Manchester United FC 2019–2020

  • 313 470
  • 2 307

Heddy#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Manchester United
On kyllä jännä nähdä, mitä Bruno tuo Unitedin pelinrakenteluun ja kuinka kauan menee aikaa Valioliigan vauhtiin ja fyysisyyteen totuttelussa. Muutaman pelin mieheltä nähneenä uskallan kyllä 99% varmuudella sanoa, että nyt saatiin tekijämies jengiin.

Ighalo taas on melkoinen huumoriostos, mutta jos mies nyt pystyy vaikka jossain Cupin ja Eurooppaliigan peleissä pari maalia räppäämään, ja antamaan samalla lepoaikaa Martialille, niin eiköhän hän silloin täytä oman ruutunsa.

Tänään olisi taas paikka kuroa eroa Chelseaan nähden kiinni, kun sinisillä on paha peli Leicesteriä vastaan, mutta pahoin pelkään, että ainakaan täyttä pistepottia United ei tule saamaan. Martial voisi ihan oman tulevaisuutensa kannalta taas pikkuhiljaa alkaa osumaan tolppien väliin.
 

Barney

Jäsen
Vähän hankala sanoa sillä jos mennään taas 3-5-2 systeemillä niin tarkoittaisi melkein penkkikomennusta Jamesille ja taas Greenwood-Martial avaukseen mihin en usko.
Onhan Jamesia nähty myös kärjessä, joten onhan tuo Martial-James kärkiparikin ihan mahdollinen. Itse pitäisin tuota jopa todennäköisimpänä vaihtoehtona. Kolmen topparin linja on toiminut hyvin ja Wolves ei varmasti bussita, joten senkään takia ei tarvitse väkisin laittaa hyökkäävämpää muodostelmaa. Mielenkiintoista nähdä, että onko Bruno tänään jo avauksessa. Sen verran vähän on vaihtoehtoja keskikentälle, että melkein pakko hänet on laittaa suoraan avaukseen. Itse lähtisin näillä:

Martial - James
Mata
Williams - Fred - Bruno - AWB
Shaw - Maguire - Lindelöf
DDG
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Tosiaan James on pelannut kärjessä mutta menee minusta aivan hukkaan tuossa roolissa, parhaimmillaan siellä sivurajan tuntumassa ja heittää itse niitä palloja boksiin. En ainakaan muista Jamesilta yhtään onnistunutta peliä tuossa roolissa.
 

Barney

Jäsen
Avaus tänään: DDG; Shaw, Maguire, Lindelöf, AWB; Fred, Pereira; James, Bruno, Mata; Martial

Penkki: Romero, Jones, Dalot, Williams, Lingard, Chong, Greenwood

4-2-3-1 taitaa sitten olla muodostelmana. Pereira todennäköisesti Fredin kanssa pohjalla, Mata oikealla ja Bruno kymppipaikalla.
 

Linc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Maguire, Shaw, AWB ja Fred pelasivat ihan hyvin, ei tarvitse hävetä. Martialilta, Pereiralta ja Jamesilta sen sijaan hävettävän paskat esitykset ties kuinka monetta kertaa. Vaikea oli taas löytää sitä punaista lankaa tuosta jos sellaista ylipäätänsä on olemassa, onneksi seuraava peli on vasta kahden viikon päästä. Ei ainakaan ensi viikonloppuna tarvitse kiroilla peliä katsoessa, ja uudet pelaajatkin ovat varmasti päässeet joukkueen sisälle paremmin.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Martialilta, Pereiralta ja James...
Ekalla jaksolla mietin kyllä muutaman kerran, että vaikka sen pallon sinne boksiin toimittaisi niin kuka näistä sankareista sen sinne maaliin toimittaisi? Mata joka todettu jo muutaman vuoden ajan has beeniksi tuntuu olevan nykyään joka matsissa vaarallisempi.

Bruno kyllä vaikutti pelimieheltä.
 

Fordél

Jäsen
Bruno kyllä vaikutti pelimieheltä.

Bruno vaikutti rautiaismaisesti ilmaistuna futaajalta. Ei vaan päättömästi kohella menemään vaan pyrkii pelaamaan jalkapalloa. On taitoa ja ymmärrystä pelistä, pystyy syöttämään ja tuottamaan vaaraa. Aina ei mennyt syötöt kohilleen Brunollakaan, mutta kun pääsee paremmin tutuiksi uusien pelikavereiden kanssa niin tuo ManU:n keskikentälle kaivattua peliälyä ja pallollista taitoa.

Toivottavasti vaan ManU saa parhaat ukot takaisin kentälle ja OGS organisoitua peliä paremmin, jotta Brunosta saadaan paras irti. Edes Bruno ei saa paskasta konvehtia, kuten Martialista maailmanluokan kärkeä. Eiköhän Martial ala olla jo nähty. Ihan täysi lapanen, joka näyttää kentältä aina yhtä tuskaiselta kuin olisi vääntämässä veristä paskaa pöntöllä. Tähänkin kohtaan voisi siteerata Rautiaista eli jos mä en perkele tee maalin maalia niin sitten ainakin revin joukkueelle. Ei repinyt Martialin poika.

Vieläkään en löydä ManU:n pelistä punaista lankaa enkä näe sen kehittyvän. Toki tällä materiaalilla ja lasarettiosastolla se on vaikeaa. ManU:n onni on kuitenkin se, että niin Spurs, Arsu kuin Chelsea ovat rakennusvaiheessa, sillä muuten ManU:lla ei olisi asiaa neljän parhaan joukkoon, jos on nytkään.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Katsoin eilisen matsin äsken jälkikäteen. Eipä tosiaan vikalta kolmannekselta tarvitse juuri muistelmateosta kirjoittaa. Martial on jotenkin aivan hukassa, ja on mielestäni aivan selvää, että hän saa lähteä kesällä. Tilalle on pakko löytyä parempi ja tasaisempi ysipaikan pelaaja. Ylipäätään kesällä on laitettava hankinnoissa turbo vinkumaan, sillä Chelsea vahvistuu taatusti enkä millään usko Spursin ja Cityn mokailevan tämän kauden malliin. Leicesterissäkin on pullat hyvin uunissa. Tähänhän @Fordél kin viittasi ainakin osittain.

Tauko tuli hyvään paikkaan. Nyt voi laittaa rivit suoriksi. Jos vemppalaarista ei tule vahvistuksia ennen seuraavaa peliä, pistäisin vakioksi 3-5-2 tai 3-4-2-1. Vaikka AWB onkin viime aikoina näyttänyt parempia otteita ylöspäin, hän on niin hyvä laittamaan laitureita rintataskuunsa, että pistäisin suosiolla kolmanneksi toppariksi. Dalot voisi olla wingbackina ja vastustajasta riippuen Shaw tai Williams toisella puolella. Mata ja Bruno avaukseen, paitsi jos Pogba tervehtyy. Martial vasemmalle, pysykööt vaikka pois muiden tieltä jossei muu onnistu. Ighalo kärkeen ja toivotaan parasta. Greenwood on paljon parempi kuin James, jolta on bensa loppu, joten Mason oikealle.

Mitä mieltä palstalaiset ovat, voiko Bailly pysyä vielä kasassa? Tekisi todella mieli nähdä hänet Maguiren kanssa kentällä, se voisi olla varsin toimiva pari, siis roolien puolesta. Vaikka Lindelöf ei ole niin hasardi kuin joskus, hänen potentiaalinsa näyttää aika rajalliselta. Olkoonkin, että pelasi mielestäni eilen hyvän pelin.
 

Jeffrey

Jäsen
Kyllähän tuo kapea kalusto nyt näkyy todella karulla tavalla. Toisaalta pitää olla tyytyväinen siihen, että näin täysin siipirikkoisena pelatessa Wolvesin tasoinen joukkue pysyy noin hyvin kurissa. Toisaalta taidettiin onnistua luomaan vain kaksi maalipaikka. Matan tai Dalotin lähettämistä palloista toinen kun olisi sisään mennyt...

Loppukausi lienee nyt yllättäen Ighalon varassa. Ei tässä vissiin muuta toivoa hirveästi ole kun laittaa nigerialainen piikkiin ja toivoa hänen onnistuvan luomaan tilaa muille ja siinä sivussa iskemään muutaman itse.

Martial ja James ovat jatkuvasti rähmällään. Jamesille on näemmä myös langetettu Ronaldon alkuvuosilta tuttu kirous jossa edes selkeitä rikkeitä ei vihelletä, koska mies menee nokalleen myös syyttäsuotta. Nämä kaksi jos laitetaan laidoille josta he kykenisi silloin tällöin murtautumaan ja pääasiassa heittämään Ighalolle keskityspalloja.

Kaiken tämän kurjuuden keskellä on syytä muistaa myös se, että tällä kaudella on paljon syytä myös olla tyytyväinen. Samalla on helppo jossitella missä sitä oltaisiin ilman McT:n, Pogban ja Rashfordin loukkaantumisia. Nyt kaksi viikkoa aikaa treenata, ja toivottavasti tällä kaudella vielä koettaisiin se ihme, että neljän joukkoon noustaisiin. Tuleva ohjelma on kuitenkin erittäin kova, ja varsinkin tauon jälkeinen Chelsea ottelu kyllä määrittelee loppu kautta todella paljon.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
@V-G- tuskin kukaan osaa vastata siihen kestääkö Bailly kasassa. Varmaan aika maltilla aloitettu tuota rasitusta ettei oteta mitään riskejä.

Monta kertaa olen itsekin hokenut, että Bailly täydentäisi hyvin Maguirea ja varmasti tuo pari tällä kaudella vielä nähdään. Itse en ole mikään varsinainen Lindelöf fani, mutta kyllä hän tuntuu koko ajan menevän eteenpäin eli en nyt sanoisi että se potentiaali on rajallinen.

Eilen taisi olla ensimmäinen kerta kun hänet ohitettiin kuljettamalla tämän kauden Valioliigassa.

Ighalosta sen verran että Gary Neville etenkin antoi tästä hankinnasta aika rajua palautetta. Muutamaa asiaa jäin itse miettimään. Pari päivää ennen deadlinea oli tiedossa että haetaan lainapelaajaa. Tarkoittaako tämä sitä, että sieltä on kesällä varmasti tulossa iso kala? Vai tarkoittaako tämä sitä että Alexis on iso osa ensi kauden joukkuetta koska Ole sanoi että tulee ensi kaudeksi takaisin.

Jos kerran piti saada heti hyökkääjä niin miksi ei vaan maksettu Alexis takaisin lainalta? Ja lisätään vielä että Alexis voi pelata ysinä ja on parempi päällä kun kaikki meidän tämän hetken hyökkääjät pl. Rashford.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Vieläkään en löydä ManU:n pelistä punaista lankaa enkä näe sen kehittyvän. Toki tällä materiaalilla ja lasarettiosastolla se on vaikeaa. ManU:n onni on kuitenkin se, että niin Spurs, Arsu kuin Chelsea ovat rakennusvaiheessa, sillä muuten ManU:lla ei olisi asiaa neljän parhaan joukkoon, jos on nytkään.

Ei Ole tartte kuin toiset kaksisataa miljoonaa pelaajiin ja aikaa. ”Tää on projekti”.
 

Jeffrey

Jäsen
Ighalosta sen verran että Gary Neville etenkin antoi tästä hankinnasta aika rajua palautetta. Muutamaa asiaa jäin itse miettimään. Pari päivää ennen deadlinea oli tiedossa että haetaan lainapelaajaa. Tarkoittaako tämä sitä, että sieltä on kesällä varmasti tulossa iso kala? Vai tarkoittaako tämä sitä että Alexis on iso osa ensi kauden joukkuetta koska Ole sanoi että tulee ensi kaudeksi takaisin.

Jos kerran piti saada heti hyökkääjä niin miksi ei vaan maksettu Alexis takaisin lainalta? Ja lisätään vielä että Alexis voi pelata ysinä ja on parempi päällä kun kaikki meidän tämän hetken hyökkääjät pl. Rashford.

Eiköhän siellä tosiaan isoa kalaa haeta, joskaan en usko tämän olevan ns. varma hankinta vielä. Tuskin tuossa vaiheessa ikkunaa enää hirveän montaa vaihtoehtoa oli. Ja käsittääkseni myös ennen Ighaloa tiedusteltiin ainakin King, Rondon ja mahdollisesti joku muukin. Suht vahvojen huhujen mukaan King oli jo myös sovittuna, mutta sen ehtona oli Bournemouthin onnistunut korvaavan pelaajan hankinta, joka ei maaliin mennyt.

Itse en jaksa hetkeäkään uskoa siihen, että Alexis enää Unitedissa vakituisemmin pelaisi. Eiköhän Ole pitänyt vaan kortit auki noilla kommenteillaan. Toki jos nyt Italiassa kykenee tasoansa nostamaan niin miksi ei. Ja niinhän se nykyisillä sopimuksilla on, että tulee ensi kaudeksi takaisin joten se nyt tällä hetkellä on ns. fakta.

Ensi kesää varten eniten huolettaa tuo kärjen hankinta. Ihan siitä syystä, että kuka se nyt edes olisi? Ilman myyntejä keskikenttä alkaa olla ihan hyvällä mallilla, eikä sinne välttämättä mitään sateentekijää tarvita. Mikäli kaksikosta Sancho, Grealish edes toinen onnistutaan hankkimaan. Niin myös laidat alkavat olla ihan mallillaan. Kaposta, mutta mallillaan. Jos Maddison onnistutaan kairaamaan niin keskikentän pitäisi kestää myös Pogban myynti.

Sitten se kysymys, kuka kärkeen? Osimhen tai Dembele? Itse ehkä kallistuisin Osimhen suuntaan aavistuksen fyysisempänä ja erittäin kovan työmoraalin pelaajana.

Joulupukin kesälahjalistalle siis Osimhenin ja Grealishin lisäksi yksi "sadanmiljoonan mies" Maddison/Sancho. Ja vielä yksi tai kaksi hakua tyyliin James.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Fordél

Jäsen
Ei Ole tartte kuin toiset kaksisataa miljoonaa pelaajiin ja aikaa. ”Tää on projekti”.

Se on ihan sama, kuka olisi tullut Moun jälkeen valmentajaksi, edessä oli pitkä rakennusprojekti ja paljon rahanmenoa. Vaikka ois saatu Pep tai Klopp ruoriin niin aikaa ja rahaa olisi kulunut. Osa ManU-kannattajista kuvitteli suurseuran palaavan nopeasti menestyksen tielle, mutta se oli harhakuvitelmaa.

Pelaajamateriaalin osalta on menty nyt oikeaan suuntaan, mutta pari siirtoikkunaa mennee vielä aikaa ennen kuin materiaali alkaa olla kilpailukykyinen (olettaen, että hankinnoissa onnistutaan). Isompi haaste alkaa olla se, että onko OGS:n valmennusryhmä senkään jälkeen oikea ryhmä tuomaan menestystä. Jos taas vuoden parin päästä joudutaan vaihtaa valmentajaa niin rakennusprojekti sen kuin vaan vaikeutuu (vaikea hankkia huippuja) ja venyy eikä siihen ole varaa. Suuri ongelma on se, että ainakaan itse en ota OGS:ta mitään tolkkua. Mutu kuitenkin sanoo ja peli näyttää siltä, että tästä ei tule muuta kuin keskinkertaista korkeintaan.
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Suuri ongelma on se, että ainakaan itse en ota OGS:ta mitään tolkkua. Mutu kuitenkin sanoo ja peli näyttää siltä, että tästä ei tule muuta kuin keskinkertaista korkeintaan.
Itse olen sanonut ja sanon edelleen, että tämän kauden perusteella on liian aikaista tehdä päätelmiä Olesta. Koko paletti meni ihan katolleen, kun Pogba loukkaantui, sillä keskikenttä on ollut sen jälkeen aivan liiaksi McTominayn varassa ja todella ailahtelevainen. Toivottavasti vielä tällä kaudella saataisiin nähdä tilanne, jossa keskikenttällä olisi Pogba, Bruno ja McT. Jos ensi kaudella on tuota tasoa ja peli ei ole tätä kautta parempaa, niin sitten voidaan tehdä päätelmiä.
 

Fordél

Jäsen
Itse olen sanonut ja sanon edelleen, että tämän kauden perusteella on liian aikaista tehdä päätelmiä Olesta. Koko paletti meni ihan katolleen, kun Pogba loukkaantui, sillä keskikenttä on ollut sen jälkeen aivan liiaksi McTominayn varassa ja todella ailahtelevainen. Toivottavasti vielä tällä kaudella saataisiin nähdä tilanne, jossa keskikenttällä olisi Pogba, Bruno ja McT. Jos ensi kaudella on tuota tasoa ja peli ei ole tätä kautta parempaa, niin sitten voidaan tehdä päätelmiä.


En tiedä kuinka paljon tässä voidaan mennä Pogban loukkaantumisen taakse. Eilenkin pisti silmään kuinka ManU:n ylimmät pelaajat lähinnä vain seisoivat paikallaan linjassa selät vastustajan maalia kohti ja samalla keskikenttä hyödyttömästi syötteli palloa lähinnä poikittain. Bruno taisi olla ainoa, joka haki muutaman kerran murtavaa syöttöä ylöspäin. Jos hyökkäys on noin passiivinen eikä tee aloitteita niin en tiedä kuinka paljon Pogba pystyisi parantanaan tilannetta. Toki Rashfordin paluu siihen päälle muuttaisi jo varmasti tilannetta, mutta kokonaisvaltaisesti hyökkäyspelistä puuttuu se aktiivisuus ja ylöspäin pyrkiminen jota alkukaudesta paikoin nähtiin. Onko Olen valinta vai onko tähän tultu loukkaantumisten takia, en tiedä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
En tiedä kuinka paljon tässä voidaan mennä Pogban loukkaantumisen taakse.
Tästä voi vapaasti olla eri mieltä, mutta pienen rosterin ja tärkeimpien avainpelaajien loukkaantumisten taakse voi todellakin mennä. Pogba on ManUn tärkein yksittäinen pelaaja eikä hänen puuttumistaan kokoonpanosta ole voitu korvata mitenkään ennen kuin nyt jos Bruno ottaa tuollaisen roolin itselleen. Keskikentän kapeus tiedettiin ongelmaksi jo ennen kauden alkua ja loukkaantumiset jättivät Olen käyttöön pelkän Fredin (joka on toki astunut hienosti esiin!). Liverpooliin ei kannata verrata, mutta kuinka hyvin vaikkapa Pepin pallonhallintapelitapa toimisi, jos Cityn keskikenttä olisi muotoa Lingard - Fred - Pereira?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tästä voi vapaasti olla eri mieltä, mutta pienen rosterin ja tärkeimpien avainpelaajien loukkaantumisten taakse voi todellakin mennä. Pogba on ManUn tärkein yksittäinen pelaaja eikä hänen puuttumistaan kokoonpanosta ole voitu korvata mitenkään ennen kuin nyt jos Bruno ottaa tuollaisen roolin itselleen. Keskikentän kapeus tiedettiin ongelmaksi jo ennen kauden alkua ja loukkaantumiset jättivät Olen käyttöön pelkän Fredin (joka on toki astunut hienosti esiin!). Liverpooliin ei kannata verrata, mutta kuinka hyvin vaikkapa Pepin pallonhallintapelitapa toimisi, jos Cityn keskikenttä olisi muotoa Lingard - Fred - Pereira?

Yleensä managerit jotka ovat tehtäviensä tasalla osaavat tehdä taktiikan joka sopii käytettävissä oleviin pelaajiin.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Yleensä managerit jotka ovat tehtäviensä tasalla osaavat tehdä taktiikan joka sopii käytettävissä oleviin pelaajiin.
Yksittäisiin peleihin tämä on onnistunut jopa yllättävän hyvin tällä kaudella, ei se ihan sattuman piikkiin enää mene että esim. City on kaatunut kahdesti tällä kaudella.

Se isoin ongelma on tuo minkä Fordel toi esiin eli hyökkäyskolmikon passiivisuus näissä peleissä missä vastustaja puolustaa tiiviisti. En pidä myöskään sitä sattumana, että Wolves tuntuu olevan OGS:lle melkein hankalin vastustaja koska on malliesimerkki hyvin organisoidusta puolustuksesta.

Solskajerin puheista voi päätellä että on asiasta samaa mieltä ja on tällä hetkellä hyvin turhautunut ainakin Martialiin ja Lingardiin. Puheet on sitten eri asia ja homma pitää vain yksinkertaisesti saada toimimaan.

Ehkä sen voisi tiivistää niin, että yksittäisiin peleihin taktiikka löytyy mutta se selkeä pelisuunnitelma isossa kuvassa ei taida olla selvä kenellekään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Jeffrey

Jäsen
Hyökkäyspeliä tai sen puutetta korostaa vielä se, kuinka paljon ollaan Rashfordin varassa oltu tällä kaudella. Edes Kanerva ei olisi saanut huuhkajia kisoihin jos karsintojen Pukki olisi vaihdettu nykyhetken Martialiin.

OGS painotti liikettä yläkolmikolta ja mainitsi, ettei esimerkiksi Fernandesilla ollut ketään kenelle ylöspäin pelata. Nähdäkseni tässä oli aivan oikeassa lisäksi mikäli James tai Martial onnistui itsensä pelaamaan syötettävään tilaan, olivat he heti rähmällään jos viiden metrein säteelle vastustaja tiensä löysi. Toki Wolves on kova puolustamaan ja myös heidän puolustajansa ovat todella fyysisiä. Silti, nyt on liian vähän duunareita nykyhyökkääjistössä. Eikä James ainakaan vielä ole avauksen pelaaja vaan loppuhetkillä sisään tuotava vauhtikone väsynyttä puolustusta vastaan. Myös Martial on Unitedissa ollut parhaimmillaan silloin kun on päässyt vaihdosta sisään.

Mitä tulee OGS:n valmentajana... itse mietityttää lähinnä hänen kykynsä pitää momentumia yllä. Viime kaudella tällainen lässähti Pariisin ihmeen jälkeen. Tällä kaudella City-Spurs voittojen jälkeen. Tosin, molemmilla kerroilla myös loukkaantumiset ovat sotkeneet pahasti toiminutta rosteria. Jos nyt ylimmästä 6 pelaajasta 3 on poissa, 1 hankittiin vasta viikko sitten ja 1-2 ei ole vielä edes hankittu niin juuri silloin tuo peli on tuon näköistä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mulla on enemmän ja enemmän tullut fiilis, että vaatimustaso ei vaan ole tarpeeksi korkea, tai ainakaan sitä ei saada pelaajille myytyä. Siihen viittaisi myös Olen puheet hyökkääjästä joka murtaa vaikka nenänsä. Palloa pyöritellään muodon ulkopuolella ja vedellään kaukaa. Eilen viisi vetoa boksin sisältä vs. Wolvesin kaksitoista.

Fernandes sinänsä ihan piristävä poikkeus, yritti hakea murtavia syöttöjä ja potkutekniikka selkeästi kunnossa. Toki tuo vaikeampien syöttöjen haku näkyi siinä, että syöttötarkkuus oli 78.4% ja possession lost 26 (kierroksen korkeimpia, ellei korkein, toki myös pallossa oli aivan älyttömän paljon). Parit treenit alle ja oppii varmaan syöttämään sivulle ja alas kuten muutkin... About yhdet treenit alla, joten tosiaan aika turha mitään odottaa. Mutta tosiaan muuhun kalustoon verrattuna suoraviivaisempi. Mikään pallon kuljettaja tuo tosin ei ole, minkäänlainen ohitus ei taida kuulua valikoimaan.
 

Jeffrey

Jäsen
Vaatimustason asettaminen nykypäivän johtamiskulttuurissa on varmasti se yksi hankalammista asioista. Koska vaaditaan liikaa, koska liian vähän? Selkeää on se, että menneen maailman keppi ja raippa motivaattorina ei enää aja ketään eteenpäin. Pukki mainitsi, että hänen todellinen kehityksensä lähtö vasta kun hän itse oivalsi mitä ammattilaisuus vaatii.

Ei välttämättä ole sattumaa, että OGS:n alaisuudessa eniten on mennyt eteenpäin vahvan luonteen omaavat pelaajat. Jos jollekin itseltään äärimmäisyyksiä vaativalta pelaajalta tyyliin McT valmentaja vielä vaatisi äärimmäisyyksiä, saattaisi tuo kokonaisuus mennä helposti yli. Itse olen sillä kannalla, että sen vaatimustason pitää tulla pelaajalta itseltään. Seuran tehtävä on tarjota olosuhteet, työkalut, tuki ja rakkaus. Se onkin sitten ihan toinen asia, onko esimerkiksi Martial oikea pelaaja tällaiseen kulttuuriin? Täytyy kuitenkin myös muistaa, ettei hän nyt erityisemmin luistanut myöskään mahdollisesti korkeamman vaatimustason Moun kanssa.

Nykymeininki ei varmasti sovi kaikille. Siltikään nyt ei menneen ajan tapaan varsinaisia floppeja ole ollut. Siinä missä Martial, Lingard ja Pereira on käytännössä polkenut paikallaan. On Rashford, McT, Fred, Williams ja Greenwood menneet huomattavasti eteenpäin. Samalla Maguire, AWB, Lindelöf, James, Shaw, Mata, Matic ei nyt ainakaan ole taantuneet. Mielestäni tämä puoltaisi sitä, että nykysuunta on oikea. Kuka olisi sellainen pelaaja vaikkapa Jose sedän aikakaudella, joka olisi selkeämmin kehittynyt?

Toki myös valmennuksella pitää olla tietty vaatimustaso pelaajia ja tekemistä kohtaan. Siltikin sanoisin, että sen vaatimustason pitää lähteä pelaajasta itsestään. Mixun sanoin, jos on löysä, niin on löysä.
 

Fordél

Jäsen
Tästä voi vapaasti olla eri mieltä, mutta pienen rosterin ja tärkeimpien avainpelaajien loukkaantumisten taakse voi todellakin mennä. Pogba on ManUn tärkein yksittäinen pelaaja eikä hänen puuttumistaan kokoonpanosta ole voitu korvata mitenkään ennen kuin nyt jos Bruno ottaa tuollaisen roolin itselleen. Keskikentän kapeus tiedettiin ongelmaksi jo ennen kauden alkua ja loukkaantumiset jättivät Olen käyttöön pelkän Fredin (joka on toki astunut hienosti esiin!). Liverpooliin ei kannata verrata, mutta kuinka hyvin vaikkapa Pepin pallonhallintapelitapa toimisi, jos Cityn keskikenttä olisi muotoa Lingard - Fred - Pereira?

Mielestäni tämä vertaus on huono, koska käsittääkseni OGS ei ole pyrkimässä tekemään ManU:sta mitään pallonhallintaan peliään perustavaa joukkuetta. Käsittääkseni tavoitteena on tehdä enemmän poolmainen nopeasti ja suoraviivaisesti hyökkäävä joukkue, joka juoksee paljon ja on myös pallottomana aktiivinen. Näitä elementtejähän ManU:ssa taidettiin erityisesti vielä alkukaudesta nähdä. Toki Pogban puuttuminen on iso kolaus tällaiseenkin pelitapaan, koska hän pystyy antamaan nopeasti ja tarvittaessa pitkiäkin murtavia syöttöjä ylöspäin. En kuitenkaan ole saanut selvää, että onko OGS enää viime aikoina pyrkinyt tähän ajatukseen. Joka tapauksessa luulisi, että näillä palasillakin pystyttäisiin nopeampaan ja suoraviivaisenpaan peliin sen sijaan että siirrellään palloa poikittain keskialueella eikä viimeiselle kolmannekselle ole mitään asiaa eikä edes kukaan menossakaan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mielestäni tämä vertaus on huono, koska käsittääkseni OGS ei ole pyrkimässä tekemään ManU:sta mitään pallonhallintaan peliään perustavaa joukkuetta. Käsittääkseni tavoitteena on tehdä enemmän poolmainen nopeasti ja suoraviivaisesti hyökkäävä joukkue, joka juoksee paljon ja on myös pallottomana aktiivinen. Näitä elementtejähän ManU:ssa taidettiin erityisesti vielä alkukaudesta nähdä. Toki Pogban puuttuminen on iso kolaus tällaiseenkin pelitapaan, koska hän pystyy antamaan nopeasti ja tarvittaessa pitkiäkin murtavia syöttöjä ylöspäin. En kuitenkaan ole saanut selvää, että onko OGS enää viime aikoina pyrkinyt tähän ajatukseen. Joka tapauksessa luulisi, että näillä palasillakin pystyttäisiin nopeampaan ja suoraviivaisenpaan peliin sen sijaan että siirrellään palloa poikittain keskialueella eikä viimeiselle kolmannekselle ole mitään asiaa eikä edes kukaan menossakaan.
Pointti ei ollut verrata pelitapoja, vaan laatua. Eli että hyvän valmentajan hyvä pelitapa ei välttämättä riitä tuottamaan hyvää peliä jos hyvät pelaajat vaihdetaan paljon huonompiin pelaajiin. Ja kutsukaa hulluksi, mutta minä pidän Kevin De Bruyneä parempana pelaajana kuin Andreas Pereiraa ihan mihin tahansa pelitapaan.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Olisi kyllä mielenkiintoista tietää miten United treenaa tällä hetkellä. Ei pelitapaa hetkessä opita mutta toivoisi, että treeneissä tehtäisiin paljon asioita, jotka sisältää osia pelitapaa kuten Liverpoolilla on pelkästään(!), eikä vain panosteta fyysiseen suorituskykyyn millaisen kuvan vähän sai vuosi sitten.

Pelitapa vaatii tietenkin opettelun lisäksi myös pelaajien sitoutumista ja kun katsoo Martialien käsien levittelyä ja driplauksia yksinään, niin ei minulle ensimmäisenä tule mieleen ajatus, että tämä kaveri on täysillä sitoutunut.

Mitä tulee materiaaliin niin huonompikin pelaaja voi pelata hyvin jos on pelitapa mihin nojata. Sheffield on pärjännyt esimerkisi Unitedia paremmin tällä kaudella aika tusinajengillä, joka on ollut tosin vuosia yhdessä.

Toisena esimerkkinä jäi mieleen kun katsoin kesällä Afrikan mestaruuskisoja. Sadio Mane oli aivan pihalla niissä peleissä eikä saanut mitään aikaan, koska ei se tiennyt mitä siellä kentällä olisi pitänyt tehdä. Poolissa se tietää tasan tarkkaan.

Omasta mielestä se pelitapa on vain lopulta ihan tärkein asia, ei kukaan siellä yksin saa mitään aikaan.
 

Jeffrey

Jäsen
OGS:ltä mielestäni ihan hyvät kommentit. Vaikea näistä olla erimieltä, tai nähdä näitä suurempana selittelynä.


"We played so many games over the last two months - the players are down to the bare bones really, their energy levels are down and they need a break," he told Sky Sports.

He also said in his post-match press conference: "I don't think it's confidence. We've just come off a 6-0 win in the cup, we've beaten Man City three days ago, it was energy. Wolves had 10 days to rest to prepare for this. We had two games, on a muddy pitch at Prenton Park, and the emotional energy at City.

"We dominated the game again, against them, 65 per cent possession, and we don't create too many big chances unfortunately, lacking a little bit of that spark, which is natural, we're on the end of a relentless run, 18 games in two months. Sometimes you get games that look a bit flat, but we still had 65 per cent possession, so it's not confidence, it's energy as well. So, the break will be used to get the energy up, and also the weather is going to be nicer so we'll do more finishing, movement and patterns. We're looking forward to the last few months of the season."

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös