tunnelmaa kuunnella jotain lällätystä. Eikä näitä nyt "kissansyöntiheviksi" tarvitse muuttaa, mutta hiukan voisi mennä mahtipontisempaan suuntaan. Myös elokuvamusiikkia soisi hyödynnettävän enemmän. Mitäs muut mieltä?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Kendofutari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja Chicago Blackhawks
Hallimusiikeissa olis kyllä tehtävää. Aika paljon tulee semmosta "löysää poprockia". Ei pahemmin nostata tunnelmaa kuunnella jotain lällätystä. Eikä näitä nyt "kissansyöntiheviksi" tarvitse muuttaa, mutta hiukan voisi mennä mahtipontisempaan suuntaan. Myös elokuvamusiikkia soisi hyödynnettävän enemmän. Mitäs muut mieltä?
Joo onhan noi osa musiikeista aika ankeita. Esimerkiksi juuri nuo ylikulutetut I Love rock n roll ja Tush voitaisiin heittää sieltä soittolistoilta jonnekin muualle.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Kunhan pyhimpiin biiseihin ei kosketa. Sisääntulo biisi ghost riders on jo itsessään niin nostalginen, että saa muistoja aikaan. Junnuna juoksi nuurdiksen ovista sisään ja ilmassa leijuvan popparien hajun läpi omille mestoille "nyt ne tulee jäälle... äkkiä" ♥
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Tähän vahva sama. Tykkään isosti muutenkii kuunnella ton tyylisiä biisejä. Ei siinä tarvii ees olla mitään laulua. Jotain Hans Zimmeriä soimaan ni avot!
Tätä hain! Juurikin Zimmerillä lukuisia karvoja pystyyn nostattavia biisejä, sopisi mainiosti!
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maalibiisissämme vaikuttajista 2017 lähti J. Geils ja nyt on kuollut Little Richard, jonka kahta eri livevetoa on kappaleeseen miksattu.

Ja myös Keep a Knockin soi sillloin tällöin pelikatkoilla. Tosin olisiko se Hurriganesin versio ja biisikin taitaa olla vanha standardi, vaikka Little Richard laittoikin sen ajan hengen mukaisesti nimiinsä.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Ja myös Keep a Knockin soi sillloin tällöin pelikatkoilla. Tosin olisiko se Hurriganesin versio ja biisikin taitaa olla vanha standardi, vaikka Little Richard laittoikin sen ajan hengen mukaisesti nimiinsä.
Tuo on kyllä J Mayo Williamsin ja Bert Maysin käsialaa eikä Richard Pennimanin, vaikka hän sen ansiokkkaasti esitti.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Hallimusiikeissa olis kyllä tehtävää. Aika paljon tulee semmosta "löysää poprockia". Ei pahemmin nostata tunnelmaa kuunnella jotain lällätystä. Eikä näitä nyt "kissansyöntiheviksi" tarvitse muuttaa, mutta hiukan voisi mennä mahtipontisempaan suuntaan. Myös elokuvamusiikkia soisi hyödynnettävän enemmän. Mitäs muut mieltä?

No joo, mä kestäisin kyllä sen, että välillä lipsautettais vähän sankarihevin puolelle. Siitä genrestä löytyis kyllä mahtipontistakin vetoa. Mutta noin muuten olen kyllä classic rockin ystävä ja diggaan siitä, että hallin musa on vahvasti siihen kallellaan. Musalinjaa on päivitetty pääsääntöisesti varsin hyvällä tyylitajulla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
IFK:lla on hyvä tatsi hallimusiikkiin omasta mielestäni, Classic Rock on ollut pitkään teemana ja nyt viimeisen vuosikymmenen aikana hyvin on tiputeltu uudempaan matskua muutaman biisin vuosivauhtia.
Ymmärrän kyllä ettei nykynuoriso oikein syty tuosta old school matskusta mutta ajatus pitää olla mukana kun päivitetään hallimusiikkilistaa, haaste on se että nykyään ei paljoa rokkenrolli listoilla pyöri.

Asian voisi esittää myös näin haasteena, kertokaa hallilla istuvat fanit mitä olisitte valmis kuulemaan kun eletään 2020-lukua ja mentäisiin musassa kaupallisempaan suuntaan?
Mikä soittolistojen suosikki sopii Nordikselle?

Itse heitän muutaman. Taitaa osa siellä jo soidakin Airbourne, Lost Society, Volbeat, Avenged Sevenfold, Battle Beast..
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Asian voisi esittää myös näin haasteena, kertokaa hallilla istuvat fanit mitä olisitte valmis kuulemaan kun eletään 2020-lukua ja mentäisiin musassa kaupallisempaan suuntaan?
Mikä soittolistojen suosikki sopii Nordikselle?
Itse kuuntelisin mielelläni vanhempaa tuotantoa esim. Metallica, Iron Maiden, Black Sabbath, Motörhead, Judas Priest -tyyppiseltä osastolta, ja etenkin sellaisia ei niin perus radiobiisejä. Tiukka rumpupoljenta ja tarttuvat riffit saa möykkää, latautumista ja asennetta katsomoon ja todennäköisesti myös pelaajiin, vaikka ei musiikkimaku ja genret juuri kohtaisikaan. Toivottavasti ei ikinä mitään jytäjumputusta a'la jypinkylä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse kuuntelisin mielelläni vanhempaa tuotantoa esim. Metallica, Iron Maiden, Black Sabbath, Motörhead, Judas Priest -tyyppiseltä osastolta, ja etenkin sellaisia ei niin perus radiobiisejä.
Toki, jos saisin valita olisin hyvin samalla setlistillä liikkeellä. Ajatus olikin että on vaikea pitää tuollaisesta kiinni kun kyseessä kaupallinen tilaisuus mihin halutaan saada nuorempaa sukupolvea mukaan, Helsingin no1 urheilujoukkue jota seuraa hallilla parhaimmillaan se 8200 katsojaa.
Vaikka kuinka toivoisin niin vaikea uskoa että viime vuostuhannen hard rockia ja heavya pääasiallisesti soitettaisiin jatkossa.

Ei missään nimessä diskopopin suuntaan mutta olisi mukava kuulla mikä on nykynuorison rock? Onko sitä?
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mun mielestä nykyinen musa on hyvä. Ja skidikin tykkää, ei tosin ole "nuorisoa" mutta ZZ Top, Logginsin Danger Zone yms. klassikot hänen mielestä kuulemma parhaita mutta Kollit soittaa kuulemma ja munkin mielestä parempaa musaa. Toki aika samanlaista kamaahan siellä soi.

Jyväskylä, Kuopio, Lahti.. mitä vittua siellä soitetaan? Mä en tajua. Puuttuu vaan Cotton eye Joe soittolistalta.. En usko että pystyisin käydä siellä. Jopa 10x kamalampaa musaa mitä Jokerit soitti aikoinaan.
 

Naakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä nykyinen musa on hyvä. Ja skidikin tykkää, ei tosin ole "nuorisoa" mutta ZZ Top, Logginsin Danger Zone yms. klassikot hänen mielestä kuulemma parhaita mutta Kollit soittaa kuulemma ja munkin mielestä parempaa musaa. Toki aika samanlaista kamaahan siellä soi.

Jyväskylä, Kuopio, Lahti.. mitä vittua siellä soitetaan? Mä en tajua. Puuttuu vaan Cotton eye Joe soittolistalta.. En usko että pystyisin käydä siellä. Jopa 10x kamalampaa musaa mitä Jokerit soitti aikoinaan.

Syksyllä olin ensimmäisen kerran yli viiteen vuoteen Hartwallilla, joku KHL-matsi mihin ilmaiseksi jaettiin lippuja, ja siellä soi muun muassa juuri Cotton eye Joe..!
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Ei missään nimessä diskopopin suuntaan mutta olisi mukava kuulla mikä on nykynuorison rock? Onko sitä?
Voisin veikata, että osuu joku tyyliin The Strokes, The Killers, Franz Ferdinand, Queens of the Stoneage, Greta van Fleet, Backyard Babies, Hardcore Superstar yms. Osa noistakin toki jo toiminnassa viime vuosituhannella, mutta tuli nyt äkkiseltään mieleen. Jätin pois omasta mielestäni pykälää "rankemmat", kuten mainitsemasi Volbeat, A7x, Ghost jne..

Btw, tuo Greta van Fleet on ihan oivaa kamaa, jos vanha Zeppelin toimii :) Kunpa tulisi enemmänkin hyvää old school rockia/metallia vanhoilta hyviltä ajoilta, mutta freshillä twistillä. Airbourne toki myös teki tämän tempun mieltä lämmittävästi.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Syksyllä olin ensimmäisen kerran yli viiteen vuoteen Hartwallilla, joku KHL-matsi mihin ilmaiseksi jaettiin lippuja, ja siellä soi muun muassa juuri Cotton eye Joe..!
Hahha! Vieläkö siellä pyöritteli deejiinä amanda? Entä antoiko valotaulu kuvaa "pariskunnista" kiss me animaation kera!
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Syksyllä olin ensimmäisen kerran yli viiteen vuoteen Hartwallilla, joku KHL-matsi mihin ilmaiseksi jaettiin lippuja, ja siellä soi muun muassa juuri Cotton eye Joe..!

Meille oli duunin kautta hommattu kanssa viime kaudella aitio yhteen KHL-matsiin aivan kaikilla herkuilla. Pari jokerilegendaakin kävi pyörähtämässä ennen ottelun alkua. Itse vedin kunnon kännit Vltavassa sillä välin ja liityin seurueeseen sitten pelin jälkeen.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä IFK on tehnyt hyvää työtä tässä sukupolvenvaihdoksessa musiikin osalta ja pikkuhiljaa uudistanut soundtrackia. Vaihtoehtorock on iän myötä varmasti helpoin korvata uudemmalla vastaavalla ja varsinkin Queens of the Stone Agen ja Biffy Clyron tuotannon kuuleminen hallilla miellyttää. Hallimusiikin osalta ollaan edelleen kirkkaita ykkösiä Suomessa, vaikka toki naputtamisen aihetta löytyy aina yksilön mieltymyksien myötä.

Pienistä yksityiskohdista voi aina olla eri mieltä, mutta toisille ne sitten taas ovat taas niitä parhaita biisejä ja yksityiskohtia. Hyvällä mallilla ollaan edelleen eikä suurempia vikoja löydy.

Esimerkiksi jotain sankariheviä, power metalia, sekä siihen päälle Avenged Sevenfoldeja, Airbourneja, ja Volbeateja — jamitänäitänyton — ei minua ei saisi kirveelläkään kuuntelemaan hallin ulkopuolella, mutta kyllä ne menee siinä sivussa ottelutapahtuman tunnelmannostatuksessa, kun puhutaan kuitenkin lätkämatsista. On niissä jo ihan eri fiilis kun jossain v-n eurodancessa.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että soittakoon sitä Captain Jackia vaikka muuten koko matsin, kunhan Ghost Riders In The Sky:hin ei kosketa. Jäisi siinä tapauksessa kyllä hetkeksi liput ostamatta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös