HIFK kaudella 2020–2021

  • 643 212
  • 3 248

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kylläpä muuten tällä hetkellä näyttää rajulta kun katsoo IFK:n nettisivuja, ja siellä listattuja pelaajia ja varsinkin hyökkäystä (Toki luonnollisesti siihen tulee nimiä lisää mutta pelkkä näkykin on jo jotain):

Dyk - Sallinen - Saarinen
Leskinen - Lundell - Jääskä
Nordgren - Keränen - Tallberg
Petrell - Åsten - Heljanko
Lambert - Hämäläinen - And
Myllylä


Tuossa ei ainakaan rotaatio pelaajat lopu aivan heti. Jääskäkin on pieni kysymysmerkki rikkonaisen kauden jälkeen niin tuolla jos lähdettäisiin kauteen niin hirvittäisi.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kylläpä muuten tällä hetkellä näyttää rajulta kun katsoo IFK:n nettisivuja, ja siellä listattuja pelaajia ja varsinkin hyökkäystä (Toki luonnollisesti siihen tulee nimiä lisää mutta pelkkä näkykin on jo jotain):

Dyk - Sallinen - Saarinen
Leskinen - Lundell - Jääskä
Nordgren - Keränen - Tallberg
Petrell - Åsten - Heljanko
Lambert - Hämäläinen - And
Myllylä


Tuossa ei ainakaan rotaatio pelaajat lopu aivan heti. Jääskäkin on pieni kysymysmerkki rikkonaisen kauden jälkeen niin tuolla jos lähdettäisiin kauteen niin hirvittäisi.


Jos saataisiin edes pidettyä nämä herrat, niin se olisi hyvä. Jos sarjan taso jatkaa tasaista laskuaan, niin Dyk, Lundell, Leskinen ja Sallinen on tähän sarjaan kohta ylivertaisia pelaajia. Saarinen on myöskin varmaan sellainen n. 50 pisteen herra.

Nythän ei vielä tiedä joutuuko useampi joukkue purkamaan pelaajiensa soppareita säästösyistä, jolloin noista jengeistä voi helposti ryöstökalastaa helmiä. Itse ottaisin sen Björnisen ja Tyrväisen Pelsuista ilman mitään kysymyksiä. Tänne vain. Musta toi itkupotkuraivari läppä on edelleen turhaa. Kundi on vielä kohtuullisen nuori ja kasvaa varmasti henkisesti. Jos olisi kyse 32-vuotiaasta tasajalkahyppääjästä, niin ajattelisin toisin. Toki Björnistä on huhuttu ulkomaille.

Mutta Pelsuista ainakin se Tyrväinen olisi mahtava haku, koska se olisi "hyvä palanen palapelissä". Ketjut on monesti osiensa summa. Se miten hyvin Tallberg-Keränen-Tyrväinen ketjulla homma toimi sen pari peliä, oli niin lupaavaa, että siinä olisi varmaan sarjan kovimpia alaketjuja. Hitto sitä peliä oli kiva katsoa. Keränenkin vaikutti ihan eri pelimieheltä.

Lambertille olisi ensiarvoisen tärkeää saada kokenut ja "turvallinen" sentteri. Se on varmaan Salmelaisen 1.prioriteetti kesän aikana. Siinä mielessä tuo Paajasen menetys oli todella iso asia.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on sellainen kutina, että nämä koronan, optioiden käyttämättömyyksien ja ei-jatkajien aiheuttamat muutokset ovat HIFK:lle pitkässä juoksussa juuri sitä, mitä tarvittiin.

Tämän näemme toki vasta vuosien päästä.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Mä luulen että se ei tullut. Tämä siksi että uskon Salmelaisella olevan hyvät välit pelaajiin ja agentteihin.

Uskon myös näin, varsinkin jos Leksand varmistuu Paajasen osoitteeksi. Luulen, että asiat ovat olleet pitkälle sovittuna ennen koronatilanteen leviämistä. Tällä hetkellä siellä on värväyskielto ja vaikka siitä ei pidettäisikään kiinni, tuskin ruotsalaisseurat tässä epävarmassa tilanteessa tekevät isoja sopimuksia.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mulla on sellainen kutina, että nämä koronan, optioiden käyttämättömyyksien ja ei-jatkajien aiheuttamat muutokset ovat HIFK:lle pitkässä juoksussa juuri sitä, mitä tarvittiin.

Tämän näemme toki vasta vuosien päästä.

Tosin tekisi mieli sanoa IFK:lle, että tehkää mitä teette, kunhan teette oikeita asioita sekä pitkässä juoksussa että rahan kanssa. Ja rahan kanssa tarkoitan, että joka kausi materiaali on finaalitasoa, kuten on pelaajabudjettikin. Ei mitään välikausia nyt, vaikka pitääkin saada taustat kuntoon.

Mutta joo, tää koronahärdelli vaikuttaa kyllä kaikkeen pelottavan paljon, joten vaikea arvioida esim. tulevan kauden Liigaa ja IFK:tai mitenkään.
 
Viimeksi muokattu:

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Maanantainalta en odota mitään mullistavaa.

M.Karjalainen, muutamat jatkot ja ehkä Nykoppin tai Turusen paikko.

e: perustan näkemyksen siihen, että tämän piti olla Salmelaisen kallein joukkue, mutta laskelmiin toki kuului Turusen ja Paajasen liksat tai heidän paikkonsa. Nyt kun pitää säästää niin helpoin tapa on a) yleinen palkanalennus b) jättää paikkaamatta 1-2 pelaajaa ja täydentää puute junnulla.
 
Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kun jokainen näyttäisi tietävän että huomenna julkaistaan ensi kauden joukkue niin onko tämä tieto jossain varmana kerrottu vai onko tämä taas joku "palstatotuus" jonka jokainen tietää?
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Kun jokainen näyttäisi tietävän että huomenna julkaistaan ensi kauden joukkue niin onko tämä tieto jossain varmana kerrottu vai onko tämä taas joku "palstatotuus" jonka jokainen tietää?


Tuossa lopussa se lukee.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jotain tällaista odottelen itse:

XXXXX - XXXXX - Leskinen
Saarinen - Lundell - Dyk
Sallinen - Jääskä - Lambert
Tallberg - Heljanko - Keränen

Winberg - Kousa
Varakas - Lyytinen
Motin - Teräväinen
Ahonen - Karjalainen

Tuohimaa
Halonen

+ Petrell, Åsten, kollit
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotain tällaista odottelen itse:

XXXXX - XXXXX - Leskinen
Saarinen - Lundell - Dyk
Sallinen - Jääskä - Lambert
Tallberg - Heljanko - Keränen

Winberg - Kousa
Varakas - Lyytinen
Motin - Teräväinen
Ahonen - Karjalainen

Tuohimaa
Halonen

+ Petrell, Åsten, kollit

Aika paljon henkilöityy mielestäni tuohon Leskisen jatkamiseen huominen. Jos Lesen nimi puuttuu, niin sitten voidaan olla jo vähän kusessa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tuosta fysiikkavalmennuksesta, niin eihän se nyt Yrttiahon vika ollut, että krooninen saikuttelu jatkui jatkumistaan. Mutta sanotaanko nyt vaikka, että ei ne poissaolot hänen aikana ainakaan vähentynyt.

Toivottavasti uusi fyssari tuo jotain uutta, parempaa ja yksilöidympää lihashuoltoon ym. kaikkeen, johon voi itse vaikuttaa. Ja ehkä myös IFK:n pelaajat oppivat korona-säännöistä ja käsien hinkkaamisesta jotain, ja myös ne perusflunssat vähenisivät.

Tulee muuten vähän arvokkaaksi ostaa 5-10 pätevää pelaajaa ihan rotaatioon, kun saikkusirkus alkaa taas.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mulla on sellainen kutina, että nämä koronan, optioiden käyttämättömyyksien ja ei-jatkajien aiheuttamat muutokset ovat HIFK:lle pitkässä juoksussa juuri sitä, mitä tarvittiin.

Tämän näemme toki vasta vuosien päästä.

Juuri näin. Tuolla nykyiselläkin hyökkääjistöllä pitäisi pärjätä paremmin kuin tällä kaudella. Mutta valmentajavalinta ratkaisee. Jos jatketaan Pikkaraisella niin silloin on ihan sama kuka siellä pörrää ympyrää hyökkäyspäässä.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Mutta valmentajavalinta ratkaisee. Jos jatketaan Pikkaraisella niin silloin on ihan sama kuka siellä pörrää ympyrää hyökkäyspäässä.
Siinähän se olennainen valitettavasti tuli. Eurooppalainen huippujoukkue tarvitsee eurooppalaisen huippuvalmentajan. Pikkaraisen johdolla ei kevättä tulla näkemään mutta jos edes joku suomalainen huippuvalmentaja olisi silloin vielä saatavilla...
 

Häijy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Aika paljon henkilöityy mielestäni tuohon Leskisen jatkamiseen huominen. Jos Lesen nimi puuttuu, niin sitten voidaan olla jo vähän kusessa.
Kovin paljon tuntuu palstalaiset laskevan myöskin sen piikkiin, että Lundell jäisi ensi kaudeksi. Varaus tulee jo tulevana kesänä, ja on käytännössä varaavasta seurasta kiinni, pelaako Lunkka meillä, farmissa vai heti ylhäällä ens kaudella.

Toivon ja luulen, että pelaa meillä ensi kaudella, mutta ei se mitenkään kiveen kirjoitettua ole.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kovin paljon tuntuu palstalaiset laskevan myöskin sen piikkiin, että Lundell jäisi ensi kaudeksi. Varaus tulee jo tulevana kesänä, ja on käytännössä varaavasta seurasta kiinni, pelaako Lunkka meillä, farmissa vai heti ylhäällä ens kaudella.

Toivon ja luulen, että pelaa meillä ensi kaudella, mutta ei se mitenkään kiveen kirjoitettua ole.

Itse en ole osannut vielä edes uhrata ajatuksia tai huolta sen suhteen, että Lundell ei meillä ensi kaudella pelaisi. Niin kaavan mukaisesti tuon statuksen pelaajat ja varaukset jäävät vielä Eurooppaan — vielä suuremmalla prosentilla Liigaan — vuodeksi, pariksi varauksen jälkeen.

Toisaalta lähtihän Kotkaniemikin heti, mutta oli toki äärimmäisen korkea varaus ja Montreal kaipasi kipeästi senttereitä pelaavaan kokoonpanoon. En kuitenkaan jaksa pikku-Lunkan kohdalla vielä pelätä tätä skenaariota, mutta voihan se olla, että tulen vielä pilvilinnastani alas ja kovaa. Will see, we’ll see.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Antonilla lukio kesken? Intti käymättä? Itse oletan, että Lundellin perheessä ollaan jalat maassa, arvot on kunnossa eikä Antonilla ole mikään kiire mihinkään, koska Anton ei ole mikään one season wonder. NHL-sopparin saa varmasti, mutta uskoisin NHL:nkin oppineen viimeistään Hughesista, Kakosta ja Puljujärvestä nyt puhumattakaan, että teinipojista saa enemmän irti, kun antaa pari vuotta aikaa miehistyä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kovin paljon tuntuu palstalaiset laskevan myöskin sen piikkiin, että Lundell jäisi ensi kaudeksi. Varaus tulee jo tulevana kesänä, ja on käytännössä varaavasta seurasta kiinni, pelaako Lunkka meillä, farmissa vai heti ylhäällä ens kaudella.

Toivon ja luulen, että pelaa meillä ensi kaudella, mutta ei se mitenkään kiveen kirjoitettua ole.

Mun mielestä Lundellin puheissa on ollut että vuoden pelaisi mielellään vielä Liigaa. En muista missä näin mainitsi, mutta siitä on jo aikaa. Lundellin pelissä on paljon sellaista, minkä pitäisi mennä eteenpäin, että pärjäisi NHL:ssä. Kannattaa hakea vielä voimaa ja kestävyyttä mieluummin IFK:ssa kuin AHL jengissä ja veikkaan että näin hänkin ajattelee. Mun mielestä pitäisi Liigassa ottaa vielä yksi steppi ylös päin jonka jälkeen olisi hyvä lähteä. Puolustuspelaamisessa on vielä tekemisessä, sekä pelin rakentamisessa.

Mutta totta, jännähän tuo tilanne on.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Antonilla lukio kesken? Intti käymättä? Itse oletan, että Lundellin perheessä ollaan jalat maassa, arvot on kunnossa eikä Antonilla ole mikään kiire mihinkään, koska Anton ei ole mikään one season wonder. NHL-sopparin saa varmasti, mutta uskoisin NHL:nkin oppineen viimeistään Hughesista, Kakosta ja Puljujärvestä nyt puhumattakaan, että teinipojista saa enemmän irti, kun antaa pari vuotta aikaa miehistyä.

Kuten sanottua en minäkään usko lähtöön, mutta Antonin puolustukseksi tuosta kypsyydestä täytyy sanoa, että Lundellilla ei selkeästi ole samoja ongelmia noiden tärkeimpien nuorten pelaajien kehityskohteiden kanssa, kun siirrytään rapakon taakse. Viittaan siis fysiikkaan ja kentänlaajuiseen kokonaisvaltaiseen pelaamiseen (lue: puolustuspeliin). Näiden alueiden ongelmat ovat vielä olleet Kakolla ja Hughesilla selkeänä esteenä läpimurrolle.

En nyt viitsisi olla ilkeä, mutta Puljujärven suurimmat ongelmat sitten taas eivät oikeastaan edes ole noilla osa-alueilla, tai lihaksistossa, vaan yhdessä kaulan yläpuolella sijaitsevassa elimessä.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Juuri näin. Tuolla nykyiselläkin hyökkääjistöllä pitäisi pärjätä paremmin kuin tällä kaudella. Mutta valmentajavalinta ratkaisee. Jos jatketaan Pikkaraisella niin silloin on ihan sama kuka siellä pörrää ympyrää hyökkäyspäässä.

Kirjoitin tästä jo jossakin muussa ketjussa, mutta eikö ole mahdollista, että myös Pikkarainen pystyisi kehittymään valmentajana? Ei jotain Pennastakaan täällä minään messiaana pidetty mutta niin vain herra kaivoi itsestään mestarivalmentajan.

Eli onhan se mahdollista, että ensi kausi Piken johdolla näyttää erilaiselta kuin kulunut kausi. Käsittääkseni Piken ura on toistaiseksi ollut jossain määrin nousujohtoinen, eli on pystynyt parantamaan omaa tekemistään. Ja tosiaan mikään ei viittaa siihen että valmentajaa oltaisiin vaihtamassa eli näillä mennään hei!
 

SammyRumour

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & SHL
HIFK julkaisee tänään pelaajia vai? Entäs ne täällä puhutut NCAA pelaajat, jotka EP oli vahingossa lisännyt HIFK:n pelaajalistaan?

Edit: Vai oliko he ECHL:stä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös