Sipsit

  • 126 257
  • 597

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olen vuoden alusta asti ollu laihiksella = sipisi lakossa ja nyt on viikko oltu tavoitepainossa. Huomenna pääsee taas sitten pitkästä aikaa ratustelemaan sipsejä! Kokeiluun menee heti Taffelin salsa linssisipsit tai sitten vaan perinteisiä justonaksuja. Tätä on odotettu!
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olen vuoden alusta asti ollu laihiksella = sipisi lakossa ja nyt on viikko oltu tavoitepainossa. Huomenna pääsee taas sitten pitkästä aikaa ratustelemaan sipsejä! Kokeiluun menee heti Taffelin salsa linssisipsit
Nää Taffelin salsa linssisipsit on kyllä helkkarin hyviä! Tosiaan heti aamiaisen jälkeen oli näitä maistettava. :D
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Taffelin paras sipsi koskaan omaan makuun oli niiden uunipaistetut sipsit. Oikein reklamoin niille tuotannon lopetuksesta, kuulemma olivat tuotantokuluiltaan vs menekki huono tuote heille. Plääh. Sittemmin ei ole oikein hyviä oven baked sispsejä saanut mistään, LIDLstä tuli sellaiset markkinoille, mutta taso on kaukana Taffelin vastaavista.
 

444

Jäsen
Itse olen perin tykästynyt Kartanon merisuola & balsamico -sipsuihin. Niitä sai jossain vaiheessa tuosta Eastonin CM:stä 1€/pss. Muutaman kerran jätin ostamatta, kun kuulosti vähän hasardilta. Sitten totesin, että on sitä euro joskus tuhlattu turhempaankin, ja otin kokeiluun. Oikein mainioita ovat ja se balsamico tuo kivan twistin tähän. Muutenkin tykkään kovasti noiden Kartanon lastujen koostumuksesta, kun ovat selvästi rapeampia ja paksumpia kuin monet muut.

Aiemmin mainitut linssisipsit ovat myös hyvin jees.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ostin vietnamilaisesta kaupasta itämaisia "Durian flavoured crackers" tietämättä mitä ne olivat. Google-tieto tavallaan vain lisäsi tietämättömyyden tuskaa (durian = "haisulihedelmä"), mutta tietysti avasin pussin ja kokeilin. Tilanne oli juuri niinkuin Wikipedia haisulihedelmää ja sen makua kuvaili eli haisee pahalta, mutta maistuu hyvältä. Sipsit olivat siis makeita ja haisivat aika pahalta, mutta maku oli yllättävän hyvä ja koostumus rapea ja melko ruokaisa. Pussi tulee kyllä syötyä, mutta en ole ihan varma ostanko lisää. Voi olla, että joskus vielä ostankin. Noin kaksi euroa maksoi 65 gramman pussukka.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ostin vietnamilaisesta kaupasta itämaisia "Durian flavoured crackers" tietämättä mitä ne olivat. Google-tieto tavallaan vain lisäsi tietämättömyyden tuskaa (durian = "haisulihedelmä"), mutta tietysti avasin pussin ja kokeilin. Tilanne oli juuri niinkuin Wikipedia haisulihedelmän makua kuvaili eli haisee pahalta, mutta maistuu hyvältä. Sipsit olivat siis makeita ja haisivat aika pahalta, mutta maku oli yllättävän hyvä ja koostumus rapea ja melko ruokaisa. Pussi tulee kyllä syötyä, mutta en ole ihan varma ostanko lisää. Voi olla, että joskus vielä ostankin. Noin kaksi euroa maksoi 65 gramman pussukka.
Frendi toi Vietnamista jotain durian karamelleja. Jäi kyllä syömättä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Taffel Ranch >> Estrella ranch
Ei kai Estrellalla edelleenkään ymmärtääkseni ole ns. normiranchia, vain se missä on hapankerman ja ranchin makuyhdistelmä.

Eli kyllä, yhdyn mielipiteeseesi. Paitsi että ne Estrellan linssiranchit vievät Taffelin rancheistakin omassa suussa voiton.

PS. Ajattelin kohta lähteä ostamaan pitkästä aikaa maustamattomia sipsejä ja nauttia niitä leffan kanssa dipin kera. Mikä on palstaveljien ja -siskojen dippimaku? Joku täällä mainitsikin ostavansa aina Taffelin dippejä. Itsellä muuten sama, paitsi että Americaneista Estrellan versio on mielestäni parempi.

Vaikka yleensä luotankin dipeissä Taffeliin, niin nyt ajattelin että voisin kokeilla tuota Estrellan Hot Holiday dipmixiä, kuulostaa sen verran houkuttelevalta ja kokeilemisen arvoiselta.
 
Viimeksi muokattu:

LaiLaiLei

Jäsen
PS. Ajattelin kohta lähteä ostamaan pitkästä aikaa maustamattomia sipsejä ja nauttia niitä leffan kanssa dipin kera. Mikä on palstaveljien ja -siskojen dippimaku? Joku täällä mainitsikin ostavansa aina Taffelin dippejä. Itsellä muuten sama, paitsi että Americaneista Estrellan versio on mielestäni parempi.

Vaikka yleensä luotankin dipeissä Taffeliin, niin nyt ajattelin että voisin kokeilla tuota Estrellan Hot Holiday dipmixiä, kuulostaa sen verran houkuttelevalta ja kokeilemisen arvoiselta.
Onko noissa dippien mauissa suuriakin eroja noiden kahden valmistajan välillä? Itse en ole koskaan asiaa miettinyt, napannut vain kumpi nyt sattuu näistä olemaan lähempänä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Onko noissa dippien mauissa suuriakin eroja noiden kahden valmistajan välillä? Itse en ole koskaan asiaa miettinyt, napannut vain kumpi nyt sattuu näistä olemaan lähempänä.
Ainakin American on Estrellalla jotenkin voimakkaaman mausteisen oloinen kuin Taffelin vastaava. Pieniä makuvivahde-eroja nuo toki ovat. Kyllä mä voin Taffelinkin Americania ostaa jos ei Estrellan vastaavaa ole saatavilla yksittäispakkauksena. Molempia maistaneena makutestissä voiton vie kuitenkin se Estrellan versio.
 

LaiLaiLei

Jäsen
Ainakin American on Estrellalla jotenkin voimakkaaman mausteisen oloinen kuin Taffelin vastaava. Pieniä makuvivahde-eroja nuo toki ovat. Kyllä mä voin Taffelinkin Americania ostaa jos ei Estrellan vastaavaa ole saatavilla yksittäispakkauksena. Molempia maistaneena makutestissä voiton vie kuitenkin se Estrellan versio.
Pitääpä alkaa kiinnittämään huomiota noihin kun ostaa seuraavan kerran, jos sieltä vaikka löytyisi jokin täydellinen makukombo kun tarpeeksi testailee yhdistelmiä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei kai Estrellalla edelleenkään ymmärtääkseni ole ns. normiranchia, vain se missä on hapankerman ja ranchin makuyhdistelmä.

Eli kyllä, yhdyn mielipiteeseesi. Paitsi että ne Estrellan linssiranchit vievät Taffelin rancheistakin omassa suussa voiton.

PS. Ajattelin kohta lähteä ostamaan pitkästä aikaa maustamattomia sipsejä ja nauttia niitä leffan kanssa dipin kera. Mikä on palstaveljien ja -siskojen dippimaku? Joku täällä mainitsikin ostavansa aina Taffelin dippejä. Itsellä muuten sama, paitsi että Americaneista Estrellan versio on mielestäni parempi.

Vaikka yleensä luotankin dipeissä Taffeliin, niin nyt ajattelin että voisin kokeilla tuota Estrellan Hot Holiday dipmixiä, kuulostaa sen verran houkuttelevalta ja kokeilemisen arvoiselta.
Dipeistä Taffelin Valkosipulia ja Hot Chiliä tulee yleensä vedettyä. Viime aikoina myös saman firman taco dippi on maistunut. Americana on vähän makea ja siihen jotenkin kyllästyn helposti.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Tylsästi olen suosinut vihreää Pringlesiä, maistuu minulle.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Dipeistä Taffelin Valkosipulia ja Hot Chiliä tulee yleensä vedettyä. Viime aikoina myös saman firman taco dippi on maistunut. Americana on vähän makea ja siihen jotenkin kyllästyn helposti.
Meillä on näköjään täsmälleen sama top 3 Taffelin dipeissä :)
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nyt testissä on Taffelin linssispeistä tää "Valitut Yritit." Yllättävän hyvä! Ostan kyllä toisetekin, vaikka näissä linseissä tää pussikoko on kyllä aika pieni.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Tunnustaudun juntiksi ja maallikoksi ja mitä kaikkea ikinä, mutta mielestäni parasta mitä tällä saralla on tällä hetkellä Suomen kaupoissa tarjolla, on Pringlesin Salt & vinegar. Aika pitkän tovin niitä saikin tänne odottaa, mutta hyvää kannatti odottaa.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tunnustaudun juntiksi ja maallikoksi ja mitä kaikkea ikinä, mutta mielestäni parasta mitä tällä saralla on tällä hetkellä Suomen kaupoissa tarjolla, on Pringlesin Salt & vinegar. Aika pitkän tovin niitä saikin tänne odottaa, mutta hyvää kannatti odottaa.

Pakko ihan selittää tykkäykseni. En siis todellakaan tykkää Pringleseistä, pois se minusta. Mutta tykkäsin tuosta kaapista tulostasi. (En ihan OIKEASTI tykkää Pringleseistä.)

Ylipäänsä en useimmiten pidä maustetuista sipseistä, pl. ruotsalaiset tillisipsit. Sen sijaan Pirkan Jalapeno + mikälie on oikeasti aika hyvä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Taffelin grillimaustetut oli 80-luvulla lapsuuteni ja nuoruuteni ehdoton sipsi jota meni noin 4 pussia viikossa. Yhtäkkiä nämä katosivat sitten joskus 80-90-luvun taitteessa ja sipsien syönti väheni osaltani muutamaan pussiin vuodessa. Tämä Taffelin grillimaustettu ei ollut sama kuin nykyinen Taffelin Grills.
Nyt tuli ruokakaupassa vastaan ekaa kertaa tällänen!
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Nyt tuli ruokakaupassa vastaan ekaa kertaa tällänen!
Ou jees, Vanha lapsuuden suosikki.
Nykytenavat ei voi käsittää miten pieniä ne pussit sillon oli. Oliko peräti 80g ja se "iso" tavallinen 115g
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mun suosikki on nykyään Oikian Sähäkkä Sabina. Sopiva mausteisuus ja olutkin maistuu oluelta vielä tuon kanssa.

 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Vtuttaa että Taffel meni sitten vuosi kaksi, lopettamaan sen kevyt version poimuperunalastuista. Sellainen vaalea pussi. Rasvaa ja suolaa vähemmän kuin siinä perinteisessä, punaisessa pussissa olevissa.
Oli ehdottomasti parhaan makuinen ja vielä tuo suolan ja rasvan vähyys oli plussaa. Toivat tilalle jonkun sour cream and onion kevyt version. Vtu minä mitään esansseja halua syödä ja maisella. Onanistit.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mun suosikki on nykyään Oikian Sähäkkä Sabina. Sopiva mausteisuus ja olutkin maistuu oluelta vielä tuon kanssa.

Tää on hyvä. Itselle sopiva tulisuus. Ei mitään poppamies-kamaa, mutta kivasti polttelee.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös